ФАКТИ.БГ

ГКПП Капитан Андреево - Капъкуле достигнал предела си

Георги Костов разказа, че българската страна е инициирала среща с турските власти, а те се откликнали бързо и още снощи са се провели разговори между него и турския заместник-министър на търговията Ръза Туна Турагай

Публикувана: 28 Ноември, 2019 16:40
8 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1485
ГКПП Капитан Андреево - Капъкуле достигнал предела си
Снимка: Агенция "Митници"
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

ГКПП Капитан Андреево и съпределният пункт Капъкуле работят над капацитета си, заяви директорът на Агенция „Митници“ Георги Костов и допълни:

„Нашите партньори от турска страна също подкрепят становището, че сме достигнали пределния капацитет на пунктовете Капитан Андреево и Капъкуле и пропускателната способност не може да се увеличи чрез организационни мерки“. Това той каза пред български журналисти по време на брифинг на ГКПП Капитан Андреево.

„Максималният капацитет е това за съжаление, затова се обединихме около становището, че трябва да се търсят други алтернативни варианти“, каза заместник-директорът на ГД „Гранична полиция“ старши комисар Стоян Иванов и допълни, че след ремонта трафикът на ГКПП Капитан Андреево се е увеличил над два пъти.

Днес, 28.11.2019 г., се проведе среща на ГКПП Капъкуле с участието на директорът на Агенция „Митници“ Георги Костов, заместник-директорът на ГД „Гранична полиция“ старши комисар Стоян Иванов и Якуп Сефер – заместник-генерален директор на Генерална дирекция на митниците, Яшар Яман Оджак – ръководител на Тракийска регионална дирекция за митници и търговия и експерти от българските и турските гранични и митнически власти.

Георги Костов разказа, че българската страна е инициирала среща с турските власти, а те са откликнали бързо и още снощи са се провели разговори между него и турския заместник-министър на търговията Ръза Туна Турагай, а днес разговорите продължават в работно-експертно ниво.

През последните три месеца имаме увеличение средно с 20-25% на преминалите товарни превозни средства и в двете посоки през ГКПП Капитан Андреево. За миналия месец пропуснахме в двете посоки близо 70 000 камиона. Този месец досега имаме 63 000 и вероятно обработката за ноември ще надмине числото от миналия месец, което е средно по 2300-2400 товарни автомобила на денонощие. Въпреки това и снощи опашката на изход от страната е била 23-24 км. До сутринта митническите и граничните служители са успели да я стопят до 15 км, но в ранния следобед отново е набъбнала до 20 км – посочи Костов и допълни, че проблемът трябва да се постави ясно.

В началото на следващия месец турските власти организират среща на ГКПП Капъкуле с техните превозвачи и българските митници също ще вземат участие, тъй като голяма част от чакащите камиони са турски. През миналата седмица, при опит за гражданско неподчинение на турски шофьори, е имало обвинения към работата на турските митници. Тези обвинения българските митници приемат и като упрек към себе си, тъй като работата на митниците от двете страни на границата е като скачени съдове, посочи Костов.

На шофьорите ще се препоръчат алтернативни маршрути, включително с алтернативен транспорт, обясни Костов и допълни, че трябва промяна и на логистичния подход, тъй като в последно време около 30% от изходящите товарни автомобили са празни турски камиони. Този феномен е свързан с ниската турска лира, повишения стокооборот и бързата ликвидност на стоката, която се изнася от Турция в посока на ЕС, посочи директорът на Агенция „Митници“.

Дошло е времето да се изгради буферен паркинг и съм уверен, че държавните институции работят активно в тази посока, но паркингът ще подобри битовите условия на чакащите, а няма да реши проблема с трафика – коментира директорът на Агенция „Митници“.

Досега са приложени редица организационни мерки, последната от която е синхронизиране на смяната на екипите от двете страни на границата, в резултат на което обработката спира само за около 15 минути, колкото е технологично необходимото време за приключване на сесиите в информационните системи.

След края на ремонта на ГКПП Хамзабейли се очаква ГКПП Лесово да поеме част от увеличения трафик от ГКПП Капитан Андреево. Сега 20 000 камиона месечно минават през ГКПП Лесово, като капацитетът може да се вдигне до 25 000 камиона, но това ще реши само една трета от ръста от 15 000 камиона месечно, които отчитат митниците.

Като отговор на ремонта от турска страна на ГКПП Лесово ще се увеличат броя на трасетата за товарни автомобили и кантарите и ще се направи реорганизация на работата и това вече е планирано. На вход везните за измерване ще се увеличат от два на четири, а на изход от два на три, като в същото време кантарите ще бъдат от по-ново поколение и това ще подпомогне ускоряване на обработката.

Агенция „Митници“ ще публикува на сайта си ежедневна справка за обработените товарни автомобили на шестте основни пункта на страната – ГКПП Капитан Андреево, ГКПП Лесово, ГКПП Калотина, ГКПП Кулата, ГКПП Дунав мост – Русе и ГКПП Дунав мост – Видин, която да дава информация на превозвачите – съобщи директорът на Агенция „Митници“.


Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1
Този коментар е премахнат от модератор
Рошко
2 Отговор
В коя посока са се увеличили камионите, сигурно към турската, щот икономиката им затъва😂😂😂😂😂, дойче зеле къде сте

Оценка:
-0 +4

Превозвач
3 Отговор
Пак гледаме за комшийте,с опашките на Кулата,Калотина,Силистра,Русе,Видин какво правиме ?!?! Проблемни са всички гранични пунктове,трябва да се отворят още трасета за камиони за да няма опашки,това е истината.Дори и да подобрите прпускливостта на границата с Турция проблема с другите пунктове остава !!!
Решението е: УДВОЯВАНЕ БРОЯ ТРАСЕТАТА ЗА КАМИОНИ ПО ВСИЧКИ ПУНКТОВЕ !
Държавата също ще е печеливша от транзитните такси,които ще са в пъти повече,това ще покрива и инвестицията за новите трасета и заплатите на новите служители.

Коментиран от #7


Оценка:
-1 +6

Защо
4 Отговор
Боко,слага на възлови места некадърници и пияници, които само създават проблеми на хората?

Оценка:
-2 +4

Кой68
5 Отговор
Ми разширете го това КПП бре Жорка.Или няма кинти,а?

Оценка:
-0 +0

Тираджия
6 Отговор
Още един такъв пункт строй и проблема е решен. А й България само ще спечели от това. Няма какво да умувате.

Оценка:
-0 +1

Рошко
7 Отговор

До коментар #3 от "Превозвач":


И за прасетата в парламента и мс, ще се увеличат приходите, за нас ще останат пак поскъпване на данъци застраховки и некачествени пътища 😉

Оценка:
-0 +0

Каруцар конски
8 Отговор
Защо не се монтират термо камери за проверка на камйоните за нелегални? Хем по-бързо хем по-ефикасно ще е. Съвсем друг е въпроса защо е така по всичките ни граници.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Бойко Борисов
С тези думи лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов заяви, че партията му няма да участва в заседанията на Народното събрание.
Пилците се броят наесен"

Още бисери
ТОП 5