Last news in Fakti

30 Юни, 2021 09:05 1 761 27

Министърът на транспорта: От началото на годината са закъснели 4710 влака, няма нито комфорт, нито хигиена

  • бдж-
  • влакове-
  • железопътен транспорт-
  • георги тодоров

Георги Тодоров ще постави задачата новото ръководство на БДЖ да помисли и да предложи график за движение на композициите, който да снижи в голяма степен закъснението им

Министърът на транспорта: От началото на годината са закъснели 4710 влака, няма нито комфорт, нито хигиена - 1
Снимка: БГНЕС

От началото на годината се наблюдава тенденция на закъсняване на влаковете – 4710 влака са закъснели. А пътниците очакват да пътуват безопасно, да пристигат навреме и да пътуват комфортно. Нито едно от тези три неща не е налице. Това заяви в сутрешния блок на БНТ министърът на транспорта Георги Тодоров.

По думите му хигиената е занижена, дори новите подвижни електрически локомотиви не са оборудвани по отношение на една система за безопасност и не кореспондират с европейската практика.

"Сега можах да си направя пълна картинка на състоянието на холдинга, излязоха вече и одитните доклади в окончателния им вид. След като се запознах с тях, взех това решение да освободя изпълнителния директор и председателя на Съвета на директорите. Не смятам, че трябва да бездействам и да насърчавам недотам доброто оперативно управление на холдинга", категоричен беше министър Тодоров.

Той уточни, че има доста задължения, които се формират по отношение на забавяне или неплащане на инфраструктурни такси към Национална компания "Железопътна инфраструктура". Според него те не се плащат заради липса на финансов ресурс или заради лошо управление на този финансов ресурс.

"Последните години държавата доста направи за холдинг БДЖ, покриха се всички кредити, които имаше към финансовите институции. Стъпките, с които се върви напред от холдинга, в частност и на товарни и на пътнически превози не са достатъчни и те по никакъв начин не кореспондират с очакванията на обществото", каза още транспортният министър.

На новото ръководство министърът ще постави задачата да помисли и да предложи график за движение на влаковете, който да снижи в голяма степен закъснението им. Много по-строга финансова дисциплна трябва да има според него, за да може този финансов ресурс да се управлява по най-ефективния начин.

Цените ще се повишат тогава, когато се предложи качествена нова услуга - допълни министърът.

По отношение на пътническите превози основният източник на приходи са билетите. А при товарните превози - цената на услугата, която предлагат към съответните товародатели.

"Пандемията се отрази доста по-тежко по отношение на пътнически превози, защото имаше локдауни, карантини, хората спряха да пътуват масово. При товарните превози тя не се отрази така чувствително", обясни Тодоров.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 13 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 закривай

    17 4 Отговор
    Скоро няма да има и БДЖ
  • 2 Жепееца

    20 2 Отговор
    То в тва БДЖ не остана кво да се крадне, напускам..
  • 3 БДЖ

    13 18 Отговор
    Трябва да се приватизира и прпдаден на утвърден европейски оператор!

    Коментиран от #4, #24

  • 4 русенец

    19 1 Отговор

    До коментар #3 от "БДЖ":

    Кое държавно предприятие просперира след като беше раздържавено?

    Коментиран от #5

  • 5 Международен

    12 5 Отговор

    До коментар #4 от "русенец":

    Оператор е ключа. Ако го приватизира Ахмед Доган, Пеевски, Вълка или някой от кликата им освен да го осмучат деуго няма да се случи.
  • 6 Лукреция

    17 2 Отговор
    БДЖ се управлява от некадърници и крадци. И качеството не закъсня. Най- социалния транспорт е несигурен, опасен и отблъскващ.
  • 7 Българка

    8 5 Отговор
    За мен най-слобо работещия министър в служебното правителство е този на транспорта. Питам уволнен ли е вече Михаил Константинов и ако не е, какво се чака? Отново ли накрая той ще "гласи" окончателните резултати от вота на 11.07.?

    Коментиран от #25

  • 8 Алооо

    5 2 Отговор
    Алооо Министъра, а къде са откраднатите пари?За тях нищо не казваш!Ни вопъл, ни стон.
  • 9 хаберих

    8 1 Отговор
    Баце: Яжте асфалт,казах!
  • 10 😳😆😅

    3 2 Отговор
    Тодоре,за теб май времето е спряло в 1989 година🤭Сега времената са други,добре е че все пак пристигат влаковете😁
  • 11 Министри, всички далавери са ясни на

    7 1 Отговор
    Всички. Айде до комфорта да стигнем... Първо искам едни 200 души окрсли БДЖ да влезат за дълги години в затвора. После ревизии и стратегия.
  • 12 Перо

    9 0 Отговор
    Бардакът в железниците е от десетилетия и нито един управник,не се е захващал за промяна. Инфраструктурата е от соц.време и не е поддържана,вагоните са мръсни,надраскани и изпотрошени. Пътуването с БДЖ е кошмар! Дано със смяната на ръководството нещата тръгнат напред,въпреки че мутренската администрация и съдебна система,активно саботират процеса.
  • 13 12345

    3 1 Отговор
    Алоооо тия влакове са още от соца ако не знаеш.влаковете извън соца какви сааааа.
  • 14 CaizerSoze

    4 0 Отговор
    А НКЖИ, където се усвояват милиарди от наши фирми? Тишина там, и пушилка само покрай БДЖ?

    Коментиран от #19

  • 15 Анджело

    3 3 Отговор
    Един кирлив сапун няма в спалните купета. Болгарска работа
  • 16 ПСР

    5 0 Отговор
    БДЖ е касичка за корупция.А положението е адски зле.Стотици милиони се наливат там перманентно,още от времето на Ивайло Московски.Резултатите-закъснения,липса на елементарен комфорт за пътуващите,пожари,проблеми с релсовия път.Вчера,на косъм се е разминал челен сблъсък на два пътнически влака на гара Карлово.
  • 17 ЕМИГРАНТ

    4 4 Отговор
    АБЕ ТУЛУП ЗНАЕШ ЛИ КОЛКО СТРУВА БИЛЕТА ПАРИЖ ЛОНДОН С ВЛАК /ПО СКЪП Е ОТ КОЛКОТО СЪС САМОЛЕТ / ДОРИ РЕГИОНАЛНАТА МОТРИСА ИЗЛИЗА ПО СКЪПО ОТ ТОВА ДА ПОЛЗВАШ АВТОМОБИЛА СИ / ВИЕ ИМАТЕ ЛИ ПРЕДЕСТАВА КВО СИ ПОЖЕЛАВАТЕ ЛУКСОЗНИ СКЪПИ И ПРАЗНИ ВЛАКОВЕ /
  • 18 Бай Ганя

    2 0 Отговор
    Като в Япония
  • 19 Шарко

    5 1 Отговор

    До коментар #14 от "CaizerSoze":

    Наистина, никой не обелва и дума за работата на НКЖИ. Там се краде повече и от магистралите и пътищата. Един път ако лошо направен ще го видят и усетят стотици и хиляди шофьори. Една некачествено ремонтирана жп линия може да се види само от специалист. А при определени условия специалиста може да си затвори очите...
  • 20 5ко

    4 1 Отговор
    Нарочно забатачват железниците. Сигурно целта е приватизация и харизване на подходящ "инвеститор". Какво ли не съсипаха тези паразити полЮтици?!
  • 21 Someone

    9 1 Отговор
    Влаковият транспорт е изключително добро решение за превоз на пътници и товари, което го прави изключително неудобен за "фирмаджиите", които управляват държавата. Съсипаха БДЖ, за да може разни Евкони-та, Етап-и и други да изникнат, като гъби и да направят милиони. Скоростните влакове са нещо, в което другите държави инвестират, но тук никога няма да се случи. Кой иначе би платил за автобус, с който може и да не стигнеш от София до Варна примерно, ако със скоростния влак си на широко, удобно и пристигаш 2 пъти по - бързо. То в такава ситуация и самолет никой няма да използва за вътрешни полети, което пък ще бръкне в джобовете на едни други фирмаджии с още по - дебели вратове...
    Тъжно, но факт. БДЖ е умъртвено и никога няма да се надигне, както и цялата ни клета държавица...
  • 22 Пешо машиниста

    4 0 Отговор
    4710 влака са закъснели...
    Ама ние имаме само десетина
  • 23 Това БДЖ

    7 0 Отговор
    е една Пародия на ДЖ! Има участъци където бърз влак се движи като бърз и участъци където се движи като трабант! Хубаво, че има контакти та да си заредим телефоните. Въпросът за комфорт, миризми, съмнителни типове и т.н. не ми се коментира... БДЖ трябва да е лицето на страната ни, защото чужденците които пристигат в България използват предимно влакове, а тия Тквеници политици, освен, че ни излагат ганювски пред другите, правят много малко за този бранш...
  • 24 Соросоид

    9 0 Отговор

    До коментар #3 от "БДЖ":

    Железници, енергетика, води, пощенска служба и комуникации са част от системата за национална сигурност и трябва да са държавни, като не е задължително да работят на печалба. Много "приватизатори" трябва да бъдат изправени до стената от Народен съд 2.
  • 25 Посетител

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "Българка":

    Хем е уволнен, хем не е! Не е вече шеф на "Информационно обслужване", но все още се подвизава там, на някаква измислена за него длъжност. И аз се надявах да го няма вече там, но не би! Продължава да дърпа конците...
  • 26 Куиш

    2 2 Отговор
    Всичко е с цел. Скоро изтича договорът за преференциални цени за пътнически превози. Евентуално няма да го подновяват. Ще продадат БДЖ на определени хора за малко пари с голяма комисионна.
  • 27 Да дааа

    0 0 Отговор
    Линиите са в окаяно състояние с напукани а на места с начупени траверси и за да не се разкрачат релсите са заварени с дебела арматура помежду си.Композиции с по три а понякога с два вагона и по двама трима пътника във вагон е често срещана гледка.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове