Евродепутатът Ангел Джамбазки се изказа изключително остро срещу петицията, внесена в Европарламента, за спирането на изграждането на автомагистрала "Струма" в частта ѝ през Кресненското дефиле.
"Една група изнудвачи, за съжаление с българско гражданство, маскирани като "зелени" организации, а всъщност са просто едни "зелени" талибани, "зелени" изнудвачи, се опитват да попречат на построяването на магистралата през дефилето, защото техният проект беше по-различен“. Това заяви пред „Нова телевизия“ Ангел Джамбазки.
Те работят за чужд интерес. Опитват се да докарат друг проект, свързан с прокопаването на тунел.
Там отново е тяхната швейцарска връзка, там отново са техните грантови интереси. Сега се опитват да прекарат тази петиция през Европейския парламент, която ще попречи България да завърши магистрала "Струма". Това е против нашия национален интерес.
Сметнато е много просто - ако се случи тяхното искане, това ще означава, че всяко едно българско семейство ще трябва да плати около 2000-3000 лева компенсация за тези разноски. Калкулацията е на база досега изхарчените средства, и на тези, които трябва да бъдат вложени до изграждането на магистралата.
Ако бъде спряно европейското финансиране, ние трябва да върнем това, което досега е изградено, и после да доплатим остатъка, който трябва да бъде вложен в изграждането ѝ, посочи Ангел Джамбазки.
„Долу-горе става дума, аз не съм строител, но това, което получавам като информация, всяко българско семейство ще трябва да задели около 3000 лева за тази операция", каза той в ефира на предаването "Плюс Минус" по Нова телевизия.
"За съжаление, има и български колеги, които им адвокатстват. Ще се гласува другата седмица. Ще има и нашенци, които ще гласуват против националния интерес. Тогава вие ще имате и поименно българските представители, които ще гласуват "за" и "против".
Вие сами преценете трябва ли да има връзка между София и Солун. Трябва ли да има връзка между София и Видин, Солун и Лом, защото това е най-бързият път за китайското карго от Солун, до Лом, до Видин и оттам по реката до всички европейски държави.
Това би натоварило нашата инфраструктура, това би създало работни места, това би спасило човешки животи в дефилето.
Тези, които се борят за здравето на жълтоперия дръндарец и не знам си какъв дрънгоч, всъщност са същите, които работят срещу нашия интерес - това са "зелените" терористи, "зелените" рекетьори, "зелените" изнудвачи.
Те пречат да се направи Банско, да се направи Витоша. Те работят за чужди интереси - дали ще са германски, дали ще са швейцарски, дали ще са гръцки...", заяви Джамбазки.
Белгия
-10 +60
-23 +24
-32 +15
Коментиран от #9
-10 +11
товае ей затова сме на този хал
Коментиран от #8
-14 +17
Коментиран от #12
-26 +19
До коментар #6 от "Иван":
На този хал сме, защото си неграмотен, даваш мнение по въпроси които не разбираш!
-17 +16
До коментар #4 от "Архитект":
И какво като е зиг заг? Явно толкова си и архитект,иди в Италия и мини по А6,Торино-Савона да видиш там зиг заг на терен 100 пъти по труден.Не като тук някакво си 20 км дефиленце и голямата сложност било,и толкова неща се изписаха и изговориха....явно наистина има някакви интереси
Коментиран от #11
-5 +28
-5 +19
До коментар #7 от "Професора":
Много неграмотни сте "професорите". Правопис на ниво трети клас, обаче самочувствие като за професор. Казва се мухоморка, да не се излагаш.
-4 +13
Коментиран от #15
-10 +11
До коментар #11 от "Архитект":
Ми например отсечката "Геноа-Вентимиля- Монако-Ница" маршрут Е80 не по национала. Или пък Торино-Гренобъл през тунела Фрежус.
-2 +11
До коментар #13 от "Кики":
Едно е тунелчета с дължина с по 800- 900 метра, а съвсем друго е съоръжение с дължина 20 км. Това изисква голяма подръжка и ресурс, която нашите фирми най вероятно не могат да осигурят, защото таксите за преминаване през този тунел ще са непосилни за мнозина. Също така от голямо значение е и "геологията на района" .
Коментиран от #19
-5 +14
-12 +6
-6 +3
До коментар #15 от "El Torro":
Да бе....И зимата ще е евтинко за подръжка и осолявяне горе из върховете, нали. Пък тунела почти не се нуждае много постоянни разходи, ако е направен както трябва..... освен за осветление. И ако си запознат, че тунелите са част от пътната мрежа и не трябват такси за тях, поне в България не се събират
Коментиран от #22, #28
-8 +6
-2 +2
-3 +9
До коментар #19 от "Кики":
От написаното от теб разбирам, че нямаш поглед и познания за такъв тип съоръжения. Най вероятно не си и преминавал/а през такива, затова няма как да знаеш, че това е наистина скъпо удоволствие и обикновенно не влиза в цената на пътната такса за дадената магистрала. Примери: Тунели, Фрежус, Мон-блан, Караванкен, тунелите на околовръстното на Антверпен и т.н. Що се отнася до подръжката му , определено не опира само до осветление.
-0 +3
Помагат хората,колкото могат.Иначе как пазарно ще оцелеят "приватизаторите" от 90-те и перачите след Милениума?
-0 +0
-0 +2
-0 +3
-0 +4
-0 +1
До коментар #19 от "Кики":
Хич не си наясно с поддръжката на подобни съоръжения и цената им.
На подобни тунели с дължина над три километра има постоянно работещи съоръжения и обслужващ персонал.
Примерно има постоянно работеща вентилация за да не пукнеш при преминаването им от изгорелите газове на колите.
В България по късите така ги поддържаме, че почват да парчета от конструкциите и да трепят хора. За по-дълъг ще им се досвиди тока и ще спрат вентилацията.
-0 +2
-0 +2
-0 +0
-0 +0