15 Юли, 2019 11:19 4 494 39

Трайчо Трайков за VW: Няма качествени кадри, липсва и инфраструктура

  • vw-
  • volkswagen

Турция ще поръча коли от германския концерн за своята администрация

Трайчо Трайков за VW: Няма качествени кадри, липсва и инфраструктура - 1

„Не искам да влизам в ролята на врачка, но се очертава решение, което не е в наша полза”. Това коментира пред bTV Трайчо Трайков за позиционирането на новия завод на VW.

Компанията избира къде да изгради новия си завод между Турция и България, но според публикации в германската преса югоизточната ни съседка ще бъде предпочетена.

Ако бъде взето неблагоприятно за страната ни решение, трябва да се направи анализ на всички стъпки, които са били предприети от участниците в процеса от наша страна, защото „институционалната памет се губи”, заяви Трайков.

Бившият икономически министър отбеляза, че по време на преговорите с VW в опита им да бъдат привлечени се наблюдават и положителни процеси като взаимодействието между общинската и държавната администрация, което досега е било „невиждано”.

Не могат да се пренебрегват обаче и дългогодишните неудачни политики, които са довели до това състояние на образователната система, която не произвежда качествени кадри за бизнеса или липсата на инфраструктура по т. нар. „Северен коридор” от Кулата към Хамбург, смята Трайков.

Общата среда в една държава също е важна, но гиганти като VW могат да се договорят с всяко правителство, докато малките компании са по-уязвими от корупционни практики, смята икономистът.

„Допълнителните бонбончета ” от страните кандидати също са от значение, отбеляза Трайков по повод информациите, че Турция ще поръча коли на VW за своята администрация.

„Когато бях министър, исках да се въведат общи преференции за компании, които избират да правят производството си в ЕС”, разкри икономистът, според когото трябва да има такива стимули.

Спешни реформи трябва да има и в енергийния сектор, смята Трайков, който коментира и недоволството на бизнеса от НЕК.

Количествата ток, който се търгуват на енергийната борса у нас, са малки има само трима държавни играчи и това води до прекалено високи цени за бизнеса, отбеляза Трайков.

Обединението със съседни пазари е една от мерките, които ще подобрят положението на енергийната борса.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 El boko

    67 9 Отговор
    Трайчо също не е качествен кадър! :)

    Коментиран от #4

  • 3 EL chochone

    24 3 Отговор

    До коментар #1 от "El chochone":

    Видях днес Борислава да чисти стъкла на светофарите ХяХЯхЯхЯ :D

    Коментиран от #6

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Краси

    41 6 Отговор
    Аз произведох качествени, умни и образовани деца, но скоро ще ги пратя в чужбина в университет, а после и да работят. Не всичко се свежда до взаимодействието между инвеститора и администрацията. Един работник в такъв завод в България ще взима 1500 лева заплата, а в Германия заплатата ще му е около 5000 лева... Тогава за какво говорим?
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Гледач

    26 6 Отговор
    У тоя ТРАЙЧО МУ КЕ ЧУДЯ НА АКЪЛА? ОСНОВНИЯ ПРОБЛЕМ ЧЕ ГЕРМАНИЯ И ТУРЦИЯ ОБЩО ВЗЕТО СА ЕДИН НАРОД.ГЕРМАНИЯ Е МАКЕДОНИЯ ЗА ТУРЦИЯ

    Коментиран от #9, #34

  • 8 Зле

    33 9 Отговор
    Осъден бандит. От такива мнение нещем. Още помним как бяга от камерата на Господарите. Смешник!
  • 9 Краси

    5 1 Отговор

    До коментар #7 от "Гледач":

    Май наистина е тъй... 😀😀😀
  • 10 До шматките

    25 4 Отговор

    До коментар #1 от "El chochone":

    Асвалта е платен сега ще го ядем ,нали завода щеше да е на 100 % в България ,"KO STANA?"

    Коментиран от #14

  • 11 FtF

    20 3 Отговор
    Главният проблем е квалифицирани кадри и корупция ! Като си купят едно парче земя, много бързо ще вдигнат заводи ще си направят път до него, но липсата на образовани кадри и корупцията , която се шири повсеместно ще ги убие.
  • 12 Woldemars

    28 4 Отговор
    Само "простите" руснаци можаха да направят завод Москвич, проклетите западняци никога няма да спрягат България за партньор! Забравете тая дума.
  • 13 трайка

    36 6 Отговор
    ТРАЙЧО ТРАЙЧО мамин недоклатен,нали вие и тези преди вас и тези след вас сте виновни за всичко изброено от теб.Колко сте жалки и големи национални предатели.Продадохте всичко на през океанските си любовници.Вие си взехте вашето и си опекохте питката,и сега само празни констатации.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Един българин

    20 5 Отговор
    Този е еничар. Ще хвали, минети ще правй, ще се навежда на бойко и всичко, всичко, нали затова само той не подаде оставка и не му пипаха апартамента от случая апартаментгейт
  • 16 El chochone

    4 16 Отговор
    Слава на САЩ!
  • 17 goni

    14 4 Отговор
    На тоя човек и двете имена са му много показателни!:) Що не си трае!:) Това да те изпъди Бат Боби значи много трябва да си сгрешил! Не знам дали се е пекъл без бански у емирствата, или нещо друго е направил, ама не става!
  • 18 трайчувуто

    19 1 Отговор
    За бълг.честен и щедър бизнес,с човешко лице-само един среден пръст качествен требе да му произведе обрз. система!След 5 годин,още по-голема че е трагедията с кадри.Нестига,че налапаха държ.собственост почти без пари,използвайки различни измамни схеми,ами сега им се иска некой да опъва каиша за без пари.Алоууу-скоро ще станат 30 лета от началото на великите дем.промени.Балами не останаха!
  • 19 ТояНомерИНие

    18 0 Отговор
    То и ние поръчахме VW за тол системата и за полицай ... "бързи джипове" и разни други поръчки. VW взе поръчките и ни баламосваше, че в замяна ще направи завод.... сега ще направи същото и с Турция ... накрая завод може и въобще да няма, но те прибраха доста поръчки от балканските държави... немците са доста сметкаджии и трябва да разберем, че те играят за собствено добро, а не са благотворителна организация !
  • 20 ИМПЕРИАЛИСТ

    3 5 Отговор
    След изборът на завода в България, тоя трябва да си направи харакири...
  • 21 Пламен

    16 1 Отговор
    Г-н Трайков,качественни кадри има,но те не работят за 1200 лева.Вие сте некадърен кадър.Знаете със сигурност,че работник по чистотата"метач" в Европа получава 1200 ЕВРО. Ми кажете го високо и ясно.
  • 22 Бай Хой

    14 1 Отговор
    Сега да излезе Тиквоча от Банкя и да каже колко Ангела Меркел го брой за жив.Влачат го Евро събирания ,като плашило и ташак,ама не се усеща че е ташак.
  • 23 читател

    5 0 Отговор
    Венци, които-който??? колко пъти да преговаряме кое кога се пише?
  • 24 Селянина с колелото

    11 0 Отговор
    Аууууу оправдания....е как ще направят завода тука като по нашите цени само единия фар на голфа ще е към 10 000 евро ...те ще фалират бре.
  • 25 Стефан

    11 0 Отговор
    Кратко, точно, ясно и аргументирано, а не лакърдиите на Бойко, но се сетих да питам, абе хора какво става с газовия хъб Балкан, или пак поредния кьорфишек.
  • 26 Велин

    11 0 Отговор
    Как няма инфраструктура бе!? ББ каза друго!!! Ама явно няма място около инфраструктурата от никнещите като гъби заводи!? Кофти работа- явно територията на България е твърде малка за размаха на Премиера!?
  • 27 ДОКО

    9 6 Отговор
    ТУРЦИЯ КОГАТО Е ПРОИЗВЕЖДАЛА КОЛИ ТО НИЕ ТОГАВА ПРОИЗВЕЖДАХМЕ ДОМАТИ..МНОГО ТОЧНО
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Гошко-стругарчето

    14 1 Отговор
    Ами, като няма качествени кадри, да си ги внесем от Виетнам и Куба. Бай Тошо, тъй правеше. Викаше му, обмена на опит. За няколко месеца ставахме ''специалисти'' като тях, а те, мързеливи като нас. Изравнявахме качеството. :-)
  • 30 Божурище

    13 0 Отговор
    Важното е, че купуваме най-скъпите самолети на света. Слава на червената мутра Боко Тиквата !
  • 31 Точо обратното

    17 3 Отговор
    Когато България произвеждаше Рено , и то с отлично качество... в Турция са произвеждали само шалвари и джезвета. Ако не бяха братята Руснаци , сега Дачия щеше да е история понеже Рено нямаше да отиде в Румъния.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 антрашпиц

    7 1 Отговор

    До коментар #14 от "До шматката":

    Толкоз сте некадърни,че и асфалт неможете да положите като хората-налага се ремонт да се прави всяка година.
  • 34 хахахах

    5 0 Отговор

    До коментар #7 от "Гледач":

    уникален си !!

    и двете ти съждения са вярни, само дето световните конгломерати като Фолц Ваген се интерисуват от най-изгодните им условия!
  • 35 БОЙКО НЕКАДЪРЕН САМОВЛЮБЕН НАРЦИС ГЛУПАК

    11 0 Отговор
    Велко Велев
    България е пълноправен член на ЕС, но няма как да се отвори завод за толкова специфична дейност, каквато е производството на автомобили. Крахът с „Great Wall“ и банкрутирането на представителството на китайската компания у нас чрез Гриша Ганчев, сериозно отблъсна големите играчи.

    Най-сложната машина, която има серийно производство в страната, управлявана от Бойко Борисов, е хладилник. Да, има и тук-там и други, но важните части и модули се произвеждат в Китай.

    Има една добра новина във факта, че германската „Volkswagen Group“ предпочете Турция за своя завод на Балканите – и тя е, че България поне стигна до балотаж с Турция за инвестицията от над 1,6 млрд. евро.
    Да я спечели обаче означава да е подготвена. А България не е.
    Първо – да, управляващите са виновни. Дори не властта, а Бойко Борисов – имаше десет години да се подготви, да преустрои държавата и да сформира екип, който да преговаря умно за качествени инвестиции. Не успя. Конграчулейшънс.
    Второ, нямаме кадри. И не само за автомобилостроенето – изобщо. Откъде ще се вземат 5000 души, които трябва да работят във фабриката на VW? В Турция ежегодно на пазара излизат шест пъти повече специалисти. А в България дори да съберем випуските на всички професионални гимназии по транспорт, енергетика, автоматика, пак няма да осигурим кадрите за новата фабрика.
    Години наред умни хора и неправителствени организации обясняваха, че образованието в България трябва да се обвърже с нуждите на бизнес
  • 36 GG1989

    5 0 Отговор
    Тоя мафиот и до днес ще помня как преди 10 години като беше станал тъкмо ректор на УНСС отидох да си взема книжката с оценка, понеже ми водеше лекции по Макроикономика 2-ро равнище.

    Посрещна ни с още двама колеги в ректорския кабинет, извади пури и уиски, абе направо Вито Корлеоне... и това в университета за получаване на оценка.
  • 37 Балканец

    3 0 Отговор
    Е как бе? Нали растем?
  • 38 Toko

    5 0 Отговор
    Чудя се как може да сме толкова не далновидни . ? И защо трябва сами да си сипем пепел по главата. Има неща за които трябва да имаме единна позиция ! Но не ! Трябва да е жлъчно и грозно , трябва да се преебеме сами !!! Защото последните години точно това правим !
  • 39 Kolev

    1 0 Отговор
    Много анализи и нито един смислен и наистина икономически.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове