Началникът на детското отделение в Инфекциозната болница в София доц.д-р Атанас Мангъров, който е принципен противник на строгите противоепидемични мерки и застъпва тезата, че единственият начин да бъде победен вирусът е със стаден имунитет, повдига нова важна тема в навечерието на втората вълна на коронавируса.
Доц. д-р Атанас Мангъров алармира, че при регистриране на случаи на Ковид 19 не се измерва вирусния товар - количество вируси в единица обем кръв (вирусни частици/мл) т. е. това е концентрация, което изменя цялостната клинична картина и води до прекомерно изкриване на пандмечната ситуация, смята медикът.
"Инфектираща доза е количеството вируси, което е необходимо за да се преодолеят защитите на организма и да се предизвика заразяване, т. е. това е абсолютна стойност (прагово ниво). Едното не е функция на другото. Колкото по-малка е инфектиращата доза, толкова по-вирулентен е съответния патоген, т. е. по-лесно причинява заразяване. При Covid-19 не се мери вирусен товар, тъй като се изследва секрет от носоглътката. Свободното използване на подобни понятия е пример за т. нар. наукообразно говорене - звучи научно, но не е. Освен това инфектиращата доза няма отношение към хода на заболяването след заразяване - симптомно или безсимптомно протичане. Той се определя от взаимодействието между микро- и макро- организма в условията на околната среда. Ако не беше така, нямаше да има нужда от ваксини, просто щяхме да намираме минималното количество от даден инфекциозен причинител, което не предизвиква заболяване, а само имунен отговор и да го вкарваме. За съжаление така не става!", коментира доц.д-р Атанас Мангъров.
Лекари още от началото на падемията повдигат въпроса дали има минимални количества на вируси в кръвта, които биха позволили на човек да се пребори със заболяването, дори без да предаде заразата на най-близките си. Оказва се, че тестовете не са съвършени и измерват наличието и на най-малките частици вируси.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дельо Хайдутин
Коментиран от #2, #13, #29, #56, #62
13:26 05.10.2020
2 Баш Батка
До коментар #1 от "Дельо Хайдутин":
Изключително голям професионалист...това за телевизията и новините както и да е, който се допитал до него знае за какво говоря!13:27 05.10.2020
3 КОТарАК
Коментиран от #22
13:31 05.10.2020
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 ИЗЛИЗА
Коментиран от #8, #44, #155
13:34 05.10.2020
7 Бриго Бичкията
13:35 05.10.2020
8 Ввв
До коментар #6 от "ИЗЛИЗА":
По-умен е от теб,със сигурност13:37 05.10.2020
9 Нещо не му разбирам смисъла
Коментиран от #68, #106
13:37 05.10.2020
10 Факт
13:38 05.10.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Ужасен и потресен
Коментиран от #14, #35, #69, #75, #159
13:41 05.10.2020
13 CFC
До коментар #1 от "Дельо Хайдутин":
Не му вярвай на 100%...все пак каза и че вирусът щял да изчезне лятото...Коментиран от #21, #90
13:41 05.10.2020
14 Прав си
До коментар #12 от "Ужасен и потресен":
А смъртта от вируса е мъчителна и ужасяваща. Не ти достига въздуха последните дни и се задушаваш. А и поразява вече все по млади хора. Дори да го преодолееш последиците за белия дроб и сърцето са страшни а и води до импотентност. Кошмара и ужаса предстоят зимата...АМИНКоментиран от #25, #45, #102, #148, #150
13:43 05.10.2020
15 Псевдоним
13:44 05.10.2020
16 Госあ
Коментиран от #43, #141
13:47 05.10.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Казуар
13:48 05.10.2020
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Дельо Хайдутин
До коментар #13 от "CFC":
Па той изчезна лятото.Три месеца на площада Протеста и ни един болен.Коментиран от #31
13:49 05.10.2020
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 сериозно
Коментиран от #128
13:53 05.10.2020
24 НЛО
Коментиран от #27
13:53 05.10.2020
25 Състезавате
До коментар #14 от "Прав си":
се кой по-голяма глупост да напише.На измислен вирус се чудят какви симптоми да пришият.А бе скривайте се там из мазета,бункери-където щете,само спрете с тази истерия.Омръзна ми от бъзливи хипохондрици.Коментиран от #33
13:57 05.10.2020
26 Coronaviridae
До коментар #11 от "заката":
Не защитавам никого и нямам политически пристрастия, но искам само да се замислите - тези полицай какво са ви виновни. Те си изпълняват задълженията. И те са като вас за едната заплата работят, имат семейства, деца. И накрая пак ще се бият едни други хората, които са потърпевши така или иначе.Коментиран от #121
13:59 05.10.2020
27 Даа...
До коментар #24 от "НЛО":
Добре го каза. Верно е, че дрънка.Коментиран от #30
13:59 05.10.2020
28 ПЕНКО
14:01 05.10.2020
29 И какво толкова им го е забол?
До коментар #1 от "Дельо Хайдутин":
Той е вечна контра на всички и се прави на многознайко.Какво предложи рационално, което да има практическо приложение. Може само да плюе и критикува без да носи отговорност и без нищо умно да предлага. И без да е полага някога грижа за един реален пациент с ковид-19.Това си е чиста проба наглост неговото. Да предложи нещо реално осъществимо или да изобретил по-съвършен тест щом е толкова умен. Ама е само едно плямпало, което прочита нещо тук и там и си прави неадекватните трактовки, от които лаиците тук нищо не вдяват, но бурно го аплодират, защото видите ли НОЩ са врагът, а този "велик ум" е техен опонент и следователно най-големия капацитет на планетата.14:01 05.10.2020
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 CFC
До коментар #21 от "Дельо Хайдутин":
Ами в Англия - 12,000 новозаразени само вчера...вероятно БЦЖ вакцината помага някак си на нашето насление, но не подценявай нещата, не се заклюкчвай като кокошка у вас, но бъди внимателен и на вън...нещо средно между Мангъра и МутафчийскиКоментиран от #55
14:03 05.10.2020
32 Хвали ме усто
14:03 05.10.2020
33 Coronaviridae
До коментар #25 от "Състезавате":
Само ще помоля - не бъркайте смелост с тъпотия.Коментиран от #59
14:03 05.10.2020
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Умно село
До коментар #12 от "Ужасен и потресен":
Изкъпи се , сложи си новите дрехи и чакай))))Какъв е тоя мерак, и за къде си се разбързал?
Все ще остане нещо за мая от това инатливо и търпеливо българско племе:-)напук на душманите!
14:04 05.10.2020
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Факти пишете
Коментиран от #40, #145
14:07 05.10.2020
38 Мангъров и маските
Коментиран от #39, #53
14:09 05.10.2020
39 Под " мисли сили висока"
До коментар #38 от "Мангъров и маските":
да се разбира "ниска или висока"14:10 05.10.2020
40 Хахааа
До коментар #37 от "Факти пишете":
Сега видях проучването на Алфата..Дава на ГЕРБ и БСП по 20% а за Славчо учиндолски 15%....Кой ще гласува за чалгара хахааааа14:11 05.10.2020
41 Име
За това има предвидени наказания в наказателния кодекс
Коментиран от #54, #61
14:12 05.10.2020
42 Ха-ха
До коментар #30 от "гост":
Ако искаш да видиш тролче на живо, се погледни в огледалото. Това, че не съм на твоето мнение, не ме прави тролче.14:15 05.10.2020
43 Coronaviridae
До коментар #16 от "Госあ":
А преди - като обедняваше, че бройката се увеличавала защото правели повече тестове, а не защото са повече болните :) :)Те тестват само болни и контактни от първа линия, но неее това, че има повече тестове не е защото има повече болни и контактни... :) Принципно вярно е че много офце напоследък, но чак пък да борим вируса със стаден имунитет. Всички под ножа пък който изгради имунитет изгради, но май не го виждам да води колоната от желаещи стаден имунитет.
14:16 05.10.2020
44 Сашо
До коментар #6 от "ИЗЛИЗА":
Излиза,че малко четеш.Много лекари по света са на мнението на Мангъров.Коментиран от #77
14:17 05.10.2020
45 Peci kupona
До коментар #14 от "Прав си":
Ти кога умира от COVID-19, че знаеш?14:20 05.10.2020
46 Матей
Коментиран от #65
14:22 05.10.2020
47 Офицер от НАТО
14:23 05.10.2020
48 А с разтропано дюшеме
До коментар #30 от "гост":
е човек, заложил дипломата си, ако вирусът не изчезне до/през юли. Сещаш ли се кой е? Ама както и повече от другите неща, които говори, и в случая с дипломата се опроверга сам. Или я скъса вече? Мангъров просто сякаш играе хазарт - едните залагат на черно, той - на червено (или обратното). Ами ако не е едното, е вероятно да е другото. Само че аз пък си мисля, че има и трети вариант, а именно както писа и някой друг по-горе - вероятно истината накъде по средата между Мангъров и Мутафчийски.Коментиран от #50
14:25 05.10.2020
49 Peci kupona
14:25 05.10.2020
50 "Истината
До коментар #48 от "А с разтропано дюшеме":
Е нЯкъде по средата"14:26 05.10.2020
51 qwerty
Коментиран от #70, #101
14:27 05.10.2020
52 айде бе
14:30 05.10.2020
53 Coronaviridae
До коментар #38 от "Мангъров и маските":
Не съм съгласен с неговата позиция, но трябва да се отбележи, че човекът е професионалист. Работата е там, че той изхожда от логиката, че ваксина и/или лекарство скоро няма да има. Следователно почти всички ще го изкарат - между 60% - 80% от там следва, че трябва да се намалят щетите, като се направи така, че да го изкарат тези 60% - 80% които ще дадат по-малко загуби, а именно децата (затова те са в училище) и по-младите (затова вече има турнири на закрито). Не, че няма да има фира, но процентно ще е по-малко. Аз обаче не съм съгласен, че това е по-добрия подход в момента, защото има възможност да се спасят хора, ако се бави колкото е възможно разпространението.Коментиран от #71
14:31 05.10.2020
54 Булаир
До коментар #41 от "Име":
Бреееей, разбираш ги нещата, четеш ги законите начи. Я цитирай НК, че ми стана ноу интересно.14:31 05.10.2020
55 123
До коментар #31 от "CFC":
Германия-дистрибуторски склад на Амазон-всички с маски,постоянно обеззаразяване,на смяна 80 души поне петима обикалят като овчари и постоянно подвикват "дистанция".В другия случай ProBind ок. 350 души смяна никой не носи маски (дори и в офисите)всеки влиза и излиза без почти никакъв контрол.И на двете места от пет месеца няма случай на СЪМНЕНИЕ за заразени.Имам предвид,че през свободното си време тези хора общуват със стотици други.В случая не твърдя нищо,само се чудя къде са тези хиляди заразени,отчитани в статистиката.Аналогично беше и положението в България.Коментиран от #80
14:31 05.10.2020
56 куку руку ку
До коментар #1 от "Дельо Хайдутин":
Той им го забожда, но ония пак ни го набутват.14:32 05.10.2020
57 Интелектуалец
14:34 05.10.2020
58 ГРАД КОЗЛОДУЙ
14:34 05.10.2020
59 Тц не
До коментар #33 от "Coronaviridae":
е тъпотия,само нормално мислене.14:36 05.10.2020
60 Начо
14:38 05.10.2020
61 Умно село
До коментар #41 от "Име":
Изглежда има доста ограничени в Бойково.Възрастния казва на доктора какво чувства , докато едно дете какво да каже............
Той е доктор инфекционист и това , че е детски , не го прави по малко доктор, а го прави по добър и знаещ.
Не бъркайте докторите лекуващи децата със самите деца)))
14:42 05.10.2020
62 да да
До коментар #1 от "Дельо Хайдутин":
Мангъра е човек без капка съвест - истински комунист !14:42 05.10.2020
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Coronaviridae
До коментар #46 от "Матей":
И защо?, Това е поредния план на Гейтс да ви инжектира чипове които да ви търсят мозъка или е нещо свързано с рептилите или с плоската земя? Много ще ми е интересно да разбера защото до сега един конспиратор не можа да даде смислен отговор защо на някого му е притрябвало да лъже някой неграмотник например, че има вирус.Коментиран от #79
14:45 05.10.2020
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Coronaviridae
До коментар #51 от "qwerty":
Сигурен ли си?Коментиран от #112
14:52 05.10.2020
71 Нямам нищо против,
До коментар #53 от "Coronaviridae":
но тази възможност е реализируема, ако децата и младите нямат контакт с възрастните и рисковите групи. А не виждам как да стане. В България много от малките деца се гледат през деня от бабите и дядовците си. Да даде конкретни предложения. И аз не съм на 100% против теорията му, но съм почти на 100% против начина, по който се опитва да я разпространи - без конкретни предложения, отричайки всичко, и основно, тълкувайки статистиката по един изключително неубедителен и лесно опровержим начин. Както се казва, човек може да налучка вярното решение, воден от погрешни методи. Това с дипломата ме издразни много - явно, или не уважава дипломата си (не говоря за нея като за лист хартия, а като за символ, потвърждаващ знанията и образованието му), или е до някаква степен небалансирано човек. Някой друг (и тук говоря и за лекари на и над неговото ниво на професионализъм в световен мащаб) заложи ли си дипломата в момент, в който не се знаеше почти нищо за вируса?Коментиран от #78, #156
14:52 05.10.2020
72 Иван
Коментиран от #88
14:56 05.10.2020
73 Факофф, бабо Цоца,
До коментар #68 от "Баба Цоца":
аз моите съображения ги обяснявам с аргументи. А ти?14:58 05.10.2020
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Еийй
До коментар #12 от "Ужасен и потресен":
Бойко, ти ли си бе, за малко да не те позная... :))15:14 05.10.2020
76 Кarosel
Коментиран от #82, #91
15:16 05.10.2020
77 Колкото и да са много са под 5%
До коментар #44 от "Сашо":
при всички положения. При голям процент дебили сред народа, защо да няма такива и сред докторите. И там има много"недооценени" и ядосани и такива, които искат да са медийни"звезди на всяка цена. Дори и да има някое рационално зрънце в твърденията му, то по никакъв начин не намалява нито броя на заразените(който по принцип не е толкова страшен и така или иначе ще расте), но не намалява и броя на тежко болните и починалите. А хората, работещи в интензивните отделения са малко и няма кой да ги смени ако се изпозаразят, особено в малките населени места. На Мангъров му е все тая за колегите му там. Важно е да се хареса на враговете на мерките във всякакъв вид. Нищо че в цял свят ги налагат, а въобще не са приумица на Бойко.15:19 05.10.2020
78 Аз още чакам публично да си я скъса, но
До коментар #71 от "Нямам нищо против,":
по-скоро оставка от Бойко ще дочакам, отколкото Мангъров да си признае, че пророчеството му за изчезване на ковид-19 през юни въобще не се сбъдна. И вместо да е по-нисък от тревата продължава да ръси някакви полуистини, от които няма никаква практическа полза. И то с назидателен тон.15:24 05.10.2020
79 Ами
До коментар #65 от "Coronaviridae":
то основно неграмотници се хващат напълно на лъжата.15:30 05.10.2020
80 ХХХХ
До коментар #55 от "123":
Твоята работа е докато не заиграе мечката у съседа значи я няма.Коментиран от #92
15:30 05.10.2020
81 еркеч
Коментиран от #85
15:31 05.10.2020
82 Ако има някое медицинско лице
До коментар #76 от "Кarosel":
с подходяща специалност може и да е разбрал нещо. Иначе плюсове му слагат някои ей така без въобще да се опитат да осмислят казаното и дали то има и минимална полза и практическо приложение. Важното е, че Мангъров пак се е изходил. Значи трябва да му сложат +. Нали той,Антония Първанова и още един субект са единствените, които не спряха да се правят на велики и да отричат всичко казано или извършено от НОЩ или някой лекар на първа линия.Коментиран от #87
15:31 05.10.2020
83 Abv
Коментиран от #89, #100, #130
15:32 05.10.2020
84 Мангъров
15:35 05.10.2020
85 Има икономически проблем естествено
До коментар #81 от "еркеч":
и никой не го отрича, а политически го правят насила. Точно заради тежките икономически последствия всички, които са на власт във всяка една държава търпят критики и атаки от политическите си опоненти. В една държава плюят десни партии на власт, в други такива на социалистите, и Ердоган го плюят, но скришом, че ще се озоват в някой пандиз Анадола или на 2 метра под земята.15:36 05.10.2020
86 Ха Ха
15:36 05.10.2020
87 Отново ще допълня,
До коментар #82 от "Ако има някое медицинско лице":
Антония Първанова има 7 години практика като лекар, преди 23 години. Оттам-нататък образованието и предметът ѝ на дейност са в сферата на "здравната икономика" или "здравен мениджмънт" (включително маркетинг и реклама), т.е. нещо,с което се занимават и хора без медицинско образование.15:39 05.10.2020
88 Гост
До коментар #72 от "Иван":
Очакваше първо него да поканят.Преди 13 март/ началото у нас/ той беше редовно канен по студията в качеството си на експерт по инфекции. Кунчев почти не се показваше,а за Мутафчийски ,освен пациентите му , едва ли нясой беше чувал И изведнъж излиза Бою и казва : Създадохме НОЩ и негов шеф е .......А Мангъров все едно не е съществувал до момента. Това са фактите, а дали щеше ,,да пее друга песен,,? Можем само да гадаем за нещо което не се е случило, изхождайки си само от манталитета ни.Коментиран от #113
15:39 05.10.2020
89 Ами има два варианта
До коментар #83 от "Abv":
Или наистина да не са били с ковид, а с някакъв риновирус или парагрипен такъв. Или коронавирусите твърде бързо да е слязъл в долните дялове на дробовете и да го няма вече в носоглътката. Има и трети много вероятен вариант. Пробата да им е била взета неправилно и резултатът да е фалшиво отрицателен. Мангъров въобще не ви казва, че това е много по - често явление при PCR тестовете. Да излязат отрицателни ако се вземат от необучени хора.15:42 05.10.2020
90 Дед
До коментар #13 от "CFC":
Как да изчезне нещо, което не съществува?Коментиран от #93
15:43 05.10.2020
91 Отворко
До коментар #76 от "Кarosel":
Човека обяснява разбираемо и елемнтарно от началото на пандемията-Старите и болните --в къщи,изолирани.Младите и здравите-на работа ,училище и т.н. за да се изгради стаден имунитет,който ще ни спаси от вируса.Казва го човека,но някои не слушат и не четат.Коментиран от #103, #104
15:43 05.10.2020
92 123
До коментар #80 от "ХХХХ":
Моята работа е-вярвам най-вече на очите и ушите си,а не на глупава пропаганд и медийна истерия.А иначе това,дето го кръстиха"ковид"май е(както беше казал някой) като марсианците- почти всички говорят за тях обаче никой не ги е виждал.15:47 05.10.2020
93 Кратко
До коментар #90 от "Дед":
точно и ясно.И сто плюса са малко.Ама иди убеждавай Ковид-зомбитата.15:51 05.10.2020
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 1-20
15:53 05.10.2020
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 А какви
До коментар #83 от "Abv":
точно са симптомите на т.н. "Ковид"(питам най-сериозно).И какъв е тоя "много опасен вирус"след като почти всички го изкарват безсимптомно,а всеки най обикновен грип натръшква всички на легло,а колко време се сополивят и кашлят да не говорим.Коментиран от #123
16:00 05.10.2020
101 Много си прав
До коментар #51 от "qwerty":
В кръвта може да има антитела след преболедуване, но активен вирусът се намира в лигавиците и белия дроб. А за Мангъров, той е лаладжия, твърденията му за стеден имунитет пропаднаха, след като се оказа, че вече преболедували от ковид 19, се заразяват пак, тоест антителата, които се образуват и предпазват от повторно заразяване, се задържат в кръвта не повече от месец-два.16:08 05.10.2020
102 чичо Доктор
До коментар #14 от "Прав си":
Човече, знаеш ли смисъла и значението на думата "АМИН"?! След толкова страхотии, които си изредил, си завършил с "амин", т.е. "да бъде"!16:08 05.10.2020
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 Кarosel
До коментар #91 от "Отворко":
Ами те шведите бяха тръгнали да изграждат стаден имунитет, ама нещо се обърка. А аз говоря за следното //--//Доц. д-р Атанас Мангъров алармира, че при регистриране на случаи на Ковид 19 не се измерва вирусния товар - количество вируси в единица обем кръв (вирусни частици/мл) //-// въпроса ми е какво значение има "кръвният товар" за успешното лечение на Covid-19?16:09 05.10.2020
105 Karosel
16:11 05.10.2020
106 Прав си
До коментар #9 от "Нещо не му разбирам смисъла":
На него нищо не му се разбира никога. Неук доцент с диплома от Пловдив и частна клиника. Не е ходил никъде да види нещо или да помогне. Само ръсиКоментиран от #108, #124
16:19 05.10.2020
107 Лиоп
16:20 05.10.2020
108 Не се съмнявам и не оспорвам
До коментар #106 от "Прав си":
дипломата и образованието му. Той го прави безупречно и сам.16:23 05.10.2020
109 Политолог
16:25 05.10.2020
110 Мангъра
16:28 05.10.2020
111 колега
.
16:31 05.10.2020
112 qwerty
До коментар #70 от "Coronaviridae":
Да! А ти?16:33 05.10.2020
113 Иван
До коментар #88 от "Гост":
До 13 март той е бил един от мнгото говорещи по темата но когата започна да говори наопаки тогава го забелязахме всички.И да Бою има право да си подбира хората с които ще работи така както прави всеки отговорен човек по цял святКоментиран от #119
16:42 05.10.2020
114 Абе
Там от какво са произлезли хората,не са ли като нас от маймуни?
Обаче не съм чул заради неспазването на Никаква Карантина там да има увеличение на болни,камо ли претъпкани болници,трупове,изолация и др. подобни простотий .
Между другото на белоруския президент май му спретнаха майдан...ама като не слуша господарите...
Коментиран от #116
16:49 05.10.2020
115 Мангъра е лъжец
Коментиран от #117
16:49 05.10.2020
116 ха ха ха ха
До коментар #114 от "Абе":
Аз произлизам от Господ, за вас не знам....16:55 05.10.2020
117 амии
До коментар #115 от "Мангъра е лъжец":
Щеше да изчезне, но точно той попречи на изчезването.16:56 05.10.2020
118 АНОНИМЕН
Ето Ви тема за конспирация!
Коментиран от #126
16:58 05.10.2020
119 АНОНИМЕН
До коментар #113 от "Иван":
До 13 март Мангъров беше член на Медицинския съвет към Министерския съвет! Създаде се НОЩ и се разпусна Медицинския съвет!Коментиран от #133
17:01 05.10.2020
120 УБИЙ МАНГЪР, СПАСИ ЧОВЕШКИ ЖИВОТ
17:06 05.10.2020
121 Странджата
До коментар #26 от "Coronaviridae":
Ми то и нацистите са хора,и полицайте изтезаващи хора които искат по добър начин на живот в полицейските държави са хора,полицейските и военни институции в африка дето режат ръце на хората от опозиционните племена също са хора.Ама омлет без да счупиш няколко яйца и промяна без истинска а не нежна революция няма.17:07 05.10.2020
122 Ема
Коментиран от #125
17:10 05.10.2020
123 Много ковидиоти
До коментар #100 от "А какви":
Ти кога си чувал "грип" да тръшка лекари наред на стредна възраст? Като и ти го 'изкараш безпроблемно' тогава приказвай. Аман от ковидиоти.Коментиран от #132, #137
17:11 05.10.2020
124 АНОНИМЕН
До коментар #106 от "Прав си":
То на експерта по болести разпространявани от кърлежи Кунчев, дипломата като също е от Пловдив какво!? И ако на някой лекар, ако дипломата не е от СОФИЯ, а от Стара Загора, Плевен, Варна какво?!17:11 05.10.2020
125 АНОНИМЕН
До коментар #122 от "Ема":
Здравей ЗЛАТЕНА от ДНЕС! Липсваше твоя пламтящ коментар!17:13 05.10.2020
126 Парацетамолче
До коментар #118 от "АНОНИМЕН":
Тръмп и другите известни ги лекуват с лекарства до които такива като тебе не могат и да припарят. Те могат да не умрат ама тези от плебса като тебе които ги "лекуват" с парацетамол ги коси наред.Коментиран от #129
17:15 05.10.2020
127 "Ако не беше така, нямаше да има нужда
Коментиран от #131
17:17 05.10.2020
128 майтап
До коментар #23 от "сериозно":
Кръстил си се 'сериозно', ама говориш несериозно.Да, когато тестът изкарва здрави хора, като болни, значи е несъвършен.
Когато ти мерят алкохола в кръвта, отчитат и количественото му съотношение. Ако измерването показва само наличието, дори на 0.1 микрограм, но не показва количеството му, значи е несъвършено. Особеното при вируса е, че едно определено количествено наличие е всъщност ПОЛЕЗНО, защото изгражда имунитет, без да разболява. А с несъвършения тест, ние обричаме на агония имунната си система относно този вирус.
17:19 05.10.2020
129 АНОНИМЕН
До коментар #126 от "Парацетамолче":
Пий си парацетамолчето и не ме класирай в своята категория!Коментиран от #135
17:21 05.10.2020
130 Ами защото се среща с тълпи привърженици
До коментар #83 от "Abv":
и не долюбва маските. А броят на заразените в САЩ е огромен. Ако се правиш на юнак и се снимаш с поддръжници за разни селфита си береш последствията. Не че много си е взел поука. Напуска болницата, за да се среща с хора, вместо да гледа да го закрепят максимално бързо.17:31 05.10.2020
131 Абсолютно правилен коментар.
До коментар #127 от ""Ако не беше така, нямаше да има нужда":
Много от ваксините точно на това се базират. Май Мангъров се изказва неподготвен или сам си противоречи. При положение, че работи в детско инфекциозно отделение би трябвало да знае достатъчно за съществуващите ваксини и да не вкарва лекарите в недоумение с коментарите си.Коментиран от #134, #136
17:35 05.10.2020
132 И грип може да тръшне лекар на средна
До коментар #123 от "Много ковидиоти":
възраст, но вероятността от летален изход е далеч по-малка.17:37 05.10.2020
133 Експертният медицински
До коментар #119 от "АНОНИМЕН":
съвет беше излишно раздут като състав и написаха един доклад от 100 страници. А трябваше да съставят алгоритъм за прием и лечение на ковид пациенти.100 страници няма как да са кратко ръководство, което да се ползва от болниците. Затова абсолютно логично беше да не се плащат възнаграждения месеци наред на експертен съвет за нищоправене. Всички заспаха докато Коста Костов чете методическите насоки. А за зрителите по ТВ, Бойко и цялата аудитория си беше безкрайно отегчително. Костов преглътна"обидата", че ги "саморазпуснаха" и не е нагъл като Мангъров. И като Антония Първанова.Коментиран от #139
17:47 05.10.2020
134 Ами просто исках да дам
До коментар #131 от "Абсолютно правилен коментар.":
пример какво имам предвид, като казах в един от коментарите си, че не разбирам казаното от него и ми се струва, че краят на изреченията му противоречи на началото.17:49 05.10.2020
135 Защо ти някаква мега звезда ли си?
До коментар #129 от "АНОНИМЕН":
Категорията ти е на средностатистически хейтър.Коментиран от #138
17:50 05.10.2020
136 АНОНИМЕН
До коментар #131 от "Абсолютно правилен коментар.":
И № 127.Четете си коментарите и си ги коментирате и пак, и пак! Да бяхте прочели статията, обаче бавничко, без бързане щеше да Ви е ясно, че той казва със свои думи същото каквото и Вие! Без да съм медик от уикипедия научих, че атенЮирана ваксина е за едрата шарка примерно! Има и други такива ваксини, но ще замърсим коментара! Човека казва, че ако можеше да стане така просто - щяха да заразяват хората с някакво минимално количество бацил вместо да правят скъпата и сложната гимнастика с правенето на ваксината!
Коментиран от #140
18:03 05.10.2020
137 Ами
До коментар #123 от "Много ковидиоти":
тя и тази измишльотина ги тръшка само по медиите.Че и масово.От грип виждам-всяка година и то не малко.Пък ти си вярвай в каквито си харесаш ковид-простотии .Ако си овца си е за винаги.18:03 05.10.2020
138 АНОНИМЕН
До коментар #135 от "Защо ти някаква мега звезда ли си?":
Не позна! А парацетамолчето пийна ли си го!? От злобата се прегрява и се вдига температура!18:09 05.10.2020
139 АНОНИМЕН
До коментар #133 от "Експертният медицински":
Медицинския съвет бе създаден от Министерския съвет, в частност от Министъра на здравеопазването! Какъвто и да е бил за създаването му отговарят и носят отговорност съответните властимащи, които са го създали!18:24 05.10.2020
140 Дали е аттенУирана или атенЮирана,
До коментар #136 от "АНОНИМЕН":
зависи от това, от какъв език четеш (през немския е с У). Сега това, ти какво си разбрал от казаното, е въпрос на твоя прочит. Както е формулирано изречението, аз разбирам, че говори за ваксините по принцип. Но има и нещо друго: АТТЕНУИРАНИ ваксини се използват и срещу други вирусни заболявания, например полиомиелит и ИНФЛУЕНЦА/ ГРИП (Мангъров нали все прави сравнения с грипа). При грипа има и ваксини, базирани на други методи, но един от методите е именно аттенуираният.Коментиран от #142
18:53 05.10.2020
141 Ти си изчаткал
До коментар #16 от "Госあ":
Толкова ли е трудно да се разбере какво иска да каже Мангъра? Умник,правиш ли разлика от вирус и вируси? Това е проблема,че pcr хваща всякакви вируси! Прочети малко и тогава се смей! Повечето pcr се оказа,че се правят от 43-47 цикъла! Ноооо ако цикъла на теста е от 40-41 тогава 60% от положителните преди това тестове ще бъдат отрицателни! Овце!Коментиран от #152
19:04 05.10.2020
142 И уловката в случая е следната:
До коментар #140 от "Дали е аттенУирана или атенЮирана,":
аттенуираната противогрипна ваксина се използва САМО при деца до 17 г.! Каква беше специалността на Мангъров още веднъж?! Или това не е по неговата/неговите специалност/и?20:00 05.10.2020
143 Този коментар е премахнат от модератор.
144 Този коментар е премахнат от модератор.
145 Иван
До коментар #37 от "Факти пишете":
Добре, а как ще обясниш това, че никой не ходи по протестите?! 70% ви подкрепят, пък на протестите 20-30 души... Че то в Беларус, където бият наистина и лишават от препитание, по улиците е пълно с народ, протестиращите срещу режима. В Бг нищо такова!22:11 05.10.2020
146 Иван
Коментиран от #147
22:34 05.10.2020
147 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #146 от "Иван":
COVID-19 не е ВИРУС, защото няма ДНК. Затова се казва КОРОНА-ВИРУС. Има частично РНК и всъщност е огромна органична молекула с неустойчив строеж, което води до безброй мутации... Ефективна ваксина не може да се създаде заради БЕЗБРОЙНИТЕ му мутанти. В природата са регистрирани НАД 1700 корона-вируси, най-много по животните...Спасението е здрав и силен организъм, който НЕ Е ТРОВЕН С ВСЕВЪЗМОЖНИ ХАПЧЕТА ЗА ЩЯЛО И НЕЩЯЛО С ГОДИНИ. Прилагат от НОЩ тези рестриктивни мерки защото друго не могат да измислят, тъй като в случая медицинската и фармацевтична мафия е напълно безпомощна...
Коментиран от #154
23:34 05.10.2020
148 Този коментар е премахнат от модератор.
149 Маймунски
да избием врабчетата и гълъбите,
да избием осите,кърлежите и всичко там дето се сетите,
че може да пренесе под неизмитите си нокти-Куронавирусът,
ама да избием и хлебарките,дето са ни полазили отвсякъде.
Брей-типичният български гений.
Нищо свястно не става от Нас-родени сме като хора,но мислите ни са като на кретени.
00:41 06.10.2020
150 Дилян Прасев
До коментар #14 от "Прав си":
звучиш все едно си умрял/а 5-6 пъти вече от корона хаха01:40 06.10.2020
151 Леле, смешния Мангъров
03:13 06.10.2020
152 Госあ
До коментар #141 от "Ти си изчаткал":
Тоя бисер късно го видях 😄 Прав си, хваща всякакви вируси, според праймерите. Но това не променя глупостите на тоя10:22 06.10.2020
153 шщткпшщ
10:24 06.10.2020
154 ажфо
До коментар #147 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Публикувано във факти.бг: В природата са регистрирани НАД 1700 корона-вируси, най-много по животните...Това изречение само е вярно.
10:27 06.10.2020
155 Батко
До коментар #6 от "ИЗЛИЗА":
Определено не е само той. В Германия например един от най - сериозните вирусолози - Хайнрих Щреек твърди същите неща. И не само там. От другата страна са телевизиите. Те са специалисти по правене на паника. Така ми изгрежда.11:04 06.10.2020
156 Coronaviridae
До коментар #71 от "Нямам нищо против,":
Всъщност, аз вече казах, че НЕ съм съгласен с него.Първо: Защото ако скоро се появи терапевтик или най-вече ваксина всеки който се е бил заразил ще се е изложил ненужно на риск. А възможността за скорошно решение е съвсем реална тъй като принципно тези вируси (coronaviridae) са откровенно казано сравнително смотани.
Второ: Когато има налице данни за случаи на повторна инфекция и временен имунитет предложената от него стратегия е доста по-неподходяща.
Трето: Не е редно да се дават противоречиви сигнали към населението чрез медиите още повече, че част от фактите се тълкуват изопачено. Той казва, че вируса ще стане "по-слаб", но не обяснява механизма по който това се случва. А това е важно! Защото от една страна твърде агресивните щамове убиват гостоприемника и не могат да се разпространят толкова добре, а от друга хората които не са достатъчно приспособени към вируса също умират и така се получава вирус който се кара по-леко. Но ако им го обясниш така - може да се окаже, че част от хората си харесват живота и биха се опитали да се опазят още малко.
Коментиран от #157, #158
12:07 06.10.2020
157 Да, разбрах, че НЕ сте съгласен.
До коментар #156 от "Coronaviridae":
И аз така. Има някои общи неща обаче, в които сигурно има право. Но в по-голямата си част си противоречи. Не мога да дам прогнози, дали в скоро време ще има ваксина/лекарство. Би било добре да открият лекарство, което да действа. При ваксините обаче мнението ми се раздвоява - някои ваксини може би имат повече положителни, отколкото отрицателни страни. Не съм фен на ваксини за всичко. Мисля, че понякога е добре тялото само да си изгради имунитет, един вид естествена ваксина. В случая с COVID за момента обаче явно такъв имунитет не действа, което отново опровергава теорията на Мангъров. Но, както се казва, във всяка лъжа има и доза истина, затова не отричам напълно всичко, казано от него. Крайностите по начало не водят до нищо добро. При неговите изказвания, а и по начало към всякакви изказвания, проверявам дали са доказуеми или има слаби и дори противоречиви твърдения. Това, че в изказванията и откровените "изхвърляния" на Мангъров има доста опровержими твърдения обаче, ме кара да гледам с недоверие към него. Както писах и вчера, и в горната статия ми се струва, че има противоречие, а именно в частта с ваксините. Причината е проста, това, което той описва в първата част и отрича във втората част на предпоследното си изречение от цитата, всъщност е определението за "жива ваксина". Има такива противогрипни ваксини и се използват именно при деца (чрез назално впръскване). Мангъров би трябвало да го знае по-добре от другите, ако е наистина този специалист, за к13:29 06.10.2020
158 Да, разбрах...- продължение
До коментар #156 от "Coronaviridae":
....който се мисли и представя. Фактът обаче, че не ги споменава, и дори явно и отрича съществуването им, ме кара да мисля, че преследва други (лични) интереси.13:32 06.10.2020
159 9477
До коментар #12 от "Ужасен и потресен":
Явно Това искате за Жалост.Вместо да спазвате дистанция,дисциплина и.т.н19:13 07.10.2020