Бившият премиер на Македония Любчо Георгиевски разкри в интервю за БГНЕС, че от деца македонците са били възпитавани в комунистическа Югославия, че българите ще ги нападнат.
"Аз бях военен в Щип. През цялото време ни убеждаваха, че трябва да се борим срещу България, че тя може във всеки един момент да ни нападне. Не ни казваха да се пазим нито от гърците, нито от албанците, нито от американците, нито от руснаците. Само от България. Нареждаха ни как да се държим, как да си закопчаваме ризите, предупреждавайки ни, че внедрени български агенти само чакат да снимат пияни югославски войници като част от тази пропаганда, която я имаше дори и в училищата", уточни той.
Според него проблемът е, че след като дойде демокрацията те не са направили нищо - нито смяна на терминологията, нито смяна на историческите възприятия.
"И сега, когато Заев каза някои неща пред БГНЕС за тази обща история, по-голямата част от македонското общество е шокирана. Шокирана е, защото се намираме в нещо като военно положение, в което група от политици, между които аз, Заев, Пендаровски, Владо Бучковски, бившият министър на външните работи Денко Малевски, сме част от политиците, които са по-прогресивни и настояват историците да говорят и изследват. Историците обаче са се свили в черупките на бившите югославски схеми и не излизат от тях. И това е реалността", изтъкна Георгиевски.
Той коментира, че ако се погледне македонската историография от последните 30 години, има табу на темите от македонската история, много малко от тях се отварят.
"Не отваряме теми нито свързани с бивша Югославия, нито с комунизма. Пестеливо отваряме теми дори свързани с нашите жертви. 80 членове от ръководството на Антифашисткото събрание за народно освобождение на Македония (АСНОМ) са в затвора. Какво е нашето отношение по този въпрос? Не знам дори дали всички лица са честно реабилитирани. Знам, че първият президент Методи Андонов - Ченто е официално реабилитиран, но знам и че има голяма група лица, които не са. Жертвите на комунизма - това е тема, която се дискутира в страните от цяла Източна Европа", отбеляза бившият македонски премиер.
Георгиевски подчертава, че сега "навлизаме в една наистина интересна ситуация, в която ако бъдем погледнати отвън, сме една от малкото държави, обвързваща своя национален бит само с комунизма и комунистическата партия. От демократичен аспект това дори е абсурдно".
"Може би през цялото време все пак крием някои неща около Гоце Делчев и не искаме да говорим за тях. Кое е това, което прави Гоце Делчев общ герой на Македония и България? Първо, Гоце Делчев е роден в "булгар вилает" в рамките на Османската империя. Това показват документите, неговите братя, неговите родители - значи той израства в тази среда. Второ - основно училище е учил в екзархията. След това учи в Солунската българска мъжка гимназия, в която са учили всички революционери. От там отива да се обучава за български офицер в българското военно училище. След това става учител в българската екзархия. Защо обаче ние крием тази част от македонската история? Казваме само, че е бил учител. И той, и Даме, и Гьорче, и Пере Тошев, и Никола Карев - всички са били учители в българската екзархия", отбелязва той.
"Искам явно да порицая много от тези функционери на ВМРО-ДПМНЕ за това каква история разказват за отношенията между Македония и България и за фамилиарните отношения. Това е наистина върховно лицемерие", настоява Любчо Георгиевски.
"За бившия министър на външните работи, който изгради цялата си кариера във ВМРО-ДПМНЕ покрай Доста Димовска и неговото българофилство - всички знаем кой е той. Преди няколко дни гледах и бившата съпруга на бивш председател на ВМРО-ДПМНЕ - също застава против България. Поне 4-5 пъти в мое присъствие е разказвала за българско-македонската обща история, а преди три дни я гледах - плюе срещу България.
Друг приятел от Охрид над 30 години говори само за България. Сега са го сложили за председател на ветераните на ВМРО-ДПМНЕ, и той плюе срещу България. Бивша министърка, чието потекло е от фамилия с директно участие в българската власт през 1941-44 година и чието семейство също е възприемано като българофили - и тя обвинява Заев, че продава Македония.
Посланик от Брюксел, чийто баща не само че беше българофил, но и по дефиниция македонски българин - и той сега излиза с някакви философски интерпретации", коментира бившият македонски премиер и заключава: "Е, възможно ли е такова лицемерие да съществува в Македония?"
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сърбите
Изостанала работа.
Коментиран от #30, #61
09:44 29.11.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 ТаУмВзе
Коментиран от #45
09:46 29.11.2020
6 Сесесере
09:49 29.11.2020
7 АЛБАНЕЦ
09:49 29.11.2020
8 КОТарАК
Коментиран от #111
09:50 29.11.2020
9 Behemoth
До коментар #2 от "мечо":
Е Бойко ще оправи работа ...нали той циган!09:51 29.11.2020
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Азбукар
Коментиран от #63, #84
09:52 29.11.2020
13 ЕЙ БЪЛГАРИН
До коментар #4 от "мечо":
ПОРАДИ ЧТО СЕ СРАМИШ ДА СЕ НАРЕЧЕШ БЪЛГАРИН?ШИПТЪРИТЕ ЩЕ ВИ ПЛЮЩЯТ ВЕЧЕ ВИ ПЛЮЩЯТ!СЪБУЖДАЙТЕ СЕ И СЕ ВЪРНЕТЕ В АГРЕГАТНОТО СИ СЪСТОЯНИЕ.09:54 29.11.2020
14 Дългия
09:55 29.11.2020
15 Македонската
09:55 29.11.2020
16 Хо хо хо
До коментар #10 от "Хо хо хо":
Тоест Елзас да си мислят че е немски а не Френски.Та това е смешно на вски е ясно че Елзас е област във Франция.Та така и с МакедонияКоментиран от #23
09:56 29.11.2020
17 ХАХАХХА
До коментар #10 от "Хо хо хо":
ДЕМОКРАТИЧЕН КОМЕДИАНТ АВСТРИЙСКИ -НЕМСКИ ,ШВЕЙЦАРСКИ-НЕМСКИ-БЕЛГИЙСКИ-НЕМСКИ ИНТЕРЕСНА ИНТЕРПЕРЕТАЦИЯ НАЛИ ТЕ БИЛИ АВСТРЙЦИ НО ГОВОРЯТ ЧИСТ ГЕРМАНСКИ ЕЗИК НО ИНАЧЕ СА АВСТРЙЦИ ДЕМОНОКРАТИЧЕСКАТА ВИ ИНТЕРПРЕТАЦИЯ Е ЗА ЗАПАДНИТЕ ГЛУПЦИ КОИТО НЕ ВИЖДАТ ПО ДАЛЕЧ ОТ НОСА СИ.Коментиран от #20
09:57 29.11.2020
18 Брабинеца
Те казаха Щип, аз пък не се сещам къде там има такова село.
Добреп майка им ми поясни, че биле от Македония...
09:58 29.11.2020
19 Факт
09:59 29.11.2020
20 Хо хо хо
До коментар #17 от "ХАХАХХА":
Е в Елзас говорят френски а тоеа беше примера който дадох.И тва че в Австрия говорели немски не ги прави Германия що за тотална глупост.И в Ирландия говорят на аанглииски това правилиги част от ВБ.Коментиран от #26
09:59 29.11.2020
21 Каквито и
Коментиран от #25
10:02 29.11.2020
22 Joсо
До коментар #10 от "Хо хо хо":
ХоХохо,Не, Македония си е македонска, само да питам, рода ми по майчина линия е от Дебър ако, прадядо ми по бащина линия е зарит в някакви варници при Кочани, какво става с тези обстоятелства?
Иначе си прав Македония отдавна е дебългализирана.
10:02 29.11.2020
23 Азбукар
До коментар #16 от "Хо хо хо":
Така е. И Елзас и Лотарингия са във Франция. Но никой не кара хората там да мразят Германия, никой не им отрича корените. Точно тези територии, със сложна история, са спечелили най-много от интеграцията. Къде се намира Съдът на правата на човека. Там, както и други институции.Коментиран от #29, #33
10:03 29.11.2020
24 ЛЛЛ
10:05 29.11.2020
25 Брабинеца
До коментар #21 от "Каквито и":
Не си прав.През 1979 година по време на Китайско -виетнамската война в Кюстендилско имаше разгърната цял танков полк на 10 км от Босилеград.
Коментиран от #79, #106
10:06 29.11.2020
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Хо хо хо
До коментар #26 от "НАМОРДНИК":
Съвършено невярно и в Швейцария говорят немски и това не е Германия а отделна и различна държава.Второ езиково македонският не е български та да твърдиш такова нещо.Коментиран от #31, #59, #113
10:12 29.11.2020
29 Хо хо хо
До коментар #23 от "Азбукар":
Тука вече мога да се съглася.Това е въпрос на преговори към които трябва да бъдат включени всички заинтересовани страни Сърбия Албания и тн.Поради тяхното влияние в Македония.Но едностранното участие на България няма как да мине10:15 29.11.2020
30 Нищо не е
До коментар #1 от "Сърбите":
В Чили са им втълпявали (по време на соца) , че ядем хора живи. Нучих го от чилиец преди няколко години в един чат. Като му върнах , че Пиночет все пак не е българин , доста се поизнерви..Коментиран от #110
10:19 29.11.2020
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 rule
До коментар #23 от "Азбукар":
Патрисиа Каас е направила повече за Немско-Френската дружба, отколкото всички институции в двете страни взети заедно!:) Родом от Елзас! Пее само на френски!:) От сто метра и личи че е германка!:) И в двете страни я обожават! По-старото поколение де!:) Пусни си някоя нейна песен и ще разбереш защо!:)10:24 29.11.2020
34 3449
Коментиран от #69
10:28 29.11.2020
35 Kriks
Коментиран от #77
10:32 29.11.2020
36 Уди Кълвача
10:34 29.11.2020
37 Морфей
Коментиран от #73
10:39 29.11.2020
38 Читател
10:42 29.11.2020
39 Дедо
10:42 29.11.2020
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Антигерб
И пропагандата е била много по-силна от сега защото е нямало други източници на информация освен самата пропаганда. Въпреки че сега има и други източници на информация пропагандата пак повлиява на мнението на много.
Коментиран от #64, #97
10:47 29.11.2020
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Ники
Коментиран от #65
10:52 29.11.2020
45 ТаУмВзе
До коментар #5 от "ТаУмВзе":
И маке във своето величие пропусна, че е вече ислямизран от албанци.10:54 29.11.2020
46 Кои македонци
10:55 29.11.2020
47 Миииии !
10:55 29.11.2020
48 Хо хо хо
До коментар #31 от "АБЕ":
Германците не могат да имат претенции към Белгия тъй като в много малката част където се говори езика са всъщност немски земи предадени на Белгия след ПСВ.В Белгия има две общности холандски гояоряща и френско говоряща.Ти продължаваш с тпизмите си че Австрия щото говорела немски аз ти казвам че и Ирландия говори англииски ама не е част от ВБ.А Швейцария е триезична даже четиеиезична.Македонският не е диалект ма българският а смесица между български и сръбски.10:55 29.11.2020
49 ключаря
До коментар #32 от "Дърт Вейдър":
Е гати колко си промит - като македонците.Най-голямата глупост, която може да се каже за траките!Първо - траките са имали писменост много преди да се появят данайците - безписмен народ преди траките - на база на които се оформят елините, но не и гърците - писмеността е Линеар А.На нея са си писали войните от троянската война - за твое сведение там гърци или елини не са участвали защото просто тя се е провела около 15 в. пр.хр., т.е.пет века преди да почне да се оформя елинския, който между впрочем и те до ден днешен учат в училище е донесен от Финикийците.
10:56 29.11.2020
50 Мимч
Коментиран от #52
11:00 29.11.2020
51 Сънчо
Най после.
11:03 29.11.2020
52 Хо хо хо
До коментар #50 от "Мимч":
Тоест ти твърдиш че Македония е България е няма как да стане.Македония е отделна държава призната от международната общност.Коментиран от #80
11:03 29.11.2020
53 Чочо
Коментиран от #87
11:08 29.11.2020
54 Опикано туркофобче
11:08 29.11.2020
55 3333
11:10 29.11.2020
56 Ю Кортес
11:11 29.11.2020
57 ключаря
До коментар #32 от "Дърт Вейдър":
Боже, как може да има толкова необразован народ, че и да му слагат плюсове - на кое му слагате плюсове на простотията ли?Елините ги има 1200 години преди Източната римска империя! - кой на кого е в територията?
11:13 29.11.2020
58 ПиПи
11:15 29.11.2020
59 българин
До коментар #28 от "Хо хо хо":
Има разлика между националност и народностна принадлежност. Швейцария е отделна държава, но там има няколко етноса - германци, италианци, французи. В продължение на много години, те са получавали гражданство, някои от тях се асимилират с останалите общности и могат да се считат за швейцарци, въпреки, че по произход не са.По подобие в САЩ, голяма част са британци (доста ирландци има), германци, датчани, евреи разбира се и т.н. Тези, които са там от много поколения, считат себе си за американци, въпреки, че много добре знаят произхода си. Има и истински американци - индианците.
В дн. Северна Македония (част от бивша Югозападна България) е напълно аналогично. Като територия принадлежаща на България, там е имало много българи. Там обаче са вършени престъпления срещу българския етнос след войните, част от тях се изселват в България, други насилствено са принуждавани да се отрекат и забравят произхода си.
11:16 29.11.2020
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 дончичо
До коментар #1 от "Сърбите":
Аз бях граничар на македонската граница ...по Тошово време имах бойна готовност от патрони да стигна до Тирана плус няколко РПГ7 плус 7 картечници от новите ПКП7.62 и ако бяха заповядали да го направим щяхме да го направим е ? Правилно са ги обработвали,но все пак има и но , в отношенията ни с македонските граничари бяхме в отлични отношения. А граничарите в Македония не бяха от Македония ,а от Словения и Сърбия.Апропо ,ака заповядят и сега ще го направим ,все още мога да направя марш на скок от поне 15км за два часаКоментиран от #67
11:23 29.11.2020
62 Последно
11:26 29.11.2020
63 дончичо
До коментар #12 от "Азбукар":
не си прав,Лупче има БГ паспорт и апартамент в Благоевград срещу кафенето "Бунаро".11:26 29.11.2020
64 Сръбската
До коментар #42 от "Антигерб":
Пропаганда както пишеш ти - била голяма??? Братята сърби, албанци, косовари и хървати ни уважават и то много. Има едно петно което си насажда трайна омраза и то се нарича Македония. Сигурно много си пътувал и си наясно с нещата, но не си!11:34 29.11.2020
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Много си прав
До коментар #61 от "дончичо":
И точно си го написал. Браво11:36 29.11.2020
68 саеф
11:50 29.11.2020
69 Стефан
До коментар #34 от "3449":
В голяма заблуда си приятел, историята не обхваща 50 - 100 години, а доста назад, разрови се и виж Волжка България, даже главния мюфтия на Русия в прав текст го казва - НИЕ СМЕ БЪЛГАРИ, на много места можеш да намериш български корени, велики сили, слаби политици, и куп други неща също влияят на историческите процеси,11:55 29.11.2020
70 И правилно са ги учили
Коментиран от #71, #76, #94
11:58 29.11.2020
71 Тиква до Тиква
До коментар #70 от "И правилно са ги учили":
Твоя дядо бил ли е фронта? Моя е бил и ми е разказа всичко. Битката при Страцин и други области. Нито един Македонец!!! Сърби и други да!!! Не си измисляй паметници на хора които не са виювали. Това е пореден ваш срамКоментиран от #74, #75
12:04 29.11.2020
72 Никога повече
12:22 29.11.2020
73 Студент
До коментар #37 от "Морфей":
Разговарях преди около 25 години със студент журналистика от СУ.Говореше много добре български,но срещу България.Не знаех в началото на разговора,че е от Македоня.Попитах защо е срещу България.Отгорът беше:"Ние сме срещу всички,които са срещу нас".За мен беше неразбираемо защо България е нарочена за противник.Не бях чувал официално или неофициално, че сме врагове на Македония.12:46 29.11.2020
74 Значи все пак
До коментар #71 от "Тиква до Тиква":
Някой е воювал?12:47 29.11.2020
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Дебърско
До коментар #70 от "И правилно са ги учили":
Кой кого е окупирал кагато няма нито държава,нито република Македония 1941г Хърватска като бивш член от Югославия е съгласна с навлизането на България във Вардарска бановона окръг от Югославия или Стара Сърбия според сърбите Хърватска е предлагала на Бълг правителство и своя дял от Западните покрайнини безвъзмезно преди 15г12:56 29.11.2020
77 rule
До коментар #35 от "Kriks":
Ако, теб те съдят, това означава ли че си мошенник?!:)13:00 29.11.2020
78 rule
До коментар #75 от "И защо са воювали сърбите и другите":
Бугарите са били в Македония. Не в Северна македония. Ти, можеш ли да ми обясниш, каква е разликата между северномакедонският език и македонския?!:) И къде са останалите три части от македония?!:) Само да те спрашувам!:) Кога ке се обидините?!:) Я, знаювам,дека бугарите са ви върли врази!:) На вас са ви лепи другари шумадийците и шиптърите!:) На тех ке разчитувате!:)13:09 29.11.2020
79 Пълен
До коментар #25 от "Брабинеца":
Глупости на търкалета. В Кюстендил имаше инженерно поделение. Ако танковите мостопоставачи и паромите са ти изглеждали като танкове,значи си пълен неграмотник.13:10 29.11.2020
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Стефан Стоянов
През 1972 г. Тодор Живков, говорейки на Брежнев за българо-югославските отношения, му казва, че СФРЮ поддържа активно разузнаване у нас. Известно е и едно изказване на югославски генерал от 80-те години, че много бързо щели да се справят с България, ако не бил Варшавският договор.
13:31 29.11.2020
82 12345
13:57 29.11.2020
83 Бунтата
14:58 29.11.2020
84 Медицинска сестра
До коментар #12 от "Азбукар":
И в България трябваше да я извоюваме,ама не ни се получи.15:58 29.11.2020
85 Япа Я
15:59 29.11.2020
86 Мая
Коментиран от #89
16:08 29.11.2020
87 Медицинска сестра
До коментар #53 от "Чочо":
Седемдесетте години на 20-ти век се появи плакат на пиян американски войник с кока кола в ръка.Същото е,пропаганда.16:09 29.11.2020
88 цоко
16:10 29.11.2020
89 Българин
До коментар #86 от "Мая":
Сърбите са враговете ни .Сърбите !!!! Македонците са просто еничари!!!16:52 29.11.2020
90 До Любчо Георгиевски - премиер на Македо
17:01 29.11.2020
91 Истинският
17:33 29.11.2020
92 лудия
19:29 29.11.2020
93 йокин
Коментиран от #100
19:30 29.11.2020
94 Питанчев
До коментар #70 от "И правилно са ги учили":
Кога сме ги нападали, че не се сещам?не е лошо да отвориш някоя европейска книжка за балканските войни и ВСВ. Очевидно си учил от сърбомански учебник в северната територия. И за по кратко предлагам да ги наричаме северняците.19:31 29.11.2020
95 В.В.П.
19:32 29.11.2020
96 БЪЛГАРКА
19:34 29.11.2020
97 Onix
До коментар #42 от "Антигерб":
Прочети за освобождението на Гърция 1828г. и ще разбереш някой истини за "братска Русия".20:00 29.11.2020
98 Кюстендилският
20:20 29.11.2020
99 Е ще видим
20:38 29.11.2020
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 Вълко Червенков
Коментиран от #105
23:11 29.11.2020
103 Българина
00:49 30.11.2020
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Спас безделника
До коментар #102 от "Вълко Червенков":
ГРЕШИШ, ТЕ СА СЕВЕРОМАКЕДОНСКИ ПОМИЯРИ - БЕЗ РОД, БЕЗ ПАМЕТ! ТАКИВА НЕ ТИ ТРЯБВАТ, ТЕ НЕ СА ТИ БРАТЯ. МОЯТ СТЕНЕН ЧАСОВНИК ОТ ДЯДО МИ И БАБА МИ ГО ПАЗЯ КАТО ОЧИТЕ СИ, ТАКА КАКТО ТЕ СА ГО ПАЗИЛИ НА КОЛЕНЕТЕ СИ В КАРУЦАТА ПРЕДИ 100 ГОДИНИ! ДА СЕ МАХАТ ТЕЗИ БОКЛУЦИ - ПОТОМЦИ НА ОНЕЗИ АЛЧНИ И ПОДЛИ И КОВАРНИ БОКЛУЦИ! НЕ СА ДОБРЕ ДОШЛИ ! ДА СЕ МАХАТ! АЛБАНЦИТЕ СА МНОГО ПОВЕЧЕ ХОРА ОТ ТЯХ!08:26 30.11.2020
106 Глупости
До коментар #25 от "Брабинеца":
говориш. Служил съм 1980-82 около Кюстендил в поделение ПВО и ЗРВ. Всичко беше организирано за защита от гръцко нападение - местоположение, бойни дежурства, сводки,локация и данни. Дори реалните тренировки отработваха нападение от юг и нито веднъж от запад. Защо?08:57 30.11.2020
107 висок
09:25 30.11.2020
108 Българин
09:36 30.11.2020
109 Така...
09:52 30.11.2020
110 Стария
До коментар #30 от "Нищо не е":
Те в Испания по времето на Франко са им промивали мозъците че при комунистите жените са общи и че комунистите са канибали. Познавам една възрастна жена на която са и подарили апартамента за да не се настанят комунисти в него и тя ми каза за другите неща12:51 30.11.2020
111 Дедо Мъди
До коментар #8 от "КОТарАК":
Глупости на търкалета! Никой не ни мрази повече от макетата и ГЪРЦИТЕ!22:52 30.11.2020
112 Македонец
11:31 02.12.2020
113 АБЦД
До коментар #28 от "Хо хо хо":
Вярно, ама в Швейцария говорят НЕМСКИ нали - не казват, че това е швейцарски, който има някаква прилика с немския, но изобщо не е немски, а е по-скоро холандски (по аналогия както се мъчат да изкарат македонския по-скоро сръбски). Ако македонците се осъзнаят, че говорят български диалект със специално изкривена граматика за отдалечаване от българския ще е малко по-добре от сегашното положение. И в Австрия немският има разлики и особености спрямо Германия, но никой не се опитва да твърди, че това е някакъв език от преди Новата ера.00:01 26.12.2020