ФАКТИ.БГ

Защо камерите са само "хранилки"

Пишат се лобистки закони

Публикувана: 13 Юни, 2021 09:23
54 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5539
Защо камерите са само
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.7 от 50 гласа.

Пътищата, а не опитът на водача, са главен фактор за шофьорите. Това каза в ефира на БНТ Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка. По думите му, се пишат лобистки закони, прокарват се абсурдни промени и нормативни актове.

Защо няма табели за всеки тунел, защо камерите са само "хранилки", а не се поставят на места с висока концентрация на ПТП-та, допълни Иванов.

Нищо в ситуацията с пътищата у нас не се е променило за последните 30 години, категоричен е Иванов. Политиката на тема път не се е променила и това е най-големият проблем за големия брой катастрофи, допълни той.

Концепцията за обучение е морално остаряла в момента, смята експертът. Задаваме отново въпроса - толкова милиарди левове се похарчиха за какво ли не, къде отиват тези пари от глобите, попита Йонко Иванов.

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.7 от 50 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Дада
1 Отговор
Глобите и всичко от държавата отиват в шкафа все още, изчегъртване до дупка!!! Затвор за герб

Коментиран от #16


Оценка:
-15 +117

!!!?
2 Отговор
Е да, на убиеца на Милен Цветков пътя му беше виновен,...!!!?

Коментиран от #5, #28


Оценка:
-26 +73

Баба Зоя
3 Отговор
Понякога си мисля, че за всичко е виновен Васко Кръпката.
Той ни пееше по митингите:
- „Комунизмът си отива, спете спокойно деца.”
И ние спахме. А те не спаха...

Оценка:
-5 +131

Авеее
4 Отговор
Всички пари отиват в нечий джоб. Въпросът е в чий? Състоянието на пътищата е оле-мале! Пресен пример е вчерашната катастрофа с турската състезателна кола,счупената пътна настилка на централен път във Велико Търново,подскачането на колите по автомагистралите. Пътищата в България са ужас! КАТ само констатира.

Оценка:
-3 +102

Радо
5 Отговор

До коментар #2 от "!!!?":


Има и катастрофи от паднал камък! Дали това е основният процент от произшествията?

Оценка:
-6 +30

дидо
6 Отговор
тия проектантите на пътища и дето поставят знаците за ограничения трябва доживот да се оъдят да боядисват бордюри

Оценка:
-2 +66

русенец
7 Отговор
Не само лобистките закони, но и цялостната концепция за контрол по пътищата е остаряла. Я елате пред русенския КАТ за да видите какво чудо е - неправилна паркирали коли, пешеходци , пресичащи където си искат, ППС, движещи се неправилно, гонки с мотоциклети. За какви хранилки говори господина? В Русе ако излязат да овършеят само в радиус от 500 метра от КАТ ще съберат десетки хиляди левове глоби, но не го правят. Не им пука. КАТ и ДАИ трябва да се закрият, а контролът да се прехвърли върху полицията. В повечето страни от ЕС няма специална пътна полиция. При нас ТАЛ, КАТ , ДАИ и още една камара тиквеници, а за работата им можем да съдим по резултатите.

Коментиран от #41, #50


Оценка:
-4 +61

БКП=герп=сдс
8 Отговор
Абсолютно е прав ПЪТИЩАТ!!!
Защо на Запад при много по-голям трафик и много по-големи скорости няма катастрофи (по-малко са в проценти от нашите)?
Защото има удобни пътища и НЯМА кражби от строежите им!

Коментиран от #14, #23


Оценка:
-6 +63

Смешник
9 Отговор
Превишена скорост,неправоспособните,пияните,дрогираните и безотговорните шофьори са най честите причинители на тежки ПТП.

Коментиран от #48


Оценка:
-14 +51

Модела РУС
10 Отговор
Съветският модел за управлението на България-ЧЕСТИТО ! На всички русофили,много здраве, благоденствие И СКОРОШНО ОТПЪТУВАНЕ !

Коментиран от #13, #49


Оценка:
-32 +17

ШОФЬОР
11 Отговор
Фонд Безопасност на Движвнието има стотици милиони, да не кажа милиард....

Оценка:
-1 +16

Е Ами не е така
12 Отговор
Продавате книжки, на куцо сляпо и сакато! На хора без елементарно възпитание, на хора за които думата данък е табу! Излизаш от село и тръгваш към града! И не знаеш дали някой от горепосочените няма да те срещне с 200 км със старо очукано БМВ, което е минало преглед с почерпка! Каквито и да са пътищата, в тях не е проблема!

Оценка:
-15 +39

Айде пък и ти
13 Отговор

До коментар #10 от "Модела РУС":


Под вола теле търсиш! Още с гурлите на очите, и почна да дрънкаш глупости! Следващия път сложи повече главни букви, че да се накефиш!

Коментиран от #20


Оценка:
-11 +17

Коментатор
14 Отговор

До коментар #8 от "БКП=герп=сдс":


Напълно подкрепям тезата, че състоянието на пътищата и лошата жрганизация на движението са сновните причини за катастрофите. Може ли автомагистрала да бъде без маркировка? Може - ''Тракия'' е пример. Може ли на двулентов път да няма отбивки за десен завой. Може - пътят от Бургас до Поморие и с ограничиние на скоростта до 50 заради това. Кръгови кръстовища на натоварени пътища - това е нова гербаджийска приумица, но млн. са закопани вече. Да не говорим за указателни табели и т.н. Безобразията са повсеместни...

Коментиран от #26


Оценка:
-4 +44

Дърт Шофьор
15 Отговор
Безспорно качеството на пътищата и организацията на движението са безспорен фактор. Но какво да кажем за нашего брата шифьора български. А напоследък все повече и повече римлянински. Той неграмотен, пълен с комплекси, прави се на тарикат, нарушава правилника. Елате в Пловдив и погледайте как не трябва да се кара. Ясно, че не може да се разчита на съвест и съзнание. Тогава кое може да помогне? Контрол. Ама не както са свикнали катаджиите от времето на соца. А както го правят в Германия, Франция, че и в Гърция и Турция. За толкова много ПТП и жертви са виновни МВР, че не упражнавят ефективен контрол.

Коментиран от #17


Оценка:
-3 +42

Другия с коня
16 Отговор

До коментар #1 от "Дада":


Абе на тях не им пука за собствения им живот,а вие искате на Катаджията да му пука....Изпреварват без видимост,карат дрогирани и пияни,не спазват Дистанция,неправилно се пристрояват,никаква толерантност,надпис на задното стъкло " Ти гониш!"....Ми гОни де...До следващото дърво.....Кви камери- кви табели ви пречат...

Оценка:
-6 +25

Коментатор
17 Отговор

До коментар #15 от "Дърт Шофьор":


И това е вярно. Липсва всякаква култура на шофиране и адекватен контрол...

Оценка:
-1 +21

ПСР
18 Отговор
Отбивам в началото на Бургас в посока Несебър.Хубав път,двулентов,мантинели,маркировка-всичко е ОК.ОГРАНИЧЕНИЕ на скоростта-70!!!ЗАЩО,питам се,защо ли се питам....Републиканската пътна скорост по далеч по-опасни,надупчени,криви пътища и пътеки е 90.А триногите вече станаха хит на сезона.Едни полицаи лежат в тревата,колите им в храстите,маскират се,по-добре от снайперистите в Сталинград,само още в короната на крайпътно дърво не са ги снимали....На влизане в Пловдив,същото.Нов,гладък,лентов път.Наоколо няма ни отбивка,ни вливане в пътя-нищо.Но...50!И тринога,съответно.Усмихни се на КАТ Пътна полиция,моля!

Коментиран от #39


Оценка:
-1 +55

Радо
19 Отговор
Пътищата се проектират неправилно! И това продължава, което преекспонира проблемите и за в бъдеще! Това трябва да спре!!! Трябва да има точни стандарти за пътя, с точна ширина на платната, а не с компромиси! С точните ускорителни и намалителни ленти, с правилната дължина и ширина, с правилният ъгъл за излизане и влизане, откъдето ще отпаднат безсмислени ограничения, водещи до тапи, колони, резки спирания и ще се избегнат купища проблеми, като рискови изпреварвания, челни удари и верижни катастрофи! Милионите за камери, ако бяха вложени в тези направления, досега катастрофите, щяха да са наполовина! Но камерите са с безсмислен ефект върху ПТП, но за сметка на това са доходоносни, особено ползвани като при нас на хранилки!

Оценка:
-2 +33

Другарю
20 Отговор

До коментар #13 от "Айде пък и ти":


Още ли не си разбрал,че България е "Руски анклав" ?

Коментиран от #31


Оценка:
-18 +3

Миризлив пор
21 Отговор
А бе и КАТ не са стока ама и едни шофьори имаме не е работа, например София, Цариградско шосе, влиза се от светофар, 2 активни ленти и ограничение 80 само с предимство следващите 8 километра и... Гледаш задръстване! Поне 1 километър колона?

Оценка:
-1 +12

!!!?
22 Отговор
Интересно е, че "Промятата" на Фигуранта най-много възропта срещу подслушванията, камерите, СРС'тата ! А искали да борят корупцията, мутрите, шпионите, подкупите по пътищата !?

Оценка:
-16 +5

6A13TT
23 Отговор

До коментар #8 от "БКП=герп=сдс":


Айде пробвай да караш на запад както караш тука, да видиш какво ще ти се случи.

Коментиран от #34


Оценка:
-1 +20

Евала
24 Отговор
Браво . Един да излезе и да каже , че "Царя е гол" . Евала.

Оценка:
-3 +20

Паско
25 Отговор
АПИ са гербаджийски калинки, затова. Кат също. Изчегъртване

Коментиран от #27


Оценка:
-6 +27

перничанин
26 Отговор

До коментар #14 от "Коментатор":


Прав си, но и коментар 12 е прав. Проблема е комплексен. Не веднъж съм писал , закона е важен, но по-важно е спазването му и прилагането му. Като начало, КАТ да преразгледа знаците поставени от общинските служители, места, ограничения, да се съобразят с възможностите на новите автомобили. Да се криминализира даването и вземането на подкуп, и да важат записи от мобилни телефони и видео регистратори, като доказателство при ПТП и искания на подкупи. Като влязат в затвора за 20лв ще взимат , ама друг път. Вижте как е в Гърция, няма да откриваме топлата вода.

Оценка:
-0 +31

Българка
27 Отговор

До коментар #25 от "Паско":


Стига с това изчегъртване, подкупи и корупция имаше при всички предишни правителства, даже в много по-големи размери. "И сега кво праим" е още от комунизма.

Оценка:
-14 +12

Ееее
28 Отговор

До коментар #2 от "!!!?":


И камерите за скорост как помогнаха, това казва човека ,че се събират пари само.

Коментиран от #29


Оценка:
-1 +20

Миризлив пор
29 Отговор

До коментар #28 от "Ееее":


Е, не е точно така. Ако се поразтърсиш къде са най-бруталните катастрофи това е област Добрич и Варна. Преди 10 години нормалната скорост там беше 120-130 а в населените места около 80. От как има камери там се кара с 90-95 и рядко има състезатели с по-висока скорост.

