4 Юли, 2013 17:03 1 223 0

БДЖ и НКСЖИ са управлявани на принципа "запушване на дупки"

  • бдж-
  • нксжи-
  • управлявани-
  • принципа-
  • "запушване на дупки"
БДЖ и НКСЖИ са управлявани на принципа "запушване на дупки" - 1
Снимка: БГНЕС

С 1 милиард лева са се увеличили разходите в периода 2009 – 2012 година в най-важните предприятия от железопътния сектор, заяви на пресконференция днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщения Данаил Папазов. Той окачестви управлението на двете дружества през последните три години – Български държавни железници /БДЖ/ и Национална компания „Железопътна инфраструктура“ /НКЖИ/, като запушване на дупки при липса на планиране.

Нетните загуби на Холдинг БДЖ от 2005 г. до 2008 г. са под 2,5 милиона лева, а за периода от 2009 г. до 2012 г. вече достигат почти 193 милиона лева, посочи министър Папазов. По думите му тази негативна разлика  е постигната на фона на сериозни съкращения от 4 701 човека в периода 2009 г. – 2012 г. на служители от дружествата към Холдинга. В същото време анализът сочи сериозно нарастване на предоставената субсидия през годините. От 2005 година до 2008 година Холдингът е субсидиран общо с 420 милиона лева, а от 2009 до 2012 година – със значително повече средства – 676,6 милиона лева.

Общият извод, според министър Данаил Папазов е, че Холдинг БДЖ и неговите дружества не са се управлявали правилно и са натрупали огромни задължения към НКЖИ и към кредиторите. Почти нито една препоръка от плана за спасяване на БДЖ, не е спазена с изключение може би единствено на съкращенията на персонала.

Във връзка с лошото финансово състояние на Холдинг БДЖ, непрекъснато намаляват приходите на НКЖИ от инфраструктурни такси. През от 2005 г. дружеството е имало приход от 147,6 милиона лева, а през 2012 г. намаляват до 87 413 хил. лева. В същото време драстично се увеличават предоставените средства от държавния бюджет за развитие и експлоатация на железопътната инфраструктура – от 41 милиона лева за 2005 г. на 217 милиона лева за 2012 г. В същото време от 2010 година до 2012 година в НКЖИ са направени съкращения на 20% от персонала.

Министър Папазов подчерта, че сред мерките за оздравяване на двете железопътни дружества, са прекратяване на приватизацията на „Товарни превози“ и преструктурирането му, изчистване на задълженията на „Холдинг БДЖ" ЕАД към ДП „НКЖИ" по схемата дълг срещу собственост на три етапа до 2014 година, продажба на сгради и имоти.

Министър Данаил Папазов представи програма за оздравяването на двете дружества която включва:
• Изчистване на задълженията на „Холдинг БДЖ" ЕАД към ДП „НКЖИ" по схемата дълг срещу собственост на три етапа:
- До 15.07.2013 г. – 12 000 000 лв.
- До 31.12.2013 г. – 25 000 000 лв.
- До 31.12.2014 г. – 60 000 000 лв.
• Продажба на сградите и имотите на ДП Национална компания „Железопътна инфраструктура", прехвърлени от „Холдинг БДЖ" ЕАД по схемата дълг срещу собственост на три етана:
- До 31.12.2013 г. – 10 000 000 лв.
- До 30.06.2014 г. – 25 000 000 лв.
- До 30.06.2015 г. – 60 000 000 лв.
• Прехвърляне на жп мостовете на Фериботен комплекс Варна от ДП"НКЖИ" към ДП "Пристанищна инфраструктура" в срок до 31 декември 2013 г.
• Продажба на неоперагивни активи и скрап
• Преструктуриране на БДЖ „Товарни превози" ЕООД чрез:
- Краткосрочен план – края на 2013 г.
- Средносрочен план - края на 2014 г.
- Дългосрочен план - края на 2017 г.
• Дислокация на ръководството и администрацията на „Холдинг БДЖ" ЕАД, БДЖ „Товарни превози" и БДЖ „Пътнически превози" от сградата на ул. Иван Вазов на Централна жп гара София и жп гара Подуяне до декември 2014 г.
• Осъществяване на структурна оптимизация и стриктен контрол върху дейността на ДП Национална компания „Железопътна инфраструктура".


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове