ТЕМА: Войната на пътя
Новини

България: Стари пътища, стари коли, необучени шофьори

Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи за пореден път припомни голяма част от родните проблеми на пътя

Публикувана: 27 Септември, 2019 11:47
31 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2618
България: Стари пътища, стари коли, необучени шофьори
Стопкадър: Факти
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.9 от 10 гласа.

Не е нормално осем години на АМ ''Тракия'' да се знае, че има аквапланинг и от АПИ да решат проблема, като сложат само надпис ''Намалете скоростта''. Трябва да се направи един качествен ремонт и да се обнови настилката, но дежурното оправдание е, че няма пари. Изглежда е по-лесно да се сложат едни знаци и после шофьорите винаги ще са виновни. Това обясни в сутрешния блок на БНТ Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

"Големият проблем при автоинструкторите е, че са част от тях са в ''сивия'' сектор и не желаят да има качествено обучение. Отделно около 30% от въпросите в листовките са изключително ненужни и неефективни и няма смисъл да се зубрят, но министерството на образованието не желае да ги промени'', сподели още той.

"Средната възраст на един автомобил у нас е 18 години, т.е. превърнахме се в автоморгата на Европа. Как очакваме да имаме подобрение, когато имаме стари пътища, стари коли и необучени шофьори'', коментира още Тодоров.

"Трябва да се промени манталитетът, да се промени мисленето на всички чиновници, защото хората в Европа, които се занимавант с пътна безопасност, правят стратегии за 2025 година, а ние тук още си седим в 2010 г.'', заяви неговият събеседник в студиото автоинструкторът Йонко Иванов.

По думите му голяма част от водачите у нас не могат да шофират на магистрала и трябва да се научат, а проблемът със закупуването на книжки би могъл да бъде решен само с волята на отделните министерства.

"За шест месеца нещата биха могли да си дойдат на мястото, ако има волята за това'', каза в заключение Йонко Иванов.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.9 от 10 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
България
1 Отговор
Нов бардак, стари кучки.

Коментиран от #15


Оценка:
-1 +20

Еее
2 Отговор
В България нищо неработи както трябва.

Коментиран от #18


Оценка:
-0 +33

Преброяване на бесните язовци
3 Отговор
Поправка - България: Стари пътища, стари коли, необучени, нагли и прости шофьори.

Коментиран от #30


Оценка:
-2 +41

Всичко е наред в бугаристан сте😂😂
4 Отговор
Тва е територията на абсурдите и кражбите и измамите😂😂😂

Оценка:
-3 +21

ИМПЕРИАЛИСТ
5 Отговор
ГЕРБ и Бойко Борисов са виновни!!! ОСТАВКА и предсрочни избори!!! /reshetnikov/

Оценка:
-10 +20

NikNay
6 Отговор
Да пътищата и курсовете съм съгласен но че сме моргата на Европа е едно изтъркано клише. Йонко да отиде на австрийско-унгарската граница или на италианско-словенската и да види кой какви тенекии превозва. Друг е въпросът, че стара кола няма има технически и физически не поддържана. . . .

Коментиран от #16


Оценка:
-4 +37

Добавям
7 Отговор
И много нагли нетолерантни шофьори, рогачи, които не виждат по-далече от носа си...

Коментиран от #9


Оценка:
-1 +24

Behemoth
8 Отговор
Бойку!

Оценка:
-2 +2

И и и
9 Отговор

До коментар #7 от "Добавям":


И колкото колата по-голема и по-наточена - толкова рогача зад геврека е по-малоумен и по-проззз...

Оценка:
-0 +33

onq s konq
10 Отговор
Няма как да стане нов бардак със стари коври

Оценка:
-2 +6

нинова
11 Отговор
ведели ли сте учебен автомобил на магистрала няма и да видите защото такива като тоя всезнайко йонко си гледат лапането и не спират да продават книжки нито колите са виновни нито магистралите виновни са всички инструктори прости въртят ги като маймуни обучаващите по едни и същи улици и като видат магистрала са като телета в клетка

Оценка:
-3 +17

Borislav Popov
12 Отговор
а на нас Батко, господ да свети името му, ни повдигна заплатите с 10% за да гласуваме правилно. Не мога да ви мисля вас селтаците с гайдите.

Оценка:
-6 +5

гост
13 Отговор
Всеки простак се качи на кола откакто станаха по 2х.лв и оттам нататък всичко е леш. Добави и това, че санкцията за каране без свидетество е административна и така всеки индианец се качва на кола и кара, защото той смята че може, а не защото е освидетелстван като такъв. По мое време имаше един, който за 18ти път се явяваше и не можеше да си вземе листовките, толкова прост човек. Добави и това, че пътищата описани в закона нямат нищо общо с пътищата в реалността, няма маркировки, няма знаци, настилката е с ниско сцепление, мигачи не се ползват или когато се изпозлват е при неправилно паркиране и включени аварийки на произволно място. Почти всеки втори говори по телефона, децата се прескачат в купето и са на предната седалка, колите неизправни, а най-лошото е, че така описан индивид преминава покрай патрулката и МВР си трае, защото прави един ден в годината акция детска седалка и след това мълчи. МВР може да вкара ред ала не иска, много правилно е, че липсва каквато и да е воля, а в закона е написано, че бездействието е наказуемо.

Оценка:
-1 +24

111
14 Отговор
Всичко е свързано - лошите пътища подтикват към лошо каране заради липсата на маркировка и заради нуждата от заобикаляния на всякакви препятствия, отделно лошата организация на движението в градовете изнервя допълнително участниците в движението. Пусни същите "идиоти" по хубави широки пътища с ясна маркировка и след като се налудеят за малко, ще почнат да карат като бели хора.

Оценка:
-6 +14

Хиената
15 Отговор

До коментар #1 от "България":


Ха,ха стари ама лачени!(:

Оценка:
-1 +4

111
16 Отговор

До коментар #6 от "NikNay":


Колко добре поддържани 20-годишни коли могат да се видят по улиците? С неугледен външен вид на очукани каски, с тропаща ходова част, с ръждясали дискове и накладки поне на десетилетие, с гуми 3-та употреба, с конструктивни изменения. Такова животно като "стара и добре поддържана кола" е рядко срещан вид в БГ, освен ако човека не е ентусиаст с пари и кара стара кола не защото не може да си позволи по-нова, а защото точно определения модел го кефи.

Коментиран от #25


Оценка:
-6 +14

262
17 Отговор
Тоя да погледне уличната маркировка и организация на движението във Варна.(Сигирно е дело на малаумни "кадри",спуснати на възлови постове от горе)-Това е истинската причина за ПТП!

Оценка:
-0 +11

Хиената
18 Отговор

До коментар #2 от "Еее":


Защото няма кой да работи!Всеки работи за това за което не е учил и става един голям мармалад.В завод за метали КЦМ работят баба,дядо,мама,тати на тати сестрата,на мама братчедката.Баба е учила до 10клас текстил ама дядо е направи шефка на отдел сребро,мама е шефка на баба и е завършила сладкарство,дядо е шеф на тати в цех за злато завършил е педагогика,а тати е шеф на всички който разбират от металургия,и е завършил Агроном.Сега разбра ли защо няма да се случат тук нещата.

Оценка:
-2 +18

САП
19 Отговор
Новите коли нищо няма да решат. И най добрата техника не може да предотврати, човешкия идиотизъм.
По добрите пътища също нищо няма да решат. Дори да ги направят идеално гладки и оградени с бетонни мантинели пак ще се намери къде да катастрофират.
Основния проблем е обучението и манталитета на водачите. Всички днешни водачи масово разчитат на помощните системи, че ще ги спасят от грешки. Поради тази причина без да осъзнаят се учат да карат в зоната на слаб контрол на колата, а тези системи не са 100%. Всички те измъкват в 90-99% от случаите. Затова основно правило трябва да е се кара така, че тези системи да не сработват.
За съжаление има и хора на които книжка не трябва да се дава. Имах колежка, която редовно чупеше огледалата на паркираните коли на служебния паркинг при паркиране. Всички и казвах ме, че има проблем при определяне на странично разстояние от колата. Накрая загина при ПТП отивайки на работа. На прав участък идеално гладък, равен и прав път, се удари е задната гума на насрещно движещ в собствено си платно камион. Колата беше 3 годишна. Колегата возещ се до нея оцеля почти без травми.
Няма ли правилно обучение, спазване на правилата и манталитет за спазването им. Никакви нови коли и пътища не могат да те спасят.

Коментиран от #22, #26


Оценка:
-1 +19

СссереМ
20 Отговор
Трябва пълна забрана да автомобили под евро 5,и нещата ще си дойдат на мястото,барабите с 20 годишните таратайки да си ги карат в надин и от там вече с градския.

Коментиран от #23, #27


Оценка:
-22 +1

ТРОПЧО
21 Отговор
СТИГА СТЕ МУ ДАВАЛИ ТРИБУНА НА ТОЯ МОШЕННИК ДЕТО ЖИВЕЕ НА ГЪРБА НА ХОРСКАТА МЪКА ТЕ ЗА ТОВА ХОРАТА НЕ ЗИМАТ ОБЕЩЕТЕНИЯ ЩОТО ТОИ И РАЗНИ АДВОКАТЧЕТА ХОДЯТ ПРИ ХОРАТА И ГИ КАРАТ ДА ИМ ПРАВЯТ ПЪЛНОМОЩНИ И ИМ ЗЕМАТ 70 ПРОЦЕНТА ОТ ОБЕЗЩЕТЕНИЯТА И ГИ ЛЪЖАТ ЧЕ ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ НЕ ПЛАЩАЛИ СХИГА СТЕ ГО ДАВАЛИ ТОЯ ПЛУЖЕК ТОИ ЗА .МОРАЛ ГОВОРИ И ЗА БЕЗОПАСТНОСТ АДИ ЧЕ НИ ОМРЪЗНА

Оценка:
-1 +11

Гостилничаря
22 Отговор

До коментар #19 от "САП":


Прав си, но манталитетът Ганчовски е нещо, градено векове. Това е все едно престъпник с 30 годишен стаж да влезе е затвора и да излезе оттам примерен гражданин - не че е невъзможно, но е много трудно а и няма кой. Не се е родил още този инструктор, който ще обясни на обучаемият/та че несъобразената скорост води до фатален край и той/тя да го разбере и повярва. Всеки си мисли, че на него няма да му се случи, а когато се размаже някъде, вече е късно.

Оценка:
-1 +9

Фриман
23 Отговор

До коментар #20 от "СссереМ":


Абе, като ви чета, май трябвало забрана в космоса да се раждат и живеят хуманноиди, и,зобщо, понеже където и да идат, всичко съсипват с простотии. Колата ли е виновна, че карате като бесни и пътищата са скапани? Иам 50 годишна кована мотика от дядо, копа повече от новите от магазина. Евронормите са за емисиите и челната ударна безопасност, а не за конете и седалките на шофьора.

Оценка:
-0 +14

Юсуф
24 Отговор
Абе много жени шофьорки ве .Оня ден на едно кръстовище минаха 5 една след друга.А пък как се престрояват при завои страшно баце.как взимат книжки незнам.

Оценка:
-0 +8

NikNay
25 Отговор

До коментар #16 от "111":


Ела да видиш моите каризма 1995, меган 2003, vw t5 мултиван 2005, няма дрънкане, няма тропане, няма ръжда. Поддръжка му е майката а и за капак и трите са дизел и не пушлявят като стар Чавдар из връло ....

Оценка:
-0 +10

Гост
26 Отговор

До коментар #19 от "САП":


Абсолютно вярно! Да допълня: Няма ли възпитание, още от дете, че освен права има и задължения, няма да се оправят нещата! А за това е нужно много време и воля, защото народа е прост, ама много прост! Но, на никой не му дреме, защото всеки се мисли за недосегаем! После близките им вият по гробищата или те в инвалидните колички! Лошото е, че взимат със себе си невинни хора! В културата и във възпитнието на хората е "заровено кучето"!

Оценка:
-2 +11

Бай Шиле
27 Отговор

До коментар #20 от "СссереМ":


Браво! Да забранят на голтаците изобщо да карат коли.Да си джиткаме спокойно само ние реститутите и крадците с бели якички.Чак тогава България ще се оправи.

Оценка:
-1 +5

Брах ви лайката гербаджийска
28 Отговор
Ходи се подмазвай на боко бе козел брадат, само тъпотий ръсиш

Оценка:
-0 +0

Иванов
29 Отговор
Заглавието трябва да е : България- много просто и неграмотно население. От тва е всичко.

Оценка:
-3 +4

Марио
30 Отговор

До коментар #3 от "Преброяване на бесните язовци":


Аааа не забравяй и р.. .... т.с. търпеливо племе

Оценка:
-0 +1

Шаран БГ
31 Отговор
Правилно отбелязва коментиращ- има неподдържани, занемарени коли, които преминават през пунктовете за Технически контрол "про форма". Няма стари коли ! Познавам нашенец, който работи в автосервиз близо до Мюнхен. Кара скромен "Опел - Астра". Годините му са около 25 - на "Опел-ът". Като го карам и гледам, имам чувството, че сега излиза от завода. Без молекула ръжда, всички възли с нови изправни части...... Т.е. тази кола, ако така се поддържа както до сега, може да работи безпроблемно още толкова години. Има " нещо гнило" в структурата ли, в организацията ли, в контролът ли - не знам, по подръжката на пътищата. Както по отношение на пътищата, така и с безопасността на движението по тях, са ангажирани много фалшиви, ненужни структури. И просто си пречат една на друга.Играят си на "по-големи", които възлагат работа на "по-малки и се въртят едни финикийски знаци..... С публичните си изяви са "велики" специалисти. На дело - резултати - йок !Виж да събираме пари от такси, глоби, винетки и данъци, да губим времето на гражданите / у нас то не е пари/ ешът ни го няма в цялата Европа!! По отношение на обучението на водачите - да оставим дарбата Божия настрани- иска се много педагогически опит и такт. Народът казва - от всяко дърво свирка не става. И тук Даржавата трябва да се намеси и да реши нещата колкото е възможно по-добре.Знам как се даваха дипломи за образование някакво на някого у комунистическо. И сега сигурно го има. Но да дадеш документ за правоупр

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери