12 души са загинали, а близо 90 са ранени при 75 тежки катастрофи през изминалите четири дни. Регистрираните нарушения са над 20 000 - повече от половината са за превишена скорост.
Във връзка с черната статистика Институтът за пътна безопасност започва безпрецедентен 24-часов мониторинг на българските пътища. Той ще се осъществи с помощта на гражданите. Всеки месец институтът ще представя бюлетин с проблемите по българските пътища.
„Това лято минахме границите на всичко нормално. Повтаряме една и съща грешка и отговорността за състоянието на пътната безопасност е на българската политическа класа”, заяви в „Тази неделя” по БТВ Богдан Милчев, председател на Института за пътна безопасност.
„Няма нито един шофьор, който да иска да излезе и да убие или да бъде убит на пътя. Хората обаче винаги ще допускат грешки. Ние трябва да сменим цялата си политика и философия. Не може да сложим на 7 милиона българи по един пътен полицай, който да го контролира и глобява”, на мнение е Милчев, предаде БТВ.
По думите му хората не могат да бъдат променени, а това трябва да бъде направено със средата – инфраструктура, законодателство и механизмите за взаимодействие и контрол между съответните институции. Според него тази промяна трябва да бъде направена от българската политическа класа, която обаче е излязла в „междуизборна летаргия”.
„Откакто свършиха изборите досега са загинали 60 души. Ние не виждаме реакция и някой да се е разтревожил. Изкарахме Пътна полиция на улицата с пиар акции –нямаме нужда от това. Проблемът е много глобален и политиците не могат да го решат”, каза още Богдан Милчев.
Той постави и диагноза на пътната безопасност в България - алчност, некомпетентност и безотговорност.
Богдан Милчев коментира още, че е на път да се убие най-добрата идея, която е давана досега, а именно създаването на Държавна агенция за пътна безопасност, която е инструмент на политическата класа да накара всички институции да започнат да си вършат работата.
„Повече от 10 г. те не издават доклад за състоянието на пътната безопасност и да анализират проблема. В средата на годината сме, а все още няма такъв за 2018 г.”, коментира Милчев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 СссереМ
Коментиран от #3, #17, #18
12:34 23.06.2019
2 Будалата
12:45 23.06.2019
3 ......
До коментар #1 от "СссереМ":
Това ли е проблемът,пресветването??съвсем други са причините за тази смъртност на пътя и със сигурност не е пресветването.12:47 23.06.2019
4 30 години Демокрация
Коментиран от #13
12:55 23.06.2019
5 Несъстоялата се еволюция
13:42 23.06.2019
6 Нема къ...
14:09 23.06.2019
7 Завеждащ първа хирургия
14:21 23.06.2019
8 красимир
14:21 23.06.2019
9 Българите сме виновни
15:12 23.06.2019
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 заз на газ
17:25 23.06.2019
12 filo
22:17 23.06.2019
13 filo
До коментар #4 от "30 години Демокрация":
Ганьо, порови се и ще видиш, че сега жертвите са 600-700 на година при този невероятен трафик. През 1989са били около 1100 човека, например през 1972 г. около 1200 човека, рекрда е през 1990 г. около 1500 човека. Вярно е, че колите тогава са били по - необезопасени, но са били много по-малко и са се движили много по- бавно.Коментиран от #14
22:29 23.06.2019
14 Настрадине
До коментар #13 от "filo":
не обиждай, и не ми се вярва!А сега ако са по-малко, е защото работи терминал 2 ! От сегашните 7 милиона, 2 милиона са вън! Старци има дето не карат, деца и кво остана да шофира в бг? Цигани и малко българи!00:26 24.06.2019
15 Гарантирано от ГЕРБ
19:09 24.06.2019
16 борислав
11:59 25.06.2019
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.