Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Спаси София: Нов безсмислен светофар в София

Начинът, по който се организира движението в столицата - то е ненужно усложнено

Публикувана: 9 Юли, 2019 12:44
20 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1923
Спаси София: Нов безсмислен светофар в София
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 9 гласа.

Още един "умен светофар" изникна в София - този път на кръстовището на бул. „Васил Левски“ и ул. „Шипка“. Явно далаверата с поставянето им е много сладка, щом непрекъснато се намира оправдание за нови и нови регулирани кръстовища, коментират от „Спаси София“.

Не знаем с какви аргументи Дирекция "Анализ и управление на трафика" е защитила възпрепятстването на пешеходния поток на Ректората, но знаем, че съображенията не са свързани с пътната безопасност. Благодарение на неадекватното им програмиране, фазите за пешеходци са изключително разредени и софиянци масово избират да пресичат в нарушение, вместо да губят ценното си време в излишно чакане. С какво това подобрява съществуващата организация с пешеходната зебра?

Неведнъж сме изразявали несъгласието си с начина, по който се организира движението в София - то е ненужно усложнено за всички и тези светофарни уредби са основна част от проблема. Уж "умните" светофари не се "учат" от трафика, нито осигуряват приоритет на градския транспорт, нито помагат на пешеходците с абсурдният режим на заявка - мярка, която не се използва на натоварени с пешеходен трафик кръстовища и беше остро критикувана и от арх. Ян Геел в поръчания и платения от Йорданка Фандъкова доклад "София - Град за хората". Г-жо кмет, Вие и Вашия "екип експерти" четохте ли този доклад изобщо?

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 9 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Гръб
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Толкова ли са зле българите и не виждат,че копчетата на тези уж умни светофари работят най мн месец след поставянето им,след това светлата само светодиодите

Оценка:
-2 +5

Хенри Форд
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Пишете глупости. Точно на това място потокът от пешеходци беше почти непрекъснат. От това ставаха огромни колони от автомобили. Много по-добре е да има някакъв ред за да не се затруднява и автомобилното движение.

Коментиран от #4, #17


Оценка:
-7 +39

Ники
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Има един проблем .. лесно се слагат светофари и легнали полицай ... ама после трудно се махат ... в вече се напълни с много такива за махане ...

Оценка:
-1 +12

JEEP
(гост)

Неутрално
4 Отговор

До коментар #2 от "Хенри Форд":


За съжаление мога да ти сложа само един +!

Оценка:
-3 +11

Valio
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Поредното безумно направено нещо....
Светофар до светофар и между тях пешеходна пътека.
С това Фандъкова не улесняваш трафика а го усложняваш.
Бегай си в Самоков и не стъпвай в столизата вече..

Оценка:
-7 +13

bbb
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Тъпанарите от разруши София да мълчат защото на тази пешаходна пътека се влачат като свински черва говорейки по телефона а 100метра по-долу има подлез.

Оценка:
-4 +26

гост шофер
(гост)

Неутрално
7 Отговор
30 метра по надолу има бая голям подлез—ама за мързела няма лечение.

Оценка:
-3 +26

Краси
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Отлично

Оценка:
-8 +4

Краси
(гост)

Неутрално
9 Отговор
Valio много си прост

Оценка:
-3 +2

10
Този коментар е премахнат от модератор
Коко
(гост)

Неутрално
11 Отговор
Един иска светофар, друг не иска. На кого да се угоди след като винаги има недоволни?

Оценка:
-2 +3

12
Този коментар е премахнат от модератор
кой ти гледа
(гост)

Неутрално
13 Отговор
То да беше само това... Ето още четири глупости, само по цариградско:
1/ По цариградското в града караш с ограничение 80, извън града при врана с ограничение 50... 2/ При 4 ленти на цариградско при мола, караш само в две ленти, щото има бус лента и четвъртата е за украса...
3/ Бус лентата от 300м при алея яворов посока към плиска създава постоянно задръстване и тапа преди нея заради вливането на трафика от телевизионната кула...
4/ От стадиона посока орлов мост, на светофара при моста има само една лента за десен завой, като трафика е поне 70% за надясно - защо не се разреши и от средна лента да се прави десен завой?!...

Оценка:
-0 +18

Аз бре
(гост)

Неутрално
14 Отговор
Публикувано във факти.бг: С какво това подобрява съществуващата организация с пешеходната зебра?

С това че хората ще се научат как се пресича - не единично кой когато му е кеф, а групово .

Оценка:
-6 +6

Един
(гост)

Неутрално
15 Отговор
Най-после.

Оценка:
-3 +6

До пишещите минуси
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Драги селяндури, животът и трафика в големия град се различават много от този по къра. Има много непознати неща като трамваи, тролейбуси, пешеходни пътеки и т.н. Няма страшно! С това се свиква. По-важно е да свикнете с неписаните правила. Много пъти ставам свидетел, как един човек пресича пешеходната пътека, а поне двама го наблюдават с овча тъпота и неприкрит интерес как ще стигне до другия край. Едва след като се убедят в успеха на наблюдавания обект тръгват и те. Ами ето за това се слагат светофари. Не че те се спазват много, но подобряват нещата. Също така, когато след пешеходната пътека е спрял автомобил не се чувствайте длъжни да се залепите за него. Спира се преди пътеката. Така няма да се чудите, защо преминаващите ви гледат като дебил и споменават роднините ви без да сте ги предизвикали!

Оценка:
-1 +7

Ако стана премиер
(гост)

Неутрално
17 Отговор

До коментар #2 от "Хенри Форд":


Ще анулирам всички глоби от кат с 5 години назад и ще изрежа 70%от светофарите в страната и ще реорганизирам трафика с цел всичко да става по бързо..такива ограничения по 40 км ще забраня и ще вдигна скороста по магистралите на 200 км а извънградското ще е 150

Оценка:
-1 +1

hienata
(гост)

Неутрално
18 Отговор
Само шофьор незнаещ за тази пътека, може да не е зарадван от светофара. Това като започне семестъра на студентите, става лудница. За пешеходците също е по-добре със светофар, а и ще намалее замърсяването (като намалеят задръстванията). Отдавна трябваше да се сложи светофар.

Оценка:
-0 +5

Всички нови светофари
(гост)

Неутрално
19 Отговор
губят повече време на пешеходците , отколкото старите. Пример Дондуков. След фамозния ремонт на трасето новите светофари могат да се приемт като допълнителна екстра, разбира се за сметка на пешеходците. Старите работеха по-балансирано. Има ли кой да чуе?

Оценка:
-2 +0

20
Този коментар е премахнат от модератор
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Ахмед Доган
Почетният председател на ДПС Ахмед Доган с оценка за партийния живот
Формално погледнато 2017 г. не беше от най-благодатните за ДПС"

Още бисери