Тол таксите за масовия тежкотоварен трафик – с тегло между 3,5 т и 12 т, ще са от 3 до 6 ст. на километър за автомагистрали и между 4 и 7 ст. за първи клас пътища в зависимост от емисионния клас на превозното средство. Това предвижда новият проект за изменение и допълнение на Тарифата за таксите, които се събират за ползване на републиканската пътна мрежа, публикуван днес за обществено обсъждане, съобщиха от пресцентъра на Министерството на околната среда и водите.
Тарифите, по които ще се събира тол за изминато разстояние по републиканската пътна мрежа от 1 март, са предложените от браншовите транспортни организации. На срещата на 10 януари с представители на транспортния бранш при премиера Бойко Борисов беше решено тол системата да бъде пусната в търговска експлоатация за превозните средства над 3.5 т от 1 март 2020 г. Тя ще стартира с такси за автомагистралите и първи клас пътища (около 3 100 км). След три месеца търговска експлоатация на тол системата анализите ще покажат дали с по-ниски тарифи и редуциран обхват, приходите, които държавата очаква от тол такси, ще бъдат същите като вече заложените в бюджета. Ако те са по-малко, ще се разгледа актуализиране на тарифите.
От обхвата на тол системата са извадени освен третокласните, и второкласните републикански пътища. Така след 1 март т.г. около 17 000 км от около 20 000 км републиканска пътна мрежа ще бъде безплатна за товарните автомобили над 3,5 тона. След старта на тол системата на 1 март тези превозни средства няма да плащат винетка за пътищата извън обхвата на толуваните.
Размерът на тол таксите е обвързан с екологичната категория на превозното средство, както и с класа на пътя, за който ще се дължи - автомагистрали и първи клас. Стойността ще се изчислява на изминат километър като всяко навлизане в тол сегмент ще се приема за пълното му изминаване.
Товарните автомобили с тегло между 3,5 т и 12 т и с най-високите еко класове Евро V, Евро VI или EEV ще плащат по 3 ст. на километър на автомагистрала и 4 ст. на километър за първокласните пътища. За тези с емисионен клас Евро III или Евро IV тарифата ще е 4 ст. на километър за автомагистрала и 5 ст на километър за първи клас пътища, а за тези с най-ниската екокатегория – клас Евро 0, I или II – 6 ст. и 7 ст на километър, съответно за автомагистрала и първи клас пътища.
Тежкотоварните автомобили с тегло над 12 т и с две или три оси ще плащат в зависимост от емисионния си клас между 6 ст. и 11 ст. на километър за автомагистрали и между 5 ст. и 10 ст. на километър – за първи клас пътища.
Камионите с тегло над 12 тона, с четири и повече оси ще плащат в зависимост от емисионния си клас между 11 ст. и 20 ст. на километър за автомагистрала и между 10 ст. и 19 ст. – за първи клас пътища.
Тарифата за автобусите над 12 тона ще е една и съща за автомагистралите и първокласните пътища - от 2 ст. до 4 ст. на километър в зависимост от екокатегорията. Автобусите с тегло до 12 т, с емисионен клас Евро V, Евро VI или EEV тона ще плащат 1 ст. за автомагистрала и първи клас пътища, а тези с емисионен клас Евро III, Евро IV, Евро II, Евро I или Евро 0 - 2 ст. на километър за автомагистрали и първи клас пътища.
За ползване на платената пътна инфраструктура от пътни превозни средства с тегло над 3,5 т, използващи като единствен източник алтернативно гориво, тол таксата ще е в размер на 50 на сто от стойността, определена за съответния вид автомобили и за категория ЕВРО VI, EEV.
Срокът за събиране на предложения по проекта на тарифата е до 12 февруари 2020 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ГРОБАРСКО
20:35 13.01.2020
2 Миризлив пор
Коментиран от #14, #17
20:36 13.01.2020
3 ровър
Коментиран от #10, #13
20:57 13.01.2020
4 Боко главата
Купил селския цървул две Евро 3-ки и той в играта,и само реве кът вдовица.
За най-високия елисйонен клас нека има облекчения в рамките на разумното,ама да не е и без пари.
Целия цирк е от Тиквата,страх го е да не му бутнат некъдърното за нищо п авителство,за това и кляка за орална на тумбаците от бранша.
Мухал...
Коментиран от #6
21:00 13.01.2020
5 Гоуст
Коментиран от #8
21:20 13.01.2020
6 Гоуст
До коментар #4 от "Боко главата":
Не е така, защото над 90% от товарите се превозват по автомобилен път. При въвеждане на тол такса, на тях им е много лесно - вдигат цените, от там едигат цените на товарите и удря крайния потребител... Както ще стане и сега. Бъди сигурен, превозвачите няма да са прецакани21:22 13.01.2020
7 Някой си
Коментиран от #19
21:25 13.01.2020
8 Миризлив пор
До коментар #5 от "Гоуст":
Общинарите са по-големи идиоти, ще наслагат знаци че е забранено движението на автомобили над 3.5 тона по техните пътища и цели села ще бъдат откъснати и никой няма да иска да инвестира, нито може да закара материали, нито да изнесе продукция. После реват "вън селяните от София" е, хубаво ама тези хора от какво да живеят във село изкарано от картата от управляващите?21:27 13.01.2020
9 За МПС-та на LPG/CNG.....
21:56 13.01.2020
10 El Torro
До коментар #3 от "ровър":
Само така ти се струва.22:11 13.01.2020
11 Дааа...
22:39 13.01.2020
12 Зайко Байко многознайко
22:55 13.01.2020
13 бензино наполони
До коментар #3 от "ровър":
Не ти се струва , така е.23:28 13.01.2020
14 тиРлЬо
До коментар #2 от "Миризлив пор":
Така е ПОРЕ, един рециклаж на шатрнир МУ е като за 50 километра магистралка... и бОли го кйоравия.... Само си представи, че тия сметки си ги парвят и ония дето онождат шишетата за по-бързо.... от свиленград до калотина...00:40 14.01.2020
15 Един шофьор
07:22 14.01.2020
16 Пламен
09:20 14.01.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Зомби
БЪЛГАРИНА Е УЖАСЯВАЩО ГЛУПАВО СЪЩЕСТВО!!
С НАШИТЕ ПАРИ СЕ ПРАВЯТ ПЪТИЩА И СЛЕД ТОВА НЕПРЕКЪСНАТО ЩЕ ПЛАЩАМЕ ЗА ДА МОЖЕ ДА СИ ПЪЛНЯТ ДЖОБОВЕТЕ ПОЛИТИЦИТЕ!
10:15 14.01.2020
19 Зомби
До коментар #7 от "Някой си":
Ще плащаш че си избираш такъв като Бойко!10:17 14.01.2020
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Onq s konq
11:32 14.01.2020
22 Оня с свинетката
11:55 14.01.2020
23 Бай Стою касапина
12:32 14.01.2020