"Срокът на годност” на панелните сгради у нас е изтекъл. У нас има около 14300 панелни сгради. Първите са построени през 50-те години на ХХ век, а съгласно българските стандарти експлоатационният им период е около 50 години. Това каза в ефира на „Здравей, България” по Нова телевизия строителният инженер Владимир Жиянски. Той обаче подчерта, че ако бъдат редовно проверявани, те могат да бъдат обитавани и по-дълго от този период.
„Големият проблем при панелното строителство е фактът, че по отношение на енергийната ефективност не са спазени изискванията и навсякъде се прави саниране, което касае единствено и само външна изолация”, допълни инженерът. По думите му слабото място при този тип сгради е свръзката между вертикалните и хоризонталните стени.
Най-уязвими при земетресение се оказват първите етажи на панелните блокове - над монолитната част на строежа. „Тези сгради трябва да бъдат проверени и ако се установи неточност - нарушаване на заварките между хоризонталните и вертикални панели, трябва да бъдат разрушени. Не можем да бягаме от тази отговорност и да рискуваме живота на хората”, категоричен е инж. Жиянски.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Боко
09:27 08.02.2023
2 ХАХАХА
Коментиран от #132
09:28 08.02.2023
3 Младеж
Коментиран от #6, #41, #63
09:29 08.02.2023
4 Аве
Коментиран от #21
09:30 08.02.2023
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 и ракът е риба
До коментар #3 от "Младеж":
Като нема друго.09:30 08.02.2023
7 да де
Коментиран от #33
09:31 08.02.2023
8 панелката кара и до над 100 г.
Коментиран от #43
09:31 08.02.2023
9 Софиянец
09:32 08.02.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Селянин
Коментиран от #19, #28, #139, #164
09:33 08.02.2023
12 гост
09:33 08.02.2023
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 отивам да си купя една немска каравана
09:34 08.02.2023
15 Младост 2
Коментиран от #25, #36
09:34 08.02.2023
16 Гост
09:35 08.02.2023
17 волан
Коментиран от #165
09:35 08.02.2023
18 ХАХАХА
До коментар #10 от "Ветеран от Протеста":
Аз пък си мисля за квартал Изток и именията по и на Витоша!09:35 08.02.2023
19 Същия
До коментар #11 от "Селянин":
Идеален коментар09:36 08.02.2023
20 Пентагончев
До коментар #10 от "Ветеран от Протеста":
Не и там е капитализъм , безплатно не "работят" дори с танковете >09:36 08.02.2023
21 Гост
До коментар #4 от "Аве":
Ще са по-здрави, ако наистина ги санират. Но те само лепят студопор и мацат боя. Санирането включва и укрепване на междупанелните връзки. топлоизолацията е финален етап. У нас се прави само замаскирването на проблема и се прибират големи пари.Коментиран от #29, #158
09:36 08.02.2023
22 Брокер
09:37 08.02.2023
23 БгТопИдиот🇧🇬
09:37 08.02.2023
24 Каун
09:38 08.02.2023
25 Невменяем
До коментар #15 от "Младост 2":
Мезонет на първия етаж, обезопасен като Форт Нокс. Все пак се намира в "Модерно предградие"09:41 08.02.2023
26 Цървули и примати
09:42 08.02.2023
27 Коко
09:43 08.02.2023
28 ппппп
До коментар #11 от "Селянин":
Като те навестят някоя вечер десетина роми и те пребият за пенсията, и изнасилят бабата ще те питам колко са приятни комшийте тиКоментиран от #34
09:43 08.02.2023
29 Кочо
До коментар #21 от "Гост":
Като знам какво ще е изпълнението, по добре да не пипат нищо! По добре направо да откраднат парите, но да не се допуска да рушат! Ей сега, ако желаеше, мога да ви покажа един обект след ,,ремонт" Изглежда почти като репортаж от Адана! Докато не се появи тази ,,фирма" мислех наивно, че старата дограма се вади и снема внимателно и прецизно, след което се поставя модерна! Оказа се, че не! Просто се кърти, руши, съсипва, компрометира цялата сграда, след което с подплънки и малко пяна се фиксира новия прозорец! Накрая цялото разрушение се прикрива отвътре с гипскартон, а навън стои изкъртено! Върху главите на избирателната комисия щяха да паднат тухли, но само издрънчаха в маскиращия безобразието гипскартон....! И още и още усвояване и безобразия! Достойно за ОЛАФ и европейски прокурор!Коментиран от #76, #77
09:47 08.02.2023
30 станчо
09:47 08.02.2023
31 Иво
09:47 08.02.2023
32 Сирене
09:49 08.02.2023
33 Коко
До коментар #7 от "да де":
Ми то е ясно, там дето строителят е бил коректен и е имало качествен контрол, ще изкарат 50 г. но повечето са строени по втория начин, така, че кой каквото оцелил! Затова когато някой си купува ново жилище трябва много да пита и да разпитва, даже е задължително да си искат сертификати за вложените материали и т.н и т.н , неможе да се купува ей така защото си решил нещо..после да не стане..га яде кифтетата не рава, сега защо ревеш"!Коментиран от #101, #159
09:52 08.02.2023
34 ПалавНИК
До коментар #28 от "ппппп":
Фа ти кажа само че високо в планината лилави ням. ..Можеш да провериш думите ми.
09:52 08.02.2023
35 софето
09:52 08.02.2023
36 ПалавНИК
До коментар #15 от "Младост 2":
😆😆😆😆😆Шегаджия.09:53 08.02.2023
37 Бай благой от домстрой👷
Но ако строителен контрол
Посети 89% ОТ
Панелките в България
Ще трябва да ги обяви
За опасни и негодни за обитаване☝
Ми ЧЕ В тях няма един апартамент
Без някакви
„Козметична” и конструктивна промяна😱
Кухни на балкони🤔
Гарсониера преправена на
Четристаен...с източно и южно изложение..
09:53 08.02.2023
38 ПАНЕЛКИТЕ НА ТОШО
09:54 08.02.2023
39 реалист
Коментиран от #54
09:58 08.02.2023
40 Може да им е изтекъл срока,
09:59 08.02.2023
41 Коко
До коментар #3 от "Младеж":
Не е ще ги продадем за по две "вафли" на селчовците, дето са напъплили по София и Пловдив! Има си пазар, вярно нереално скъпо е но то и сиренето и кашкавала не са евтини, така че пич "който има крава пие мляко, който няма рупа шума".10:03 08.02.2023
42 Еразъм
10:06 08.02.2023
43 дааа
До коментар #8 от "панелката кара и до над 100 г.":
прав си - по принцип бетона стяга до 100 г.Коментиран от #74, #107, #115
10:06 08.02.2023
44 Платен
Ще ви залее май народната любов!
10:06 08.02.2023
45 Задава се
10:07 08.02.2023
46 Пор
10:07 08.02.2023
47 Справедлив
Коментиран от #71
10:09 08.02.2023
48 шопендар
Коментиран от #106
10:10 08.02.2023
49 ПСР
Коментиран от #57
10:15 08.02.2023
50 Геша
10:15 08.02.2023
51 Краси Марков
10:17 08.02.2023
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Така е
Коментиран от #62
10:17 08.02.2023
54 ТИРбушон
До коментар #39 от "реалист":
За каски и жилетки да не питам.... 😆😆😆10:18 08.02.2023
55 незнайко
Коментиран от #58
10:21 08.02.2023
56 МАРКСИСТ
Коментиран от #170
10:23 08.02.2023
57 4444
До коментар #49 от "ПСР":
Вестници от 1943г. за попълване , тук ми намирисва на лъжа.Коментиран от #86
10:24 08.02.2023
58 Ами
До коментар #55 от "незнайко":
Ти се учудваш на това, а аз бих се учудил, ако в панелен блок намериш и една вертикална, или хоризонтална "стена".10:24 08.02.2023
59 Илия
10:25 08.02.2023
60 Мале
Коментиран от #75
10:25 08.02.2023
61 всичко изтреще от алчност
10:25 08.02.2023
62 Тити
До коментар #53 от "Така е":
В момента всички телевизии плашат хората какво ще стане в България при едно земетресение ! Хайде по спокойно и не всявайте паника в хората !Коментиран от #64, #65
10:26 08.02.2023
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Така е
До коментар #62 от "Тити":
Тук е България пич. Хорате не се плашат толкова лесно. Питай ковид фашистите ако не вярваш.10:28 08.02.2023
65 Закривай
До коментар #62 от "Тити":
Тук единственият ни проблем е Вранча. Няма откъде и няма как. Без паника.Коментиран от #169
10:28 08.02.2023
66 Перник
10:30 08.02.2023
67 Панел
Коментиран от #98
10:33 08.02.2023
68 Гражданин
Коментиран от #70
10:33 08.02.2023
69 грешите
10:35 08.02.2023
70 Фрау Урсула
До коментар #68 от "Гражданин":
Ще живееш под наем, както е модерно при нас, "на запад".10:36 08.02.2023
71 Панелчо Панелчев
До коментар #47 от "Справедлив":
Наистига по здраво от панелката няма. Прост пример снимките от Украйна говорят красноречиво за това. Руснаците гърмят панелките с ракети и те нападат. А някой дето ще кажат ами двата панелни блока в Свищов дето паднаха през 1977 ? Първо те не са били чисти панелки а са били от пакетоповдигащите дето са комбинация от панели и тухлени стени отделно на приземните им етажи след построяването им са събаряни стени и колони за да се преоформят на магазини. Запомнете го от мен тухли нетрябва да се използват в строителството тухлата недържи нищо тя е за икономия на бетон.Коментиран от #80
10:36 08.02.2023
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Инженер - конструктор
Коментиран от #92
10:37 08.02.2023
74 Африканец
До коментар #43 от "дааа":
Бетона може да стяга 100 години ама връзките между бетона изобщо не стягат ами ръждясват.В България като излезе някой да каже неудобната истина и всички вкупом се нахвърлят върху него.Истината е че панелките ще започнат да падат и трябва да се мисли от рано за това,а не по стар обичай да си заравяме главата в пясъка.Коментиран от #79, #87
10:38 08.02.2023
75 Като
До коментар #60 от "Мале":
падне стената се хоризонтира, но пък дали все още е стена?! Това е въпросът: кое е първото - яйцето или кокошката?! Ф туби от нот Ф туби ... ?!10:38 08.02.2023
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Левски
До коментар #29 от "Кочо":
Така трябва да е.Нали се отърва от осъдения режим ?10:40 08.02.2023
78 Деб
Коментиран от #85, #88
10:40 08.02.2023
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Щерев
Коментиран от #177
10:41 08.02.2023
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Стражица
10:44 08.02.2023
84 чочо
Останалото е грамофон свири, майка плаче
10:44 08.02.2023
85 Винету
До коментар #78 от "Деб":
Още един експерт архитект...хахаха....шайбите не давали на сградата да се "люля".Мой човек, сградата ако не се люля ще падне,а това че си бил бригадир в строителни войски не те прави архитект конструктор.Бай Ганьо си мисли че за архитект се учи като наливаш бетон на стоежа...10:45 08.02.2023
86 ПСР
До коментар #57 от "4444":
Що си не гледаш работата-сменям каси на интериорните врати-остатъци от някакъв ронлив хоросан и ВЕСТНИЦИ-и тогава ги е имало,може би в твойто село не.10:45 08.02.2023
87 Панелчо
До коментар #74 от "Африканец":
за да ръждясат връзките(заварките) трябва да имат достъп до кислород. Гледах на една панелка как се чудеха и къртиха да достигнат връзката и ... и накрая кво- така бе запечатана, че заварката не бе корозирала изобщо...и се отказаха да преглеждат другите...Коментиран от #99
10:46 08.02.2023
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 Аугусто Пиночет
10:46 08.02.2023
90 Пенсионер
Коментиран от #110
10:46 08.02.2023
91 МАРКСИСТ
10:47 08.02.2023
92 Винету
До коментар #73 от "Инженер - конструктор":
Добре си написал "ако всичко е ОК" ама нали знаеш че никой никъде не го е правил.А Винету само ги облече с изолация.10:49 08.02.2023
93 Гошо
10:49 08.02.2023
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Селски ерген
10:51 08.02.2023
96 Оценител
10:52 08.02.2023
97 Габровец
10:53 08.02.2023
98 Анонимен
До коментар #67 от "Панел":
Мансардна кутийка ново строителство с чисти измерени за шпакловка, боя, ламинат, теракота и прочее 31 квадрата, в които : спалничка 9 квадрата, коридорче -същото е и без врата и е част от холчето с КБоксче + БТ + тераса се продава като 55 квадрата с "общите части" на сградата! Това определено не са 25%! Вярно е, че терасата е големичка, но пък не живееш постоянно на терасата!? И заявявам най-отговорно, че това е даже много добре спрямо масовата практика!Коментиран от #112
10:54 08.02.2023
99 Африканец
До коментар #87 от "Панелчо":
И аз гледах че предна лява гума ми е наред,ама другите три бяха спукани.Човеко,в тия панели живеят ХОРА а не домати,докато не се проверят всички връзки нищо не се знае.Панелката е домино със заварки,скъса ли се една връзка никой не ти гарантира че няма да рухне цялата сграда.Защо ви се струва че е шега тая работа не мога да разбера.10:55 08.02.2023
100 Студент
10:55 08.02.2023
101 Ало
До коментар #33 от "Коко":
Стройтелният надзор са поставени хора от най-големите мушеници (или казано на модерен език ИНВЕСТИТОРИ).Така че нещата са ясни. Около нас има ново стройтелство с 50% заети апартаменти на 5-6 години и вече е пред разпад. Мазилката навсякъде и напукана. В мазето влагата е като на Малдивите. Явно не са предвидени за мазето а за сауни
10:55 08.02.2023
102 Кочо
10:56 08.02.2023
103 Продавам
10:57 08.02.2023
104 Свищов
10:58 08.02.2023
105 Панелчо Панелчев
До коментар #80 от "Винету":
И кокошарници мога да правя само че моят кокошарник е от бетон. Селски майстор съм през 1999год. си строих къщата на два етажа фундамента е цял непрекъснат с дебелина 50 см и с много желязо и всички стени на къщата вътрешни външни са от бетон излезе ми доста по скъпо ама щото съм селски майстор дето неразбирам от строителство моята къща ще издържи и на 20 по Рихтер. Хайде хубав ден.Коментиран от #108, #113
11:00 08.02.2023
106 Левски
До коментар #48 от "шопендар":
Живял ли си тогава? Държавата фалира 90 година с тонове в самолети комунистите/не социалистът който създаде държава на Световно ниво/ изнесоха парите и златото на народа.Със същите пари докато ни забъркваха с ЕС насочиха мненията на такива като теб.После беше лесно усвояване на Е пари на гърба на народа...Вече защитени от правата на човека без, смъртно наказание и без право на глас на народа си идеалните престъпници в идеалното време жънат...Обаче колко ще жънат ,всяко действие има противодействие...11:02 08.02.2023
107 Ало
До коментар #43 от "дааа":
Квоо. Сегашният бетон стяга за 15 минути. След това почват втората плоча. Добавки му е майката, стега още докато е в бетоновозаКоментиран от #119
11:03 08.02.2023
108 Колко
До коментар #105 от "Панелчо Панелчев":
амбразури има този бункер?Коментиран от #114
11:03 08.02.2023
109 ДжафДжаф
Коментиран от #174
11:07 08.02.2023
110 Друг пенсионер
До коментар #90 от "Пенсионер":
Кой как си е вършил работата незнам, ама още в началото на войната в Украйна имаше 15 етажен панелен блок ударен с ракета долу горе посредата 6,7,8 етаж почти ги нямаше на 80/ а останалите етажи до 15я си стояха така че много поздрави имаш от "строителни воиски и тяхните панелки".Коментиран от #175
11:07 08.02.2023
111 Левски
11:11 08.02.2023
112 Левски
До коментар #98 от "Анонимен":
Малко ни е още трябва.11:12 08.02.2023
113 Баш майстора
До коментар #105 от "Панелчо Панелчев":
Колега ще ме извиняваш ама ти не си строили къща а бункер и незнам какъв майстор си (дори и селски да си) но не си вмъкнал нито един строителен термин в писанието си.А най-големия магнитут по Рихтер е 10 а това е вече
глобална катастрофа ,напълно катастрофално за цели континенти и дори за целия свят.
Коментиран от #116, #118
11:16 08.02.2023
114 Панелчо Панелчев
До коментар #108 от "Колко":
Ха ха ха благодаря ти че ме расмя навремето като строих къщата и комшиите ме базикаха като теб "Бункер ли строиш"? Само че сега аз си стоя на спокойствие и си пия ракията и после пак си лягам с кеф да спя а комшиите се кръстят по цял ден данеби да стане земетресение и нощно време немогат да спят спокойно.11:16 08.02.2023
115 000013
До коментар #43 от "дааа":
Това са панелки а не Хувър дам та бетона да съмнение 100 години11:19 08.02.2023
116 Панелчо Панелчев
До коментар #113 от "Баш майстора":
Какви строителни термини да ти вмъквам в описанието на къщата "Баш майсторе " ????????Здрав и цял фундамент а от него нагоре тръгват всичките стени които са от бетон и желязо по просто и здраво от това изпълнение няма незнам как да ти го обясня ?????????????????
11:22 08.02.2023
117 ТкьЪф
11:28 08.02.2023
118 Друг Панелчо
До коментар #113 от "Баш майстора":
Ей умник я виж как строят в Чили блоковете са изцяло от бетон тухли не се ползват. То и затова преди няколко години когато имаше земетресение там с МАГНИТУТ 8,5 по Рихтер умнико имаше 8 загинали които вероятно са живеели в стари къщи.Коментиран от #120
11:28 08.02.2023
119 Баш майстора
До коментар #107 от "Ало":
Моля лаиците да не коментират по тема която не им е ясна !!! Това за което ни говориш е блиц бетон и се използва за бързи ремонти или при монтаж на щурцове в критични места при сканиране на стари згради! Върху бетон излята за плоча можеш да ходиш по него на другия ден и да надграждат зидария а чак на 21 ден сваляш хюнебеците и можеш да подготвиш кораба за втора плоча !Коментиран от #121
11:30 08.02.2023
120 Баш майстора
До коментар #118 от "Друг Панелчо":
Умнико "селския майстор" пише за къща а не за жилищен блок при което всичко се обезсмисля .Направил всичко от бетон - бункер . Скелета на къщата може да е от бетон и добро заключване и връзка на ъглите с бетонен пояс към щурцовете останалото е тухла и ригипс .
Коментиран от #122
11:36 08.02.2023
121 Строител
До коментар #119 от "Баш майстора":
Ей разбирател цял живот работя в строителството и още не съм разбрал каква е ролята на тухлената зидария в новото строителство хайде моля ти се да ми обясниш.11:44 08.02.2023
122 Панелчо Панелчев
До коментар #120 от "Баш майстора":
Алоооо специалиста Баш майстора за моята къща аз си давам гаранцията и тя е 400 год без да мръдне нищо по нея не че се хваля ама нали съм си селски майстор толкова мога.Коментиран от #144
11:51 08.02.2023
123 Дааа
12:28 08.02.2023
124 Ха-ха-ха...
12:49 08.02.2023
125 Архитект
Коментиран от #136
12:53 08.02.2023
126 Брокер, братчет на инвеститор
13:19 08.02.2023
127 дипл.арх.
13:39 08.02.2023
128 Да бе
14:04 08.02.2023
129 МирО
Браво на тоя, който се е посмял да каже истината директно - "Царят е гол"
Коментиран от #130
14:07 08.02.2023
130 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #129 от "МирО":
....И ТОЗИ РЕВЕ ЗА ПАРИ! От какво ще се нарушат "заварките между хоризонталните и вертикални панели"? А такива заварки на ПОДОВИТЕ панели със СТЕННИТЕ панели ПРОСТО НЯМА, защото не са нужни!14:22 08.02.2023
131 гост
14:26 08.02.2023
132 Не се смей
До коментар #2 от "ХАХАХА":
Няма да ти е смешно, ако и при нас друсне едно земетресение като това в Сирия и Турция. Панелките в момента са с кухи панлени блокове, изолацията вътре е разпрашена, а по-лошото е че заварките по връзките между панелите са тотално ръждясали. Та при едно земетресение от порядъка на 7-8 по рихтер 90% от панелните блокове ще са на земята и жертвите ще са много повече от тези в Турцияли и Сирия взети заедно.14:33 08.02.2023
133 гост
Коментиран от #137, #163
14:33 08.02.2023
134 Строител
14:36 08.02.2023
135 Този коментар е премахнат от модератор.
136 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #125 от "Архитект":
Май не сте наясно, бетонът е материал който с течение времето увеличава якостта си...А понаучи нещо за стоманобетона, например за "Лодката на Ламбо" - 19 век, от стоманобетон.14:47 08.02.2023
137 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #133 от "гост":
Миличък, панелното строителство е СКЪПО И ВИСОКО ТЕХНОЛОГИЧНО...Беше по скъпо от монолитното, но беше БЪРЗО...Младите въобще не може да си представите каква огромна и високотехнологичнаорганизация работеща в синхрон беше панелното строителство...За сведение, панелната технология на строителство е ХОЛАНДСКО НОУ-ХАУ....
Коментиран от #178
15:13 08.02.2023
138 Този коментар е премахнат от модератор.
139 Вуй
До коментар #11 от "Селянин":
Живей си на село селчо,щом те влече оди паси волът16:29 08.02.2023
140 Анонимен
16:38 08.02.2023
141 Този коментар е премахнат от модератор.
142 Наблюдател
16:54 08.02.2023
143 Нали ги
17:45 08.02.2023
144 Гларус
До коментар #122 от "Панелчо Панелчев":
А бе ти и 4000 години гаранция да даваш, аз в такъв бетонен куптор и 4 часа не бих живял. Ревматизъм ще хванеш на втория ден, от мен да го знаеш! Бегай бързо от там!Коментиран от #157
18:13 08.02.2023
145 Чингиз хан
19:52 08.02.2023
146 Този коментар е премахнат от модератор.
147 Този коментар е премахнат от модератор.
148 Приятел,
19:58 08.02.2023
149 Дедо Чочко
20:23 08.02.2023
150 Тъп сайт
20:50 08.02.2023
151 Оценител на НИ
20:59 08.02.2023
152 Панелистан
Коментиран от #155, #168
21:44 08.02.2023
153 Кочо
21:49 08.02.2023
154 Сигурно е вярно.
22:04 08.02.2023
155 Уважаеми,
До коментар #152 от "Панелистан":
опитът ти за ирония е неуспешен. Т.нар. "агенти на ДС" са аналог на агентите ,които издържа , обучава и внедрява ВСЯКА ДЪРЖАВА /ако не си наясно, поне гледай американски филми.../; "панелките" навремето /преди повече от половин век/ решиха жилищния проблем и осигуриха добри жилищни условия на тези, които работеха в промишлеността на Народна република България и осигуряваха мястото на тази държава сред 30-те държави в света по жизнен стандарт на населението и. Хайде днес демократите да осигурят жилища и стандарт ,съотносими с тогавашните. Уви -днес мястото ни е около 68-70-то /около Габон/, бъка от служители и подлоги на САЩ , а жилищата са над 1200 евро на квадратен метър. /при средна заплата 7 -800 евро на месец/.22:13 08.02.2023
156 СЛЕД ПОСЛЕДНОТО ЗЕМЕТРЕСЕНИЕ
22:16 08.02.2023
157 Ако наистина се "гларус" -
До коментар #144 от "Гларус":
знаеш ли колко хиляди само във Варна отгледаха и отглеждат децата си в "Петлешев" /"младост"/ - и духовитостта ти за "ревматизма" не е актуална. Да, имат си слабости -но би ли ми посочил в кое строителство НЯМА ДА ОТКРИЕМ поводи за недоволство след 50 години? Да ти посоча ли например някои от тези в съвременното строителство - или си ги знаеш?22:17 08.02.2023
158 Абсолютно!
До коментар #21 от "Гост":
Помните ли Дебелото Лили - пооткрадна това -онова с благословията на Б.Б. -и като истинска патриотка се скри някъде по чужбините. А "санирането" личи - един по-силен вятър - и стиропорът отлетя - слабо лепило, никакви дюбели, фуги в които влиза и замръзва вода, материали от най-ниско качество... Опитите да се направи нещо трайно от нетрайни материали продължава - с предизвесетн резултат и гарантирана печалба...22:23 08.02.2023
159 И какво значи
До коментар #33 от "Коко":
"по втория начин" Там, където имаше истински технически ръководители, строителството беше качествено - а контролът беше строг. Днес -хм... Впрочем - видяхте в Турция - до падналите блокове стоят непокътнати не по-ниски и не по-скоро построени блокове. Къде ли е причината? И дали материалите на нашето "ново строителство" са съотносими с едните или с другите? Имам съмнения, дано не се убеждаваме на практика...22:27 08.02.2023
160 Този коментар е премахнат от модератор.
161 1111
22:48 08.02.2023
162 мдаа
23:04 08.02.2023
163 Този коментар е премахнат от модератор.
164 успех и пиши след време пак
До коментар #11 от "Селянин":
джелем орки има ли? и местни просещи пари и услуги....23:38 08.02.2023
165 ще се изпарят
До коментар #17 от "волан":
Не само няма да им дадат нови жилища но те не притежават и земята под блока23:40 08.02.2023
166 Българин
01:04 09.02.2023
167 Радостин
жилища е на строителната МАФИЯ!!
НЕ МУ ВЯРВАЙТЕ НА ТОЗИ И ПОДОБ
НИ индивиди. Това са мошенници и
лакоми за печалби. Тези да с напра
вили някой паркинк или зелена гра
динка..?!! Няма да стане!!! Успяха да
вкарат в затвор свои противници.
Да Не говорим за качеството на ня
кои строежи! Виж ги ти!!! Искат да
заграбят единственото сигурно "не
що" на българите. "на запад, така би
ло" Я да кажат колко струва едно
тесничко гаражче..!? Този път ще
имат голями проблеми!!!
01:05 09.02.2023
168 Този коментар е премахнат от модератор.
169 Този коментар е премахнат от модератор.
170 Този коментар е премахнат от модератор.
171 112
Панелните жилища са им трън в очите.
08:02 09.02.2023
172 Джурнал листка
08:03 09.02.2023
173 Някой
08:26 09.02.2023
174 умен
До коментар #109 от "ДжафДжаф":
абе ти кога за последно ходи в Истанбул. Аз преди месец и не видях и една панелка. Стпалата им даже са от тухли(имам снимка)!09:40 09.02.2023
175 Умен
До коментар #110 от "Друг пенсионер":
15 етажна панелка НЯМА. Това е било ЕПК и то е здраво. Тук говорим за панелки!09:42 09.02.2023
176 Абе май
11:41 09.02.2023
177 реалист
До коментар #81 от "Щерев":
Наскоро по Дискавари в поредицата "Строителни рекорди"даваха филм за строеж на ЕЖБ 13 ет. три входа в Москва за 52 дни.Какво отричане от панелно стр-во,може да събарят 3-5 ет.зада освободят терен това-да така се прави в цял свят и с монолитни сгради .12:09 09.02.2023
178 Стария
До коментар #137 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Можем да си представим, войниците от КЕЧ-а се учеха да заваряват, шпакловат, боядисват и т.н. точно на панелните строежи. Така че си знаем какво е качеството, каква е технологията и т.н.Коментиран от #179
12:59 09.02.2023
179 Прав си
До коментар #178 от "Стария":
а и днешното ново строителство е с материали от Турция и голяма част работна ръка пак турци.13:03 09.02.2023
180 айде събаряй
15:29 09.02.2023
181 Гост
17:55 09.02.2023
182 Комент
20:31 09.02.2023
183 Za победа
Сега сме горди европейци, демократи и пр. Държавата не строи нищо, строят частни фирми по 7 хиляди жилища годишно, които почти никой не може да си ги позволи.
Като братята натовци ви спрат съвсем газта и тока, ще им се молите за палатки и хуманитарна помощ.
22:10 09.02.2023
184 Хитър Потър
08:00 10.02.2023
185 остарявам и ми омръзва да ви чакам...
22:22 05.03.2023
186 храним проститутки
19:55 29.12.2023