Оценка:
-9 +3

Абсолютната
30 Отговор
истина! Браво г-н Иванов!
Камерите на 99% се поставят където има ограничения от 40-50 км. и всеки втори е в торбата за парата, а в същото време на местата с концентрация на ПТП хвърчат като "пършинги".
Също така изчезнаха нанякъде и рутинните проверки на пътя.
А бе "куче влачи самолет" и докато не се избием всички по пътищата така ще е. На никой от управляващите не му пука. Къде сме ние в ЕС, къде?

Оценка:
-1 +21

Комсомолецо
31 Отговор

До коментар #20 от "Другарю":


Ти не разбра ли че партизанските войни приключиха?

Коментиран от #42


Оценка:
-3 +6

ББ ГС
32 Отговор
Гледах го това инструкторче и ми направи впичатление ,че всичко и всички са виновни за катастрофите освен такива като него където дават книжки на куцо и сакато за някой лев отгоре .

Оценка:
-10 +13

whitenoise
33 Отговор
от околомръсното към божурище е 50км.. през 3 дни тринога. в обратната посока е 80км и там няма да има никога :)

Оценка:
-0 +22

Видял
34 Отговор

До коментар #23 от "6A13TT":


Айде пробвай да намериш на запад разбит първокласен път или магистрала както тук, да видиш какво ще ти се случи !

Оценка:
-3 +16

Иво
35 Отговор
Всичко идва от некачествено обучение и корупция в автошколите. Ченгета като Йонко Иванов нямат място в този бизнес.

Оценка:
-11 +8

Шаран БГ
36 Отговор
На №32 "ББ ГС"
Не е "инструкторче" ! Въпросите , които поставя, са много важни !!. Явно е сериозен човек и без да го познавам- и добър инструктор. Чорбаджиите ни трябва да отговорят !!
А аз питам: къде отиват парите от "демократическите" на г-жа Павлова, винетки, които.......оле-ле ...още ли са 97 лева -годишните за лека кола. Ами увеличете ги ! И ПЪТНИЯ ДАНЪК увеличете ! И защо за едно нещо трябва да плащаме ТРИ пъти? Нали сега и ТОЛ-системата ще тръгва !?!?
А книжките не ги " раздават" инструкторите на куцо и сакато !! Поне преди години обучението се извършваше от двама инструктори на курс от около 20-25 човека. Единият отговаряше за административната част и теорията на обучение , а другият - за практическото приложение на знанията - за практиката на пътя, на улицата. Тогава изпитите се провеждаха от отговорен офицер от КАТ, в присъствието на единият инструктор / които постоянно се сменяха в деня на провеждането на изпита/ и двама курсанти, като този, когото изпитваха - на волана !! А бе - тъпи комунисти !
Свидетелствата за правоуправление се ИЗДАВАТ от КАТ !! Вижте си дУкИмента за правоуправление , моля !

Оценка:
-2 +13

Факт
37 Отговор
Всички сме забелязали, че камерите в БГ се постават на места където без причина е поставено безумно ограничение на скоростта, а не на наистина опасни участъци от пътя.
Затова и ПТП-та не намаляват.

Оценка:
-0 +30

1520
38 Отговор
пътя е такъв какъвто е трябва всеки да се съобразява с него и контрол трябва да има и то по строг

Оценка:
-10 +4

xyz
39 Отговор

До коментар #18 от "ПСР":


Не философстваш, а спазваш знаците. Като го завършат и има разрешение за ползваане, тогава ще стане 90, както беше на предния етап. Не познаваш пътя, ама газ до дупка, на почивка тръгнали, ама не мисли, че може да създаде проблеми за себе си и околните.

Оценка:
-8 +5

БГ манталитет
40 Отговор
Колите с камерите се крият на абсурдни места като целта е само да те хванат във формално нарушение а не се поставят там където има риск от ПТП. Абсолютна касичка без никаква превениция за съжаление законна.

Оценка:
-2 +15

Чичо
41 Отговор

До коментар #7 от "русенец":


Ти в кои страни от ЕС си бил където няма пътна полиция? В Германия ,Франция,Италия,Испания,Румъния,Гърция има.Стигат ли? Мога да ти изброя още няколко.

Оценка:
-0 +4

бат Рамбо
42 Отговор

До коментар #31 от "Комсомолецо":


Верно ли ,бе...?!?!?!...Че ний още влакове взривяваме... :(

Коментиран от #43


Оценка:
-3 +3

43
Този коментар е премахнат от модератор.
Васил
44 Отговор
Както камери така и запалените фарове през деня хем се борят за екология ама със запалени фарове потреблението на гориво се увеличава.

Оценка:
-0 +11

tomito
45 Отговор
Този човек е дяволски прав ,всичко е само за пари, прикрито зад лицемерието колко ни е грижа за човешкия живот.

Оценка:
-0 +9

Матей
46 Отговор
Напротив,много неща се промениха,но не към добро.Данъците се вдигнаха експотенциално и много хора с ниски доходи се принудиха да се откажат от СОБСТВЕНИТЕ СИ МПС--коли и мотори и да се клечат с велосипеди и по автобусни спирки и по скъпи таксита.Това е грабителски терор.Кка викаше оная ПКП ,като немаш пари ходи пеш,ходи пеша ,бе!Здравословно е.Навремето беше пълно с мотопеди,а сега с новите табелки и талони ги спряха,и полисмените са на всеки километър и дебнат за яки глобички,така че НЕМА ЛАБАВО.За тия циагнизми трябва да помисли новата власт,която и да е и да отмени абсурдните наредби.

Оценка:
-1 +5

Гост
47 Отговор
Всички знаем къде отиват парите ни от глобите. Отиват за помощи на р0мите.

Оценка:
-0 +4

Гост
48 Отговор

До коментар #9 от "Смешник":


Най-честите но не и единствените.

Оценка:
-0 +0

Гост
49 Отговор

До коментар #10 от "Модела РУС":


При съветският модел нямахме проблеми с пътищата, а тогава направиха всички пътища у нас. Днес западният модел не смогва дори само да ги поддържа.

Оценка:
-0 +2

Гост
50 Отговор

До коментар #7 от "русенец":


Като минах през Русе ми направи впечатление припокриването на стара с нова маркировка по улиците. Може ли такова нещо? Голям безпорядък. Как се оправяте там? И никой ли не носи отговорност?

Оценка:
-0 +3

chi
51 Отговор
Герберистките токсиколози го направиха!

Оценка:
-0 +0

кьорфишек
52 Отговор
Йонко,не си прав.Шофьор се става не само с добри пътища, а и с мозък в главата.

Оценка:
-0 +0

1122
53 Отговор
Може ли кръгово кръстовище да има главен път в него и да чакаш вътре в кръстовището да минават коли отпред и отзад на влезлия в кръга?Нали за това се прави кръгово,да става по лесно преминаването,и с предимство е този който е влязал в кръговото.НО В ТЪРГОВИЩЕ Е ОБРАТНО,ЧАКАШ ВЪТРЕ В КРЪГОВОТО .....ЗА КАКЪВ ЧЕП ИМ Е ТОВА КРЪГОВО? Ами ако съм с камион с ремарке и вляза в кръговото нали ремаркето ми ще затвори пътя след мене и едната посока на ,,ГЛАВНИЯ ИМ ПЪТ "ще остане затворена докато чакам???! БЕЗУМИЕ кой го е измислил това?

Оценка:
-0 +3

Баце
54 Отговор
Йонко, отиват у некое чекмедже, допреди два месеца в чекмеджето Му.

Оценка:
-1 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове


Ловци на бисери
Сотир Цацаров
Главният прокурор коментира пред журналисти в НС интервю на главния акционер на фалиралата КТБ Цветан Василев:
Бях човек на Борисов, сега разбрах, че съм на Пеевски, от следващо интервю на Василев може да излезе и че съм негов."

Още бисери
ТОП 5