Новини

7 години минимална гаранция за нова магистрала

3 години – при ремонт

Публикувана: 10 Юли, 2019 08:12
10 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1545
7 години минимална гаранция за нова магистрала
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.

Mинималните гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти да бъдат увеличени с 1 до 3 години. Това предвижда проектът на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 2 , който Министерството на регионалното развитие и благоустройството публикува за обществено обсъждане.

Така например, ако минималният гаранционен срок за строителство на автомагистрала в момента е 5 години, с промените в наредбата се предлага той да бъде увеличен на 7 години, припомня в. „Монитор”. За изпълнен републикански път от І и ІІ клас сега срокът е 3 години, с измененията се предвижда да стане 5 години, а за ІІІ клас път от РПМ – 4 години, като сега е 3. За реконструкция и основен ремонт на пътища от републиканската пътна мрежа минималният гаранционен срок в момента е 2 години, с проекта на наредба се предлага увеличаването му на 3 години.

Удължаването на сроковете се отнася не само за автомагистрали, скоростни пътища и пътища І,ІІ и ІІІ клас от републиканската пътна мрежа, но и за останалите пътища и улици, за хидроизолационни, топлоизолационни, звукоизолационни и антикорозионни работи на сгради и съоръжения; за всички видове строителни, монтажни и довършителни работи; за вътрешни инсталации на сгради и при основен ремонт и реконструкция; за пречиствателни съоръжения и депа за твърди битови отпадъци; за преносни и разпределителни проводи (мрежи) и съоръжения към тях на техническата инфраструктура; за основен ремонт и реконструкция на железопътни линии, самолетни писти и съоръжения за тях, хидроенергийни, хидромелиоративни, водоснабдителни, пристанищни и брегоукрепителни съоръжения и системи.

Завишаването на минималните гаранционни срокове цели по-стриктно изпълнение на задълженията от страна на строителите и лицата, упражняващи строителен надзор за изпълнението на строежите в съответствие с издадените строителни книжа и с изискванията на Закона за устройство на територията /ЗУТ/, както и с правилата за изпълнение на строителните и монтажните работи и с материали, изделия и продукти в съответствие с основните изисквания към строежите, и за спазване на технологичните изисквания за влагането им.

Предложеният проект е разработен и в изпълнение на Решение на Министерския съвет за приемане на мерки за трансформация на модела на административно обслужване, в резултат на което да се подобри предоставянето на административни услуги на бизнеса и гражданите.

В проекта на Наредба е уредена и възможността, издаденото разрешение за ползване или удостоверение за въвеждане в експлоатация или отказът за издаването им, да бъдат връчвани на възложителя или упълномощено от него лице не само лично, но и чрез лицензиран пощенски оператор, при поискване от страна на заявителя.

Предлага се още възложителят да представя информация за идентификатор на обекта на кадастъра, подлежащ на въвеждане в експлоатация.

Предвидено е и стандартизиране на изискваните документи за издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация и служебното снабдяване с някои от тях.

Промените в Наредбата са в съответствие с приетите изменения и допълнения на ЗУТ.


България

Поставете оценка на статията:
Оценка 5 от 2 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
и още нещо
(гост)

Неутрално
1 Отговор
да се гласува закон,с който една фирма,спечелила един обект,да не може да кандидатства за друг,докато не завърши първия

Коментиран от #4


Оценка:
-0 +22

Нормалното е
(гост)

Неутрално
2 Отговор
20г гаранция за нов път и 5-7г за ремонт. Вашето решение само доказва низкото качество на строителството.

Оценка:
-2 +14

сектант
(гост)

Неутрално
3 Отговор
неспиращ кръговрат на ремонти и държавни поръчки

Оценка:
-0 +12

Гербераси долни
(гост)

Неутрално
4 Отговор

До коментар #1 от "и още нещо":


Разумнопредложение но фактите показват че повечето фирми кандидатки се регистрирват месеци преди търга и някой тарикат ще има възможност да регистрира на роднини (то и сега е така) колкото фирми си поиска и пак ще спечели.

Оценка:
-1 +5

Чук
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Моята микровълнова има повече гаранция.
Голям смях

Оценка:
-0 +10

hmhmhm
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Идиоти - 7 години ! Това да не е детска играчка ! Бай Тошовите магистрали 50 години не са мръднали - тия ми крадат ли крадат !

Оценка:
-0 +10

Fufu
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Гаранцията от 7г. е колкото на пералнята ми...

Оценка:
-0 +6

1234
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Проблемът тук е много по сериозен. Фирма изпълнява обект за 100 млн или 300 ,7 г ! ? Закрива фалира регистрира нова прехвърля всичко там... Гаранция франция. Дори да включиш собственика в черен списък се работи с подствени лица и пълномощни. За да има стимул и пари, се блокират пари 5 процента за 7 г.защото дефакто договора е за 7 г .

Оценка:
-0 +7

997
(гост)

Неутрално
9 Отговор
Мислите, че това го правят заради хората? - Забравяте, че властта и тези които строят са едни и същи. - Това просто е основание да вдигнат цената заради повишената гаранция. Не Ви ли прави впечатление, че цената на километър път расте главоломно с всяка година? - Вече 20 милиона на километър за нищо ги нямат, особено за строеж в градска среда. Това скъпи ми читателю е поредната схема. - Те са алчни! -Никога не им стигат парите. Не искат вече да са милионери, искат да са милиардери в срок от 2-3 години.

Оценка:
-0 +2

РОСОМАХА
(гост)

Неутрално
10 Отговор
Какви са сроковете в Германия, Франция, UK ?

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Димитър Стоянов
Напусналият "Атака" Димитър Стоянов обяснява отношенията си с лидера на партията Волен Сидеров:
Бях свикнал да вярвам на Волен (Сидеров), но навикът е като Стокхолмския синдром, когато жертвата се влюбва в похитителя си."

Още бисери