30 Септември, 2020 15:14 5 056 30

Таксиметрови шофьори протестираха в Пловдив

  • таксиджии-
  • таксиметрови шофьори-
  • таксиметрови услуги

Водачите настояват първоначалната такса при качваме в автомобила да се формира спрямо тарифата за изминат километър, умножена по 2 или 3

Таксиметрови шофьори протестираха в Пловдив - 1
Снимка: БГНЕС

Таксиметрови шофьори протестираха в Пловдив пред сградата на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация". Те настояват първоначалната такса да се формира спрямо тарифата за изминат километър, умножена по 2 или 3. За Пловдив това означава, че тя би станала около 2 лева.

От бранша под Тепетата поставят темата и за емблематичния жълт цвят на колите. Те настояват това изискване да отпадне, тъй като по думите им води до допълнителни разходи. Таксиметровите шофьори считат, че трябва да се променят изискванията за възрастта на автомобилите, с които возят пътници.

Протестиращите се срещнаха с ръководството на агенцията, което им препоръча да внесат писмено исканията си в деловодството.

"Това, което искаме министърът да направи на момента, защото той, ако иска може още днес, да отмени изискването за 8 години при първоначална регистрация на такси, да отмени изискването на жълт цвят и да промени начина на формиране на първоначалната такса. Другото е да се изчисли себестойност на таксиметровите услуги. Откъде накъде общината да определя минимални и максимални тарифи, да има една база, от която да се тръгва. В момента в Пловдив минималната тарифа е 65 стотинки", каза пред Българската национална телевизия Володя Домошенко от Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите шофьори.


Поставете оценка:
Оценка 1 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    29 14 Отговор
    И на тях им съсипаха бизнеса като на нас с този измислен коронавирус.

    Коментиран от #4

  • 2 Кутка Караянчева

    19 16 Отговор
    Казах им на българите да ходят пеша,а ме замеряха с яйца! Нека ги грабят бакшишите....
  • 3 Актуална Антена

    32 9 Отговор
    Най добре направете две такси, слизане и качване в такси.

    Коментиран от #6

  • 4 Актуална Антена

    18 4 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Сменяй бизнеса, усвоявай евро програми.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 шоп

    19 7 Отговор

    До коментар #3 от "Актуална Антена":

    Освен такса качаване и слизане трябва да има и такса за гледане - ако се въртиш да зяпаш от къде те прекарват 5 лв, ако зяпаш само в ляво или дясно 2,50, ако се возиш със затворени очи - левче.
  • 7 Мнение

    34 23 Отговор
    Ее, нема такива нагли парчета като бакшишите!!!
    Световна и мутренска криза тресе България, хората нямат работа и доходи за хляб да си купят, а бакшишите ламтят за още и още???!!!
    Докато мутри са ви собствениците, бакшишите винаги ще сте вътре, щото и те като вас искат с минимално усилие да станат милионери!
    С две ръце съм за приложения като Uber, Maxim и прочее!!!
    Докато българския работодател на бакшиши, не го поставиш в европейска конкурентна среда, няма да се научи що е то конкуренция, качество и коректност към шофьори и клиенти!!!
  • 8 От страни винаги е лесно.

    21 9 Отговор
    Не мога да разбера защо се пенявите толкова. Таксиметровата услуга не е задължителна за ползване. Коментирате все едно някой иска по-висока цена на хляба. Или искате Европейско обслужване на Ганьовски цени. Е няма как да стане и то не само при тази услуга!

    Коментиран от #12, #13, #14

  • 9 ДоводаПакеЕ

    5 4 Отговор
    Не е проблем, че искат хората - довода пак е: ами то на запад е така :) Проблема е, че следвайки западната политика - ние ставаме тулупи: справка немските стачки - как спряха трамвай и влакове, защото хората протестират с цел, а не просто да се разхождаме 80 дни по площада. Иначе най-добре е ако имат силно лоби: 10 лв. такса само ако минеш покрай тях, без значение дали си се качил - тогава ще видите, че министрите ни ще са от таксиметраджии.
  • 10 Пловдив

    31 7 Отговор
    Купете си нови таксита! Подобрете обслужването! Дръжте си простащината зад зъбите! Не ми се разпищолвайте по улици и булеварди все едно че този град ви е бащиния! Тогава искайте!
  • 11 така така

    22 10 Отговор
    Тия нямат наяждане... най-наглите. просто без коментар.
  • 12 Вземи се гръмни

    20 3 Отговор

    До коментар #8 от "От страни винаги е лесно.":

    Има едно нещо дето му викат конкуренция!
    Ти ако искаш карай на 10лв. за километър, пък да видим колко пътника ще имаш!

    Коментиран от #17

  • 13 Като не те устройва

    23 6 Отговор

    До коментар #8 от "От страни винаги е лесно.":

    Като не те устройва работата на таксиметров шофьор стани миньор!
  • 14 Мнение

    10 6 Отговор

    До коментар #8 от "От страни винаги е лесно.":

    То по тая логика и вода в чешмата никой не те кара за заплащаш, може за си носиш с кофите от някой извор!!!!
    Има обаче едни неща, на които хората им викат "монопол" и "картел", ако ме разбираш!!!

    Коментиран от #15

  • 15 От страни винаги е лесно.

    8 1 Отговор

    До коментар #14 от "Мнение":

    Логиката е абсолютно същата и не чупиш тъпомера ама хич. Нуждата от вода е равна на нуждата от таксита.
  • 16 Поздрави от Пловдив

    16 7 Отговор
    Аз немога да го разбера българина,иска да се вози на хубави коли ,чисти шофьора да е с вратовръзка и накрая да плати 3лв,е нвма как да стане.В Германия карат мерцедеси ама колко са тарифите ,а?за 0.82ст. и в дачия не заслужате да се возите .
  • 17 От страни винаги е лесно.

    12 0 Отговор

    До коментар #12 от "Вземи се гръмни":

    Прав си, но ако клиентите бяха толко прецизни в избора си, нямаше да съществуват и ментетата по улиците, които много често возят и по-скъпо. Дано си ме разбрал.
  • 18 Факт

    15 11 Отговор
    Кво мърморите ве.хората масово карат по 12-14часа да искарат пари .като не ти оттърва не се вози.Като се на..реш в кръчмата тръгвай пеш ,тя Караянчева е права,ама матряла е лош.Никой насила не ви кара да се возите.

    Коментиран от #19

  • 19 Х Пз К

    7 0 Отговор

    До коментар #18 от "Факт":

    “иСкарат”?! “оТТърва”!? Съсипахте го тоя град
  • 20 Помнещ

    17 2 Отговор
    За 6 г. в чужбина съм ползвал 2 пъти такси щото ми беше скъпо.а тука всеки втори на такси да се вози,трябват високи тарифи не сульо и пульо да се качва,така и услугата ще се подобри,мърлявите и мързеливи шофьори сами ше отпаднат ще се накупят нови коли.Ше карат по закон както стана с тираджиите ,но тарифите са нереално ниски и това е факт.Кола за 40000лв за колко време ще я избиеш?със всичките му съпътстващи разходи,ремонти ,мивки документи ,застраховки ,каско ,и разрешителни?

    Коментиран от #21

  • 21 Пловдив

    7 1 Отговор

    До коментар #20 от "Помнещ":

    От Крумово до Пловдив пътуваш само с такси, и само една фирма - монопол върху транспорта за и от летището. Навънка има ли такива аномалии? Когато имаш добър обществен транспорт рядко прибягваш до таксита. Да не говорим че в градове като Пловдив в Европа основният транспорт е бегача, но това е друга тема.
  • 22 Такси

    11 3 Отговор
    В София трябва всички таксита до един да спрат да работят, докато не се направят стоянки,да се премахне приложението Максим , тарифите и т.н
    Докато не работят такситата, трябва да има ударни групи от таксиметрови шофьори,здрави момчета с по 5_6 коли с бухалки, да следят за някой който си позволи да работи по време на стачката.

    Трябва да се счупят офисите на такси Максим,и да се открие кой министър им стой зад гърбът.
  • 23 Такси

    11 4 Отговор
    Подигравката с 20000 таксиметрови шофьори и тяхните семейства е брутална!

    Трябва да се вземат спешни мерки,веднага , !!!!
  • 24 Помнещ

    4 0 Отговор
    Чолаков пусна бус от летището,и никой не го ползваше затова го спря .Вече не е една и фирма,но никой не ходи да виси там щото не си струва да стоиш 2часа и накрая да ти се пазари някой ,,нов англичанин",обаждаш се и си викаш от която фирма искаш
  • 25 Вуй

    11 0 Отговор
    В София сички кафяви карат такси вече
  • 26 КРОКОДИЛА

    3 0 Отговор
    РОДИТЕ ДА РАБОТИТЕ У ФАБРИКИТЕ - ТОВА Е - НЕМА КОЙ ДА РАДИ ЗА 300 ЕВРО НА МЕСЕЦ - НАБИРАТ СЕ РОБИ ДА РАБОТЯТ ЗА ПАРЧЕ СУФ ЛЕБ И ДА МЪЛЧАТ ПОД ЮРГАНУ - У ЕВРОПАТА
  • 27 Шпионин

    2 5 Отговор
    За София , нещата са така 3 вида бакшиши : 1 вид - бакшиши които изкарват чисто по около 500(пестин) лв на месец с по 25 дена работа, особено тия на аренда, дневна смяна, пенсии .2 вид- бакшиши средна класа - 25 дни работа среден оборот 120 лв. около 1500-2000лв чистак пара. зависи на аренда или собствена кола ,силата на фирмата в която е колата и последно - 3 вид- бакшиши които на ден прават оборот 150 лв СРЕДНО и работят по 30 дни без почивка - те правят по ~ 3500 лв чистак след гориво, части, документи за колата. Да не говора че последния вид има и подгрупа които са много алчни и имат по 2-3 коли на аренда и от там им остава чистак по 500-600 лв, от кола та някои бакшишчета в София прават по 5000 лв някъде.
  • 28 Любопитен

    4 0 Отговор
    Ама аз не знам защо протестират.Кой им пречи да си определят цените?Ми да ги вдигат бе, да направят 3лв километъра и 5 лв първоначална такса.Пазара ще покаже изнася им на клиентите или не.
  • 29 Гост

    1 1 Отговор
    Бивш бакшиш сам, който си мисли ,че има много пари да заповяда.По задръстванията ставаш луд,говоря за София,работиш по 12ч.,нямаш отпуски,болнични/сега работя в фирма в която ги бия яко с болнични/. Една голяма част от парите отиват за данаци,ремонти и подръжка на колата.Който иска да запоовяда в София,има коли на 40-60 000лв да дойде и да изплаща да види как е.
  • 30 Независим

    2 0 Отговор
    Такси се ползва само в два случая.От ЗОР И ЗА КЕФ.Но за да бъдат по интелигентни водачите трябва да бъдат минимум със средно образование.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове