Премиерът Бойко Борисов отново постави въпроса за членството на България в Шенгенското пространство по време на разговора си с еврокомисаря Щефан Фюле, отговарящ за разширяването и европейската политика за добросъседство, при гостуването му в София.
Борисов изтъкна, че в момента страната ни, дори без да е в Шенген, изразходва огромни средства за бежанците, които през южната ни граница идват у нас от Сирия. „Без да сме в Шенген, ние сто процента изпълняваме всичките си ангажименти по опазване на Шенгенската граница”, подчерта още веднъж г-н Борисов.
Еврокомисар Фюле заяви категорично пред премиера, че Европейската комисия е убедена, че страната ни е изпълнила всички критерии за членство в Шенген и пое ангажимент пак да постави въпроса пред Европейската комисията.
„България има голям потенциал в балканския регион и Европейската комисия има интерес и е готова да подкрепи този потенциал”, потвърди Щефан Фюле. Двамата с Борисов обсъдиха въпросите за разширяването на Европейския съюз, възможностите за евентуално присъединяване на други балкански страни към европейското семейството и политиката на добросъседство в региона.
Щефан Фюле поздрави българския правителствен ръководител за балансираната и добросъседска политика на страната ни. Подчертани бяха усилията на България за запазване на етническата толерантност и ролята й на двигателна сила за евроатлантическата интеграция на държавите от Западните Балкани.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 АЗ
Вижте какво се случва със строителството на магистралите-гордостта на Бойко!
42 фирми, които с техника и работници, които изграждат магистралите „Марица“ и „Тракия“ спряха работа, тъй като не са получили около 5 млн. лв.
Месеци наред не са им били изплащани фактурираните средства, твърдят те и са категорични, че ще сезират и европейските институции, ако не получат парите си.
„Финансова пирамида" - така собственици и работници от 34 фирми, които работят по лот 2 на магистрала „Марица" и още 8 фирми от лот 4 на „Тракия" определиха ситуацията. Месеци наред те фактурират изработеното по магистралите, но пари няма. Затова те упълномощиха свои представители, които да сезират институциите за проблема и започнаха протест, докато представители на АПИ и сдружението "Марица Хайуей", в което участва "ПСТ Холдинг" АД, заседаваха в комплекс край трасето на бъдещата магистрала „Марица".
Група от представители на фирмите, които се явяват подизпълнители, се срещна с тях, но компаниите не останаха удовлетворени от резултата - до две седмици да бъде изготвена схема за изплащане на средствата и да получат около 50 на сто от дължимите им суми.
Лазаринка Стоичкова от УС на АПИ увери, че агенцията е разплатила всичко към фирмата, с която е сключила договор и на практика няма отношение към заявеното недоволство, но въпреки това се е самосезирала.
Коментиран от #2
13:31 31.10.2012
2 ползвател на магистрали
До коментар #1 от "АЗ":
пирамида ли или това е схема от бг строителството?Един взима парите(дебеловрат) , а работниците "мутраците" ги съветват да "бегат" щот ще ядат бой . кви пари кви кинти?историята явно се повтаря.нищо че упарите са от брюксел!21:06 31.10.2012
3 Росен Николов
Аз ли?
Или това е поредния начин да пълним партийни каси?
02:10 01.11.2012
4 qqqqqq
09:02 01.11.2012