Новини

Остри реакции срещу предлаганите нови правила за регистрация на колите

Има много административни регулации, а това води до корупция

Публикувана: 24 Юли, 2019 09:25
24 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3494
Остри реакции срещу предлаганите нови правила за регистрация на колите
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.8 от 6 гласа.

Проектозаконът за пътните превозни средства, който предвижда първата регистрация на автомобила да не е в КАТ, предизвика остри реакции. Той е изготвен от новата Агенция за пътна безопасност и вече е публикуван в портала за обществени консултации на Министерския съвет.

Данните показват, че в България всяка година се регистрират около 300 хиляди автомобила. Не повече от 40 хиляди са новите. Именно затова в мотивите на законопроекта е записано, че контролът върху техническите проверки на старите коли трябва да се затегне. Очакванията са това да доведе до по-чист въздух и по-малко инциденти на пътя.

Според експертите обаче, в проекта има много административни регулации, а това води до корупция.

Промените предвиждат първоначалният технически преглед при регистрация на автомобил да се прави в специални частни пунктове, а не както досега само в КАТ. Това означава частни фирми да следят дали са пренабити номерата на рамата, двигателя, дали има изменения в конструкцията на автомобила и следи от манипулации на километража. След минаване през проверката собственикът на колата ще получава час, в който да отиде в КАТ, за да си получи само талоните и регистрационните номера на колата, без да се реди на опашки. Регистрите на Пътна полиция и пунктовете за проверка ще бъдат свързани.

Според шофьори обаче подобна мярка няма да спести време, напротив.

"Първоначалната идея беше новите автомобили, които влизат в страната да не чакат на опашка в КАТ, а да могат да се дадат на частни фирми. Те трябва да правят тези прегледи - първоначални и идентификация на автомобила. Обикновено те идват без регистрационни номера, а частните фирми няма да могат да издават пълната документация и да дават номер на автомобила. Така че се налага клиентът отново да отиде до КАТ", обясни автомобилния състезател Румен Дунев и собственик на сервиз по „Нова телевизия“.

Според него няма автомобил, който да не може да бъде регистриран в страната ни, дори да не е изряден.

От бранша смятат още, че новите изисквания ще затруднят сервизите и вероятно ще оскъпят услугата. Причината - ще трябва да се отварят допълнителни пунктове, които да се оборудват и да се наемат допълнително хора.

"Ако тези регистрации се раздадат между 50 пункта в страната, нормално там да има струпвания, да има изчаквания и съответно пазарът да диктува цените", посочи още Румен Дунев пред БНТ.

"Малко странно е да се приеме заключението на една частна фирма и въз основа на него да се издаде регистрация на този автомобил. При всички случаи, според мен, в пътната полиция, дори и неформално ще остане една допълнителна проверка затова да се убедят тези, които издават свидетелството за регистрация, че действително този автомобил е този автомобил", смята и експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев.

"Според мен хората пак трябва да отсъстват поне от работа, което също е неприятно", смята и председателят на СБА инж. Емил Панчев.

Промените предвиждат и автомобилите да имат технически паспорти, а данните от тях да се записват в специален регистър, който ще се следи от автомобилната администрация. Там ще се съдържа информация за техническо състояние, претърпени катастрофи и преминати ремонти.

Предлага се още и специален регламент за продажбата на авточасти втора употреба - търговията ще се осъществява само от лицензирани лица, а контролът ще се прехвърли към кметовете на общини. Нерегламентираната търговия с части ще се наказва с глоба от 5000 лв.

"Всеки един сервиз трябва да прави регистър на частите втора употреба. Трябва да има един човек, който да се занимава само това нещо. Може да се получи парадокс, че част втора употреба може да се получи по-скъпа от чисто нова част", коментира Румен Дунев.

Промените предвиждат още собствениците на автомобили да могат сами да си монтират регистрационните номера на колите си.

"Преди при поставянето на регистрационните номера се слагаше и пломба. Сега не е така, поради което се обсъжда идеята и сам да можеш да си ги монтираш", обясниха експерти пред "Телеграф".

Проектозаконът предвижда и забрана за регистрация на автомобили с десен волан.

"Тези автомобили са доказано опасни. Те не са предназначени изцяло за ползване", категоричен е Румен Дунев.

Ако работи без нужното удостоверение, го очаква глоба от 1000 до 5000 лв. С хиляда лева ще трябва да се бръкнат сервизите за неиздаване на касова бележка или фактура. След ремонт ще трябва да дават гаранция от 6 месеца. Глоби се предвиждат и за граждани, които решат да ремонтират сами автомобилите си. Те ще трябва да платят санкция от 500 лева. Регистър на всички сервизи ще се съхранява в ДАИ.


България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.8 от 6 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Хайнщайн
(гост)

Неутрално
1 Отговор
То има ли нещо , което да е наред в тая държава , та и ....тва ?

Оценка:
-3 +30

Петър
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Само в България регистрацията на МПС е ритуал по сложен от кръщене,граждански брак и съдебен процес.

Оценка:
-3 +42

Потребител
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Единствено съм съгласен за забраната на автомобили с десен волан. Всичко друго е уникална простотия и наченки на корупция на всички нива, високи цени и яздене на обикновения човек.

Коментиран от #11


Оценка:
-5 +55

Boxer
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Понеже не могат да контролират техническото състояние на колите , решават да контролират всичко останало???!!!

Оценка:
-1 +40

Гроб
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Нова хранилка за определени фирми ! А киломеража никой не го е еня дали е върнат ! Относно птптата , досега няма такова , което е поради техническа неизправност ! Държавата , в частност кат абдикира за пореден път от функциите си ! Закривай , за какво ни е като нежелае да функционира !

Оценка:
-2 +35

Valio
(гост)

Неутрално
6 Отговор
То номерата в КАТ пак сам си ги монтирах и без тая наредба.....

Оценка:
-0 +27

Кой68
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Като се прави регистрацията досега само от КАТ данеби да няма МПС със пренабити номера на рама и двигател?Да не би да няма корупция и далаверки?Просто няма да е само една фирма която да лапка.....Няма какво да се умува за нещо което се прави отдавна в други държави като Италия......

Оценка:
-1 +17

германец
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Аз имам файтон-каляска със девет коня, атове. Къде трябва да се регистрирам ? Какво разрешително трябва да имам ? Сега ще купувам дилижанс със дванайсет коня Ролс-Ройс . Най доброто.

Оценка:
-2 +7

Julio
(гост)

Неутрално
9 Отговор
Толкова много изприказвани глупости и изписан цял закон с глупости за да се избегне елементарното решение на въпроса с дръгелите - забрана на регистрация на коли над 15 години. Кой си е купил - купил, докато се разпадне си я кара. Останалите вече или купуват регистрирана кола или по-нова.

Коментиран от #12


Оценка:
-4 +13

Защо да плащаме данъци
(гост)

Неутрално
10 Отговор
Т.нар. държава иска да избяга от всички свои задължения, иска всички дейности да прехвърли на частни фирми, НПО-та и т.н. Е ,защо да им плащаме данъци и да издържаме постоянно увеличаващата се администрация?

Оценка:
-0 +13

Fuckyou
(гост)

Неутрално
11 Отговор

До коментар #3 от "Потребител":


С кво си съгласен бе цървул. Десните волани кво ти бъркат в г? Простак с простака ти, забрани,глоби,данъци,такси и той десния волан му е крив,и не е съгласен.Кой те пита бе боклук? Ако си шофьор и волан в багажника няма да те смути. Ако някой те е стреснал на пътя, с ляв волан нямаше да е по-плах и спазва
правилника. Този закон не е измислен за твоята сигурност и безопасност,сляпо псе, лобират автомафиокъщите,щото десняците подбиват цените а хората после обръщат волана.Ама ти си съгласен ,драги педерастттте ,браво! Не на десния тогава аре У ЛЕВО!

Оценка:
-18 +7

Fuckyoutoo
(гост)

Неутрално
12 Отговор

До коментар #9 от "Julio":


Да как не се сетиха,забрани забрани забрани и глоби на поразия. Толкова са се изкривили хората че сами искат бича.доброволни сини зони, платен паркинг, толсистема и тн. АБЕ ОЛИГОФРЕНИ ЗАСПАЛИ, ДО КОГА ЩЕ ПРЕДЛАГАТЕ САМИ КАМШИКА БЕ? Защо да не е няакъв стимул,някаква награда,отстъпка тн??? Да е без данък,или да не се плаща нещо. Но Ганя иска и на другия да му е зле,и всички вкупом викат-Накажете ни!- Да ви е,б,а всички разбирачи тука. Кола не са виждали ама пълни им устите с днк-матриал от политическо шикалкавене и пръскат,наежени и с авторитет на последната инстанция.Аре марш,давайте си акъла на филанкишията. Нема нужда още по-зле да става!

Коментиран от #13


Оценка:
-3 +10

Julio
(гост)

Неутрално
13 Отговор

До коментар #12 от "Fuckyoutoo":


Защото, смешко, бедността не е порок но само като се късае за нещо безобидно - купил си си плазма на кредит, телефонче... Колата обаче в ръцете на човек дето нема два кинта в джоба си е опасна за останалите (дали е опасна за теб не ми пука). Най-простият комплект нови гуми струва 300 кинта, елементарна профилактика на спирачки с подмяна на части в свестен сервиз е поне 100 кинта. Считам че ако можеш да си позволиш макс хиляда кинта за кола то е абсолютно невъзможно да се изръсиш за нови гуми и прилична поддръжка - тоест трябва да ти е законово ограничен достъпа до покупка на кола (обикновенно това са 15+ години автомобили).

Коментиран от #20


Оценка:
-9 +3

Хоп
(гост)

Неутрално
14 Отговор
Всички нови правила са пълни глупости. Никъде не видях правило при внос на кола втора ръка да се проверява и описва техническото и състояние още на границата и ако е негодна за движение да става само за части. Също така защо няма и изисквания за колите втора ръка да се показва документ с основание защо е свалена от отчет в друга страна? Докога ще се правят пари от тотални щети?

Оценка:
-0 +9

Бай
(гост)

Неутрално
15 Отговор
Дунев за някакъв експерт ли се взима или за сина на баща си купил му сервиза с неясен произход на парите !!!не може да се изказва в качеството си на експерт защото му липсва въпросната квалификация !!!Стига с тъпи предложения а да видим как е в ""далечна"" Европа !!!Номерата на Собственика Не на автомобила и отпада Кат Рекета Нотариусите и скъпите застраховки който са на автомобила а трябва да са на водача Умници !!!

Оценка:
-0 +9

АнтиЕС
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Ало умника ти наясно ли си как са настроени фаровете и че пречиш с тях на насрещните!!! Пълна забрана, даже и на тези които вече са регистрирани!

Коментиран от #21


Оценка:
-6 +3

9нк0
(гост)

Неутрално
17 Отговор
В тази държава има хора на държавната хранилка от нашите данъци които по цел ден мислят само простотии.

Оценка:
-0 +7

Казуар
(гост)

Неутрално
18 Отговор
В слабо населените райони фирми които правят годишни прегледи слагат печати без да са видяли колата.

Оценка:
-0 +4

С.С
(гост)

Неутрално
19 Отговор
Всеки КАТ в големите градове да направи два пункта за регистрация на МПС-та - един само за автомобилите,бусовете и камионите нововнос,от документите,прегледа,до номерата.
Втория пункт за вече регистрирани в BG автомобили,плюс дерегистрация и бракуване.
И двата да работят отделно и независимо един от друг.
Да се назначат повече млади хора и по-високи заплати,щото всеки шофьор,посетил в някой град КАТ вижда какви пенсионери работят там.

Оценка:
-0 +5

Fuckyoutoo
(гост)

Неутрално
20 Отговор

До коментар #13 от "Julio":


Ти ли ще даваш позволение кой може да си купи и кой не кола бе пудел забравен. Пак глоби и забрани ли искаш,малко ли са ни. Коя е държавата да се меси какво ми е позволено да си купя. Ако искаш съм съгласен да подлежат на строг контрол от кат при техническия преглед, и нека спират барутните таралясници от движение. НО НЕ МИ ГОВОРИ КОЕ ДА СЕ ЗАБРАНЯЛО, щото не трябвало да може да си купиш кола за 1000 лева. Ако искам мерцедаса ще си го дам и за 500 лева, закона не може да ми се меси. Който иска много ясно че ще си го купи, а пък ти си завиждай и мизерствай!

Оценка:
-0 +4

Fuckyoutoo
(гост)

Неутрално
21 Отговор

До коментар #16 от "АнтиЕС":


Руска подлого,свали дебелите соц очила и си купи нови,няма да ти блещи глупако. Тези които ти светят не са с десен волан а най-обикновнни тарикати,с нерегулирани фарове. Една кола с десен волан не ми е присветнала и знаш ли защо? Защото ги спират от движение още при регистрацията в кат. Само като те види че си с десен волан,мазния шишав мерзавец му светват очите и дърпа машината за проверка. На нормалните коли нищо,дори и фаровете им да са като на кривоглед,единия на ляво другия нагоре. Лапай ми ауспуха и У ЛЕВО!

Коментиран от #23


Оценка:
-1 +3

22
Този коментар е премахнат от модератор
МАК
(гост)

Неутрално
23 Отговор

До коментар #21 от "Fuckyoutoo":


Недей се хаби!! Такива като тоя Julio са много дървени философи без покритие той ше ми определя каква кола да карам!!само стари коли харесвам защото са коли а не новите боклуци еднодневки!!!

Оценка:
-0 +5

Driving pleasure
(гост)

Неутрално
24 Отговор
Пълен кретенизъм... значи няма да изчакам 2 часа в КАТ ами ще изчакам 2 часа в частен пунк след което ще чакам 3 дни да ми дойде вест от кат кога да ида да си взема документите и реално ще загубя повече време отколкото със старата система, която куца само в София щото има много паплач, но по другите градове горе долу се справяме и за няколко часа регистрираме кола...

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Красимир Каракачанов
Красимир Каракачанов по повод терористичното нападение в шведската столица Стокхолм
Войната е цивилизационна. С цвята, плюшени мечета, поход на безстрашните и т.н. няма да стане"

Още бисери