През следващия програмен период (2014-2020 г.) акцентът ще бъде върху по-чистия транспорт, от екологична гледна точка, какъвто е железопътният. Това не означава, че няма да продължи изграждането на останалата инфраструктура. „Пътищата остават толкова важни колкото и сега. На жп транспорта се дава приоритет. Това се прави главно с европейски пари”, каза Данаил Папазов – министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в студиото на „Денят започва” по БНТ.
Второто важно направление, по което ще се работи през следващия програмен период са интермодалните терминали. „Те са важни, защото чрез тях се извършва прехвърляне от един на друг вид транспорт. Това е друг акцент в програма 2014-2012 г.”, обясни министър Папазов. Едно от местата, където трябва да бъде изграден подобен терминал е при Видин.
Очаква се до 2016-2017 г. двойно да се вдигне скоростта по линията София-турска граница и тя да достигне до 120 км. В момента има участъци, през които се преминава със скорост от 60 км.
Рецепта за излизане от тежкото състояние на БДЖ
„Най-важната мярка е да се изчисти междуведомствената задлъжнялост между железопътната инфраструктура и БДЖ. Това ще стане с размяна на дълг срещу собственост. 108 млн. лв. са несъбираеми вземания, това трябва да е ясно и трябва да има отстъпки от двете страни”, каза министър Папазов. Стойността на имотите ще бъде определена от външен оценител, след което те могат да бъдат продадени чрез Агенцията по приватизация.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА