Георги Спасов е бивш посланик на Република Северна Македония в България. Той не е съгласен с решението да бъдат премахнати "български окупатори" от учебниците. Ето цялото му мнение във "Фейсбук":
"Имало ли е български фашисти в Македония по време на Втората световна война, както е имало италиански фашисти и немски нацисти и фашисти? Имаше. И това е исторически факт, записан във всички световни енциклопедии и учебници по история.
Ако на паметник в Македония е написано, че този и този национален герой са били убити от българските фашисти по време на Втората световна война, това не би трябвало да обиди българите, освен ако не смятат, че по време на Втората световна война не е имало български фашисти и окупатори на други територии, а само "освободители и администратори".
Може да искат да украсят националната си история с множество фалшификации, но ние, от името на жертвите на борбата срещу фашизма, не трябва да приемаме това, особено не като условие за членство в ЕС. Може само да допишем там, където трябва, че са жертви на българските фашисти от Втората световна война и нищо повече".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Не всички българи.
11:43 24.09.2021
2 Последния Софиянец
Коментиран от #71
11:44 24.09.2021
3 Снайперист
Коментиран от #46
11:44 24.09.2021
4 Шизофреници
Коментиран от #70, #79
11:46 24.09.2021
5 Дядо Гъдю
Коментиран от #17
11:46 24.09.2021
6 горски
Коментиран от #7
11:46 24.09.2021
7 Мауро
До коментар #6 от "горски":
Интересното е след като Българи освобождават Българска територия - защо не са посрещнати като освободители и защо е действително е имало зверства там ?Коментиран от #10, #14, #21, #23, #31, #37
11:50 24.09.2021
8 Спас Николов
11:51 24.09.2021
9 вън
Коментиран от #15, #48
11:53 24.09.2021
10 Последния Софиянец
До коментар #7 от "Мауро":
Зверства срещу антифашисти е имало по цялата българска земя,не само в Македония.Ястребино в Македония ли е?Коментиран от #78
11:53 24.09.2021
11 Неблагодарници сте
11:54 24.09.2021
12 А факт
Коментиран от #35, #74, #77
11:55 24.09.2021
13 ТаУмВзе
11:55 24.09.2021
14 Ами мисли
До коментар #7 от "Мауро":
Ако си на държавна работа, и те махнат и ти ще се възпротивиш! Я виж Бойко как рипа!11:56 24.09.2021
15 вън
До коментар #9 от "вън":
Също и всякакви други, турски, германски, френски, англосаксонски, австрийски, сръбски, гръцки, американски.11:57 24.09.2021
16 Сатъра на Хана
12:01 24.09.2021
17 XYZ
До коментар #5 от "Дядо Гъдю":
В подкрепа ще кажа, че албанците може да станат една държава, а сърбите да бягат в съседните държави, членки на ЕС!Коментиран от #20
12:01 24.09.2021
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Един милион сърби
До коментар #17 от "XYZ":
Чакат макета да влязат в Европа и да изкарат паспорти и да излязат да мърсят по Европа! Щото от другите им комшии никой не ще да им дава! А само преди 30 години подарихме на "братята" танкове за да не ги смаже сръбския ботуш!12:05 24.09.2021
21 Лъжеш
До коментар #7 от "Мауро":
като дърт сръбски циганин(а не е чудно ако си точно сръбски трол), що не питаш как ни посрещат, как цар Борис свободно без охрана ходи в македонски училища и т.н. А партизани е имало и в България, такива са биле времената!!! А хърватски усташи нямало ли е !??? А сръбските убийства на българи в днешна македония ...12:06 24.09.2021
22 Съдията Дред
12:06 24.09.2021
23 Ха ха
До коментар #7 от "Мауро":
Погледни в старите снимки и кадри как са посрещани българските войски в Скопско.Усмивки,цветя ,радост.Партизански действия срещу тях не знам да е имало.Или пък са били незначителни.Дядо ми е бил призван редовен войник в днешна Сев.Македония точно по това време .Но в истински сражения участва във втората фаза на войната.Т.е.след 9/9/44 ,когато ги изпращат в Сърбия срещу войските на Хитлер .Преди това по скоро са били подобни на днешните USA бази в България .За евентуални бъдещи действия .Коментиран от #24
12:07 24.09.2021
24 Дядо Гъдю
До коментар #23 от "Ха ха":
Моят дядо има медал за храброст от боевете при Драва!12:10 24.09.2021
25 станкелисичково
Коментиран от #38
12:10 24.09.2021
26 БатКапутин
спасов, всичко в т.н. страна Македония е българско. Името отпреди 3500 години, народа, езика, историята!!! Всичко! А ти си един продажен бастун, агент на УДБА и КГБ1 предател на собствения си народ и ционистка матрьошка!
Коментиран от #67
12:12 24.09.2021
27 Левски Карлово
12:12 24.09.2021
28 За финал
Коментиран от #30
12:16 24.09.2021
29 Менгеле
12:16 24.09.2021
30 Около 100 камиона
До коментар #28 от "За финал":
Грешно го писах!12:17 24.09.2021
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 оня с коня
12:19 24.09.2021
33 UCK
12:20 24.09.2021
34 Бамбука
12:20 24.09.2021
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Северна Македония бе!
До коментар #35 от "Искапен ти вели":
Даже македонски не знаеш, какъв е този български със сръбска клавиатура? Я кажи как ви учат, колко езика знаел Сашо обратния дето умрял на 36 години?Коментиран от #39
12:28 24.09.2021
37 Мауро
До коментар #7 от "Мауро":
Българите са посрещнати с килим от цветя . Какво става после ?глад, лишения и болести – имаха особено силно влияние върху спомените на нашите респонденти: „глад, глад, въшки и краста“; „Ходехме да пасем! Ядяхме треволяци.“; „само след година бяхме вече скелети.“ Българите изземват всички впрегатни животни и каруци; няма работа, безработицата силно измъчва населението; зърнената реколта се прибира почти само от българите („онова, което ни оставяха, стигаше най-много за един месец“); цената, която властите са плащали за тютюневата реколта (изкупувана на целогодишни цени), е минимална. Повечето продукти могат да се намерят единствено на черния пазар или от специални магазини, запазени единствено за хората, които са се обявили за българи. Повечето респонденти и особено онези, които имат лични спомени от онова време, описват икономическата ситуация по следния мелодраматичен начин: „Беше катастрофа… всички даваха на безценица каквото имат. Един костюм за пет килограма жито“;
Коментиран от #43
12:30 24.09.2021
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Червейчета
12:32 24.09.2021
41 Мауро
12:33 24.09.2021
42 Мауро
12:34 24.09.2021
43 Гледай сега
До коментар #37 от "Мауро":
Мауро, ако албанците не се биеха тогава с гърците, те щяха да ви дойдат на гости! Така че пак сте щастливци, защото при тях щяхте наистина да огладнеете!12:35 24.09.2021
44 Адолф
12:36 24.09.2021
45 Отговор ти поисках
До коментар #39 от "Искапен ти вели":
Диагноза не ми трябва! Македонски научи, за да прочетеш за македонците, а не това което ти поднасят сърбетата!Коментиран от #47
12:38 24.09.2021
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Абе геврек
До коментар #9 от "вън":
Какво правят америкосите или какво направиха за да поправят грешката "Македония създадена от комунистите , нищо но , сега даже ни натискат да ги признаем и пуснем в ЕС ?! Такива плювачи като тебе по десет камшика на голо , обективност и честност се набиват с кютек на неандерталцитеКоментиран от #59
12:48 24.09.2021
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Като е била македонка
До коментар #47 от "Искапен ти вели":
Защо си научил бащиния си език, а не си научил майчиния?Коментиран от #52
12:53 24.09.2021
51 Античното Маке
--------------
Колкото е имало български фашисти, толкова е имало тогава и Македония.
Тоя сърбоман си мисли, че ядем колците с доматите.
Нема как България да е окупирала Македония през 1943, зашото такава държава не съществува преди 1991 година. Областта не е и анексирана, понеже Германия, на която Вардарско принадлежи след унищожаването на Югославското кралство, не я предава на България, а я предостава за управление, то ест, администриране. Ако в днес С.Македония действително искат да се придържат към историческата истина, би требвало да пишат за сръбския империалистчески окупатор или за германския фашистки окупатор. А ако погледнем кадрите и снимките от посрещането на Цар Борис III в Скопие, требва да пишем за освобождението на македонско от сръбско иго.
Коментиран от #64
12:56 24.09.2021
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Бъркаш
До коментар #52 от "Искапен ти вели":
Езика който говориш е български диалект! Той няма нищо общо с езика на Сашо обратния!12:58 24.09.2021
55 Сега защо го триете човека?
13:00 24.09.2021
56 Историк
До коментар #35 от "Искапен ти вели":
А хааа.а да знаеш как се гърчат от скопската историчарска шайка по въпросите за югославската окупация над Македония.Като глист в прясно л..но.13:03 24.09.2021
57 Както виждаш Вардарски!
13:03 24.09.2021
58 Античното Маке
--------------
Този национален герой е български партизанин в македонско. И това са няколко заблудени. В България има много повече убити партизани по онова време отколкото из македонско.
13:04 24.09.2021
59 дупка
До коментар #48 от "Абе геврек":
Аз съм се допълнил, но май виждаш само дупката на геврека. Всички агенти, които вредят на българското единение и внасят раздор нямат място на балканите.13:04 24.09.2021
60 Demonaz
13:08 24.09.2021
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 1234
13:37 24.09.2021
63 Диамантената ръка
Коментиран от #65
13:40 24.09.2021
64 1234
До коментар #51 от "Античното Маке":
Точно, освобождаването ма географската област Вардарска Македония от сръбското иго, това се вижда на филмовите ленти, факт13:42 24.09.2021
65 1234
До коментар #63 от "Диамантената ръка":
Как да има, те са им братя, развили са "стокхолмски синдром"-мъченика се привързва към мъчителя си13:43 24.09.2021
66 Уйке
13:47 24.09.2021
67 1234
До коментар #26 от "БатКапутин":
Когато българите воюват в източна Тракия с турците, сърбите и гърците нахлуват в Македония, нарушават договора и ни изоставят сами срещу Турция, това са те лукави, долни и все в гръб, пъклени планове, но всичко се връща на този свят. Да живее Косово!13:53 24.09.2021
68 1234
13:55 24.09.2021
69 МалкоЛогика
14:27 24.09.2021
70 big
До коментар #4 от "Шизофреници":
Приятелю, явно далеч не си чел и учил история! Българската армия там е извършила доста престъпления! По него време Македония е част от екс Югославия и антифашистка държава, съответно окупирана от Германия, а Македония е окупирана от България, включая Северна Гърция. Фактите са си факти и предоставянето им от македонци не ги прави лъжа! Да, не всички българи са били фашисти, а и сме имали антифашистко движение и съпротива.Коментиран от #72
17:45 24.09.2021
71 Змей Горянин
До коментар #2 от "Последния Софиянец":
Бре, маа му стара! Софиянче, изненада ме с познанията си. Веднаж да се съглася с теб, за неудоволствие на бая народ. Така е, прав си. Македония НЕ е присъединена към България по време на войната. Тя само е предоставена на България за администриране. НЯМА договор за присъединяване. Статутът й е щял да бъде определен след края на войната. Та, почитателите на Борис ||| пасти да ядат, че успял да обедини България.18:46 24.09.2021
72 Змей Горянин
До коментар #70 от "big":
Така е. Прав си, за съжаление. Даже малко цифри - през годините на всички спорове между нас и бивша Югославия, те твърдят, че ние сме избили около 40 000/четиридесет хиляди/ човека там. Ние от своя страна подхвърляме числото 10 000. Т.е. признаваме си "геройствата", макар и със занижен брой на убитите.Това е една от страниците от нашата история, които би трябвало да ни карат да свеждаме глави. Не се гордея с тази стрница. Хич...19:17 24.09.2021
73 Историята учи
20:56 24.09.2021
74 добаве факт
До коментар #12 от "А факт":
След първата фаза на Отечествената ни война, когато наша армия освобождава Повардарието чак до Куманово остават десетки гробове в църквичките на освободените от нас села и паланки, които впоследствие македонистите заедон със сръбските удбаджии разравят и изхвърлят от тах костите на падналвите българи са тяхната свобода по сметищата.21:06 24.09.2021
75 Фашистка България
11:06 26.09.2021
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Е и кво толкова
До коментар #12 от "А факт":
Нема нищо лошо казва човека, че там са вилнели български фашисти, а не обикновени И нормални българи и антифашисти.....А иначе тия фашисти и в Бг що глави отрязаха, що деца затриха, що майки разплакаха, що къщи и цели села запалиха.... е верно после народния съд раздаде правда....
Но и днес се намират демокрадци да изкривяват историята.... та имало си е фашаги преди 44г.
23:11 26.09.2021
78 Ники
До коментар #10 от "Последния Софиянец":
Не сте наясно с Ястребина. Нещата съвсем не стоят така, както комунистите ги представяха. Ограмотете дори в мрежата.00:32 27.09.2021
79 Joro
До коментар #4 от "Шизофреници":
Тя работата е там, че въобще нищо не си чел. Примерно дивизията в Битоля се изтегля с бой от германско обкръжение към България през септември-октомври 1944 г. Стражин, Страцин, нещо говорят ли ти?01:21 27.09.2021
80 Joro
01:25 27.09.2021