„Не искам да влизам в ролята на врачка, но се очертава решение, което не е в наша полза”. Това коментира пред bTV Трайчо Трайков за позиционирането на новия завод на VW.
Компанията избира къде да изгради новия си завод между Турция и България, но според публикации в германската преса югоизточната ни съседка ще бъде предпочетена.
Ако бъде взето неблагоприятно за страната ни решение, трябва да се направи анализ на всички стъпки, които са били предприети от участниците в процеса от наша страна, защото „институционалната памет се губи”, заяви Трайков.
Бившият икономически министър отбеляза, че по време на преговорите с VW в опита им да бъдат привлечени се наблюдават и положителни процеси като взаимодействието между общинската и държавната администрация, което досега е било „невиждано”.
Не могат да се пренебрегват обаче и дългогодишните неудачни политики, които са довели до това състояние на образователната система, която не произвежда качествени кадри за бизнеса или липсата на инфраструктура по т. нар. „Северен коридор” от Кулата към Хамбург, смята Трайков.
Общата среда в една държава също е важна, но гиганти като VW могат да се договорят с всяко правителство, докато малките компании са по-уязвими от корупционни практики, смята икономистът.
„Допълнителните бонбончета ” от страните кандидати също са от значение, отбеляза Трайков по повод информациите, че Турция ще поръча коли на VW за своята администрация.
„Когато бях министър, исках да се въведат общи преференции за компании, които избират да правят производството си в ЕС”, разкри икономистът, според когото трябва да има такива стимули.
Спешни реформи трябва да има и в енергийния сектор, смята Трайков, който коментира и недоволството на бизнеса от НЕК.
Количествата ток, който се търгуват на енергийната борса у нас, са малки има само трима държавни играчи и това води до прекалено високи цени за бизнеса, отбеляза Трайков.
Обединението със съседни пазари е една от мерките, които ще подобрят положението на енергийната борса.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 El boko
Коментиран от #4
11:24 15.07.2019
3 EL chochone
До коментар #1 от "El chochone":
Видях днес Борислава да чисти стъкла на светофарите ХяХЯхЯхЯ :DКоментиран от #6
11:25 15.07.2019
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Краси
11:26 15.07.2019
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Гледач
Коментиран от #9, #34
11:27 15.07.2019
8 Зле
11:28 15.07.2019
9 Краси
До коментар #7 от "Гледач":
Май наистина е тъй... 😀😀😀11:28 15.07.2019
10 До шматките
До коментар #1 от "El chochone":
Асвалта е платен сега ще го ядем ,нали завода щеше да е на 100 % в България ,"KO STANA?"Коментиран от #14
11:28 15.07.2019
11 FtF
11:31 15.07.2019
12 Woldemars
11:32 15.07.2019
13 трайка
11:32 15.07.2019
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Един българин
11:33 15.07.2019
16 El chochone
11:36 15.07.2019
17 goni
11:42 15.07.2019
18 трайчувуто
11:54 15.07.2019
19 ТояНомерИНие
11:57 15.07.2019
20 ИМПЕРИАЛИСТ
11:59 15.07.2019
21 Пламен
12:06 15.07.2019
22 Бай Хой
12:09 15.07.2019
23 читател
12:33 15.07.2019
24 Селянина с колелото
12:38 15.07.2019
25 Стефан
12:45 15.07.2019
26 Велин
12:51 15.07.2019
27 ДОКО
12:58 15.07.2019
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Гошко-стругарчето
13:20 15.07.2019
30 Божурище
13:47 15.07.2019
31 Точо обратното
13:50 15.07.2019
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 антрашпиц
До коментар #14 от "До шматката":
Толкоз сте некадърни,че и асфалт неможете да положите като хората-налага се ремонт да се прави всяка година.14:42 15.07.2019
34 хахахах
До коментар #7 от "Гледач":
уникален си !!и двете ти съждения са вярни, само дето световните конгломерати като Фолц Ваген се интерисуват от най-изгодните им условия!
14:58 15.07.2019
35 БОЙКО НЕКАДЪРЕН САМОВЛЮБЕН НАРЦИС ГЛУПАК
България е пълноправен член на ЕС, но няма как да се отвори завод за толкова специфична дейност, каквато е производството на автомобили. Крахът с „Great Wall“ и банкрутирането на представителството на китайската компания у нас чрез Гриша Ганчев, сериозно отблъсна големите играчи.
Най-сложната машина, която има серийно производство в страната, управлявана от Бойко Борисов, е хладилник. Да, има и тук-там и други, но важните части и модули се произвеждат в Китай.
Има една добра новина във факта, че германската „Volkswagen Group“ предпочете Турция за своя завод на Балканите – и тя е, че България поне стигна до балотаж с Турция за инвестицията от над 1,6 млрд. евро.
Да я спечели обаче означава да е подготвена. А България не е.
Първо – да, управляващите са виновни. Дори не властта, а Бойко Борисов – имаше десет години да се подготви, да преустрои държавата и да сформира екип, който да преговаря умно за качествени инвестиции. Не успя. Конграчулейшънс.
Второ, нямаме кадри. И не само за автомобилостроенето – изобщо. Откъде ще се вземат 5000 души, които трябва да работят във фабриката на VW? В Турция ежегодно на пазара излизат шест пъти повече специалисти. А в България дори да съберем випуските на всички професионални гимназии по транспорт, енергетика, автоматика, пак няма да осигурим кадрите за новата фабрика.
Години наред умни хора и неправителствени организации обясняваха, че образованието в България трябва да се обвърже с нуждите на бизнес
15:54 15.07.2019
36 GG1989
Посрещна ни с още двама колеги в ректорския кабинет, извади пури и уиски, абе направо Вито Корлеоне... и това в университета за получаване на оценка.
16:04 15.07.2019
37 Балканец
16:58 15.07.2019
38 Toko
18:19 15.07.2019
39 Kolev
09:08 23.07.2019