13 Януари, 2020 20:28 5 795 23

МРРБ излезе с тарифите за тол таксите

  • тол такса-
  • тол такси-
  • мррб-
  • превозвачи-
  • тол система

Новият проект за изменение и допълнение на Тарифата за таксите, които се събират за ползване на републиканската пътна мрежа, беше публикуван днес за обществено обсъждане

МРРБ излезе с тарифите за тол таксите - 1
Снимка: БГНЕС

Тол таксите за масовия тежкотоварен трафик – с тегло между 3,5 т и 12 т, ще са от 3 до 6 ст. на километър за автомагистрали и между 4 и 7 ст. за първи клас пътища в зависимост от емисионния клас на превозното средство. Това предвижда новият проект за изменение и допълнение на Тарифата за таксите, които се събират за ползване на републиканската пътна мрежа, публикуван днес за обществено обсъждане, съобщиха от пресцентъра на Министерството на околната среда и водите.

Тарифите, по които ще се събира тол за изминато разстояние по републиканската пътна мрежа от 1 март, са предложените от браншовите транспортни организации. На срещата на 10 януари с представители на транспортния бранш при премиера Бойко Борисов беше решено тол системата да бъде пусната в търговска експлоатация за превозните средства над 3.5 т от 1 март 2020 г. Тя ще стартира с такси за автомагистралите и първи клас пътища (около 3 100 км). След три месеца търговска експлоатация на тол системата анализите ще покажат дали с по-ниски тарифи и редуциран обхват, приходите, които държавата очаква от тол такси, ще бъдат същите като вече заложените в бюджета. Ако те са по-малко, ще се разгледа актуализиране на тарифите.

От обхвата на тол системата са извадени освен третокласните, и второкласните републикански пътища. Така след 1 март т.г. около 17 000 км от около 20 000 км републиканска пътна мрежа ще бъде безплатна за товарните автомобили над 3,5 тона. След старта на тол системата на 1 март тези превозни средства няма да плащат винетка за пътищата извън обхвата на толуваните.

Размерът на тол таксите е обвързан с екологичната категория на превозното средство, както и с класа на пътя, за който ще се дължи - автомагистрали и първи клас. Стойността ще се изчислява на изминат километър като всяко навлизане в тол сегмент ще се приема за пълното му изминаване.

Товарните автомобили с тегло между 3,5 т и 12 т и с най-високите еко класове Евро V, Евро VI или EEV ще плащат по 3 ст. на километър на автомагистрала и 4 ст. на километър за първокласните пътища. За тези с емисионен клас Евро III или Евро IV тарифата ще е 4 ст. на километър за автомагистрала и 5 ст на километър за първи клас пътища, а за тези с най-ниската екокатегория – клас Евро 0, I или II – 6 ст. и 7 ст на километър, съответно за автомагистрала и първи клас пътища.

Тежкотоварните автомобили с тегло над 12 т и с две или три оси ще плащат в зависимост от емисионния си клас между 6 ст. и 11 ст. на километър за автомагистрали и между 5 ст. и 10 ст. на километър – за първи клас пътища.

Камионите с тегло над 12 тона, с четири и повече оси ще плащат в зависимост от емисионния си клас между 11 ст. и 20 ст. на километър за автомагистрала и между 10 ст. и 19 ст. – за първи клас пътища.

Тарифата за автобусите над 12 тона ще е една и съща за автомагистралите и първокласните пътища - от 2 ст. до 4 ст. на километър в зависимост от екокатегорията. Автобусите с тегло до 12 т, с емисионен клас Евро V, Евро VI или EEV тона ще плащат 1 ст. за автомагистрала и първи клас пътища, а тези с емисионен клас Евро III, Евро IV, Евро II, Евро I или Евро 0 - 2 ст. на километър за автомагистрали и първи клас пътища.

За ползване на платената пътна инфраструктура от пътни превозни средства с тегло над 3,5 т, използващи като единствен източник алтернативно гориво, тол таксата ще е в размер на 50 на сто от стойността, определена за съответния вид автомобили и за категория ЕВРО VI, EEV.

Срокът за събиране на предложения по проекта на тарифата е до 12 февруари 2020 г.


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ГРОБАРСКО

    39 14 Отговор
    ДРАНЕ БЕЗ КРАЙ !
  • 2 Миризлив пор

    73 6 Отговор
    Не съм пророк НО сега за да не плащат някакви стотинки на километър разни тарикати ще започнат да карат по "безплатните" пътища а това са обикновено пътища на общинска поддръжка които не са предвидени за даденото натоварване. За отрицателно време ще ги разбият и ще си трошим колите. Евала на умниците в министерството.

    Коментиран от #14, #17

  • 3 ровър

    42 9 Отговор
    Защо ми се струва, че в нормалните страни на километър се плаща само по магистрали.

    Коментиран от #10, #13

  • 4 Боко главата

    26 16 Отговор
    Смотана държава от всякъде,като си казал,че се въвежда ТОЛ го въвеждаш и толкова,не се пазариш с изедниците на,които все им е скъпо и искат с трици маймуни да ловят.
    Купил селския цървул две Евро 3-ки и той в играта,и само реве кът вдовица.
    За най-високия елисйонен клас нека има облекчения в рамките на разумното,ама да не е и без пари.
    Целия цирк е от Тиквата,страх го е да не му бутнат некъдърното за нищо п авителство,за това и кляка за орална на тумбаците от бранша.
    Мухал...

    Коментиран от #6

  • 5 Гоуст

    12 2 Отговор
    "Така след 1 март т.г. около 17 000 км от около 20 000 км републиканска пътна мрежа ще бъде безплатна за товарните автомобили",... А знаете ли че първоначално беше обявено и така беше пусната поръчката, че близо за 17000 км ще се плаща тол такса? За магистрали, 1,2,3 клас.. Както е написал човек по-горе: тираджиите може да са всякакви идиоти, но 5 лева да спестят, то те ще монат по този път

    Коментиран от #8

  • 6 Гоуст

    32 0 Отговор

    До коментар #4 от "Боко главата":

    Не е така, защото над 90% от товарите се превозват по автомобилен път. При въвеждане на тол такса, на тях им е много лесно - вдигат цените, от там едигат цените на товарите и удря крайния потребител... Както ще стане и сега. Бъди сигурен, превозвачите няма да са прецакани
  • 7 Някой си

    23 3 Отговор
    Значи ние обикновените шофьори ще плащаме за разбитите от “бизнеса” пътища?

    Коментиран от #19

  • 8 Миризлив пор

    17 4 Отговор

    До коментар #5 от "Гоуст":

    Общинарите са по-големи идиоти, ще наслагат знаци че е забранено движението на автомобили над 3.5 тона по техните пътища и цели села ще бъдат откъснати и никой няма да иска да инвестира, нито може да закара материали, нито да изнесе продукция. После реват "вън селяните от София" е, хубаво ама тези хора от какво да живеят във село изкарано от картата от управляващите?
  • 9 За МПС-та на LPG/CNG.....

    21 1 Отговор
    ....КОГА...? ! ? !......ще намалите данъци,такси,ГО,винетки..и т.н.Дори 25 г. дръгел на газ..замърсява по-малко от който и да е чисто нов дизел.....и последно - Кога,ще започнете да плащате на хората всяка седмица.....и на час по 10лв. минимум?
  • 10 El Torro

    3 1 Отговор

    До коментар #3 от "ровър":

    Само така ти се струва.
  • 11 Дааа...

    13 1 Отговор
    Морът продължава.... Още стотина сърдечно-съдови клиники да открият, пак няма да стигнат. Докога!?
  • 12 Зайко Байко многознайко

    9 1 Отговор
    Превозвaчите aко нaпрaвят нещо? Едно време Cтaлин cе е cпрaвил c нихилиcти, троцкиcти, еcери, белогвaрдейци, тaтaри, гермaнци, узбеки, кaзaхи , но чиcтоcърдечно cи е признaл, че единcтвенaтa кaтегория c която не може дa cе cпрaви товa ca шофьорите! Пред компютрите сме номер едно, герои, хвалипръцковци, но като дойде работата до действия се крием, като мишоци. Колкото и да не ни се иска , това е горчивата истина. Разделено, слабо гражданско общество, излишно самочувствие и чувството че едни протестиращи са по-важни от другите води до разделение. Властимащите използват това и умело противопоставят тези групи, верни на максимата , разделяй и владей. Резултатът е страх, разединеност, недоверие, омраза, национализъм ,нихилизъм и всички подобни определения, които пречат на един нормален и достоен живот в нашата страна!
  • 13 бензино наполони

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "ровър":

    Не ти се струва , така е.
  • 14 тиРлЬо

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Миризлив пор":

    Така е ПОРЕ, един рециклаж на шатрнир МУ е като за 50 километра магистралка... и бОли го кйоравия.... Само си представи, че тия сметки си ги парвят и ония дето онождат шишетата за по-бързо.... от свиленград до калотина...
  • 15 Един шофьор

    2 1 Отговор
    Бокича защо се прави на ударен с мокър парцал през врата нали гледа за всичко как е в чужбина а там се плаща само на магистралите а ние и тол и винетка и пътен данък но Бокича го интересува колко милиони ще опъне.
  • 16 Пламен

    2 0 Отговор
    Г-н Борисов да се повози с джипа от София до Плевен.После да каже,къде по този маршрут вижда МАГИСТРАЛА!??
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Зомби

    3 0 Отговор
    Скоро ще е и за личните МПС-та!

    БЪЛГАРИНА Е УЖАСЯВАЩО ГЛУПАВО СЪЩЕСТВО!!

    С НАШИТЕ ПАРИ СЕ ПРАВЯТ ПЪТИЩА И СЛЕД ТОВА НЕПРЕКЪСНАТО ЩЕ ПЛАЩАМЕ ЗА ДА МОЖЕ ДА СИ ПЪЛНЯТ ДЖОБОВЕТЕ ПОЛИТИЦИТЕ!
  • 19 Зомби

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "Някой си":

    Ще плащаш че си избираш такъв като Бойко!
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Onq s konq

    2 0 Отговор
    Браво на Бойко. Свърши тая, да карат с месечна винетка и перфоратор в джоба целогодишно. И после реват бизнесмените транспортни, дупки имало по пътищата. :))
  • 22 Оня с свинетката

    3 0 Отговор
    Не ви е виновен Бойко. До сега масово Българските превозвачи си купуваха за цялата година една месечна винетка и с перфоратора сменяха месеца на валидност. Сигорно и автомобилисти са го правили тоя номер. Маймунските номера свършиха. Кой таковал таковал. Ай лека нощ.
  • 23 Бай Стою касапина

    0 0 Отговор
    Решил съм да си купя един багер товарач, че вече няма прасета за клане, а само за ровене. Ще трябва да сменям професията. И се чудя какво ще плащам за него. Винетка или ТОЛ такса?
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове