От началото на годината се наблюдава тенденция на закъсняване на влаковете – 4710 влака са закъснели. А пътниците очакват да пътуват безопасно, да пристигат навреме и да пътуват комфортно. Нито едно от тези три неща не е налице. Това заяви в сутрешния блок на БНТ министърът на транспорта Георги Тодоров.
По думите му хигиената е занижена, дори новите подвижни електрически локомотиви не са оборудвани по отношение на една система за безопасност и не кореспондират с европейската практика.
"Сега можах да си направя пълна картинка на състоянието на холдинга, излязоха вече и одитните доклади в окончателния им вид. След като се запознах с тях, взех това решение да освободя изпълнителния директор и председателя на Съвета на директорите. Не смятам, че трябва да бездействам и да насърчавам недотам доброто оперативно управление на холдинга", категоричен беше министър Тодоров.
Той уточни, че има доста задължения, които се формират по отношение на забавяне или неплащане на инфраструктурни такси към Национална компания "Железопътна инфраструктура". Според него те не се плащат заради липса на финансов ресурс или заради лошо управление на този финансов ресурс.
"Последните години държавата доста направи за холдинг БДЖ, покриха се всички кредити, които имаше към финансовите институции. Стъпките, с които се върви напред от холдинга, в частност и на товарни и на пътнически превози не са достатъчни и те по никакъв начин не кореспондират с очакванията на обществото", каза още транспортният министър.
На новото ръководство министърът ще постави задачата да помисли и да предложи график за движение на влаковете, който да снижи в голяма степен закъснението им. Много по-строга финансова дисциплна трябва да има според него, за да може този финансов ресурс да се управлява по най-ефективния начин.
Цените ще се повишат тогава, когато се предложи качествена нова услуга - допълни министърът.
По отношение на пътническите превози основният източник на приходи са билетите. А при товарните превози - цената на услугата, която предлагат към съответните товародатели.
"Пандемията се отрази доста по-тежко по отношение на пътнически превози, защото имаше локдауни, карантини, хората спряха да пътуват масово. При товарните превози тя не се отрази така чувствително", обясни Тодоров.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 закривай
09:06 30.06.2021
2 Жепееца
09:10 30.06.2021
3 БДЖ
Коментиран от #4, #24
09:11 30.06.2021
4 русенец
До коментар #3 от "БДЖ":
Кое държавно предприятие просперира след като беше раздържавено?Коментиран от #5
09:14 30.06.2021
5 Международен
До коментар #4 от "русенец":
Оператор е ключа. Ако го приватизира Ахмед Доган, Пеевски, Вълка или някой от кликата им освен да го осмучат деуго няма да се случи.09:18 30.06.2021
6 Лукреция
09:21 30.06.2021
7 Българка
Коментиран от #25
09:26 30.06.2021
8 Алооо
09:27 30.06.2021
9 хаберих
09:29 30.06.2021
10 😳😆😅
09:38 30.06.2021
11 Министри, всички далавери са ясни на
09:39 30.06.2021
12 Перо
09:45 30.06.2021
13 12345
09:45 30.06.2021
14 CaizerSoze
Коментиран от #19
09:47 30.06.2021
15 Анджело
09:51 30.06.2021
16 ПСР
10:00 30.06.2021
17 ЕМИГРАНТ
10:03 30.06.2021
18 Бай Ганя
10:06 30.06.2021
19 Шарко
До коментар #14 от "CaizerSoze":
Наистина, никой не обелва и дума за работата на НКЖИ. Там се краде повече и от магистралите и пътищата. Един път ако лошо направен ще го видят и усетят стотици и хиляди шофьори. Една некачествено ремонтирана жп линия може да се види само от специалист. А при определени условия специалиста може да си затвори очите...10:09 30.06.2021
20 5ко
10:11 30.06.2021
21 Someone
Тъжно, но факт. БДЖ е умъртвено и никога няма да се надигне, както и цялата ни клета държавица...
10:23 30.06.2021
22 Пешо машиниста
Ама ние имаме само десетина
10:27 30.06.2021
23 Това БДЖ
10:27 30.06.2021
24 Соросоид
До коментар #3 от "БДЖ":
Железници, енергетика, води, пощенска служба и комуникации са част от системата за национална сигурност и трябва да са държавни, като не е задължително да работят на печалба. Много "приватизатори" трябва да бъдат изправени до стената от Народен съд 2.10:31 30.06.2021
25 Посетител
До коментар #7 от "Българка":
Хем е уволнен, хем не е! Не е вече шеф на "Информационно обслужване", но все още се подвизава там, на някаква измислена за него длъжност. И аз се надявах да го няма вече там, но не би! Продължава да дърпа конците...10:48 30.06.2021
26 Куиш
11:09 30.06.2021
27 Да дааа
11:53 30.06.2021