8 Август, 2019 12:42 2 757 13

Експерт срещу „Спаси София“ за метрото

  • метро-
  • спаси софия

Софийското метро е безспорен успех. Без него София щеше да е непоносимо задръстена, мръсна, бавна и изнервена, категоричен е Юлиан Попов

Експерт срещу „Спаси София“ за метрото - 1

Трябва ли да се ограничи разрастването на метрото в София?

Този въпрос се повдигна наскоро. Според мен - не. По няколко причини. Това коментира в социалната мрежа „Фейсбук“ бившият министър на МОСВ в служебното правителство на Марин Райков Юлиан Попов, преди това зам.-министър на същото ведомство, писател и журналист.

Дискусията бе повдигната от един от претендентите за кметския стол в София - Борис Бонев от НПО-то "Спаси София". Според него разрастването на метрото трябвало да се ограничи.

1. Софийското метро е безспорен успех. Без него София щеше да е непоносимо задръстена, мръсна, бавна и изнервена.

2. Метрото не само замества съществуващи транспортни маршрути, то поема негативните ефекти на разрастването и забогатяването на града.

3. Метрото е дългосрочна инвестиция, на него не бива да се гледа като на проект, който трябва да си оправдае разхода си за две-три години.

Тунелът под Ламаша дълго време се смяташе за скъпо и финансово необосновано съоръжение заради недобрия му финансов резултат.

Приносът му към свързаността на Лондон с Париж и Брюксел е трудно да бъде изчислен, но е огромен.

4. Ако София иска да се развие като по-зелен, разтоварен, пешеходен град, по-голяма част от придвижването на хората трябва да се вкара под земята.

5. Метрото може да превърне някои крайни квартали в централни квартали, благодарение на бързината на метрото. Така се смекчава един основен проблем на града - социалното неравенство.

Метрото също вдига цената на имотите в по-отдалечени квартали. Общото увеличение на стойността на имотите компенсира капиталовите вложения в метрото.

6. За да избере човек обществен вместо личен транспорт, общественият трябва да има безспорно и очевидно предимство. Бързината и удобството на метрото е точно такова предимство.

Метрото има и ред други предимства като масов, чист, безшумен, бърз и необременяващ земните площи на града транспорт, но тези според мен стигат, за да бъде метрото защитено.

Как точно да се изгражда, какви да са бъдещите му маршрути, каква да е допълващата инфраструктура - това са все въпроси, които трябва активно да се дебатират и проучват.


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 13 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 memento

    15 3 Отговор
    Чакайте малко... пишете за някой, който бил против нещо, и после давате 10 опорни точки от някой друг. Я се върнете и пренапишете дописката, че да стане ясно какво искат и срещу какво са и двете страни.
  • 2 гост

    11 5 Отговор
    Навсякъде по света, имам предвид големите градове има много развита подземна инфраструктура. Защо при нас метрото трябва да се ограничава, всеки да прави задръстване и да цапа с личния си автомобил? И освен всичко, предвижването с метро е много по-бързо, по-евтино и по-екологично, от предвижването с автомобил. Кави са доводите, метрото да се ограничи? Или наистина им изнася на някои, България да изостава в сяко едно отношение и одобствата за хората да са сведени до минимум?
  • 3 ням

    11 5 Отговор
    Кой бил против? Как публикувате такива глупости?

    Коментиран от #11

  • 4 dragula

    7 2 Отговор
    Ако правилно съм разбрал от Спаси София смятат, че метрото не трябва да се развива повече след построяването на третия диаметър и още две отклонения - през Слатина до Цариградско шосе и в Люлин, което при развитие на промишлената зона на Божурище да стига до там. Това ще се случи за около 10 години. После ще му мислим какви са нуждите и дали са целесъобразни нови отклонения. Според мен е целесъобразно вторият диаметър да завие към Зимния дворец в Студентски град. Така студентите ще имат пряка връзка към гарата и автогарата.
  • 5 ТНТ

    5 2 Отговор
    До №1 и №3: "Още по темата". Четете бре, хора! Или чукча писател, не читател...
  • 6 Факт

    5 0 Отговор
    Спирате тока и водата и айде на село!
  • 7 Жул Верн

    6 5 Отговор
    Пълни глупости! Позицията на Спаси София е да се разшири както е планирано, но са против отклонение до Ринг Мол и Икеа преди да се изчисли дали ще има постоянен пътникопоток до там. То и един ескперт се изказал - министър за няма година, писател - какво е написал, журналист - то вече не е за хвалене.
  • 8 ШОП

    4 2 Отговор
    Нека се разраства в софия, но е удачно да разкриете по един лъч поне и в другите по големи градове. Една варна един пловдив биха имали полза от поне един лъч метро. Пък и така ще ни мразат по малко нас шопите.
  • 9 Munchen

    5 2 Отговор
    Нещо не разбирам. Организацията "Спаси София" по-рано се казваше "Спаси метрото", как така най-големите привърженици на този вид транспорт се обърнаха срещу него?

    Коментиран от #10

  • 10 Гошо

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "Munchen":

    Педали бе германец, педали, днес са мъже утре жени можеш ли ги разбра!?!?
  • 11 Random

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "ням":

    На спаси софия кандидатът за кмет, как кой?
  • 12 Софиянчето

    2 2 Отговор
    Слезте от 20годишните си трошки и се возете с метрото

    Коментиран от #13

  • 13 борко бонев седни софия

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Софиянчето":

    Супер, имам си още един последовател! Ела заедно да се седнем на колелото без седалка, толкова е весело и е зелена инициатива! Прекрасен нов свят ни очаква :) ))))) )
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове