Коронавирус най-вероятно има в България още от месец ноември, каза пред Дарик експертът по здравна политика и обществено здраве д-р Антония Първанова. Още тогава е имало болни, чиито симптоми напълно съвпадат с тези от Covid-19. Кривата на заразени през този грипен сезон показва, че е имало три пика като през месец март е едва последният.
Във всички тези пикове освен болни от грип е имало и заразени с коронавирус, смята д-р Първанова, като уточнява, че ако съмнителните случаи бъдат изследвани, те най-вероятно ще се окажат с антитела.
Коронавирусът циркулира в Европа още от миналата година, а вече има данни, които показват, че в Китай той се е разпространявал още през месец май, каза д-р Антония Първанова. Тя уточни, че в България най-вероятно Covid-19 има поне от ноември. Още тогава има и болни, чиито симптоми напълно съвпадат с тези на новия вирус. Такъв е и случая на жена, която се разболява след посещение в посолството на Китай.
Д-р Първанова е категорична, че в цялата истерия около коронавируса не трябва да се забравя и факторът пари. По думите ѝ пандемията ще се използва за съживяване на икономиката, на която според анализатори и без вируса предстоеше рецесия. Само до момента са дадени стотици милиони за разработване на ваксина, която може изобщо никога да не влезе в употреба. Още милиони са похарчени за респиратори.
Според д-р Първанова към момента не може да се твърди и, че през есента отново ще има пик на Covid-19. Напълно е възможно тогава други вируси да бъдат основният проблем на грипния сезон.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Майна
Коментиран от #43
21:49 07.05.2020
2 Ръмпези
Коментиран от #7
21:49 07.05.2020
3 Обикновен човек
Коментиран от #16, #19, #22
21:52 07.05.2020
4 Абе
21:52 07.05.2020
5 Какво иска да каже
Коментиран от #13
21:53 07.05.2020
6 Интересно
21:53 07.05.2020
7 Атина Палада
До коментар #2 от "Ръмпези":
Ако е така,не би ли трябвало до сега да го няма ,ако е от ноември месец.Но дори и да приемем от януари месец...то отново би трябвало вече да го няма.Коментиран от #18
21:55 07.05.2020
8 жцгвхбйнм
Коментиран от #138
21:56 07.05.2020
9 Като гледам снимката
21:59 07.05.2020
10 ГАБЬР
22:02 07.05.2020
11 Другия с коня
22:03 07.05.2020
12 ами какво да ви кажа
Коментиран от #25
22:14 07.05.2020
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 😈 Сатаната
Коментиран от #52
22:16 07.05.2020
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Опа
До коментар #3 от "Обикновен човек":
Момчее, да те питам, знаеш ли каква докторка е тази и от колко години не живее в България а е на хранилка в Брюксел??? Хайде малко по сериозно, А?Коментиран от #24
22:17 07.05.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Ангел
До коментар #7 от "Атина Палада":
Ами не. То се получава като математическа прогресия. Един човек заразява примерно 20 др. Те по още 20 и така 70 дни може да нямат край.22:18 07.05.2020
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 защо
Коментиран от #152
22:19 07.05.2020
21 Професор
Коментиран от #26, #107
22:22 07.05.2020
22 Опа
До коментар #3 от "Обикновен човек":
И още нещо, ако случайно я срещнеш в Брюксел питай е какво е това бяла престилка и кога за последно е обличала такава!!!!22:22 07.05.2020
23 защо
Коментиран от #30
22:23 07.05.2020
24 Другия с коня
До коментар #16 от "Опа":
На 22.2. .2020 Това е февруари бяхме 15 хиляди в зала Армеец на концерта на Файв Фингър...Най Великата Метъл група в Света....Много Бира е Як Метъл....Хората пощуряха...Направо ни Разцепиха....Какво мислите се е случвало ако е имало заразени.....Коментиран от #29, #32
22:27 07.05.2020
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Опа
До коментар #21 от "Професор":
Ха, имало смели хора да й кажат много точно истината!!!! Сега е време да се намери някой да каже истината и на Славчо!Коментиран от #33
22:28 07.05.2020
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 защо
22:31 07.05.2020
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Професор
До коментар #23 от "защо":
Не са й съвсем фалшиви новините, но не са и съвсем верни. Смъртността от този вирус може и да се окаже горе-долу равна на тази от един по-сериозен грип, но САМО ако се спазват ПРАВИЛНИТЕ противоепидемични мерки. Дори и това да се прави, ДИНАМИКАТА НА СМЪРТНОСТТА от този вирус е МНОГО ЯСНО различима и е РАЗЛИЧНА от тази на обикновен грип. Кога се увеличава смъртността? Когато ТЪП АДМИНИСТРАТОРИ, изживяващи се като началници, НЕ СПАЗВАТ нормалните противоепидемични мерки. ПРИМЕР: урбанизираните райони на Италия, Англия, Белгия, Испания, Холандия. При разпространил се вече вирус, правих тотален локдаун на населението вкъщи. Ама в големия град, това "вкъщи" е обикновено блок, където живеят 500, че и повече души. Така ги заразяваш ги масово, понеже те споделят общ въздух, ако не от друго мяст, от вентилаторите в баните си, които ВСИЧКИ ползват по няколко пъти ежедневно. Ето това би трябвало да е подсъдно...Коментиран от #147
22:32 07.05.2020
31 Годжи Бери
Коментиран от #149
22:33 07.05.2020
32 Опа
До коментар #24 от "Другия с коня":
Но за мен най добрите са Металика!!!!Коментиран от #35
22:33 07.05.2020
33 Професор
До коментар #26 от "Опа":
Не се изисква никаква смелост -- фактите са тези, просто трябва да се гледат. Даже няма нужда и да се анализират професионално, само вижте графиките. Толкова ли е сложно да се погледнат? Някъде четох, че КОЗИ обичали да гледат графики, по света ХОРА, професори, доценти, академици, лирици, политици, мистици, гадатели, писатели, врачки, мачки, квачки и баячки НЕ ЩАТ ДА ГИ ГЛЕДАТ, а се изказват уверено. Защо така?Коментиран от #42, #60
22:36 07.05.2020
34 Ясно!
22:37 07.05.2020
35 Другия с коня
До коментар #32 от "Опа":
Това е друга Бира пич....Металика си е Металика,но Айвън Мууди е глас,който те кара да го помниш.....Ей сега съмм ги пуснал даже..НаздАВЕ....Коментиран от #40, #80
22:41 07.05.2020
36 защо
Коментиран от #38
22:44 07.05.2020
37 Един
Коментиран от #47, #54
22:47 07.05.2020
38 Професор
До коментар #36 от "защо":
Човече, ЗНАЕМ СЪВСЕМ ТОЧНО как се развива, защо не вземеш да разгледаш графиките за които говоря всеки ден? ЗАЩО ти е по-лесно да изкоментираш ПРЕДИ да ги разгледаш, отколкото СЛЕД ТОВА? И, не смяташ ли, че коментирайки ей така, едно към гьотере, без да си ВИДЯЛ за какво става въпрос, и ти допринасяш към всеобщата какофония?Коментиран от #45
22:48 07.05.2020
39 1111
22:48 07.05.2020
40 Опа
До коментар #35 от "Другия с коня":
Ок пич22:49 07.05.2020
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Опа
До коментар #33 от "Професор":
Защото така им по лесно и няма да ги боли главата. Но светът е такъв в момента и няма да се оправи след този вирус.22:54 07.05.2020
43 Бил ГейТс
До коментар #1 от "Майна":
Хубавото е че на такива все още не й вярват масово22:55 07.05.2020
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 защо
До коментар #38 от "Професор":
загубил съм доверие и в медии и политици - дори графиките за които говориш - следя ги - но те са на база на това дето им се подава - а не вярвам ,че то е вярно - заради политически интереси - както може да се преувеличава така и да се замазва и крие - та гаранция франция - не сме сигурни правилно ли сме информирани - така умираха и кореиски лидери и се съживиха и какво ли не- нямя независими медии
Коментиран от #51
22:57 07.05.2020
46 БРЦК
Коментиран от #48, #57
22:57 07.05.2020
47 Професор
До коментар #37 от "Един":
Виж сега, трябва да се спазват противоепидемичните мерки, но те на този етап НЕ МОЖЕ да включват локдауни и КПП-та. ПРОСТО НЕ БИВА, защото ще се заразят повече хора. В началото, НОЩ можеше да оправдае тоталния локдаун, въпреки, че тази мярка е МНОГО СПОРНА. Защо е спорна? Защото малко ако закъснееш с тоталния локдаун, което ти няма как да знаеш, понеже не знаеш колко се е разпространил вече вирусът сред населението, ще причиниш заразяване и смърт на много хора в най-урбанизираните райони на страната ти. Много по-важно е да се въведат стриктни противоепидемични мерки, които да могат да се спазват МНОГО ДЪЛГО и от цялото общество. С тези тотални локдауни и с КПП-тата, НОЩ загуби доверието на хората, направи мерките да не могат да се поддържат дълго време, и се самодискредитира. Това е.Коментиран от #64
22:58 07.05.2020
48 Професор
До коментар #46 от "БРЦК":
Оланкоолу, графиките на euromomo dot eu не са манипулирани, водят се от 10, че и повече години и НИКОЙ не ги е оспорил. Те не включват България изобщо. Стига с политическите ти агитации. Освести се малко и ги РАЗГЛЕДАЙ.Коментиран от #53
23:00 07.05.2020
49 Алфа Вълкът
23:03 07.05.2020
50 БРЦК
До коментар #44 от "Другия с коня":
Преватизаторите са новопоявилите се демократи ние технократите боравим с реалност не с лъжи като ГЕРБ.АКО ГЕРБ ЩЕ ОСТАНЕ СЛЕД 4-5 МЕСЕЦА ЩЕ ПИТАШ КЪДЕ ЩЕ КЪКАТ ГЛАДНИТЕ .НЯМА ДА ИМА КАКВО ДА ИЗХОЖДАШ .ЧУМАТА ЩЕ НИ СЕ СТОРИ СПАСЕНИЕ .А ТИ ЩОМ НЕ ИСКАШ ДА ЧУЕШ ЧЕ УСЕТИШ.СЕГА МОЖЕШ ДА ПЛЮЕШ КОЛКОТО ИСКАШ БЕЗМИСЛЕНО Е .23:04 07.05.2020
51 Професор
До коментар #45 от "защо":
Не е така -- смъртта не може да се манипулира. Тя е бинарна величина. Умрял - Жив. 0 - 1. Може да ми твърдиш, например, че тези хора са убити в болниците по един и същ и бърз начин, но нали не вярваш, че в повечето европейски страни това става бързо, по един и същ начин, и почти едновременно? Обаче смъртността е ФАКТ, не може да се лъже с нея. Това са ЕДИНСТВЕНИТЕ надеждни данни. Забележи, това е ОБЩАТА СМЪРТНОСТ, не е само от КОВИД-19. От всичко е.Коментиран от #55, #56, #59
23:05 07.05.2020
52 ВНСя
До коментар #14 от "😈 Сатаната":
Значи от парламента и от министерски съвет тръгнал, а?23:06 07.05.2020
53 БРЦК
До коментар #48 от "Професор":
Моля за по добър тон не искам и да си помисля да лъжа някого а още по малко ДА БЪДА ЛЪГАН АКО ВИЕ ГО ЖЕЛАЕТЕ ГО ПАЗЕТЕ ЗА СЕБЕ СИ СТИГА Л Ъ Ж И .Коментиран от #58
23:07 07.05.2020
54 Опа
До коментар #37 от "Един":
Гледа ли, слушали добре? Или си чул само това което си искал? Е Слави май имаше и някаква песен за журналистите ама нещо започва да ги подминава. Всичките бивши особи от Бсп се изредиха в телевизията и носят водичка през 100 планини за да потвърдят тезата му. Куп затворени очи между истини и полуистини. Вас може и да излъже но не всички!23:09 07.05.2020
55 БРЦК
До коментар #51 от "Професор":
Това ви казвам САМО ДУМИ ИМА И ПЕСЕН ТАКАВА ПАРОЛЕ........НУЖНО Е ВЕЧЕ РЕАЛНОСТ И ДОКАЗАТЕЛСТВА ФАКТИ НЕ САМО ДУМИ .ДУМИТЕ БЕЗ ДЕЛА СА МЪРТВИ ВАСИЛ ИВАНОВ КУНЧЕВ.НИЕ НЕ СМЕ ОТ БСП ,ГЕРБ И Т. Н..ТРЯБВА ЧИСТА И СВЯТА РЕПУБЛИКА ЗАТОВА С ЛЪЖИТЕ ДО ТУК23:11 07.05.2020
56 БРЦК
До коментар #51 от "Професор":
В наше време има и полу у м р я л .ехКоментиран от #61
23:13 07.05.2020
57 Опа
До коментар #46 от "БРЦК":
А бе да те питам? Ти съпътстващи заболявания нямаш ли? Ейй в какъв свят живеем!!!!23:15 07.05.2020
58 Професор
До коментар #53 от "БРЦК":
Какви лъжи, човече? Аз ти представих възможно най-верните данни на планетата. Те ЯСНО ПОКАЗВАТ какво става. Виж данните за смъртността Холандия и Франция, например. Виждаш бърз ръст, после симетрично бърз спад, който продължава до безпрецедентно ниски нива. Това какво ти говори? ПЪРВО, че данните са такива каквито са -- ако искаха да ги манипулират за да показват повишена смъртност, щяха ли да показват този безпрецедентен спад? ВТОРО, вирусът действа като бърза черна косачка предимно за много възрастни хора, намиращи се близо до смъртта. Като мине тази черна косачка бързо и ги прибере, такива хора за прибиране остават много по-малко и общата смъртност рязко спада. Прост вместо възторжено да политиканстваш, седни и помисли малко. Аз не те агитирам за никоя партия, опитвам се да ти обясня как стоят реално нещата. Работя на принципа на българските читалища от Възраждането -- Помогни Ми Да Те Възвися. Като толкова се дърпаш не ми чети постингите. Други ще ги намерят за ценни.Коментиран от #72
23:15 07.05.2020
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Професор
До коментар #56 от "БРЦК":
Виж, тук си прав. Има полу-умрели възрастни хорица. Те, обаче, се водят ЖИВИ. Именно тях прибира черната косачка на вируса. После, когато тази категория намалее, намалява и общата смъртност, и то по невиждан в последните 5 години начин. Така, ако усредниш смъртността за известно време, ще видиш, че действително може би не е по-голяма от тази на грип. НО -- виждаш сам, ДИНАМИКАТА Й е различна. Иммено това създаде шок по света.Коментиран от #67
23:19 07.05.2020
62 Професор
До коментар #59 от "Атина Палада":
Богиньо, ГЛЕДАМЕ с тебе ОБЩАТА СМЪРТНОСТ. От какво са умрели НЯМА ЗНАЧЕНИЕ. Това коментирай. Знаеш, че общо взето съм на твоя страна. НО -- фактите са тези...Коментиран от #74
23:21 07.05.2020
63 фейкТАКСИ
факти, не се излагайте, ще ви се смеят хората
23:25 07.05.2020
64 ИЗКЛЮЧИТЕЛНО СИ ПРАВ
До коментар #47 от "Професор":
Затварянето вкъщи не е здравословно както и да го погледнеш. Фактът, че се заразяват цели входове, точно това означава - дишане на общ замърсен и заразен въздух. От общите входове и най- вече от общата вентилация в тоалетните.Коментиран от #66
23:26 07.05.2020
65 Професор
До коментар #60 от "Е то по твоята логика":
Ами гледам графики и те поканих и ти да ги видиш. Щом ти харесва да ме обиждаш, вместо да ги видиш -- да, аз съм КОЗА дето гледа графики, ти си умен и оригинален, радвай се.Коментиран от #68, #70, #83, #103
23:27 07.05.2020
66 Професор
До коментар #64 от "ИЗКЛЮЧИТЕЛНО СИ ПРАВ":
Точно така. Според мен, може би на това се дължи и резкият скок в смъртността в страни където има големи урбанизирани метрополии и където объркаха противоепидемичните мерки. Като контраст -- вижте смъртността в Швеция. Пак има характерен сравнително бърз ръст, остър пик и бърз спад, но се различава от, да речем, Англия, която обърка всичко -- още не е стихнала там епидемията, ами е в разгара си.23:36 07.05.2020
67 Не си точен
До коментар #61 от "Професор":
Не умират само възрастни хора, за съжаление умират и деца, и тийнеджъри. Без никакви съпътстващи или хронични болести.Коментиран от #69
23:36 07.05.2020
68 Просто е
До коментар #65 от "Професор":
Не искам да обиждам, просто си забавен.Коментиран от #71
23:38 07.05.2020
69 Професор
До коментар #67 от "Не си точен":
Казах -- ПРЕДИМНО. И от грип умират хора от всички възрасти. Тук става въпрос кого косачката на този вирус коси ПРЕДИМНО, не за редките случаи. Виж данните за общата смъртност по възрастови групи. Има ги и тях на euromomo.eu23:45 07.05.2020
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Професор
До коментар #68 от "Просто е":
Вместо да се квалифицираме взаимно като забавни кози и възвишени гении, иди и разгледай графиките. След това разкажи за тях на близки и познати. Така всеки ще се ориентира какво става.23:48 07.05.2020
72 Гербав трол
До коментар #58 от "Професор":
Данните за смъртността няма как да ги манипулират, но данните от какво са починали тези хора съвсем лесно се манипулират - виждаме го и България. Във всяка болница могат много точно да установят истинската причина за смъртта на човек но не го правят а всички заразени с вируса ги пишат починали от него - а дали е така. И най вече защо го правят това в повечето държави.Данните за общата смъртност показват друго - няма увеличение на общата смъртност даже и в най-засегнатите държави - защо така.
Коментиран от #75
23:48 07.05.2020
73 Професор
До коментар #70 от "Хахаха":
Виж сега, аз съм завършил в Америка и съм редовен хабилитиран професор в голям университет там. Не са ми раздали никакви титли, преборил съм се за такава. Разбирам ги нещата, иди и разгледай графиките вместо да се пишеш оригинален и умен.Коментиран от #139
23:50 07.05.2020
74 Атина Палада
До коментар #62 от "Професор":
Ахааа,няма значение казваш от какво са умрели. И как мога да го коментирам аз това защо са умрели? Ти искаш от мен да коментирам защо умират от инсулт,от сърдечни заболявания,от белодробни и пр? Ами не мога да дам никакъв коментар за това. Но и до сега ги е имало тези болести,умирали са хора от тях ,но не е имало карантина и пълен блокаж на икономиките на държавите.За мен лично проблема е икономически.Световната икономическа система трябва да се разруши,тъй като не може да продължава така! Това е моя коментар!
Коментиран от #76
23:52 07.05.2020
75 Професор
До коментар #72 от "Гербав трол":
Говоря САМО и ЕДИНСТВЕНО за данните за ОБЩАТА СМЪРТНОСТ и НЕ В БЪЛГАРИЯ. Има ръст в Англия, Белгия, Италия и Испания -- все страни с объркани противоепидемиологични мерки. Управниците там са за съд. НО -- може даже да се и окаже, че средната обща смъртност не се е повишила, защото след резкия пик, например в Холандия, следва безпрецедентен рязък спад. Иди и разгледай данните, интересни са.Коментиран от #77, #78
23:53 07.05.2020
76 Професор
До коментар #74 от "Атина Палада":
Да, Богиньо, коментирай това, защото се вижда ЕДНА СЪВЪРШЕНО НОВА И СТРАННА ДИНАМИКА на общата смъртност, невиждана в последните 5 години. Иди и разгледай графиките, не боли. Моля ти се. euromomo.eu23:55 07.05.2020
77 Разгледах ги
До коментар #75 от "Професор":
...но ти защо тълкуваш това като безпрецедевтен спад, а не като връщане в нормата за смъртност? Защото всички пикове говорят за повишена обща смъртност - във всички възрастови групи.Коментиран от #81, #84
00:01 08.05.2020
78 Гербав трол
До коментар #75 от "Професор":
Има някакви пикове във графиките но статистиката за общия брой починали до края на Април от началото на годината за Италия показва по-малък брой от починалите за същия период миналата година. Това ми обясни.Казвам ти винаги може да се установи точната причина за смъртта на даден човек но не го правят - защо.
Коментиран от #88
00:02 08.05.2020
79 Опа
До коментар #59 от "Атина Палада":
Манипулация!!! Знаете ли има една лабораторийка в Германия, там едни манипулирани учени правят едни (манипулирани) изследвания за въздействието на ковид върху сърдечната система на хората. Та, тези учени с изненада са открили колко леко е това грипче, толкова че разкажва играта на половината сърдечна система и не само на нея. Но какво разбират немците манипулатори. Ние,в България сме по големи разбирачи само къде то ни Манипулират и от Китай, Италия, Франция, Англия, Русия че дори и от САЩ. Е ще се гледаме ли?Коментиран от #87, #91
00:02 08.05.2020
80 един от стадото
До коментар #35 от "Другия с коня":
Тези и Никелбака ги следя отдавна. Типичен североамерикански рок, добри са, не напразно са ми на мушката. И все пак да не забравяме старите динозаври. От време на време си промивай слуха с тях, аз пък в момента съм си пуснал оня от Уайтснейк- Ковърдейл. Става налиКоментиран от #85
00:05 08.05.2020
81 Тоест
До коментар #77 от "Разгледах ги":
Няма никакъв спад на смъртността след пиковете, а просто връщане в нормата. Това се получава, защото има нещо като вълни в заразяването, вероятно поради начина на заразяването, което е на групи или по цели семейства.Коментиран от #86
00:05 08.05.2020
82 Ннн
Коментиран от #89
00:05 08.05.2020
83 Хахаха
До коментар #65 от "Професор":
Аз съм болногледач, най най, най-ниското стъпало и къде ти ще оборвам аз такива мисловни титани като П Р О Ф Ф Е С О РА, то от него.... Лъха ерудиция и компетентност..., а и къде каза, че е завършил..., респект.... Друго е да чуеш експертно мнение...ХаХАХА
Х
00:09 08.05.2020
84 Професор
До коментар #77 от "Разгледах ги":
Виж данните САМО за Холандия и Франция. Само за тези две страни. Не съм сигурен за другите, няма данни за тях още. Трябва да чакаме до 20-а седмица...00:11 08.05.2020
85 Опа
До коментар #80 от "един от стадото":
Ха, не просто става, супер е. Още по супер е да прибавим и Iron, Judas, Kiss, Accept.........Коментиран от #154
00:12 08.05.2020
86 Професор
До коментар #81 от "Тоест":
Виж отделно по страни, и виж за Холандия. Намират се по-ниско като скролваш, след като избереш Graphs and Maps. Просто ВИЖ.Коментиран от #92
00:13 08.05.2020
87 Атина Палада
До коментар #79 от "Опа":
След като вярваш в това.ОК! Аз не вярвам! И лаборатории и болници ...всичко танцува,както им засвирят.Работя в лаборатория и знам какво е!
Между другото в България за починалите от т.н. ковид-19 ,обявяват-страдал е (в минало време) от ...астма,от сърдечно съдово заболяване,от левкемия ,от диабет ...все тежки заболявания .
Никой не отрича,че при диабет примерно една вирусна инфекция като тип Б,А и пр. не носи рискове.Но тези вируси си ги има всяка зима,че дори има и летни.
Коментиран от #93, #95
00:14 08.05.2020
88 Нещо не си разбрал
До коментар #78 от "Гербав трол":
Като медик ще ти кажа - смъртта винаги настъпва защото сърцето е спряло. Но коя е причината сърцето да спре??? Вирусът просто предизвиква микротромбоза в съдовете и органите не могат да получават кислород. Ето затова сърцето спира да бие. Или мозъкът получава инсулт. Е, ВСИЧКО ТОВА СЕ ПРЕДИЗВИКВА ТОЧНО ОТ ВИРУСА, А НЕ ОТ НЕЩО ДРУГО. Я??? ТОГАВА, СПОРЕД ТЕБ, КОЯ Е ПРИЧИНАТА ЗА СМЪРТТА???Коментиран от #90, #97
00:14 08.05.2020
89 Професор
До коментар #82 от "Ннн":
Човече, изобщо не говорим за това. Говорим за ОБЩАТА СМЪРТНОСТ и то не в България, а в някои европейски страни. Виж на euromomo.eu Защо да не отидеш и да погледнеш?00:15 08.05.2020
90 Професор
До коментар #88 от "Нещо не си разбрал":
Добре, гледаме с теб ОБЩАТА СМЪРТНОСТ в някои европейски страни за последните 5 години. Намира се на euromomo.eu. Абстрахираме се от причините за смъртта. Кажи ми какво виждаш ТИ.00:18 08.05.2020
91 Хахаха
До коментар #79 от "Опа":
Аз пък съм Б О Л Н О Г Л Е Д АЧ в университетската клиника в Тюбинген, но май нещо друго се прави тук..... А бе знам си аз, че българите сме най'-Знаещи и можещи, ама трябва дълго да ги обеждавам, ей, добре че попрочетох тук, да съм спокон, че има кой да пояснява и УСПОКОЯЕА българския народ. ДАНО ВИ РАЗБЕРЕ И... ВИ ПРОСТИ СЛЕД ВРЕМЕКоментиран от #96
00:20 08.05.2020
92 Да може
До коментар #86 от "Професор":
Възможно е и да е паднала малко под обичайното смъртността, точно поради обирането на най- застрашените на тласъци от по- големи групи хора. Но това нищо не доказва и няма никакво значение, особено за лечението. Просто - особеност на протичането, нищо повече. Ти какво доказваш с това??Коментиран от #94
00:21 08.05.2020
93 Професор
До коментар #87 от "Атина Палада":
Богиньо, ВИЖ данните за ОБЩАТА СМЪРТНОСТ като цяло и поотделно по страни и ми кажи какво виждаш. Не се развличай с незначителни неща за лаборатории, конспирации, епруветки и хеви метъл.Коментиран от #100
00:21 08.05.2020
94 Професор
До коментар #92 от "Да може":
Нищо. Имам абсолютно същите наблюдения като теб. Просто казвам, че има съвсем ясна промяна в динамиката на смъртността в сравнение с последните 5 години, така че НОВ ВИРУС БЕЗСПОРНО ИМА, и неговите характеристики са РАЗЛИЧНИ от тези на сезонния грип. НО -- това не значи, че ако се спазват правилните противоепидемични мерки, ще доведе до огромна смъртност. Може даже средната обща смъртност да излезе горе-долу колкото тази при сезонен грип. НО -- динамиката БЕЗСПОРНО е различна. Това казвам.Коментиран от #110
00:25 08.05.2020
95 Опа
До коментар #87 от "Атина Палада":
В лаборатория, в България ясно, ок, лекаКоментиран от #98
00:26 08.05.2020
96 Професор
До коментар #91 от "Хахаха":
Какво да ми прости? Че обсъждам общодостъпните данни за общата смъртност в Европа ли? Ами добре, дано да ми прости. Ти си гледай швабските бабички, гордей се че си станал шваба, и се пази.00:29 08.05.2020
97 Опа
До коментар #88 от "Нещо не си разбрал":
Я, тука има и запознати хора.Лошото е че няма да прочетат написаното от вас, а трябва буква по буква.00:31 08.05.2020
98 Атина Палада
До коментар #95 от "Опа":
От 15 години не живея в БългарияКоментиран от #99, #101
00:31 08.05.2020
99 Професор
До коментар #98 от "Атина Палада":
Богиньо, не се развличай... Съсредоточи се върху графиките.00:35 08.05.2020
100 Атина Палада
До коментар #93 от "Професор":
Абре професоре,какво да гледам? Общата смъртност си е същата. Гледала съм подробно за Италия.Коментиран от #105, #114
00:37 08.05.2020
101 Е да
До коментар #98 от "Атина Палада":
Това не ти пречи да попрочетеш " Нещо не си разбрал". Ако желаеш.Коментиран от #104
00:37 08.05.2020
102 Антони
Коментиран от #108
00:39 08.05.2020
103 Хахаха
До коментар #65 от "Професор":
Това е ПРОФЕСОРЕ, НЕ ТИ СЕ ВЪРЗА БОГИНЯТА, ... СОРИ. TUT MIR LEID..Остави я, тя е с български произход, нищо, че се е титулувала в.. Чужбина
Коментиран от #119
00:39 08.05.2020
104 Атина Палада
До коментар #101 от "Е да":
Благодаря за съвета;) Ще си взема бележка.00:39 08.05.2020
105 Професор
До коментар #100 от "Атина Палада":
Не е същата, Богиньо, съсредоточи се малко. Моля ти се. Може и да стане същата, но в момента е около 1.25-1.5 пъти по-висока от грипа през 2016-2017 година. Виж Холандия също. Интересно е. Просто ВИЖ.00:40 08.05.2020
106 Анонимен
Коментиран от #109
00:40 08.05.2020
107 един от стадото
До коментар #21 от "Професор":
Професоре, аз не съм такъв, а най- обикновен висшист, със ''вишу'' от онова време, когато ти набиваха в главата знанията като кол със чук. Та оня възрастния професор тогава често казваше; Ей момко, за теб чашата е полупълна, за мен е полупразна..Ако си Професор, надявам се, ще ме разбереш..Или малко по- простичко, всеки гледа от неговата камбанария. Колкото до визитката, и аз съжалявам..Коментиран от #111
00:42 08.05.2020
108 ХАХАХА
До коментар #102 от "Антони":
И понеже видях, че спомена рака чисто човешки сувет, потърси и прочети НОВА ГЕРМАНСКА МЕДИЦИНА, д-р Хамър, съвет от един БОЛНОГЛЕДАЧКоментиран от #112
00:43 08.05.2020
109 Професор
До коментар #106 от "Анонимен":
Не си лекар, не знаеш и не разбираш нищо, но за сметка на това имаш мнение! Браво! Толкова млад, а вече с мнение! Поздравления!Коментиран от #125
00:44 08.05.2020
110 Имай предвид
До коментар #94 от "Професор":
...че смъртността при грипа е каквато е, но почти без да се спазват противоепидемични мерки, особено - без маски в автобуси, в магазини и т. н. А смъртността от ковид е тащава при спазване на почти всички възможни противоепидемични мерки. Тоест - много по- заразен е. Няма никакво съмнение, че е нов вирус. По - важно е лечението, а не графиките, каквито и да са.Коментиран от #113
00:46 08.05.2020
111 Професор
До коментар #107 от "един от стадото":
За какво точно говорим? Разгледа ли графиките на euromomo.eu, или искаш да ми кажеш, че си Тони Първанова, но говориш за себе си в мъжки род?Коментиран от #131
00:47 08.05.2020
112 Антони
До коментар #108 от "ХАХАХА":
Човекът правилно е казал, че няма болести, а само душевни конфликти.Коментиран от #115, #120
00:48 08.05.2020
113 Професор
До коментар #110 от "Имай предвид":
Разбира се. Имам предвид. Разгледай графиките. Моля ти се. Не се инати. Ще ти помогнат много.Коментиран от #117
00:49 08.05.2020
114 Не е вярно
До коментар #100 от "Атина Палада":
Не е същата общата смъртност в нито една от посочените страни. Доста по- висока е.Коментиран от #116
00:49 08.05.2020
115 ХАХАХА
До коментар #112 от "Антони":
Светва ли ти какви ще са последствията, ако този пропаганда на СМЪРТОНОСНА ОПАСНОСТ продължи....Коментиран от #126
00:53 08.05.2020
116 Професор
До коментар #114 от "Не е вярно":
И аз това казвам. НО -- виж Холандия и Франция. Има една странна тенденция към последващо значително намаляване на общата смъртност. Ако тази тенденция се запази, МОЖЕ ДА СЕ ОКАЖЕ, че средната обща смъртност е горе-долу сравнима с тази от по-сериозен сезонен грип. НО -- разбира се -- динамиката е абсолютно различна. Коси бързо.Коментиран от #123
00:53 08.05.2020
117 Дръвчо
До коментар #113 от "Професор":
Да имаш нещо общо с тия графики, щото има и други. Като те е страх си стои във вкъщи и не си натрапвай параноята на нормални хора.Коментиран от #118
00:53 08.05.2020
118 Професор
До коментар #117 от "Дръвчо":
Нямам нищо общо с тия графики. Просто са най-обективният източник на информация за общата смъртност в Европа за последните 5 години. Ако знаеш за друг обективен източник за общата смъртност в Европа, кажи, ще го разгледам най-внимателно. Например, да включва и 2009 г, годината на свинския грип.00:56 08.05.2020
119 Атина Палада
До коментар #103 от "Хахаха":
"Титулувала" съм се от безизходица. Като няма работа в България....И аз искам да съм си в Блъгария,ама за да има хляб на масата,трябва да работя.
Коментиран от #121
00:57 08.05.2020
120 Хахаха
До коментар #112 от "Антони":
Пожелавам ти успех и здраве, сънароднико, търси истината, но не на такива места, човека е съвършена система..,
Коментиран от #122
00:58 08.05.2020
121 Професор
До коментар #119 от "Атина Палада":
Богиньо, от безизходица ли избягваш да коментираш графиките? Пак ти казвам, съсредоточи се малко. Казаха ти няколко души -- НЕ СИ ПРАВА за общата смъртност в Италия и в няколко други страни.Коментиран от #124
01:00 08.05.2020
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Да точно
До коментар #116 от "Професор":
Точно така е. Но какво от това??? Има значение само за подготовката на здравната мрежа. Но тяхното лечение е малко ефективно поне засега. Най- важно е да се започне правилното лечение НАВРЕМЕ. ВИТ С ГОЛЕМИ ДОЗИ, ПЛЮС Д, ПЛЮС ЧЕРЕН БЪЗ, МОЖЕ И СРЕБЪРНА ВОДА малък процент, МУЛТИВИТАМИНИ, ЦИНК МОЖЕ. Мноооого топла вода. Това е и обичайното лечение при грип. Проблемът е , че може да не се усети навреме.Коментиран от #127
01:01 08.05.2020
124 Еее да
До коментар #121 от "Професор":
Най- сляп е този , който не иска да види.Коментиран от #129
01:03 08.05.2020
125 Уважаеми професоре
До коментар #109 от "Професор":
Стига вече с тези графики! За тях говорете на американските студенти. Излезте от черупката на графиките и се огледайте. Декември, януари и февруари почти нямаше семейство, в чийто дом да не бяха болни всички. И симптомите, които сега откриват, за нас са препратени. Дори и детето получи обриви по крайниците, това което миналата седмица го съобщиха като нов симптом. Освен това статията на Д-р Първанова не е пълна и е манипулирана. Не може тази красива и интелигентна жена, да бъде представена с тази снимка. Изгледайте цялата статия и дано можете да разберете, каква световна манипулация е осъществена, след опита през 2009г. когато тя е била евродепутат. Гледах я при Слави, преди няколко дни.Коментиран от #128, #136
01:03 08.05.2020
126 Антони
До коментар #115 от "ХАХАХА":
В американските фирми са ме учили да казвам, какво може да се направи. Смело напред като викингите и полагайки грижи за физическото, психическото, емоционално и не на последно място вярата като духовно състояние, бихме останали в положителната страна на вътрешния ни глас. Никога не съм вярвал и на новини и на статии, но като цяло всяка новина може да се отсее от добре поддържаната интуиция. Ние всички сме свързани и според мен всеки е наясно с повечето неща, но навиците ни ни отдалечават от всичко. Лека нощ.01:03 08.05.2020
127 Професор
До коментар #123 от "Да точно":
Има значение да се разбира точно какво става. Според мен, антивирусните лекарства ще работят. Авиган и Ремдесивир. Витамини и Цинк -- да. НО -- най-важното е да се съгласим, че ТАКЪВ ВИРУС ИМА, и че ДИНАМИКАТА МУ не е като тази на обикновен грип. НО, верно е също, че смъртността му може да се окаже, че не е много по-висока от тази на една по-сериозна грипна епидемия. Опитвам се да ви кажа, че според мен цялата какофония идва от невижданата досега ДИНАМИКА на общата смъртност при възрастни хора, и най-вече при хората близо до естествената си смърт.Коментиран от #130, #137
01:06 08.05.2020
128 Професор
До коментар #125 от "Уважаеми професоре":
Драги, аз познавам Тони Първанова ЛИЧНО, няма нужда да ми обясняваш нещата. След като не желаеш да погледнеш графиките, ако обичаш не говори с мен. Означава, че не ме уважаваш, сори.01:09 08.05.2020
129 Професор
До коментар #124 от "Еее да":
Точно така е, за жалост. Не знам -- опитвам се, както виждаш. Още не съм се отказал...01:11 08.05.2020
130 Да точно
До коментар #127 от "Професор":
ТОЧНО ТАКА Е. ПО- МАЛКО ХИМИЯ е моят съвет. Хининовите деривати - само първите 5 дни и не са безвредни. Аз лично не ползвам. От години се лекувам с друго. Не казвам кащво е, защото веднага ще започне грандиозно плюене.01:13 08.05.2020
131 един от стадото
До коментар #111 от "Професор":
Тя е Д-р, аз съм инж. И остави графиките , виж кое време е, един преваля вече, остави академичните спорове на другите, дай да търсиме визитката..Коментиран от #132
01:14 08.05.2020
132 Професор
До коментар #131 от "един от стадото":
Явно си в БГ. Тук е още бял ден. За Тони -- откажи се. Трябва да имаш МНОГО пари и да караш Халей. Ама МНОГО да имаш и МНОГО да го караш.Коментиран от #135
01:19 08.05.2020
133 134
Коментиран от #134
01:23 08.05.2020
134 Професор
До коментар #133 от "134":
Говориш пълни глупости. Ето от такива ТИКВИ като тебе сме на това диридже. Стоя тука 3 часа да ви обяснявам как стоят нещата, ТИКВИТЕ ВИ не могат да постявят конеца в ухото на иглата.01:26 08.05.2020
135 един от стадото
До коментар #132 от "Професор":
Между впрочем да ти призная ли нещо, Тони я познавам още като студентка. Не заслужава да я представят с тази снимка. Успокой се, само я познавам..Коментиран от #143
01:46 08.05.2020
136 ХАХАХА
До коментар #125 от "Уважаеми професоре":
Да ти отговоря, вместо професора, всички съе едни мили, шаранчета,, не се обиждай. Времето е пари, никой професор няма да обяснява по такъв непрофесионален начин едно просто нещо, което иска да внуши, а то е, че КАРАНТИНАТА Е ВАЖНА., Лека нощ. Не се измъчвай, че не го разобличи във фалшивата му самоличност, той го направи сам. Енгелс е каьал, че наивността е недостатък, но мисля че тя съдържа в себе си и ДОВЕРИ, ВЯРА В ДОБРОНАМЕРЕНОСТА, А ТОВА Е ВАЖНО ЧОВЕШКО КАЧЕСТВО. КЪДЕТО И ДА СМЕ, СЪРЦАТА НИ СА БЪЛГАРСКИКоментиран от #140
01:47 08.05.2020
137 Уважаеми професоре
До коментар #127 от "Професор":
Най после ще се разберем, мисля! Когато през тези три месеца боледувахме, не знаехме кои лекарства евентуално ще действат и се лекувахме с Авирон или Тамифлу, поне това имаше в аптеките и преболедувахме, но започвахме лечението при най първи симптоми. Не стигнаха до вентилатори, което пък може би е по добре, защото казват, че те в 88проц. ..... Защо сега оставят болните без антивирусно лечение чак до получаване на усложнения, при условие, че китайци и японци преди два месеца казаха, че ремдесевир и хининови препарати го унищожат. Вярно - нов вирус, но... Едва от днес започват да зареждат клиниките с хлорохин. Не трябва ли според вас да се започне медикаменти унищожаващи вируса, а не да се чака цитокиновата буря.Коментиран от #142
01:50 08.05.2020
138 Разумните,
До коментар #8 от "жцгвхбйнм":
образовани и опитни хора се опитват да помогнат на кратуни като вас - да обяснят ситуацията по съвсем нормален и естествен начин, за да не изчезне България от картата на света. Язък, че не разбирате. И слава богу, че има много повече българи, които разбират в какъв изкуствен хаос се опитва да ни забърка правителството. Малко по-позитивно и разумно го давайте.03:17 08.05.2020
139 Спас безделника
До коментар #73 от "Професор":
ИЗВИНЕТЕ, ЧЕ СЕ НАМЕСВАМ В СПОРА ВИ, ПРОФЕСОРЕ, ПО КАКВО СТЕ ПРОФЕСОР? ПИТАМ, ЗАЩОТО ПРОБЛЕМА С К - 19 Е ТОЛКОВА МНОГОПЛАСТОВ, ЧЕ ЧАК СТАВА ЗАБАВНО. АЗ НЕ СЪМ ПРОФЕСОР НИТО ПО ХУМАНИТАРНА МЕДИЦИНА, НИТО ПО ИКОНОМИКА, НИТО ПО ФУТБОЛ (ББ - ОЛЕ!), НО ЗА СМЕТКА НА ТОВА ОБИЧАМ ИСТОРИЯТА. А ТЯ БЕЗСПОРНО НИ ОБРАЗОВА. Е, НЕ ВСИЧКИ, НО ПОВЕЧЕТО! В ДРЕВНИЯ РИМ ПРИ ВСЕКИ СЪДЕБЕН ПРОЦЕС, ОЩЕ В НАЧАЛОТО СЕ Е ПОСТАВЯЛ ВЪПРОСА: КОЙ ПЕЧЕЛИ? СЪЩОТО Е БИЛО И ПРИ РАЗГЛЕЖДАНЕТО НА ВОЕННИ, СОЦИАЛНИ, ПОЛИТИЕСКИ И БОГ ЗНАЕ ОЩЕ КАКВИ ПРОБЛЕМИ. КОЙ ПЕЧЕЛИ! ОСВЕН ТОВА ИСТОРИЯТА УЧИ, ЧЕ МНОГО НАШЕСТВИЯ СА СПИРАНИ ОТ ЕПИДЕМИИ. ОПАА! КЪДЕ НАЙ - МНОГО УДАРИ К-19? ИСПАНИЯ, ИТАЛИЯ, БРИТАНИЯ, ШВЕЦИЯ - ТАМ ЗА КЪДЕТО СЕ БЯХА ЗАПЪТИЛИ НЕГОДНИЦИ ОТ ЦЯЛ СВЯТ, ЗЛОУПОТРЕБЯВАЙКИ С ЧОВЕЧНОСТТА ( А И НЯКЪДЕ С ГУЗНАТА СЪВЕСТ) НА ЕВРОПЕЙЦИТЕ. ТАКАА! Е, АМИ И В ЕВРОПА ОБИЧАТ ИСТОРИЯТА - ЗАЩО ДА НЕ СПРЕТНАТ ЕДНА ЕПИДЕМИЯ, ИЛИ ДА УДАРЯТ ПО ЕДИН КАЛЕМ? КОЙ ПЕЧЕЛИ!04:07 08.05.2020
140 Професор
До коментар #136 от "ХАХАХА":
Виж какво, опитах се да ти обясня за какво става въпрос. ИЗОБЩО не поддържам повсеместната карантина. Тук я наричат локдаун, затова и използвах този термин Даже вече казах -- според мен довежда до ПОВИШАВАНЕ на смъртността. Показах ви реалните графики на смъртността. Казах ви, че ВИРУС ИМА и е напълно реален и НОВ. Не е отпреди 4 месеца. Дадох ви възможност САМИ да видите графиките на общата смъртност в Европа. Няма какво повече да комуникирам със серсеми. Който разбрал -- разбрал. Истината е, че се развличам с вас. Докато вие не спите и бачкате, аз се развличам, защото тук е следобед.04:18 08.05.2020
141 Пълна глупост
04:21 08.05.2020
142 Професор
До коментар #137 от "Уважаеми професоре":
Виж сега, трудно е да се управлява епидемия от вирус с такава динамика. Просто виж графиките, много е различна динамиката на този вирус от тази на грипа. Вчера излезе ново изследване на над 1000 пациента за хидроксихлороквина, комбиниран с азитромицин. Много е позитивно, над 91% успех. Само 8% провал, и то при пациенти над 75 годишна възраст. Изследването е независимо и е проведено във Франция. Подобно изследване на над 1000 пациента излезе и за Ремдесивир. Преди излезе и за Авиган, но не беше толкова обширно. Скоро ще излезе и за него. Така че, не бойте се, ще се справим. Но -- стига с тези глупости, че нямало вирус, или че бил като грип. ИМА вирус и ДИНАМИКАТА НА СМЪРТНОСТТА, СВЪРЗАНА С НЕГО НЕ Е като на грипен вирус. Може да се окаже, че Тони е права, че средната му смъртност ще се окаже сравнима с тази от по-силен грип, НО САМО АКО СЕ СПАЗВАТ ПРОТИВОЕПИДЕМИЧНИТЕ МЕРКИ, но не идиотските тотални карантини и КПП-тата, а тези, описани в учебниците по епидемиология. Грешките на НОЩ бяха точно три: 1) Тоталните карантини (локдауни); 2) КПП-тата, и 3) Специални мерки за карантиниране и защита на възрастните хора и хората с придружаващи заболявания НЕ БЯХА взети -- НОЩ мислеше, че тоталната карантина ще ги обхване естествено и тях. Това изобщо не е верно и не е правилно.04:29 08.05.2020
143 Професор
До коментар #135 от "един от стадото":
Ами да, напълно съм съгласен, така е. Не заслужава. НО -- това не променя нещата. Вирус има, познава се откога коси по динамиката да общата смъртност, която той променя по много специфичен начин. Този специфичен начин може да се види САМО ако се разгледат графиките на общата смъртност в Европа за последните 5 години. Те са общодостъпни. Дадох ви уебсайта. Може да се окаже, че средната обща смъртност в резултат от вируса не е по-висока от тази при една по-сериозна грипна епидемия, но засега това изобщо не може да се каже. Сега изглежда по-висока в страни, които объркаха противоепидемиологичните мерки, но това може да се компенсира със значително намаляване на смъртността след като мине черната косачка на вируса. Това е. Всичко останало са глупости, конспиративни теории и идиотски спекулации. Ако искате, връзвайте им се.04:38 08.05.2020
144 Спас безделника
Коментиран от #145
06:58 08.05.2020
145 Професор
До коментар #144 от "Спас безделника":
Изучавам проблемите на безделниците. По това съм професор. Имам докторат на тема "Безделниците и вирусите: сравнителен анализ".07:19 08.05.2020
146 Спас безделника
07:49 08.05.2020
147 Този коментар е премахнат от модератор.
148 Този коментар е премахнат от модератор.
149 болга
До коментар #31 от "Годжи Бери":
това обяснява и защо сега няма много случаи, минало е вече08:49 08.05.2020
150 Този коментар е премахнат от модератор.
151 222
09:13 08.05.2020
152 Процента
До коментар #20 от "защо":
на тестваните е нищожен и бързите тестове не са съвсем сигурни.Така че не можеш да знаеш реалния брой носители на вируса. Не може да си уверен какво е преболедувал някой друг през ноември-декември.Аз съм сигурен(мое мнение,което многократно съм споделял)че този вирус си го има в България много преди Нова година.Коментиран от #153
14:34 08.05.2020
153 един от стадото
До коментар #152 от "Процента":
Само не казвай, че е тръгнал от женския пазар. Тръгнал ноември- октомври, коя- и 17ста година ли. Всяко възпаление от убождане с игла, до атака от мамба в началото са еднакви. Реакцията на имуносистемата не пита, тя не знае кой и защо. Антитела на бариерата,пък после докавзай от какво са. Глупости. Антитела има всеки втори човек, всеки през живота си е яден, хапан, убождан, ожулван, поне веднъж, най- малко. Като пуснеш тест той не доказва Корона, а антитяло. Но понеже е актуален, той е обичайния заподозрян. Десетки, стотици вируси, тестовете едни, или подобни. А знаете ли как се открива планета в друга галактика, Никой не я вижда, не е Слънце, не излъчва светлина. Няма я, но я има..По сянката която оставя върху Слънцето си периодически. Така е и с вирусите. Индиректно знаем за тях. Чувам сега Ковит имало преди 500- преди 1000г, може, не знам. Но знам, че вирусите и бактериите са преди всички.19:15 08.05.2020
154 един от стадото
До коментар #85 от "Опа":
човече, сега те видях.. Щяхме още снощи да забием по необятните полета на рока. На години съм, рокът ме държи, Рокът е жив. Короната да го духа..Рейнбой- какво знаят младите, Боже...............21:40 08.05.2020
155 ВалентинХристов
13:34 21.05.2020