На фона на рекордния брой заразени, болници в София вече са изчерпали капацитета си и спират приема на пациенти с коронавирус, съобщи Нова ТВ. От „Света Анна”, например, не могат да се грижат за повече заразени.
Оказва се, че от Спешна помощ всеки ден получават по няколко отказа от различни лечебни заведения за прием на пациенти с коронавирус. Причината в масовия случай е, че болниците вече са запълнени. Но тъй като броят им се мени, данните се актуализират по няколко пъти на ден, за да не се стига до ситуация, в която линейка обикаля с пациент от болница на болница. Наша справка пък показа, че на места вече приемат и извън капацитета си.
При капацитет от 35 места, в столичната „Света Анна” спират приема на пациенти с коронавирус – вече са приели дори повече от капацитета си.
„Имаме 38 пациента и още 2-ма в реанимация. Тоест 40 човека. При положение, че капацитетът е изчерпан, те трябва да бъдат насочени към други лечебни заведения”, казва говорителят на болница „Света Анна” Антон Луков.
Най-често с този казус се сблъскват екипите от Спешна помощ, които казват – работят в синхрон добре с болниците, но се случва да бъдат върнати:
„Принципът е – пациентите се карат в най-близкото лечебно заведение, което има капацитета да окаже помощ за състоянието, в което е. Ако в този момент има запълнени места и няма възможност в това заведение, караме в следващото такова”, обяснява говорителят на Спешна помощ Катя Сунгарска.
Днес до обяд от Спешна помощ са се отзовали на 3 сигнала, свързани с коронавирус. И тримата пациенти са приети в болница. В същото време други болници са готови да увеличат приема при нужда.
„Можем да увеличим малко капацитета, ако се наложи и естествено ни бъде разпоредено да го направим това”, казва директорът на 2-ра градска болница д-р Стефан Узунов.
Със същото предложение е и д-р Халил. Последните месеци са го научили от пръв поглед да определя дали болния е за домашно лечение или спешно се нуждае от помощ в болница.
„Когато прогресивно се увеличава задуха и кашлицата, трябва да се търси лекарската помощ”, казва д-р Халил.
Местата за болни от коронавирус са строго регламентирани и одобрени от РЗИ. От инспекцията в София днес не предоставиха официална информация колко свободни места за пациенти с коронавирус са останали в столицата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пръци
20:58 24.06.2020
2 Антимилиционер
Коментиран от #115
21:01 24.06.2020
3 asd
Започна да ми омръзва от вас.
12.03.2020 Коронавирусът изчезва през юни. Това заяви пред “Труд” доц. д-р Атанас Мангъров, директор на детското отделение в Инфекциозна болница.
Коментиран от #49
21:01 24.06.2020
4 Грешен код от картинката
21:02 24.06.2020
5 РЪМПЕЗИ
Коментиран от #86
21:03 24.06.2020
6 Gia
А вие, ФАКТИ, които непрекъснато му давате трибуна да плещи обществено-опасните си приказки, ВИЕ сте също толкова отговорни за случващото се! И той, и вие имате кръв по ръцете си и тя ще се увеличава!
Коментиран от #23
21:08 24.06.2020
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 макдоналдс тръмп
21:11 24.06.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 ВеРа
Коментиран от #11, #117
21:23 24.06.2020
11 asd
До коментар #10 от "ВеРа":
Каквото беше и преди. Мреш си в къщи. Малко ли ти бяха случаите?Коментиран от #13, #37
21:26 24.06.2020
12 бивол
21:28 24.06.2020
13 Gia
До коментар #11 от "asd":
Има много хора, които могат да бъдат спасени с подходящата подкрепа на организма! Даваш ли си сметка, че един колапс на медицинската система ще означава смърт не само за хората с ковид, но и за много други, които имат нужда от лекар по други причини! Много лесно махаш с ръка, но ти гарантирам, че ако на теб ти се случи инцидент или заболяване и няма кой да се погрижи за теб, ще заврещиш на умряло. В буквалния смисъл на думите.Коментиран от #15, #21, #22, #28
21:30 24.06.2020
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Антон
21:36 24.06.2020
18 св Спас
21:37 24.06.2020
19 и тук изплува тинята
21:39 24.06.2020
20 Мангъров шведа
21:39 24.06.2020
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Знаещ
До коментар #6 от "Gia":
Ти е успя ли да смелиш информацията? Днес “ЦЕЛИ” 3-ма са вкарани в софийските болници заради короната. Разбираш ли за многомилионна София това какво смешно число е. Миналата година заради сезонния грип над 40 000 души са били приети в болница, а над 1500 са починали. Дано да осмислиш тази информация.Коментиран от #26, #27
21:40 24.06.2020
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Ноне
21:42 24.06.2020
26 Мангъров шведа
До коментар #23 от "Знаещ":
млади и зелени момко , там където е пламнало жертвите са надминали многократно тези от грипа , а края му не се вижда , чаткаш ли ?Коментиран от #34
21:43 24.06.2020
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Ventura
До коментар #13 от "Gia":
Тя здравната система е в колабсот години, явно не ти се е налагало да потърсиш помощ! Без връски разбире се.Коментиран от #33
21:48 24.06.2020
29 Грейс
21:49 24.06.2020
30 asd
- 4% oт тaйвaнцитe рaбoтят в Китaй.
- 2000 китaйци пътувaт /туриcти/ дo Тaйвaн eжeднeвнo
- eпидeмиятa избухвa пo врeмe нa китaйcкaтa нoвa гoдинa
/eднo oт нaй-нaтoвaрeнитe зa пътувaнe пeриoди/
- Тaйвaн ca oцeнeни кaтo 2-ри c нaй-виcoк риcк зa зaрaзявaнe
Сега да се погледнете вие какво представлявате и съответно какво заслужавате.
21:51 24.06.2020
31 коцето не калки
Коментиран от #36
21:52 24.06.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Gia
До коментар #28 от "Ventura":
Там е работата, налагало ми се е, и то не малко, след прекарана друга тежка вирусна инфекция преди доста време, която обаче ме остави с трайни последици.Та съм наясно каква е пълна порнография и точно затова гледам безумията на ганьо ми иде да вия към луната.
Коментиран от #35
21:56 24.06.2020
34 Gia
До коментар #26 от "Мангъров шведа":
Тия не чаткат от друго, освен бирата и чалгата.Коментиран от #38
21:58 24.06.2020
35 коце
До коментар #33 от "Gia":
Какви безумия бе, ходи виж как се живее навън!Как се прегръщат и целуват италианците и как се бутат Англичаните един в друг по парковете и транспорта, къде видя ганьовска простотия?
Нашето здравеопазване е отврат, дори да има място в болницата, ако не си никой, или на някой - мреш като куче, дали там ... или в къщи, все тая! Оставят те и влизаш в статистиката! Не обвинявай хората, а обвини системата и здравеопазването в Р.България!
Коментиран от #39
22:00 24.06.2020
36 Gia
До коментар #31 от "коцето не калки":
На такива политици им дават плазма още при позитивния тест. Затова още няма умрял. Да не мислиш, че дъмп иначе щеше да ходи да се "меша" на собствените си митинги, дето си организира! Ха!22:01 24.06.2020
37 ВеРа
До коментар #11 от "asd":
А трябва ли да се стига дотам заради проповедите на мангъра? Ако си ти? Ако ти се окажеш в нужда и трябва да мреш в мъки вкъщи?! Щото мъките са страшни, да знаеш! Дано не ти се налага да ги изпиташ!Коментиран от #44, #47
22:02 24.06.2020
38 коце
До коментар #34 от "Gia":
Я кажи според теб, защо от този страшен вирус, досега не е умряла нито една известна личност? Нали претендираш, че си интелегентен човек?Коментиран от #42
22:02 24.06.2020
39 Gia
До коментар #35 от "коце":
Напълно съм способна да обвиня всичките едновременно!Коментиран от #41
22:02 24.06.2020
40 asd
До коментар #32 от "Gia":
Аз живея сред сравнително цивилизовани хора и съответно се грижа за тях. Каквито изисквания ми поставят - аз изпълнявам.Маски в градския транспорт - нося маска в градския транспорт.
Спазвай дистанция - спазвам дистанция
Избягвай събирания - избягвам събирания
Тоест аз се съобразявам с околните и очаквам същото.
Вие там си бичете чалготеките и вийте против маските.
Коментиран от #43
22:02 24.06.2020
41 коце
До коментар #39 от "Gia":
Когато човек е простак, няма как да стане интелегент!Демек от свинята лъв не става!
Примиряваш се и пазиш себе си, колкото можеш... няма как да се оправи света, дори да имаме желание!
22:04 24.06.2020
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Gia
До коментар #40 от "asd":
При условие, че казах аз какво правя, защо ме слагаш в кюпа на чалгарите без маска в чалгарницата? Или е по-лесно да не четеш?22:06 24.06.2020
44 asd
До коментар #37 от "ВеРа":
Аз ли изхарчих 1.5 млрд. резерв на НЗОК?Хайде джапанките и марш!
Не се трогнахте от хората които си отидоха по домовете без да ги приемат в болниците?
Не се трогнахте от хората които си плащаха тестовете само да знаят какво да предприемат?
Ама тооооо собствена кожица е най-ценна а егоистични такива-с такива!!
22:09 24.06.2020
45 коце
До коментар #42 от "Gia":
Започнах с интерес и спрях до четвъртия в списъка :)Говорим за хора на 70 и нагоре, при които короната най-вероятно не е била основната причина, такива хора и един грип, може да ги убие!
Жалко, че не живеем до 100 и нагоре здрави и прави, но е факт, че след 40 годишна възраст, организма малко по-малко започва да се предава! Отделно имах предвид, наистина известни хора, а не автор, сенатор на 90 и прочее... сори, както и да е, не мога да ти променя виждането! Искам да прочета /не им го желая/, че някой от действащите президенти в момента се е споминал от корона вирус, или такъв, дето го знае цял свят, а не като хората от горния списък!
22:17 24.06.2020
46 Локо-Сф
22:21 24.06.2020
47 коце
До коментар #37 от "ВеРа":
А ти знаеш ли ги мъките - изпитала ли си ги?Стига моля Ви писахте наизуст!
Разбирам и е нормално да ви е страх, но чак пък толкова!
Паника... не е нужна, тя не помага, а само пречи!
Въпроса е, преекспонира ли се ситуацията с корона вируса в световен мащаб! Разпределят ли се едни средства? Отпадат ли едни заължения? Ваксина гласи ли се? Задължителна ли, ще е?
Има много допълнителни въпроси, които всеки нормален човек е редно да си зададе! Още повече, че хората не падат като круши по улиците... не казвам, че вирус няма - но дали не е леко преекспонирано всичко с определени цели... В световен мащаб?!?
Коментиран от #48, #50, #52, #55
22:23 24.06.2020
48 Гост
До коментар #47 от "коце":
Прав си! Браво за добрия коментар! Не само че е не е леко преекспониран ковида, но и стана и политически инструмент. Ама тълпата си обича драмата и паниката, иначе много скучно.Коментиран от #54
22:33 24.06.2020
49 Гост
До коментар #3 от "asd":
Абе те и от СЗО март месец казаха че маските не пазели и не били препоръчителни, ама трябва ги носим.Коментиран от #51
22:35 24.06.2020
50 asd
До коментар #47 от "коце":
" А ти знаеш ли ги мъките - изпитала ли си ги?"Ахахахахахахахаахаха! Ето го и батко бе
22:37 24.06.2020
51 asd
До коментар #49 от "Гост":
"Абе те и от СЗО март месец казаха че маските не пазели и не били препоръчителни, ама трябва ги носим. "Ето го още едно ... същество. Хахахахахахахахахаха!
Ако искаш носи. Мен ли ще убеждаваш?
Ако някаква такава торба с лай-лай "ме изкиха" в градския транспорт ... какво би се случило? Ей така от нищото ... както съм обучаван ... гръклян,колене и.т.н
Коментиран от #61
22:43 24.06.2020
52 3756
До коментар #47 от "коце":
Питай италианците,испанците,и американците.Те ще ти кажат,дали е преекспонирано.И бразилците също.Само Факти ли четеш?Коментиран от #58
22:44 24.06.2020
53 Локо-Сф
Коментиран от #57, #59
22:45 24.06.2020
54 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #48 от "Гост":
Какво Ви е мнението за връзката мужду процента ваксинирани против грип и пандемията в "развитите" страни.... В рeзултaт нa cъврeмeннaтa мeдицинa и прoвeждaнaтa oт нeя вaкcинaция, чoвeчecтвoтo вeчe e мъртaв биoлoгичeн вид, c изключeниe нa някoлкo "диви" плeмeнa. Пoнacтoящeм, нaшият живoт ce крeпи eдинcтвeнo нa вaкcинитe....Оказа се, че в "развитите" държави разумният предел неочаквано е преминат и резултатът е налице...Нaпрaви ми впeчaтлeниe, чe 55% oт итaлиaнцитe ca ce били вaкcинирaли тaзи гoдинa cрeщу грип...дoкaтo в "изocтaнaлa" Бългaрия вaкcинирaлитe ce cрeщу грип ca oкoлo 3%....Интeрecнo e дa ce прocлeдят вaкcинaциитe в CТAРЧECКТE ДOМOВE из Eврoпa!!!
22:46 24.06.2020
55 Gia
До коментар #47 от "коце":
Аз лично съм била в тежко състояние с грип. Седмици наред 39 градуса температура, никакъв апетит, дробове, които хъхрят страшно, без сили дори да отида до тоалетната, адски болки в стави и мускули. Вторично усложнение, ударило ме в периферната нервна система. Близо година за някакво що-годе възстановяване. Друг хроничен проблем, който остана и от който изпитвам страдание дори в този момент, докато пиша този отговор. Никому не пожелавам да се мъчи така. Хората като теб, които не са преживявали такова нещо, дори не могат да си го представят какво е.Ковид19 е силно заразен и страданието от него е дори по-дълго и по-страшно от това, което описах аз. Няма лекарства, няма ваксина, без мерки води до масово заразяване и колапс на болниците. Хиляди жертви. Хиляди оцелели, които се влачат по корем. Хиляди души с усложнения - в дробовете, в мозъка, в бъбреците. Хиляди хора, които имат нужда от лекар за друго, но нямат достъп до болница. Няма преекспонация. Влез в международните медии. Погледни статистиката. Погледни снимките от масовите гробове в Бразилия.
Що се отнася до въпросите ти - никой няма да тръгне да съсипва икономика за трилиони, за да преразпределя милиарди. По ваксини се работи, но се съмнявам, че извън места като Китай ще са задължителни, ЗА СЪЖАЛЕНИЕ.
А що се отнася до падащите като круши хора по улиците, виж кадрите, изнесени от Ухан (от хора, които китайското правителство натика в затвора) - хората наистина падаха и умираха на улицата. И на
Коментиран от #62, #75, #83
22:48 24.06.2020
56 Локо-Сф
22:50 24.06.2020
57 asd
До коментар #53 от "Локо-Сф":
Културният ти подход е за уважение.Нека и аз ти дам един пример. След примера с Тайван. В Тайван се подготвят от "трагедията сполетяла ги със SARS" (2002 или 2003г.), което предизвика и интереса ми. Трагедията е била че от SARS са починали 73 човека!
При население 23 млн.
Сега си помисли как биха реагирали една прекалено голяма част от ганчовците. Да питам ли кой в каква насока е еволюирал тогава?
22:51 24.06.2020
58 Гост
До коментар #52 от "3756":
Ами бразилския президент некомунист, не признава карантини и ограничения!? Тръмп вай и той е на това мнение! Кои други бразилци и американци да "питаме" за вируса....Коментиран от #60
22:51 24.06.2020
59 Gia
До коментар #53 от "Локо-Сф":
За това, което приказваш, на английски има един прекрасен израз - whataboutism - отместваш темата от едно страдание върху друго, за да не се коментира първото. Нищо не ни пречи да ни пука И за тези неща ЕДНОВРЕМЕННО с пандемията! На теб какво ти пречи?22:53 24.06.2020
60 Gia
До коментар #58 от "Гост":
Бразилският президент е същият като теб, но бидейки президент, не той ходи да копа масовите гробове там.22:55 24.06.2020
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 коце
До коментар #55 от "Gia":
Абе никой не съсипва икономики... съсипват определени структури в тях! Давам пресен пример, за БГ! Бързичко извънредното положение, се превърна в извънрена епидемиологична обстановка ... или там както се води! Защо? Защо ли?!?Еми, за да си работят институциите на пълна пара! За да можеш да не си отсрочваш кредитите, да си плащаш глоби и лихви, за да нямаш никакви прави / каквито човек има, при извънредно положение/ така че, смятай коя икономика точно се съсипва... и икономиката на КОИ се съсипва!
Коментиран от #73
23:02 24.06.2020
63 Хаха
До коментар #27 от "Gia":
Ха ха ти вярваш на това горе написаното и на куп такива написани в мас- медиите???? Ясен си ми защо толкоз се панираш23:02 24.06.2020
64 asd
До коментар #61 от "коце":
Кой е казал "вадене" игнорамус ? Нещо мозъчето закърняло съвсем а? Я ходи да палиш 5Г кули неандертал!Коментиран от #65
23:03 24.06.2020
65 коце
До коментар #64 от "asd":
Ето бе, цитатче:- "Aкo някaквa тaкaвa тoрбa c лaй-лaй "мe изкихa" в грaдcкия трaнcпoрт ... кaквo би ce cлучилo? Eй тaкa oт нищoтo ... кaктo cъм oбучaвaн ... гръклян,кoлeнe и.т.н"
Явно помниш по 2-3мин, няма лошо, чакаме да еволюираш!
Иначе, чети платените медии и се информирай, за движението на пандемията по света и у нас! Не е нужно, да мислиш сам - видяхме, че не ти се оттава особено!
Коментиран от #67, #68
23:07 24.06.2020
66 Локо-Сф
Коментиран от #69
23:10 24.06.2020
67 asd
До коментар #65 от "коце":
Ти вярно си слабоумен а целУфане?"Вадене" "вадене"... къде кратуно? С внимание на шимпанзе ли си?
Коментиран от #71
23:12 24.06.2020
68 asd
До коментар #65 от "коце":
Тебе те видяхме какъв си питек ... на нивото на бай Хой. "Чукча - писател, чукча не читател" ...Ушите може с тоалетна хартия да ги чистиш, че гомната между ушите явно вече почнали да преливат.
Коментиран от #70
23:15 24.06.2020
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 коце
До коментар #68 от "asd":
гомна, това нещо като гумно ли е?Демек игрище, от пазарджишко ли си бе мунче?
23:17 24.06.2020
71 коце
До коментар #67 от "asd":
Кажи за гомната ти унуфре :) - обучения дето вади гръкляни!Пий си лекарствата и си лягай маймунке!
Коментиран от #72, #74, #76
23:19 24.06.2020
72 коце
До коментар #71 от "коце":
Много дълго мислиш отговора бе гомняно генийче :)Досега да си взел леХена, да си се подмил и да си легнал!
Виде се, че пропусна лекарствата тази вечер!
Айде чао от мен и по-малко злоба... нема да ви помогне злобата, нито да ви оправи положението!
23:24 24.06.2020
73 Gia
До коментар #62 от "коце":
Ти...наистина ли не мислиш върху казаното? Затова ли Китай, най-голямата фабрика в света, СПРЯ ВСЯКАКВО ПРОИЗВОДСТВО В ЦЯЛАТА СТРАНА, когато пламна Ухан? Затова ли Италия направи същото? Ти имаш ли идея въобще за какви пари става въпрос тук? Имаш ли представа какви средства ЗА ДАНЪЦИ се губят по време на карантина? Същите средства, от които нашите корумпирани лидери всъщност бъркат редовно. Т.е. те ще си спрат това лесно, редовно кранче, за да съсипят икономиката, която им пуска кранчето. Прочети си пак пасквила и пробвай да проследиш собствената си логика. Помисли за милиардите, загубени от авиокомпании и туризъм. Помисли за това, че цената на петрола буквално беше отрицателна. Прочети си пак пасквила. Ако продължава да ти изглежда логичен, никой не може да ти помогне.Коментиран от #77, #79
23:28 24.06.2020
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Гост
До коментар #55 от "Gia":
Разбирам здравните ти проблеми и ти съчувствам. Наистина си прекарала много. Но опитай се да повдигнеш завесата на прекспонираната ковид паника и да разбереш че ковид проблема далеч не е медицински, а най- вече политически! От мухата направиха слон!Коментиран от #78
23:32 24.06.2020
76 asd
До коментар #71 от "коце":
Още ли квичиш бе питек? За теб чумата по едни селскостопански добичета ще е по-опасна при всички положения целУфан.Като един еталон за Дънинг-Крюгер.
23:32 24.06.2020
77 Гост
До коментар #73 от "Gia":
Да, възможно е всичко това! "Жертват" всичко това с цел смяна на световната система! Надигни завесата, нали ти казах!Коментиран от #96
23:36 24.06.2020
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 коце
До коментар #73 от "Gia":
Не е нужно да се опитвам да ти обясня неща, които надали би разбрал/a ! Това дето изброяваш е видимата част, а невидимата част е друга, акции, облигации, сливания и тн. А върха на пирамидата са банките! Има ли смисъл да се задълбочавам, за да ти обясня, че всъщтност от цялата тази криза, губят една част от тези предприятия, фирми и заводи! А друга част печелят. Задал/а ли си си въпраса, защо Китай изкупи всички спиртове, маски и дезинфектанти от Европа и US и кой сега произвежда и продава маски, дезинфектанти, спирт и прочее нужни, за пандемията неща? Също колко фабрики работят на макс и не могат да смогнат? И още кой губи от цялата тази работа най-много? Еми да - губят обикновените хора, дето едва свързваха двата края... а сега и без работа! Но това няма да попречи на банките, да им вземат дължимото без да се съобразят, понеже фалит на физическо лице в РБ няма! Понеже има извънредна епидемиологична обстановка, а не извънредно положение! Така че, не ме убеждавай, че се губели трилиони... да губи се, но някои печелят! Лека вечер желая - че времето напредна доста!Коментиран от #81, #95
23:37 24.06.2020
80 Plovdiv
23:39 24.06.2020
81 коце
До коментар #79 от "коце":
Този с трибуквения ник го игнорирам, понеже не го смятам за адекватен!-
Да ти пиша в заключение, кой губи най-много от пандемията...
Естествено най-бедния, най-болния и най-недъгавия!
А кой печели най-много от пандемията... малък кръг хора, диктуващи световния ред! За мен е все едно, аз съм обикновен човек и преди съм бил средно заможен, ще се оправя и приспособя във всякаква среда... но да ми се всява паника, да се изкривява реалността, да се мъчат да ми внушават мисли и чувства, това няма как да стане, поне не по-този начин и на на този етап!
23:42 24.06.2020
82 Локо-Сф
Коментиран от #85, #93
23:57 24.06.2020
83 Верно ли
До коментар #55 от "Gia":
Язък! То па такова писане, такова чудо - мани грипа, ми ще вземеш и някой инсулт да получиш!Коментиран от #94
00:20 25.06.2020
84 Локо-Сф
Коментиран от #87
00:24 25.06.2020
85 Не разбирам
До коментар #82 от "Локо-Сф":
Слагат ви хомот като ви карат да носите маски????!!!!!!!!!00:36 25.06.2020
86 Глупавия фес Ердоган
До коментар #5 от "РЪМПЕЗИ":
строеше и строи болници а калпака бмб пътища до гърция където софетата да си харчат парите в помощ на гръцката икономика, колко далновидно.00:38 25.06.2020
87 Прав си, но...
До коментар #84 от "Локо-Сф":
Аsd е прав, но...характерът му е като на ника му - аспида. Има интелект, но е леко горделив и с мнооооооого високо мнение за себе си. Ако се види отстрани - може и да повдигне вибрацията си бързо!!!! Добронамереност е нужна за всеки.00:41 25.06.2020
88 Локо-Сф
Коментиран от #89
00:47 25.06.2020
89 Оценявам
До коментар #88 от "Локо-Сф":
...добронамереността ти !!! А за мисленето...това е доста трудна задачка. Някои си мислят, че мислят. Истинското мислене води до нови, рационални, верни решения с минимум енергия и много ползи. А има и мислене като форма на философстване, без практическа полза от тях. Разсъждавам си...00:57 25.06.2020
90 минаващ
искам да прочета коментари по темата, а попадам на няколко нарциса, дето са си го извадили публично и си го мерят!
01:02 25.06.2020
91 Локо-Сф
Коментиран от #92
01:03 25.06.2020
92 Gia
До коментар #91 от "Локо-Сф":
Първо, тук не става въпрос за самосъжаление, а за реализъм.Второ, ти не си единственият губил родител трагично (загубата на родите почти винаги е такава, стига човекът да не е пълно чудовище) и поболял се от това. Губила съм и много други хора, погребвала съм ги един след друг - близки, обичани хора. Нямам 40.
Искрено ти благодаря за пожеланията.
Позитивното мислене е важно, но то трябва да е подплатено с голяма доза внимание и реализъм. Само с позитивно мислене не можем да се предпазим, за да живеем и наистина да има бъдеще. Позитивното мислене не ни предпазва от вируса - социалната дистанция и маските го правят. А не 20,000 души, крещящи на стадиона, дишащи си плюнките един на друг, и после пръскащи се из цялата държава обратно при семейства и приятели, докато болниците ни се препълват. Само позитивното мислене няма да ни разтегне болниците и измагьоса нови лекари от въздуха. Няма да върне и починалите. Освен него, ни трябват и позитивни действия. Такива няма.
01:20 25.06.2020
93 Gia
До коментар #82 от "Локо-Сф":
Здравомислието не е страх. Смелостта не е липса на страх. Смелостта е да направиш каквото трябва, въпреки че те е страх. Вие сте по-изплашени от това някой да не ви вземе за страхливци, отколко за собствения си живот и за живота на семействата ви. За живота на непознатите - да не говорим.На мен откровено не ми пука дали някой ме смята за страхливка или не - страхът води до пауза и размисъл върху ситуацията, а не до сляпото мятане в плиткото с главата надолу, щото сме много смели.
01:29 25.06.2020
94 Gia
До коментар #83 от "Верно ли":
Интересно дали си наясно, че ковид19 води до инсулт - при млади хора.01:31 25.06.2020
95 Gia
До коментар #79 от "коце":
...Китай изкупи маските, дезинфектантите и медицинските вентилатори, защото се готвеха за пандемия на тяхна почва и карантина, която щеше да им пречи да произвеждат свои. Това е ОЧЕВАДНО. И би трябвало да ти светне именно ОТ ТОВА, че щом те така жестоко са се спекли, става въпрос за истинска пандемия, а не за конспирация, целяща...какво беше? Преразпределяне на капитали? Толкова е тъпо и нелогично, че моето логично съзнание не може да го запомни.Коментиран от #98, #100
01:35 25.06.2020
96 Gia
До коментар #77 от "Гост":
И цялата тази свръх заплетена конспирация ти се струва по-логична от пандемия, каквато човечеството е преживявало толкова пъти. Изумително е в какви самозаблуди са готови да вярват някои хора, защото реалността е твърде страшна. Но наричат мен страхливка.01:38 25.06.2020
97 Локо-Сф
Коментиран от #102
01:40 25.06.2020
98 тц тц тц
До коментар #95 от "Gia":
А на някой не му ли светна лампата, че Китай са пуснали вируса, първо на тяхна територия, за да отпадне всякакво съмнение, дали са малко жертви и сега жънат... или мислите, че и това е лишено от логика?Аз лично очаквам всичко от Китай, понеже както е известно са държавата на ментетата! В смисъл, сега положението с корона вируса там е блестящо, защо така г-н железна логика?
02:07 25.06.2020
99 Локо-Сф
Коментиран от #104, #105
02:09 25.06.2020
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 Gia
До коментар #97 от "Локо-Сф":
Всеки път, когато хванеш жена ти за ръка, натрапваш сексуалността си. Всеки път, когато я целунеш, натрапваш сексуалността си. Всеки път, когато я прегърнеш, всеки път, когато проявиш каквато и да е нежност, интимност, любов, към нея, натрапваш сексуалността си. За разлика от хомосексуалните си толкова свикнал да го правиш без страх, поведението ти е толкова нормализирано, дори не ти и хрумва как натрапваш сексуалността си.Ти, като бял, хетеросексуален мъж в Европа, имаш повече привилегии, власт и свобода, отколкото който и да е друг член на обществото, освен може би същите на запад, които не носят последиците на комунизма, а благата на векове колониално плячкосване. Но ти си толкова свикнал с благата и привилегиите, които ти е дало обществото по рождение, толкова си приел, че те са нещо нормално, нещо, което ти се полага автоматично, че мисълта някой друг да получи същите, те кара да мислиш, че ще изгубиш твоите. Което е абсурдно, но като човек, който никога през живота си не е бил ограничаван в поведението си, никога не е чувал "не, не може!" продължаваш да ламтиш за още. Е, времената се променят, а ти отиваш в историята. Това е положението.
Коментиран от #106
02:19 25.06.2020
103 и още
Колко струваше шишенце спирт в България преди пандемията и колко струваше, когато се появи пак в търговската мрежа? А маските... дори най-обикновените. Не никаква спекула не виждам - сляп съм!
А вируса е много страшен с една 5% смъртност, няма и толкова.
Естествено, че всичко е направено с политическа и икономическа цел, то е очевадно... а и да тръгва от Ухан, където по случайност има лаборатория! Няма смисъл да се задълбочавам повече, понеже виждам сляпата ти вяра в средствата, за масова информация и отказ да приемеш различно от твоето мнение, подкрепено със здрави аргументи!
02:21 25.06.2020
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Gia
До коментар #99 от "Локо-Сф":
Фактология и анализи има много и са публично достояние, стига да искаш да ги четеш.А и то стана ясно вече, че ти си от хората, които искат само да получават без да дават. Дори не си даваш сметка как си част от проблема. Е, сега всички като теб ще си понасяте последствията от това. Жалкото е, че ще ни завлечете и останалите.
Коментиран от #113
02:25 25.06.2020
106 наблюдаващ
До коментар #102 от "Gia":
и все пак всичко опира до секса, изводите за вас драги зрители...Коментиран от #107, #121
02:25 25.06.2020
107 въпрос
До коментар #106 от "наблюдаващ":
Нима искате да кажете, че тези дълбоки драми и размисли, и цялата тази чувственост и песимизъм се крие и корени от липсата на ласки?Коментиран от #108
02:29 25.06.2020
108 отговор
До коментар #107 от "въпрос":
Четете задълбочено пресата и, ще разберете!Според мен Ви липсва елементарна логика!
02:30 25.06.2020
109 абе
ако може линк и, ако може да е на български, понеже не разбирам английски, пък и с четенето не се оправям добре!
Благодаря предварително!
02:43 25.06.2020
110 Локо-Сф
Коментиран от #111, #122
02:45 25.06.2020
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 до каката
До коментар #105 от "Gia":
Абе каке, ти с какво право класифицираш хора дето не познаваш?Или си уникален ум, вселенски разум и психолог от А група?
Малко не е ли нагло от твоя страна?
Човека се мъчи да е любезен с теб, а ти го удряш по сексуалност и си позволяваш да го класифицираш? И вие ми говорите, за простаци?
Пусни си ръка, не ръчната както писа човека, направи няколко скреча и се успокой, не са ти криви другите, за личните драми! Също може да потърсиш и психолог, за начало... ако не помогне психиатър!
Коментиран от #120
03:11 25.06.2020
114 Локо-Сф
03:41 25.06.2020
115 Антимилиционер-гошко
До коментар #2 от "Антимилиционер":
Пак се изказа неподготвен!04:41 25.06.2020
116 Ало ментарджийски
06:38 25.06.2020
117 dan
До коментар #10 от "ВеРа":
Ти да не мислиш че някой е излекуван досега освен Домусчиев.Когато го преболедуваме ще се излекуваме!Имам познат който официално беше болен от когото доста неща научих!
08:15 25.06.2020
118 Гост
11:05 25.06.2020
119 Цоко
17:00 26.06.2020
120 Gia
До коментар #113 от "до каката":
Не аз го ударих на сексуалност, а човекът, който реши да държи тиради за гейове под статия за ковид19. Твоят отговор между другото идеално илюстрира думите ми - за неговата тирада думичка не си обелил, но понеже моята е в другата посока, ти се вижда ненормална.17:01 26.06.2020
121 Gia
До коментар #106 от "наблюдаващ":
Интересно как МОИТЕ думи опират до секса, но коментар 97, на който съм отговорила - НЕ. Наистина човек може да гледа си вади изводите.Но нека цитирам:
"Oния тъпитe нa зaпaд зa тoвa ce бoрихa дълги гoдини a ниe cи мълчим и трaeм кaтo пуйки,чe им узaкoнихa гeй пaрaдитe вeчe 10гoдини пoрeд.Избихвaм cрeщу тoвa зaщoтo aз и caмo aз никoму нe нaтрaпвaм публичнo мoятa ceкcуaлнocт"
И ти, и 113 илюстрирате казаното мен! И дори не си давате сметка за това. Ако не беше толкова клиширано и тъжно, щеше да е смешно.
17:06 26.06.2020
122 Gia
До коментар #110 от "Локо-Сф":
Пич, ти си такова ходещо клише в изказванията си, че си ми до болка познат. Нищо оригинално няма в теб. Ако не искаш да чуваш едни истини, те съветвам да не бъдеш невеж лицемер, приказващ за чуждата сексуалност, без някой да те е питал и без изобщо да разбираш за какво говориш. Както и за пандемията, както става ясно.Днес вече обявиха, че в София разпространението е дифузно. Случаите се удвояват на всеки няколко дни и много скоро, независимо от това, че главите ви са в пясъка, ще ви стане ясно за какво става въпрос. Аз повече няма да се хабя да ви обяснявам, защото е ясно, че ви липсва както критичното мислене, така и емпатията, затова ще се наложи да разберете нещата по трудния начин, за съжаление.
17:11 26.06.2020