Last news in Fakti

19 Май, 2023 08:42 3 187 29

Експерт: Проблемите с батерии идват най-вече от електрическата мрежа

  • тротинетки-
  • батерии

Тротинетки трябва да се купуват от оторизирани дилъри със сертификати за безопасност, защото на пазара има и фалшификати, казва Илия Левков

Батериите на електрическите тротинетки са добре защитени. Това коментира за БТА Илия Левков, председател на Управителния съвет (УС) на Индустриален клъстер "Електромобили" (ИКЕМ) и изпълнителен директор на ИКЕМ АД, след инцидента с електрическа тротинетка, която избухна при зареждане в жилище в София.

По думите на Левков проблеми със зареждане на този тип батерии може да възникнат при неизправност в електрическата мрежа или с несертифицирана и нестандартизирана зарядна станция, когато се зареждат по такъв начин. Възможен е и фабричен дефект на батерията, но това се случва изключително рядко. Левков даде пример с анализ на батериите на "Нисан Лийф" (Nissan Leaf) - на 400 000 продадени броя, дефектиралите са 0,01 процента.

По думите му обикновено проблемите са свързани с недобре занулена и заземена мрежа.

На въпрос дали е възможно при конкретния инцидент проблемът да е локален, а не толкова в самото устройство, той посочи, че в огромния процент е именно в електрическата мрежа.

"Българският държавен стандарт е перфектен и точен за това, но не винаги изпълнението е такова. Ако се получи така нареченото междуфазово напрежение, което да не може да бъде усетено от системата за защита на зарядното за тротинетката, е възможно да се случи подобен инцидент", каза той.

Експертът посочи и че неизправността в електрическата мрежа не се покрива от застрахователя, ако има застраховка.

"Волво" не разрешава предаване на техните неръждаеми хибриди на клиенти, без да е обследвана ел. мрежата, на която те се зареждат, токова защита в таблото, задължително заземяване по стандарт и чак тогава потребителите могат да зареждат", посочи още той.

По думите му проблем в електрическата мрежа може да повреди и зарядна станция.

Друг вариант за подобни инциденти с възпламеняване на батерията е удар върху превозното средство или някакъв пробив.

"Скокове, качване по тротоари, всичко това наранява корпуса, в който е самата батерия на тротинетката", коментира той и посъветва тя да се ползва според инструкциите за безопасност.

На въпрос има ли информация за инцидент с батерия на електромобил, той даде пример със случай в чужбина, при който клиент на "Рено" е минал през дълбока локва, в която е имало камък. При удара в камъка се нарушава целостта на опаковката на батерията и в нея влиза вода. Възпламеняване няма, но тя се поврежда.

Илия Левков каза още, че тротинетки трябва да се купуват от оторизирани дилъри със съответните сертификати за безопасност, защото на пазара има и фалшификати. Предупредителен сигнал за потребителя е, ако предлаганото електрическо превозно средство е прекалено евтино.


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 герап

    23 0 Отговор
    Експерт: Проблемите с батерииТЕ идват най-вече от електрическата мрежа,която е невежа.
  • 2 мъкаааа

    18 0 Отговор
    Електрически тероризъм.
  • 3 Жичкаджия

    33 1 Отговор
    Тепърва ще берем ядове с тия електрически транспортни средства и техните батерии !
  • 4 щурецъ

    18 0 Отговор
    Не можем да си купим друга електрическа мрежа. Тя не е като торбичка полиетиленова или щайга в кварталния махазин.

    Коментиран от #10

  • 5 Азз

    20 0 Отговор
    Лобистко....много лобистко....
  • 6 Гост

    19 0 Отговор
    Тя работата малко стана като на кривия патлак дето вълната му пречела.
  • 7 ха ха

    9 0 Отговор
    Преди да си внесете тротинетката си обследвайте мрежата, преустройте си къщата за да можете да държите тротинетката на пожаробезопасно място и си увеличете застраховката... Аз съм сигурен, че е ел. мрежата в дъното на всички проблеми. И знаете ли защо? Защото съм виждал в самолетите предупреждение батерии и устройства на батерии да са в ръчния багаж. Стюардесите имат едни дебели ръкавици и съд с който тичат да сложат някой прегрял мобилен телефон. Изглежда се опасяват в багажното някой да не слиза да си включва телефона без да го забележат... ;)
  • 8 факуса

    8 1 Отговор
    и що се допускат опасни превозни средства за употреба
  • 9 Гербераси долни

    19 1 Отговор
    Последно време в БГ има проблем ,ти си виновен некоственно ,гаранцията ти отпада пии студена водица и се чувстваи еко,а Ковачки гори с тонове боклуци прави пачки ,а ти си гледаш рекламите как ако намалиш топлината в дома си ще спестиш и ще си Еко и ако переш на по малко градуси всичко е о.к. и така по зелената сделка като сделката с обяда половината яли зеле половината свинско но средно статистически всичките яли свинско със зеле .В БГ е така плащаи си за всичко ,но за защита не ни търси оправяи се ти си виновен.
  • 10 ха ха

    9 0 Отговор

    До коментар #4 от "щурецъ":

    Ти не можеш да си купиш, ама ние зелените от давос ще ти купим в името на климата и неговата промяна. Ще купим с твоите пари и дори печалба няма да направим, защото ще я дадем на НПО-та да те съдят, ако много мрънкаш. Или най-малкото ще ти броят бюлетините като гласуваш.
  • 11 политическа линия

    16 0 Отговор
    Пак търсят "под вола теле", за да оправдаят генералния курс на Партията - електрификация! За стотиците самозапалили се телефони Samsung Note пак ли мрежите бяха виновни? Тук няма много електрически коли, но колко се запалиха в САЩ, например?
  • 12 С китайските стоки е така - опасност

    7 6 Отговор
    Некачествени ментета, за това се опитвам да не купувам нищо китайско, ако има по-качествен аналог. Винаги предпочитам да дам повече пари и да подкрепя качеството.
    Благодаря на много български фирми и компании произвеждащи наистина качествен и надежден продукт

    Коментиран от #14, #19

  • 13 Българин

    21 0 Отговор
    Платен експерт. Със същият успех можеше да обвини и фазите на луната. Едно качествено зарядно трябва да може да работи безпроблемно от 110 до 220в, а тва с междуфазовото нам кво си .....Абе тоя кво е завършил? Школа за лъжци и маркетинг?
  • 14 Хмм

    4 1 Отговор

    До коментар #12 от "С китайските стоки е така - опасност":

    Цял свят произвежда в чайната, защото е евтино. Каквото сам си направиш...
  • 15 Ти да видиш

    10 0 Отговор
    Ми ако беше кола? 60 000 евраци щеха да се възнесът към небето! Аре я ше си карам Голфака!
  • 16 Колко клиенти,

    5 0 Отговор
    Дневно, се оплакват в елекроразпределителните дружества, за повредени ел . Уреди, бе Леков ?
  • 17 Кукуригу

    24 0 Отговор
    Пишман-"експерта" да прочете за какво служи BSM и да обясни как възниква междуфазово напрежение при монофазно захранване!И в репортажа имаше един умен пожарникар който обясняваше как не трябва да зареждаш уреда без надзор!Сигурно трябва да седиш до тротинетката и докато я надзираваш да се молиш да не гръмне!
  • 18 Доротея

    8 0 Отговор
    Уу-уууу, то цяла наука, бе Лечков!? Покажи диплома от ВЕИ и тогава получаваш съответната опасна батерия! Закривай! Не ми се явявайте повече! Отказахте ме навреме!
  • 19 Да бе верно

    6 0 Отговор

    До коментар #12 от "С китайските стоки е така - опасност":

    Ама ако не е китайско, значи е менте !
  • 20 Мухаа,хаа!

    6 0 Отговор
    Това което се случи е нищо,в сравнение със последиците ,при възникнал пожар в прехвалените електрокари.Да опази Господ всеки,но при сериозен сблъсък , онази батерия гори като бенгалски огън.Ще стопи купето,като вощеница, а за хората вътре ....
  • 21 Елинджинер от МЕИ-то

    8 0 Отговор
    Глупости на търкалета! Батериите си имат БМС! Проблема е, че се навъдиха хиляди фирми, които правят блокове от батерии и ги продават незнайно как направени!
  • 22 Лъжливо заглавие, Краси,

    6 0 Отговор
    Мрежата е невинна. Ако зарядното устройство е проектирано и изпълнено според нормите за безопасност няма риск нито за него, нито за батерията. Моето, например, работи от 80 до 280 волта.
  • 23 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    9 0 Отговор
    Какво междуфазово напрежение? Междуфазовото напрежение се нарича линейно напрежение и е равно на 380 волта. Понякога при повреда може да дойде в контакта, и вместо 220 волта да има 380 волта. Това няма да повреди само зарядното, но и всички уреди в сградата! Високото напрежение няма да доведе до презареждане на батерията, а ще повреди зарядното и то ще спре да работи. Друго е важно - тротинетките да са от сертифициран производител. Да има знак СЕ. CE маркировката представлява знак за съответствие, който се поставя върху определени продукти, предназначени за европейския пазар след 1993 г. Чрез този знак се декларира, че съответният продукт отговаря на европейските изисквания за безопасност, опазване на здравето и на околната среда. CE обикновено се приема за абревиатура на френския израз Conformité Européenne. Това означава, че вероятността да попаднете на батерия с фабричен дефект е изключително малък!
  • 24 Васко

    5 3 Отговор
    В момента чакам да разтоваря контейнер с китайска стока в склад в Франция. От тук 90% от стоката заминава за Германия за Инглощат. Предполагам, че се досещате коя марка автомобили се произвежда там. Вече ми е яско колко оригинални са немските автомобили. Миналата седмица имаше части за окачване - оригинално китайско...
  • 25 Сега се започват 7 дни и нощи

    5 1 Отговор
    български чушкопечни експерти да ръсят размисли и страсти на българският потребител и да го филмират.Всичките джаджи се зареждат с импулсни адаптери
    който са в пъти по-добри от старите тухли и с куп защити.На практика такова захранване да направи пожар клони към 0 ако ще и мрежата да не ви е занулена.Работният диапазон е много голям 110 до 285 волта това е много важно защото винаги и във всяка мрежа има колебания. Ако напрежението е под 110 волта няма проблем просто няма да зарежда но ако надвиши тези 285 волта се чува пук изгаря бушона, мосфет транзистора, чип ако има такъв, ценер диода и оптрона.Този тип захранвания са главанично разделени и постояно се следят параметрите на изхода и входа.Ако по някъв начин захранването примерно надвиши тока и напрежениято на изхода което е невъзможно но да приемем че е станало тогава ще сработи защитата на чат... Ако откаже примерно електрониката всяка клетка в батерия има в нея механична защита.
  • 26 Механик

    7 0 Отговор
    Тоя е експерт, колкото аз съм цигулар.
    Зарядните адапери, които идват с тия батерии са подсигурени към всякакви стресове на токопреносната мрежа. Ако не са, значи са менте.
    В лаптопите също се ползват точно такива батерии и те се зареждат от същата мрежа. Колко лаптопа са се подпалили?
    Проблема при т. нар. "тротинетки" е, че от сравнително малки батерийки се изисква отдаване на много по-голяма пикова мощност. Тока (ампеража) който протича в тоя момент е непоносим за тях. това води до "подуване" на батериите от където идва тяхното разхерметизиране. А тия които са учили химия, сигурно помнят, че хим. елементи от алкалната група са с висока активност. От подуването, до запалването на лития ви дели една крачка. Малко водица и става пожар. Металите изгарят с екстремно висока температура.
    Тези батерии са НЕПОДХОДЯЩИ за ползване в превозни средства. Което прави и самите превозни средства много опасни.
  • 27 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    6 0 Отговор
    От уроците по химия помня експеримента с натрий. Натрий потопен във вода, бурно я разлага - отнема хидроксилна група ОН и се освобождава водород Н. При по-голямо парченце натрий, водорода се взривява! На въздуха, натрий много бързо се окислява и затова го съхраняват потопен в спирт. Литият е алкален метал, както натрия и е изключително химически активен, въпреки, че натрия е малко по-активен. Така, че, правете си сметка какво представляват литиевойонните батерии!
  • 28 Гост

    3 0 Отговор
    Проблемът идвал от мрежата?Зареждат ги с много "крив" ток вероятно.
  • 29 Иванов

    2 0 Отговор
    Защо тогава всички ел.тротинетки и триколки не паднат цените им драстично а тази Диана дето се пише за експерт по пътна безопасност казва че като има стикер ЕС непременно ще е безопасно Ами че то всеки навсякъде и всичко копира и фалшифицира може да си лепят каквито си искат стикери още преди 15 години мой познат купи Нокия от пазара във Варна като видя вътре че имаше лепенка на Нокия но като я загледа и видя че стикера е фалшиф и не отговаряше на телефона даже разбра чрез компютъра си че камерата на телефона далеч не беше 8мп а два така че няма ли строг контрол на тези китайски и турски стоки всичко ще е на магия.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове