''На първо място можем да посочим създаването и поддържането на изкуствени митове, които нямат никаква документална подкрепа. ''За българите като нация предател'' и ''т.нар. процес срещу Левски, който му издал присъда''. Интерес от това имат от най-различни политически кръгове'', това заяви историкът Янко Гочев в предаването ''Честно казано с Люба Кулезич'' по ТВ Евроком.
Гочев отбеляза, че е имало опити Васил Левски да бъде спасен.
Според мен има и стремеж да се прикрие и действителната роля на руската дипломация, по-конкретно на генерал Николай Игнатиев (бел. ред. по-популярен като Граф Игнатиев).Той реално е можел да спаси Васил Левски, но не го е направил. Няма как да има процес. Имало е комисия. Няма османски процесуален кодекс, това е някакъв вид следствие, което не издава присъди'', отбеляза историкът, акцентирайки на това, че Васил Левски не е съден.
''Руската връзка е много дълбока. 1869, ако прочетем архива на Найден Геров, има много ценни документи там. Там много добре личи, че Найден Геров като руски консул, той организира система от мерки за наблюдение на дейността на Васил Левски. Същата годината Филип Тотю предлага на Левски да се търси съдействието на Русия, но Васил Левски отказва, защото вече си е имал работа с тях. Той не иска да има нищо общо с Азиатския департамент. Той вярва в естествените сили на българския народ, той не счита Русия за приятел и съюзник'', заяви още Гочев.
Той обясни, че генерал Николай Игнатиев е тържествувал, когато Левски е бил обесен. Това става ясно от телеграмата на Игнатиев до Азиатския департамент - документ, който години наред се е криел.
''На 25 януари Николай Игнатиев докладва за щастлив изход от софийското съзаклятие. Смъртта на най-великия българин е тържество за руската дипломация. И това се е случило, защото великият везир е послушал руските съвети'', разказа за въпросния документ Янко Гочев.
Любен Каравелов и Панайот Хитов са другите, които са работили против българските интереси, вметна Гочев.
''Генерал Николай Павлович Игнатиев разпорежда Любен Каравелов да бъде спасен, прехвърлят го в Сърбия. Той спасява такива българи, които са свързани с руските интереси. А Левски не е такъв. Той става противник на Азиатския департамент'', добави историкът.
''Такова улично съжителство между Васил Левски и фактическия му палач... това е не само гавра, а предателство на заветите на Левски'', заяви Гочев по повод факта, че и към настощия момент в София бул. Васил Левски и ул. Граф Игнатиев се пресичат.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Усмивката
Коментиран от #5, #108, #158, #166
08:40 20.02.2020
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Пенко
дума.
Бог да пази страната ми,от такива Идиоти.
Доживяхме и това,да ни кажат че,Русия е
виновна за смъртта на Левски.Човешката
глупост е безкрайна.
Бедни ми народе,спиш ли?????
Коментиран от #67, #151, #163, #199, #213, #243
08:44 20.02.2020
7 СссереМ
тези пари в злато е била точно 32,5 тона злато.
Във въпросния броя на правителствената ни газета буквално четем: „Ний Александър І с Божията милост и народна воля, княз на българите, провъзгласяваме: Народното събрание прие, Ний утвърдяваме следующата КОНВЕНЦИЯ за изплащане от България на Русия разноските по окупацията на Княжеството от Руските Импер(аторски). Войски, съгласно с определението на Берлинский договор”.
Впрочем този цитат ни отваря очите, че всъщност сме платили за окупацията, а не за освобождението си. Че имперските амбиции на Русия са съзирали в нас потенциал за раждането на нова „Задунайска губерния“ е видно и от стр. 308 в първия том на издадената през 1954 г. в съветската страна „История на България“, където е отбелязано, че „Царското правителство на Русия преследваше във войната с Турция завоевателни цели и използваше лозунга на една освободителна война“.
Ето това е искал да избегне Левски,просто един поробител се смени с друг и то много по безпощаден.
Коментиран от #20, #119, #126, #146, #154, #159, #239
08:44 20.02.2020
8 Философа
Коментиран от #218
08:45 20.02.2020
9 Све
08:45 20.02.2020
10 еш па тоа
08:46 20.02.2020
11 Срам ме е
Коментиран от #211
08:46 20.02.2020
12 СссереМ
“Баьо Либене, дочувам, че ти и оная лудетина Ботьова сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“ - В. Лъвский
Коментиран от #15, #97, #164, #174, #229
08:46 20.02.2020
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Лъжат ни ката ден
Коментиран от #16, #123
08:48 20.02.2020
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 семафор
08:49 20.02.2020
18 Бай Стойчо
Янко Гочев е жив пример, какъв е бил и какво представлява днес Иванчо Хаджипенчович.
08:49 20.02.2020
19 Усмивката
До коментар #5 от "Поп Недко Пирдоп":
Мишки са водачите ни.Ако сме мишки ,защо сега дори и без армия никой не ще да ни доближи.Не си правКоментиран от #22, #94
08:49 20.02.2020
20 Боклук
До коментар #7 от "СссереМ":
Русия подписва Санстефанския мирен договор и после западните братушки го анулират и правят Берлинския договор и разделят България на Княжество България и Източна Румелия. Единствено Руския император подкрепя българите след съединенито и плащат съединението руснаците с рапарациите които Османската Империя дължи на Руската Империя от загубата на,, Руско-турската освободителна война " в размер на 36 тона злато! Манифеста на Фердинанд от 1907 г чети!Коментиран от #35, #48, #142, #157
08:50 20.02.2020
21 Козяк
Коментиран от #251, #252
08:52 20.02.2020
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Усмивката
До коментар #15 от "СссереМ в българските уста":
Не бива да наричаш народ ,,мишки",който с едно дървено топче се изправя срещу империя на три континента.Коментиран от #49
08:53 20.02.2020
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Истината
08:56 20.02.2020
26 Пълни глупости
08:56 20.02.2020
27 Хисторик
Коментиран от #54, #133
08:57 20.02.2020
28 Ужас
Коментиран от #36
08:57 20.02.2020
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Козяшките историци
08:58 20.02.2020
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Хихи
До коментар #20 от "Боклук":
По история - слаб 2.09:01 20.02.2020
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Истината
“Всичките ми действия в Турция и сред славяните от 1861 до 1867 г. бяха вдъхновени от споменатите по-горе мисли и клоняха към това – да може Русия сама да господства на Балканския полуостров и в Черно море; и източните народи, особено славянските, да обръщат погледи изключително към Русия, поставяйки своето бъдеще в зависимост от нея, а не от другите европейски държави”. ( стр. 55)
БЪЛГАРИТЕ ЩЕ СТАНАТ ПО-ВРЕДНИ ЗА РУСИЯ АКО ПОПАДНАТ ПОД ЗАПАДНО ВЛИЯНИЕ
“… ако въстаналите срещу турците народи не бъдат под наше, а попаднат под западно влияние, тогава неизбежно (infailliblement) нещата на Балканския полуостров така ще се променят, че ще бъдат несравнимо по-вредни за Русия”.( стр. 58)
Коментиран от #52, #226
09:02 20.02.2020
39 fakti
Коментиран от #238
09:04 20.02.2020
40 Факта
Коментиран от #45, #169
09:05 20.02.2020
41 Лъв си ти или келеш
Коментиран от #46
09:05 20.02.2020
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Истината
на Балканите да не се създава голяма държава
Съгласно текста на Райхщадското споразумение Австро-Унгария и Русия се съгласяват, че „ако се стигне до териториални промени или разпадане на Отоманската империя, създаването на голяма компактна славянска или друга държава е изключено“
Коментиран от #62
09:06 20.02.2020
44 Кольо
До коментар #5 от "Поп Недко Пирдоп":
ЗАТОВА СЕГА ВСИЧКИ РУСКИ БОКЛУЦИ ВЪН ОТ БЪЛГАРИЯ!09:06 20.02.2020
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 СссереМ
До коментар #20 от "Боклук":
И точно защото много ни ПОДКРЕПЯ твоята матушка подкокоросаха сърбия да ни нападне в гръб НАЛИ,чужда тема ти е историята,хич те нема.Коментиран от #69, #189, #193
09:10 20.02.2020
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Behemoth
09:10 20.02.2020
51 Тоя е лъжец
09:11 20.02.2020
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 СссереМ
До коментар #27 от "Хисторик":
Тук няма русофоби,това съществува само в главите ви.Ние сме българи и подкрепяме родината си,а когато се покажат документи за действията на русия в "освободителната" война не ми е ясно защо ВИЕ русуфилите подскачате.Коментиран от #86
09:14 20.02.2020
55 За сламката и гредата
Коментиран от #196, #232
09:17 20.02.2020
56 ХАХАХ
Коментиран от #61
09:17 20.02.2020
57 S63 AMG
Коментиран от #190
09:19 20.02.2020
58 Ха ха ха
Коментиран от #60
09:19 20.02.2020
59 Психиатър
09:20 20.02.2020
60 Истината
До коментар #58 от "Ха ха ха":
И без Русия щеше да има България. Без Русия нямаше да има продажната и българофобска пета колона от руски еничари.Коментиран от #165, #180, #201
09:22 20.02.2020
61 S63 AMG
До коментар #56 от "ХАХАХ":
Никой не те е освобождавал ,а в тази война са участвали поляци, финландци и още какви ли не.А самата война е по повод на петролните находища открити по това време в Баку-Азербайджан и линията от там до Европа през Варна-Русе и река Дунав.Никой не е идвал да те освобождава видиш ли след 500г сън.Само наивници вярват в изтърканата версия на русия,според тях те са освободили всички народи.Само че,нито един от тези народи не потвърждава за никакво освобождаване,а единствено за руските зверства и съсипването на тези държави .Коментиран от #230, #235
09:23 20.02.2020
62 Къде е корена на проблема
До коментар #43 от "Истината":
Ами защо тогава не търсиш вината , именно в тези велики сили ,а обвиняваш Русия ,която е желала голяма и силна християнска държава на балканите , и се примирява със статуквото когато е открито заплашена с война ,подобно. на Кримската ,от Англия и други европейски държави и империи, желаещи да запазят целостта на турция.Коментиран от #66
09:24 20.02.2020
63 Пламен
09:25 20.02.2020
64 Българин
До коментар #53 от "България ти кочина любима":
Русофилите умиране от удоволствие да оплюете България и българите!09:25 20.02.2020
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Истината
До коментар #62 от "Къде е корена на проблема":
Руската и Австро-Унгарската империи, двете властващив Централа и Източна Европа империи са се разбрали предваритело как да си поделят сферите на влияние на Балканите и са заложили основите на Берлинския договор и разкъсването на българските земи и нация. Със секретното Райхщадско споразумение от 8 юли 1876 г. , подписано веднага след Априлското въстание, двете империи се споразумяват да не се допусне образуване на голяма българска държава, като взаимно си гарантират парчетата от баницата, наречени Балкански полуостров. Русия гарантира на Австор-Унгария да не възпрепятства окупацията на Босна и Херцеговина и Хърватска, а от своя страна Австро-Унгария гарантира на Русия ненамеса при инвазия и окупация на българските земи.09:26 20.02.2020
67 Генерал BUF
До коментар #6 от "Пенко":
Истината боли, нали ? На времето / 1980 г /уволниха академик Гешаков, защото извади на бял свят цялата дипломатическа кореспонденциа между Азиатския департамент /Външното министерство на Русия/ и руските дипломати при Високата порта. Руснаците го изтървали безконтролно в архива си, защто работел по друга тема а и съпругата му - рускиня, била сестра на малък началник в Руския държавен военно-исторически архив (РГВИА). Публикацията е спряна от цензурата у нас, а материалите иззети и издчезват без следа. Между впрочем там в (РГВИА) е нашия държавен архив, който Червената армия изнася от България малко след 09.09.1944 г. и никога повече не връщат. Какви са червените боклуци не знаят само индивидите с руска кръв и промити мозъци у нас, така нареклите се "предатели-русофили."09:27 20.02.2020
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Боклук
До коментар #48 от "СссереМ":
Генерал Гурко сощоря сърбите 1877 г които искаха да освибождават София от турците и им каза ако искат да влузат България ше стещнат руската армия! Британците докараха турската армия от Албания с кораби да се среажават с руснаците и българите на,, Шипка" руснаците спряха румънците през 1 СВ да не окупират южна Добруджа! Никой не е карал Фердинанд данапада съюзниците си след,, Балканската Война" тези заповеди идваха от Запад не от Изток!
09:29 20.02.2020
70 Истината
Но малко българи знаят печалният факт, че отнемането на преобладаващата част от загубените територии българска земя, възлизащи на 93400 км2, е резултат от последователната, многовековна,
антибългарска политика на руските държавници
Ето и хронологията на хищническото ограбване на българския народ:
09:30 20.02.2020
71 fakti
До коментар #45 от "Българин":
Отлично си прехвърлил характеристиката на САЩ(американсите) върху Русия(руснаците). Чудя се само как си вярваш?09:30 20.02.2020
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Антисоросоид
09:31 20.02.2020
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Истината
Общо са отнети 14 600 км2 български земи заедно с българите там и са подарени на Сърбия, която веднага започва сърбизирането на българите от тези територии!
09:35 20.02.2020
76 мани мани
Долу пРосия! Мрете кучета недни блядски! Ние сами си се освободихме, защото сме велики войни, на които Исус помага! Дадохме на пРосия религията, азбуката, културата и светлината като цяло, че тия там си бяха отрепки! Отрепки са си и сега!
09:35 20.02.2020
77 Истината
09:36 20.02.2020
78 Истината
Освен това чрез извънредния си и пълномощен посланик в Цариград Михаил Гирс подтиква Турция да се намеси в Междусъюзническата война. Посланик Гирс уверява турските държавници, че турската армия може да навлезе до Марица!
В резултат на всичко това от българското землище са заграбени както следва:
1. От Сърбия- цялата Вардарска Македония в размер на 27 500 км2.
2. От Гърция- цялата Егейска Македония в размер на 21 300 км2.
3. От Турция – цялата Източна Тракия в размер на 14 500 км2.
4. От Румъния – Южна Добруджа в размер на 8000 км2., която по-късно през 1940 г. съгласно Крайовската спогодба е върната на България.
Коментиран от #147
09:37 20.02.2020
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Индус от Татарлъ
Коментиран от #160
09:39 20.02.2020
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Българин
Коментиран от #84, #152, #203
09:43 20.02.2020
83 Празноглав
До коментар #45 от "Българин":
Запознай се със словобразуването. Русофоб, русофобия, нищожество!Коментиран от #90
09:45 20.02.2020
84 gggw
До коментар #82 от "Българин":
ненам турците или американците да са участвали в освобождението от 500години робство09:46 20.02.2020
85 Филипов
09:46 20.02.2020
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Истината
да се знае жестокият факт,
че по време на Междусъюзническата война, турци, гърци, сърби и румънци провеждат безмилостно варварско етническо прочистване на завладените територии, което прочистване е най-жестоко и повсеместно в Източна Тракия, Вардарска и Егейска Македония!
Изобщо Междусъюзническата война , проведена под егидата на Русия, е най-голямата катастрофа за българския народ в цялата му история!
България загубва 94 300 км2 територии, населени с над три милиона българи, почти равни на днешна България, а българското землище е фатално и безвъзвратно разпокъсано!
С решаващата роля на Русия!
За да бъдем напълно точни, следва да отбележим и факта, че без пряко руско участие са ни взети в Ньой Западните покрайнини и Струмишко, в размер на 2430 км2 и Западна Тракия в размер на 8200 км2!
Горните факти до сега са премълчавани, за да не се засегне „братската, славянска, православна Русия”!
09:47 20.02.2020
88 Кой
09:48 20.02.2020
89 Истината за освободителите
09:50 20.02.2020
90 Бъргарин
До коментар #83 от "Празноглав":
Личи си, че си такъв. Но не си изключение. Това качество е необходима за да си русофил.09:51 20.02.2020
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 ИСТИНА ЗЛА
Коментиран от #183
09:52 20.02.2020
93 Плевен
До коментар #32 от "руска мастия":
Провокаторче, сам си пишеш коментари, и си отговаряш.09:55 20.02.2020
94 Хехе
До коментар #19 от "Усмивката":
Ххе смях.Ами никой няма интерес да управлява гнила ябълка.
А който има интерес си го прокарва с ”финикийски знаци” което дава реална преценка, колко сме желани :)
09:58 20.02.2020
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 гост
До коментар #12 от "СссереМ":
Байо се пише с "Й",а не с "ь".Гледам ви интелектуалното ниво и ми е интересно,колко "компетентно" се изказвате,по въпроси, от които хабер си нямате,като този измислен историк.10:13 20.02.2020
98 3452
С какво се издържа това лице, какво работи? Грантове ли папа?
10:33 20.02.2020
99 Ел Камино
10:33 20.02.2020
100 Жеков
10:33 20.02.2020
101 Бойко Буросов
Коментиран от #255
10:36 20.02.2020
102 qwerty
10:41 20.02.2020
103 Българин
10:42 20.02.2020
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Оскверниха Левски Оскверниха България
I рганизаторите на осквернителното шествие Румен Радев, Корнелия Нинова, агента на Русия Костадин Костадинов, Боец и агента на ДС приватизаторът Васил Василев са днешните предатели на Левски. Съд за тези предатели на България, които прекланят глава пред Путин и искат да направят България васална на Русия. Левски умря за да бъде България Свибодна а не окупирана и васална на Русия и Путин към които техните КГБ агенти Радев, Нинова, Възраждане, БСП, Боец и Атака искат да я тласнат
10:44 20.02.2020
106 гео милев
10:55 20.02.2020
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 Наистина истината
До коментар #2 от "Усмивката":
Ето кaквo иcкa Руcия зa нac. Прeгoвoритe ca вoдeни oт грaф Игнaтиeв. “Дoгoвoрът прeдвиждa cъздaвaнeтo нa aвтoнoмнo, трибутaрнo княжecтвo Бългaрия c хриcтиянcкo прaвитeлcтвo и прaвoтo дa имa вoйcкa. Тeритoриятa нa Бългaрия щe oбхвaщa зeмитe oт рeкa Дунaв пo нoвoуcтрoeнaтa cръбcкa грaницa и oттaм пo зaпaднaтa грaницa нa кaзaтa Врaня дo плaнинaтa Кaрaдaг. Oттaм грaницaтa щe минe пo зaпaднитe грaници нa кaзитe Кумaнoвo, Кoчaни, Кaлкaндeлeн дo Кoрaб плaнинa. Cлeд тoвa грaницaтa ce cпуcкa нa юг пo Чeрни Дрин и пocлe пo зaпaднaтa грaницa нa кaзитe Oхрид, Cтaрoвo и Кoрчa cтигa дo плaнинaтa Грaмoc. Oттaм грaницaтa тръгвa нa изтoк прeз Кocтурcкoтo eзeрo, cтигa дo рeкa Мъглeницa и ce cпуcкa дo Coлунcкия зaлив. Грaницaтa зaoбикaля Coлун и прeз Бeшичкoтo eзeрo излизa нa Oрфaнcкия зaлив. Oт Буругьoл грaницaтa извивa нa ceвeр към Рoдoпитe дo Чeпeлaрe, oткъдeтo зaвивa нa изтoк и ce cпуcкa пo Aрдa, пocлe минaвa прeз Изтoчнa Трaкия дo Чeрнo мoрe, кaтo ocтaвя Oдрин в Ocмaнcкaтa импeрия, a Лoзeнгрaд, Люлeбургac и Мaлкo Търнoвo – в Бългaрия. Грaницaтa нaпуcкa мoрcкия бряг при Мaнгaлия и прeз Дoбруджa излизa нa Дунaвa при Рacoвo.Дoгoвoрът ce oпитвa дa cъздaдe гoлямa cлaвянcкa държaвa нa Бaлкaнитe – княжecтвo Бългaрия би имaлo плoщ oт oкoлo 170 000 кв. км и би oбхвaщaлo Видинcкo, Врaчaнcкo, Търнoвcкo, Руceнcкo, Cилиcтрeнcкo, Вaрнeнcкo, Coфийcкo, Пирoтcкo и Врaнcкo в Пoмoрaвиeтo, пoчти цялa Мaкeдoния (бeз нaй-южнитe oблacти), чacти oт Кocoвo (Кaчaник) и Aлбaния Софийско, ПиротскоКоментиран от #111, #125
11:01 20.02.2020
109 az #Победа75
Коментиран от #139
11:02 20.02.2020
110 Мунчо
До коментар #45 от "Българин":
Руснаците не са обявили че са богоизбрани, но виж хамериканските ти тъпкачи се обявиха за такива и не спират да го напомнят по целия свят, като извършват масови клането на цивилни във всяка една държава, която са нападнали, а те са десетки, че и стотици вече.Коментиран от #170
11:03 20.02.2020
111 Наистина истината
До коментар #108 от "Наистина истината":
А ето какво искат нашите западни “приятели”: “Първите отзиви от подписания предварителен договор стават ясни, веднага щом той става известен за западните Велики сили. Обединеното кралство и Австро-Унгария се обявяват против него, заявявайки че Русия сама е решила Източния въпрос в своя полза, без да се допита до западните Велики сили.Заедно с Обединеното кралство, Италия и Франция се обявяват силно против излаз на България на Бяло море, под претекст че ще бъде използван от Русия, за да окаже влияние над Средиземноморието и морските сили в Европа.[23] Готово да покаже настойчивостта си, Обединеното кралство започва да се готви за война. Започнати са мерки за съставянето на два експедиционни корпуса за военни действия срещу русите и превоз на английски войски от Индия, през Суецкия канал в Средиземно море.[24]“
11:04 20.02.2020
112 Русороб
Коментиран от #114
11:04 20.02.2020
113 Този коментар е премахнат от модератор.
114 Наистина истината
До коментар #112 от "Русороб":
Защо? Истината е хубаво нещо. След като видяхме какво иска Русия за нас, чрез преговори водени от граф Игнатиев ще припомня какво искат за нас западните ни “приятели”. “Първите отзиви от подписания предварителен договор стават ясни, веднага щом той става известен за западните Велики сили. Обединеното кралство и Австро-Унгария се обявяват против него, заявявайки че Русия сама е решила Източния въпрос в своя полза, без да се допита до западните Велики сили.Заедно с Обединеното кралство, Италия и Франция се обявяват силно против излаз на България на Бяло море, под претекст че ще бъде използван от Русия, за да окаже влияние над Средиземноморието и морските сили в Европа.[23] Готово да покаже настойчивостта си, Обединеното кралство започва да се готви за война. Започнати са мерки за съставянето на два експедиционни корпуса за военни действия срещу русите и превоз на английски войски от Индия, през Суецкия канал в Средиземно море.[24]“ Запада е против договора наложен от Русия чрез основния преговарящ граф Игнатиев, защото не жела силна и голяма България и най-вече защото знае, че ако България има излаз на Бяло море руснаците ще бъдат принудени винаги да поддържат най-добри отношения с България за да могат да ползват базата си отвъд Босфора.
11:19 20.02.2020
115 Муаха-ха-ха-ха...
11:22 20.02.2020
116 Този коментар е премахнат от модератор.
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 Въпрос
Коментиран от #131
11:48 20.02.2020
122 ГруЮ
11:50 20.02.2020
123 Интелект
До коментар #14 от "Лъжат ни ката ден":
Абе серсем, Стамболов беше русофоб, което е обратното на русофил, държа да поясня заради твоят мизерен мозък... и съответно, притежателю на една мозъчна клетка, не можеш да правиш връзка между дейността Стамболова и Русия, защото са в противовес. Тази дума вероятно не ти е ясна, бъдейки инфантил, за това ти давам синоними - с обратна посока, диаметрално противиположни...11:51 20.02.2020
124 Бълхи
Коментиран от #141
11:54 20.02.2020
125 Хубаво е да разясниш
До коментар #108 от "Наистина истината":
На публиката какво значи думичката"трибутарно"....ако изобщо знаеш разбира се. Тогава, ще разбереш всъщност дали санстефанският договор всъщност е началото на независима България или не е :)Коментиран от #150
11:56 20.02.2020
126 Смахнат
До коментар #7 от "СссереМ":
Ти какво искаш да дадат толкова жертви и материални щети за лъжливите не очи. Нали виждаш и сега колко сме непризнателни което е национална черта. Сега Канада изнася хиляди тонове злато защо никой не предприема нищо, защо мълчим. Да не би те да са ни помогнали в нещо. А такива историци мога да ги сравня с гадовете който са предали най великият българин Левски.11:57 20.02.2020
127 Коч
Коментиран от #137
12:02 20.02.2020
128 Гурко
12:02 20.02.2020
129 Коч
12:08 20.02.2020
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 Отговор
До коментар #121 от "Въпрос":
Ако не бяха братушките ви нямаше да ви има едивствено вас, българофобите и национални предатели.12:10 20.02.2020
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 Този коментар е премахнат от модератор.
134 Този коментар е премахнат от модератор.
135 Този коментар е премахнат от модератор.
136 Русия ни освободи ?!?!?!
12:38 20.02.2020
137 Опссс
До коментар #127 от "Коч":
Валенките са окупатори12:43 20.02.2020
138 Нико
12:53 20.02.2020
139 Не бе
До коментар #109 от "az #Победа75":
По-вярно е, че Путин е виновен, че ти е празна кратуната.13:08 20.02.2020
140 Челмето
13:08 20.02.2020
141 Хихи
До коментар #124 от "Бълхи":
А мечокът смърди ли, смърди...13:10 20.02.2020
142 Шопа
До коментар #20 от "Боклук":
Четеш договори, сано дявол Евангелието. Боклуко, дотовора е тристранен - или има три дотовора - Русия - Турция: Русия "плаща" съединението с неролучените от Турция репарации. Турция - България: получаваме независимостта си. България- Русия: дължим на Русия "платеното" от нея на Турция. Но нака и не го плащаме до края, тъй като Ленин се отказва от наследието на империята, а това анулира договорите на империята. По силата на този акт СССР не може да си търси обратно Аляска в 1961 година. Чул ди нещо, ама недочул - нищо не е платила Русия за съединението, става дума задоговорите на Малинов. При Съединениено прекратява с нас даже дипломатически отношения и почти се стига до война - руският флот обстрелва Варна. Нищо не е чистосърдечно и безплатно. Просто ни провървява.13:19 20.02.2020
143 Пито платено
13:26 20.02.2020
144 Ники
Защо пак изопачаваш истината?
Хората не пасат трева,те си знаят,че Путин е виновен за обесването на българската светиня.
А ти пак се опитваш да ни лъжеш!!!
13:46 20.02.2020
145 Този коментар е премахнат от модератор.
146 desperado
До коментар #7 от "СссереМ":
А бе бай х.й, колко срува свободата? Колко струва да изповядваш вярата, която искаш? Колко струват загубените животи? Много прости хорица с дребни душици има!!!14:18 20.02.2020
147 ......
До коментар #78 от "Истината":
Моля да добавите обаче и конкретната международна обстановка,причините Русия да тръгне срещу България защото всичко извадено и само по себе си е манипулация.Забравихте да споменете че и Русия плаща вместо нас парите при Съединението.Или всичко се гледа с особености и както ни харесва.Не съм русофил,нито русофоб,но се излагате колега!Коментиран от #207
14:31 20.02.2020
148 Този коментар е премахнат от модератор.
149 Петко
14:32 20.02.2020
150 Наистина истината
До коментар #125 от "Хубаво е да разясниш":
Означава, че турците е трябвало да напуснат веднага България, а руснаците да останат още две години. Това не е много на фона на 500 години турско робство и най-вече на фона на желаната от тях огромна България.14:33 20.02.2020
151 След някоя и друга година сигурно ще се,
До коментар #6 от "Пенко":
Сигурно ще се окаже и, че русите са го обесили14:35 20.02.2020
152 Пипи дългото чорапче
До коментар #82 от "Българин":
Има Атлантици,Подкрепа от САЩ,лобита,Приятели на Тръмп.Изберете си.14:39 20.02.2020
153 Историята
Коментиран от #214
14:48 20.02.2020
154 Божидар
До коментар #7 от "СссереМ":
Добре, де...АКО е било така, тогава защо са напуснали "окупираната" територия, а не са я ПРИОБЩИЛИ към територията на Руската импария като "Задунайска област"???
Нещо нама логика...
14:51 20.02.2020
155 К/рва ви е родила и теб Янко
14:54 20.02.2020
156 Red Lion
Коментиран от #216
14:56 20.02.2020
157 Lele Male
До коментар #20 от "Боклук":
Напротив, едунствено руснаците се обявяват против Съединението и се опитват да насъскат османците срещу него.И като не успяват,организират похищението срещу Батемберг.15:07 20.02.2020
158 Този коментар е премахнат от модератор.
159 Този коментар е премахнат от модератор.
160 Този коментар е премахнат от модератор.
161 vasik atanasova
15:20 20.02.2020
162 Този коментар е премахнат от модератор.
163 Този коментар е премахнат от модератор.
164 Мръсен
До коментар #12 от "СссереМ":
Мръсен лъжец ...НЯМА такова нещо написано от Левски ... запознат съм с всичката му кореспонденция , която се е запизала, защото съм правил проучване за една дипломна работа ...Надявам се някой да те намери и убие ... по особено жесток начин.
Коментиран от #205, #217
15:31 20.02.2020
165 Този коментар е премахнат от модератор.
166 Добърден
До коментар #2 от "Усмивката":
Ами изкарате ги. От всичките думи на този псевдо историк няма нито един документ цитиран. Само предположения. Никакви факти. Типично по Ройтерс Франспрес и Адошиейтедпрес.Коментиран от #175
15:43 20.02.2020
167 Гост
15:44 20.02.2020
168 волен сидеров
15:47 20.02.2020
169 Яж ми уя
До коментар #40 от "Факта":
Русорби искаш да кажеш...Коментиран от #178
15:57 20.02.2020
170 Омир
До коментар #110 от "Мунчо":
Мунчооо... Това сигурно е галено от МУНЬО... Само Муньовците обичат Русия повече от България...Коментиран от #200
15:58 20.02.2020
171 Чичо
16:11 20.02.2020
172 Този коментар е премахнат от модератор.
173 Този коментар е премахнат от модератор.
174 Чичо
До коментар #12 от "СссереМ":
И къде бе, серсем ниеден, прочете това писмо на Апостола?!? Ако вместо като папагал да повтаряш неистини беше и нещичко попорчел щеше да знаеш, че истинският цитат е "...ние не само към Русия, ние ще се обърнем ако трябва и към дявола да ни помогне за освобождението, но първом сами трябва да си свършим нашата си работа..." Та това е то споменаването на Русия. Всичко друго е туркофилска бълвоч, платена днес от сороските фондации!16:16 20.02.2020
175 nbakalova
До коментар #166 от "Добърден":
Всичко е цитирано в книгата му за Левски. Ровил се е с години в докуминти. Всяко изречение е документирано, но не винаги истината е приятна.Коментиран от #248
16:19 20.02.2020
176 РАЗ ДВА
16:20 20.02.2020
177 Детелина
Коментиран от #192, #220
16:32 20.02.2020
178 Трият те
До коментар #169 от "Яж ми уя":
Тъпанара си е тъпанар!Коментиран от #256
16:33 20.02.2020
179 Каунь
16:37 20.02.2020
180 BGN
До коментар #60 от "Истината":
Колкото има сега и Константинопол.Нямам думи!!!
16:39 20.02.2020
181 ПЕНКО
16:42 20.02.2020
182 Ян Бибиян
16:52 20.02.2020
183 Боа
До коментар #92 от "ИСТИНА ЗЛА":
Чтом така,като идват па братушките-готви се за бесилото!И то без сьд и следствие!
17:05 20.02.2020
184 майко мила
17:06 20.02.2020
185 123
17:14 20.02.2020
186 Жико
17:17 20.02.2020
187 Марш!
17:36 20.02.2020
188 Гост...наблюдател
Коментиран от #261
17:41 20.02.2020
189 СЕРСЕМ
До коментар #48 от "СссереМ":
Сърбия тъпако е подкокоросана от Австро-Унгария и когато се проваля и българската армия стига до Алексинац, Австро-Унгария ги спира заплашвайки с война България. Хабсбургската мечта е била завладяване на коридор на Балканите и Солун като излаз в Средиземно море. При победа на Сърбия този коридор е щял да бъде компенсиран с български земи. СЕРСЕМ, не вярвам че си толкова прост и не си ги чел тези неща, просто играта ти е такава, готов си да се шибаш за един пробит долар.17:45 20.02.2020
190 Каубой
До коментар #57 от "S63 AMG":
Ти не се обаждай от коневръза!17:50 20.02.2020
191 1396
17:50 20.02.2020
192 Пипи дългото чорапче
До коментар #177 от "Детелина":
И аз.Къде е работил,учил,специализация?17:56 20.02.2020
193 1396
До коментар #48 от "СссереМ":
Пълни глупости пишеш.Много добре се знае че Австроунгария подкокоросва Сърбия.18:00 20.02.2020
194 Ха Ха Ха
18:25 20.02.2020
195 Стайков
18:52 20.02.2020
196 Истината
До коментар #55 от "За сламката и гредата":
Западняците достатъчно са европеизирали османската империя но за християните са отговаряли руснаците и баш игнатиев .19:39 20.02.2020
197 Истината е
20:06 20.02.2020
198 Байно
20:12 20.02.2020
199 Анонимен
До коментар #6 от "Пенко":
В България е така, от време оно, все някой друг им е с..л в гащите! Тоя гьотверен, не говори за това, кой е ПРЕДАТЕЛЯ, а това, че не са го спасили руснаците! Жалки боклуци!20:47 20.02.2020
200 Анонимен
До коментар #170 от "Омир":
А ОЛИ, е от олигифрен! Само олигофрените така пишат.20:53 20.02.2020
201 serjant
До коментар #60 от "Истината":
shteshe da ja ima ama s fesove i feredjeta...Коментиран от #223
21:01 20.02.2020
202 бивш русофил
21:09 20.02.2020
203 serjant
До коментар #82 от "Българин":
mai oshte 5000 godini e trjabvalo da si sedim pod robstvo, takiva neblagodarnici nikade po sveta njama ,horata ni osvobodili ama nie prodaljava da hodim po sveta ida se predlagame....sram i pozor...21:14 20.02.2020
204 Ххх
21:15 20.02.2020
205 Avasito
До коментар #164 от "Мръсен":
А ти, защо си мислиш че си изровил ЦЯЛАТА му кореспонденция? Не се ли сещаш че част от нея може да е била укрита в интерес на новата власт след 1944-та, която толкова добре лижеше г.за на съветите? И чак пък да го "убие по особено жесток начин"??? Човек, ти наред ли си?Коментиран от #249
21:16 20.02.2020
206 Кольо
21:18 20.02.2020
207 Avasito
До коментар #147 от "......":
А впрочем, забравихте и Вие да споменете че след като Русия плаща за съединението, после пък ние връщаме това на Русия и с лихви даже. Въобще, Русия не ни е мислела доброто, но е виждала че ще се формира нова държава която ще бъде голям играч на Балканите, и за това се намесва в събитията с идеята да ни подчини политически. След освобождението България поема курс който не се нрави на Русия/СССР и започват да финансират партизански движения вътре в България, като резултатът е превратът от 1944 г. Как иначе си представят хилавото партизанско движение да надвие една доста силна икономически държава по това време. Има сведения че финансирането възлиза на около 2 милиарда евро днешни пари.Коментиран от #221
21:28 20.02.2020
208 F.F
21:32 20.02.2020
209 Аспарух
21:34 20.02.2020
210 Консерватор
Търсете далаверата, само тя е пътеводната звезда на предателите!
21:41 20.02.2020
211 Комбина
До коментар #11 от "Срам ме е":
Не! 150 години Русия, съсипва българите и държавата ни!21:45 20.02.2020
212 Иван Белишки
21:47 20.02.2020
213 Антикомунисt 1
До коментар #6 от "Пенко":
Предателска сган, такива като теб са утайката на света!Левски и от гроба да излезе и да ти го каже, ти пак ще викаш Русия, Русия!
21:48 20.02.2020
214 Този коментар е премахнат от модератор.
215 Антикомунисt 1
21:56 20.02.2020
216 Този коментар е премахнат от модератор.
217 Този коментар е премахнат от модератор.
218 Консерватор
До коментар #8 от "Философа":
Русофилството е болест предателството е един от симптомите ѝ!Коментиран от #224
22:06 20.02.2020
219 инчхай
22:07 20.02.2020
220 Антикомунисt 1
До коментар #177 от "Детелина":
Като чуя историк и разбирам измамник, платен от червена сган!Русофилството е болест и предателството е един от симптомите ѝ!
Коментиран от #227
22:09 20.02.2020
221 Хипо
До коментар #207 от "Avasito":
Дамм..още един историк. Да беше поне съобразил, че Русия между 1912-1922 е в почти постоянна гражданска война, а след това чак до 1932 година Сталин е бил зает с чистката и нито Русия, нито след това СССР са се интересували от България в този период от близо 20 години. Обратното, България се е интересувала от тях и дори през 20 те години са се събирали продоволствия за гладуващите в СССР. За Втората световна война и участието на България в конфликта на страната на тристранния пакт, отдавна всичко е казано.Коментиран от #222
22:11 20.02.2020
222 Хипо
До коментар #221 от "Хипо":
Коментарът е и към коментар 202.И апропо, между 1944-1991, поне в историографията няма българо-руски отношения.
22:19 20.02.2020
223 Този коментар е премахнат от модератор.
224 Този коментар е премахнат от модератор.
225 Кочо
23:00 20.02.2020
226 baihui
До коментар #38 от "Истината":
Лошото е, че много прости българи и руснаци попадат под влияние на най-различни протестантски секти промиващи мозъци!23:42 20.02.2020
227 Този коментар е премахнат от модератор.
228 Сульо
00:09 21.02.2020
229 Сульо
До коментар #12 от "СссереМ":
това соросоидите го измислиха, преди 1989-та и преди 1944 го нямаше.00:10 21.02.2020
230 Сульо
До коментар #61 от "S63 AMG":
ти си луд бе! За какво им са тези петролни находища по това време...? Я Козяк малко да стегнат редиците и да не набират психично болни за тролове, че стават за смях....00:14 21.02.2020
231 Никой
00:16 21.02.2020
232 .Д.Кънев
До коментар #55 от "За сламката и гредата":
Мнозинството от турските генерали са били англичани,французи немци,евреи,арменци и доста от други нации а етническите турци много малко,не зная да е имало руснаци.Та не говорете идиотщини за руснаците.Коментиран от #237
03:45 21.02.2020
233 Този коментар е премахнат от модератор.
234 Този коментар е премахнат от модератор.
235 Спиро
До коментар #61 от "S63 AMG":
Какъв титан на мисълта, каква свещена глупост. Първият автомобил се е появил през 1885 година. Руско-турската освободителна война е 7 години по-рано. Какви петролни находища те гонят по онова време свещен глупако. То бива тъпотия и невежество ама това вече счупи тъпомера. Като изпълняваш поръчката на господарите си вземи прочети малко да не ставаш смешен.05:19 21.02.2020
236 Мици
Коментиран от #246
06:40 21.02.2020
237 Това е
До коментар #232 от ".Д.Кънев":
Нещо не си разбрал , прочети отново текста. А той гласи , че благодарение на Англия , Франция , и други империи съюзници на Турция , Русия е била била постоянно притискана , сама срещу всички , и поради тази причина закъснява и нашето освобождение. Достатъчно е да се прегледа Кримската Война , и да се види баланса на силите. За руската освободителна война 1977г. Русия се договаря предварително с Австро-Унгария и др. за да няма отново срещу нея обединени бойни действия . Условието е да не се минава балкана, Русия използва под претекст намиращите се зад балкана турски военни части , и завзема и тази българска територия . Формира и обявява граници на САНСТЕФАНСКА БЪЛГАРИЯ ,с надежда това да мине , но среща отново ултиматум -последно предупреждение преди гореща война , от европейските империи подкрепящи отново Турция . Та нашата свобода е тежко , и много трудно родена , и за това най-малко е виновна Русия - напротив , без нея ние нямаше да можем да преминем през трите смъртоносни за нас етапа Освобождение - Съединение , и запазването ни в териториални граници 1944-45г. Целите и стремежите на Русия винаги са били , голяма и силна славянска държава на Балканите , с последваща конфедерация от България , Гърция , Сърбия , която да изтласка турската Империя зад Босфора . За това и сега толкова болезнено реват протурските тролове накичени с български имена.06:46 21.02.2020
238 Mакти
До коментар #39 от "fakti":
Съвремените Българи са роби на крадливата червена олигархия и не са свободни в страната си!06:47 21.02.2020
239 Този коментар е премахнат от модератор.
240 Този коментар е премахнат от модератор.
241 хахахаха
07:37 21.02.2020
242 Гошо
07:42 21.02.2020
243 Иван
До коментар #6 от "Пенко":
Драги когато документите говорят и боговете мълчат. Та нима не знаеш домогванията на руснаците да не породят. Самият Левски казва Тоз който не освободи той ще ни поробиКоментиран от #247
08:09 21.02.2020
244 Чичо
08:41 21.02.2020
245 Румяна Костова
08:47 21.02.2020
246 Румяна Костова
До коментар #236 от "Мици":
Точно руснаците са виновни, че младите почти панически напускат България и руснаците направиха от България най-бедната страна в ЕС. Тази статия,както и много други преследва целта за отвличане н вниманието от истинските виновници за това, колко са некадърни правителствата ни и кой им дърпа конците.Коментиран от #253
08:56 21.02.2020
247 Историк
До коментар #243 от "Иван":
Левски никога не е казвал такова нещо, това го е казал плевенлиев.12:07 21.02.2020
248 В книгата му
До коментар #175 от "nbakalova":
На кого в книгата, ма како е цитирано това писмо ... щото в книгата на Мерсия Макдермот , такова не е цитирано ... или Мерсия Макдермот е руска шпионка и е скрила кореспонденцията ?Повтарям Апостола не е написал такова нещо...това е лъжа, което пише тоя плазмод.
14:05 21.02.2020
249 Този коментар е премахнат от модератор.
250 Този коментар е премахнат от модератор.
251 (я. гоч.)
До коментар #21 от "Козяк":
Този индивид(я.гоч) освен от козяк, получава турски лири и от одринския валия...продал е баща, майка род родина...23:58 21.02.2020
252 (я. гоч.)
До коментар #21 от "Козяк":
Този индивид(я.гоч) освен от козяк, получава турски лири и от одринския валия...продал е баща, майка род родина...23:59 21.02.2020
253 Иваил
До коментар #246 от "Румяна Костова":
Разбира се, че руснаците са виновни. Ако въшливите съветски пълчища не бяха окупирали България, всъщност унищожили Царство България, сега щяхме да сме най-малкото средно развита европейска държава. И точно това, че съветските окупатори изкараха от селата най-долнопробните примати и ги направиха свой "елит" в окупирана България днес ни поставя на опашката. Но поне в ЕС и във възходящ тренд, а не в измислените евразийски степи. При БВП от над 120млрд., което е в пъти повече от най-добрите соц. години да ги плещите подобни глупости е най-малкото странно, но пък разбираемо, когато става въпрос за пресдставител на вида Homo Soveticus. И тези млади, които напускат България, къде отиват? Колко от тях отиват в Русия или из евразийските степи?01:14 22.02.2020
254 Мартин
България за Българите .
10:41 22.02.2020
255 Българин
До коментар #101 от "Бойко Буросов":
Спри да използваш чуждо име .Коментиран от #258
18:51 01.04.2020
256 Българин
До коментар #178 от "Трият те":
Не не тапамар вие сте тапанари18:56 01.04.2020
257 Васил Левски
На следващата година се върнах в Сърбия когато тръгнах за Белград бях заловен от сръбските власти и бях хвърлен в тъмницата в Зайчар тогава разбрах че целтай е била да изпозва Българите за своеите цели .
Зад гърбай беше Русия. Целта на Сърбия е да разграби нашато отечество .
За Българите Русия е по вредна от колкото Турция .
Целта на Сърбия и Русия е да пречят на Българите за едно общо освободително възтание .
През всички тези години целта на сръбската политика е да подклажда въстанията в видинско и софиско .
Русия не иска сами да освебодим .
19:20 01.04.2020
258 Анонимен
До коментар #255 от "Българин":
Не разбирам защо им е на Руснаците Българското черноморие като Русия има 87 милиона киометра море .15:25 11.10.2020
259 Ти кого лъжеш бе?
07:12 27.10.2020
260 НЕЗАВИСИМ
18:08 04.03.2021
261 Моряка
До коментар #188 от "Гост...наблюдател":
Грешиш,колега,в пърата част.Хипотетично,ако Путин се намеси в България,то е да ни освободи от колониализма на САЩ и окупацията от НАТО.Но няма да го направи поради перманентното предателство на такива,като тебе и генетичната ни българска склонност към предателство въобще.Що се отнася до второто,действително ще посрещнем руснаците с цветя,защото си обичаме Освободителите, което не пречи на нашия уж "елит", да ги продава при всеки решителен исторически момент.Затова под мъдрото ръководство на боклуците в последните 30 години ще си останем най бедния,най измиращия народ в европа,докато мургавелите ни изтикат и претопят окончателно,защото,макар и нехигенични,необразовани и крадливи,но са винаги единни,а Мешарето наказва жестоко предателите,за разлика от нашите каскети и соросолизци.Коментиран от #262
08:54 10.09.2021
262 Гената
До коментар #261 от "Моряка":
Моряк, типично за нас е да се самообвиняваме във всякакви смъртни грехове. Не знам как предателството е станало български патент ? Но я попрерови историята на великите държави, че то има ли момент в който да не са се предавали и воювали люто помежду си ?! Хем техните предателства и войни са заради грабеж, колонии, робство и насилие над другите народи. А ние, шепа народец, сме успели в тая битка между зли титани да оцелеем, да се пообединим и да отчуваме нелоша държавица ! Евала на такива предатели !17:59 10.09.2021