В момента България е държавата с най-евтини горива в ЕС. Много по-голямо е производството, отколкото търсенето на местния пазар, тъй като не може да изнасяме на европейския пазар, но цените стоят на същите равнища, което показва всъщност, че няма желание за това държавата да си свърши работата.
Това коментираха експертите Мартин Владимиров и Димитър Хаджидимитров в предаването "Денят започва" по БНТ.
"От влизането в сила на санкциите върху вноса на суров нефт и на горива през февруари, в момента България е единствената държава в ЕС с голям внос на руски суров петрол. Това означава, че при положение, че руският нефт се котира на цени от около 20-30 долара под средните на световните пазари, в момента рафинерията в България произвежда изключително евтини горива. Тъй като не може да ги изнася, както можеше към европейските страни преди 5 февруари, в момента би трябвало да има свръхпредлагане на горива. Много по-голямо е производството на горива, отколкото търсенето на местния пазар, тъй като нямаме право да изнасяме на европейския пазар", заяви Мартин Владимиров – енергиен експерт.
Според него, или трябва да начислява данък свръхпечалба върху компанията, или ако го начислява, то той се определя изцяло от компанията - производител на горива, а не реално от някаква независима оценка.
От друга страна, КЗК трябва да наложи и трета глоба за това, че не се следват пазарните тенденции и използва факта, че е монополен доставчик на горива в България, за да поддържа изкуствен марш на печалба, което се изчислява на около 60-70 стотинки на литър, смята Владимиров.
"България е в един общ пазар в момента и компанията "Лукойл" продава на цени малко под средните за региона, говорим за търговия на едро. Благодарение на тази компания ние сме гарантирали нашите доставки в страната. Не трябва да сме притеснени от това, че няма да имаме горива, което също е основен фактор за стабилността на икономиката. За последните 3 месеца цените на дизела паднаха с над 25 ст., а бензина с около 20 ст., говорим от началото на февруари до сега. Възможно е да има свръхпечалба, но всяка една компания е излезнала на пазара, за да прави печалба. А когато има свръхпечалба, плаща и повече данъци, което пък е добре за държавата", поясни Димитър Хаджидимитров - Асоциация на българските търговци, производители, вносители и превозвачи на горива.
КЗК си е свършила работата много добре и в момента България е държавата с най-евтини горива в ЕС, допълни той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 фен
09:19 14.04.2023
2 Тома
Коментиран от #6
09:20 14.04.2023
3 Пич
09:22 14.04.2023
4 Име
09:23 14.04.2023
5 стига пропаганда
09:23 14.04.2023
6 фен
До коментар #2 от "Тома":
Ами вкарай в сметката и наема, тока и газа, който европейците плащат, и що годе, ще се ориентираш. За пълчищата боклуци по улиците (човешки и материални) да не говорим.Коментиран от #22
09:24 14.04.2023
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Българка
Коментиран от #66
09:26 14.04.2023
9 Това е
Коментиран от #12
09:27 14.04.2023
10 Стрелата
09:31 14.04.2023
11 Сандо
09:31 14.04.2023
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Псевдо експерти
Коментиран от #60
09:33 14.04.2023
14 Тошко
Имате интернет - ползвайте го по предназначение. И по-малко лъжете!
Експерти сте дотокова, колкото аз съм космонавт!
09:34 14.04.2023
15 Безоловен
Коментиран от #19
09:34 14.04.2023
16 Дом
09:40 14.04.2023
17 Варна
09:41 14.04.2023
18 Ъъъъ
09:43 14.04.2023
19 Мхм
До коментар #15 от "Безоловен":
Що бе какво му е карат уралс.09:43 14.04.2023
20 Хихихи..
09:44 14.04.2023
21 Гост
09:44 14.04.2023
22 Олеле малеле
До коментар #6 от "фен":
Пази Боже от ганьовски арийци като твоя милост!09:46 14.04.2023
23 я марш
09:46 14.04.2023
24 ИВАН
09:49 14.04.2023
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Гошо
09:50 14.04.2023
27 хоминид
09:52 14.04.2023
28 бррр
09:52 14.04.2023
29 Шемет
09:54 14.04.2023
30 Вирус
09:54 14.04.2023
31 Перо
Коментиран от #35
09:56 14.04.2023
32 един друг
Принципа в България е, че когато цената на петрола намалява, горивата намаляват след 3 месеца, а когато растат, на третия ден вдигат и цената на горивата.
09:58 14.04.2023
33 сиромаха
09:59 14.04.2023
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 копейкин съм
До коментар #31 от "Перо":
То не може хем лев хем евтиния. Нали като не са на драхми гърците умират от глад и скъпотия. Не гледай гърците а Рассия с тях ще се сравняваме вече.Коментиран от #57, #59
10:04 14.04.2023
36 Тити
10:04 14.04.2023
37 ПСР
Това се не отчита.
Храната по-скъпа от европейската.
800% била печалбата на"Лукойл".Но пък им дават пари за тока....И с банките така.Вдигат си таксите по 4 пъти годишно.Една банка изнесла 250 милиона,друга-малко под 500 мнл.в чужбина.Прибавям телекомите и веригите.
Ето така се получава "микса" от скъпотия и ограбване на популацията.Иначе,ура за"най-евтините" и много"качествени",горива....
10:06 14.04.2023
38 Механик
Аз не знам дали сме с най-евтини горива, ама знам, че сме най-бедни. Така че и "евтините" горива са ни скъпи.
10:07 14.04.2023
39 Бгг
10:11 14.04.2023
40 Ххх
10:11 14.04.2023
41 Точно
10:13 14.04.2023
42 един
10:13 14.04.2023
43 гост
10:14 14.04.2023
44 Живко
БЪДЕТЕ ОБЕКТИВНИ!!!
10:18 14.04.2023
45 ОСА
10:18 14.04.2023
46 Експерти:
10:20 14.04.2023
47 Онзийййй
10:21 14.04.2023
48 Мнение
10:28 14.04.2023
49 Закс
10:30 14.04.2023
50 Наблюдател
Но ние трябва да вярваме, че те защитават интереса на българите, а не на окупаторите.
Коментиран от #58
10:30 14.04.2023
51 Ото
Обясняват , но или не знаят или се правят на ударени с мокър парцал
Акциза в българия е 646лв на 1000 л. най ниският в цяла европа , в съседна гърция където винаги дават за пример оууу колко са скъпи горивата леле мале - там акциза е 700€ на 1000л !
И човек като си направи една елементарно проста сметка и излиза че да си внесеш горива от гърция май май излиза по евтино !
10:30 14.04.2023
52 И това май
10:32 14.04.2023
53 Луд
Къде е по евтино?
Коментиран от #68
10:32 14.04.2023
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 дядото
10:46 14.04.2023
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 един
До коментар #50 от "Наблюдател":
Отвори си очите "Наблюдателю"!Ако цените във веригите "Кауфланланд","Лидл" и т.н. ти се виждат високи,имаш избор да пазариш в малките квартални магазини които не са от системата на чуждите вериги,собствениците им са българи и не изнасят печалбата си навън,а остава у нас!С "Лукойл" положението е коренно различно,само и единствено те произвеждат горива у нас,само и те единствено държат складовете за горива на едро /задължителни за всеки един друг вносител който иска да внася горива у нас/!Т.е. правителствата на Бойко Борисов и Герб+ Законодателната власт по-него време направиха така,щото "Лукойл" на практика да е монополист на пазара на горива у нас!Зареждаш си в автомобила в "Шел" или в "ОМБ" няма никакво значение,на практика горивото е руско и е на "Лукойл"!10:55 14.04.2023
59 Бачо Киро
До коментар #35 от "копейкин съм":
Вярно е, че цените в Гърция след влизането на еврото отидоха на м..ната си. Но въпреки това вземат двойно и тройно повечето отколкото българина. Въобще не можеш да сравняваш живота на един средностатистически грък с българин. Ще можеш, когато почнат гъркините да идват да гледат стари баби в България.Коментиран от #73
11:11 14.04.2023
60 Най-бедната сте,
До коментар #13 от "Псевдо експерти":
защото 12 години ви управлява крадец и вместо да излезете да гласувате и да го изхвърлите на бунището на историята, позволихте да манипулира и тези избори и ще изгубите още 1 година в безвремие, докато тикви и каскети замитат следите на кражбите.Цени на А 95 в Рим към 9:00 на 14/4: € 1,78 (3,48 лева); цени на А 95 в София на 14/4: 2,55 лева (€ 1,30). Разликата е почти € 0,50 или 1 лев. Грамотен си, процентното съотношение можеш и сам да си го изчислиш.
Коментиран от #69, #70
11:15 14.04.2023
61 Пешо кофторо
11:27 14.04.2023
62 Емо
През 2009-10 от Бургас до София пуснаха тръбата за нафта, което намали себестойността на горивото поне с 30%, но нищо от това не се отрази на цените на дребно, всичко пак отиде в свръхпечалбата. Малко по-късно Лукойл, който снабдява собствените си и други бензиностанции с гориво със свои цистерни, отдели транспорта от основната си дейност, регистрира се новата транспортна фирма на името на Вилхелм Краус, който е съдружник там, и намалиха заплатите на шофьорите. Всичко това се направи с цел генериране на изкуствени разходи за счетоводно загуба и увеличаване на връхпечалбата.
Коментиран от #64
11:39 14.04.2023
63 А за заплатите
11:52 14.04.2023
64 Един
До коментар #62 от "Емо":
Тръбата от Бургас до София или по точно Ихтиман е от 1971г. и не е само за дизел, а и бензин пускат по нея !11:56 14.04.2023
65 Платена статия
Коментиран от #67
12:15 14.04.2023
66 Прекалено
До коментар #8 от "Българка":
Високи са ,затова не мога да изляза от задръствания ,иначе при тази цена на петрола ,горивата трябва да са с лев надолу12:27 14.04.2023
67 Преди 2год
До коментар #65 от "Платена статия":
Марешки продаваше нафта бензин по 1,44 1,38 лв толкова беше и в Турция12:31 14.04.2023
68 Софиянец
До коментар #53 от "Луд":
Две € заплата ли е бе ,това е за селата далеч от Софето тука под 4 еврака нищо не барам12:33 14.04.2023
69 ОК ама ти
До коментар #60 от "Най-бедната сте,":
Защо говориш в трето лице във форма "ви"..ти не си ли от тази държава и теб не те ли управляват, не 12, а над 30 години разни продажници ??? Или само ти гласуваш за "правилните", а ние останалите българи не......Като не знаеш, кой и какво..не коментирай, ако обичаш?12:50 14.04.2023
70 а забравих
До коментар #60 от "Най-бедната сте,":
И цени, не пиши за сравнение,защото мога да ти пиша и аз много цени..различни и от къде ли не .....хайде със здраве!12:52 14.04.2023
71 Коментар
16:19 14.04.2023
72 Въпрос
12:24 17.04.2023
73 Момчил
До коментар #59 от "Бачо Киро":
Няма такова нещо. Атина и Солун не са Гърция. Цените в Гърция са двойни на нашите за каквото и да се сети човек, а като пример минималната пенсия е 411 евро. Преди 2009г.взимаха в пъти повече,но оттогава нещата много се промениха и са на нашия хал по малките градове.12:29 17.04.2023