Като бъдещ концесионер на „Летище София“ консорциумът SOF Connect твърди, че потвърждава своя ангажимент за подобряване и развитие на „Летище София“ като ключов принос за българската икономика и нейното възстановяване, както и това, че ще работи с всички отговорни заинтересовани страни за постигането на тази цел. Това съобщиха от пресцентъра на консорциума.
„Многократно се представят неверни твърдения в опит да се навреди на нашата репутация и на репутацията на партньорите в консорциума, които са международно признати икономически и индустриални оператори в Европа. Това е ясен отрицателен сигнал за всеки уважаван инвеститор, който разглежда България като инвестиционна дестинация. Имайки предвид тези непрестанни атаки, ние сме принудени да реагираме на това, което за съжаление сме убедени, че е провокация, която не отговаря на фактите или на нашата репутация. Проучваме и юридическите възможности за противодействие на тези неверни твърдения“, посочват от консорциума.
„Бихме искали да подчертаем следното:
Меридиам е утвърден и признат инвеститор в публични инфраструктурни активи в световен мащаб. Управляваме инфраструктурни активи на стойност над 70 милиарда евро и сме инвестирали в 90 обществени инфраструктурни проекта в световен мащаб, между които например летище LaGuardia в Ню Йорк. Ние инвестираме в дългосрочен план (с повече от 25-годишен срок) и нашите инвеститори са застрахователни компании, пенсионни фондове и банки за развитие като Европейската банка за възстановяване и развитие и Европейската инвестиционна банка.
Въпреки кризата, предизвикана от COVID-19, SOF Connect потвърди ангажимента си към концесията и ще привлече в България повече от 900 милиона лева дългосрочна инвестиция веднага, като (и не само):
- подкрепи финансово летището по време на най-тежката криза в неговата история
- подобри значително услугите и инфраструктурата на Летище София, за да гарантира, че то ще бъде в най-благоприятна позиция в региона, когато започне възстановяването от кризата
- плати 550 милиона лева първоначално концесионно възнаграждение към държавния бюджет на България“, заявиха от компанията.
SOF Connect сключи договор за концесията на летище София през юли 2020 г. след открита и прозрачна тръжна процедура, която продължи 2 години и бе проведена от българската държава с подкрепата на международни организации и след отхвърлянето на две инстанции от Комисията за защита на конкуренцията и Върховния административен съд на жалби, инициирани от другите участници.
„Противно на това, което се твърди публично, не се предвижда опрощаване, а само отлагане на заплащането на годишните концесионни възнаграждения, дължими за първите 10 години от срока на концесията. Това е абсолютно необходимо, за да се запази финансовата устойчивост на летището, да бъде заплатено първоначалното концесионно възнаграждение и да бъде изпълнена мащабната инвестиционна програма, включително изграждане на нов Терминал 3, въпреки драстичния спад на въздушния трафик. Бихме искали да припомним, че трафикът на Летище София е едва една четвърт от това, което беше по време на тръжната процедура и че авиационната индустрия в световен мащаб преживява най-тежката си криза досега. Независимо от това сме готови да приемем предизвикателството да преведем „Летище София“ през кризата с амбицията то да заеме водеща позиция в региона след преодоляване на пандемията“, допълниха от консорциума.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #6, #33
13:03 12.03.2021
2 Софиянец
13:04 12.03.2021
3 Антиконцесионер
13:08 12.03.2021
4 Рошко
13:09 12.03.2021
5 корупция до шия
13:09 12.03.2021
6 бл.134 в Зап. парк
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Малко са .Трябва да са 1.9 милиарда . Къде са останалитеКоментиран от #34
13:12 12.03.2021
7 Костов Убиец
Коментиран от #15, #17
13:12 12.03.2021
8 Иткаф
13:12 12.03.2021
9 Математик
13:14 12.03.2021
10 Българка
Крайно време е престъпниците-грабители да върнат обраното от народа и да влизат в затвора! Да се развали сега действащата концесия и разследват участниците в далаверата!
13:14 12.03.2021
11 Перо
13:15 12.03.2021
12 баци корумпето
13:16 12.03.2021
13 Тъпчо
13:19 12.03.2021
14 chi
13:21 12.03.2021
15 Цоко
До коментар #7 от "Костов Убиец":
Ами на свобода е с цената на една банка, която подари на тогавашната мутреса на Боко тиквата.13:34 12.03.2021
16 Българин
13:34 12.03.2021
17 Цоко
До коментар #7 от "Костов Убиец":
На свобода е и защото през 2009 г. с гласовете на неговата партийка се създаде първото правителство на Боко тиквата, през 2013-14 г. неговата партиюйка правеше пърформанси по жълтите павета за връщането на тиквата на власт, а във второто правителство на сикаджията вече бяха коалиционни партньори.13:38 12.03.2021
18 Димов
13:45 12.03.2021
19 безпартиен
13:47 12.03.2021
20 Димов
13:48 12.03.2021
21 КРАДЦИИИ
13:49 12.03.2021
22 Летище
13:57 12.03.2021
23 Мда
13:57 12.03.2021
24 Перо
14:09 12.03.2021
25 Хасковският
14:18 12.03.2021
26 Биде
14:21 12.03.2021
27 Маргинал
14:25 12.03.2021
28 Поздрави с песента
14:48 12.03.2021
29 Знайко
не трябва да се подпомагат. Който бизнес е необходим и жизнеспособен ще оцелее, ще фалират камо бизнеси/кръчми и хотели/, които не са необходими на хората. Смятам, че е скандално богаташи да реват за помощ от държавата и когато я получат да я харчат за почивки на далечни топли, екзотични острови.
14:51 12.03.2021
30 J Y Moineau
Никой не казва, вярно ли е че на концесионера са му опростени концесионните такси за 10 години???(заради пандемията???)
14:54 12.03.2021
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 продажна дс
15:01 12.03.2021
33 Шаран
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
администрация ,полиция ,военни ,прокурори,съдии,учители дори чистачка и леката в детската градина-искаш работа трябва да си гербаджия в противен случай както каза чичовото.15:34 12.03.2021
34 Това е
До коментар #6 от "бл.134 в Зап. парк":
администрация ,полиция ,военни ,прокурори,съдии,учители дори чистачка и леката в детската градина-искаш работа трябва да си гербаджия в противен случай както каза чичовото.15:37 12.03.2021
35 Joro
21:13 12.03.2021
36 Врачка
02:18 15.03.2021