Те искат да останат в България и вярват, че могат да успеят да преборят “системата”. Напук на отлитащите на запад “мозъци” те решават да направят опит за летене в страната оприличена от немската преса като “най-тъжното място на света”, съобщава студентската телевизия Алма матер.
Тези младежи са BG bags – учебна компания, която е част от конкурса за студентски учебни компании на Junior Achievement.
Велин, Тодор, Николай, Кирил, Христо, Мария, Росица и Адриана печелят надпреварата и получават бюджет от 600 лв. за собствена фирма. С парите решават да спасят природата от найлоновите торбички.
Всяка година в природата се изхвърлят над 500 милиарда найлонови торбички, за чието разграждане са необходими повече от 400 години. Над 1 млрд. найлонови торбички се изхвърлят в България всяка година. За да намали потреблението ЕС въвежда екотакси, които у нас ще достигнат през 2014 г. 55 ст. за торбичка.
За студентите от специалност индустриален мениджмънт това е точният момент да навлязат на пазара с креативна идея. Така се ражда и идеята за производството на сатенени торбички за многократна употреба. За една година екипът трябва да се докаже на пазара, за да продължи функционирането на фирмата.
Как може да си създадеш сам работа в условия на криза и лесно ли се става бизнесмен в България, това са само част от въпросите, които ще зададем на екипа на “BG bags”.
В предаването “ПроАктивно” ще Ви срещнем и с двама млади студенти по медицина, които също са изправени пред трудния избор да останат и работят в родната си страна или да търсят късмета си в чужбина.
Гледайте ПроАктивно по Тв Европа, неделя, 13 май, 15:35.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА