Ние сме в предизборна кампания от доста време насам. Може би тази сглобка, която трудно беше сглобена и с едно доста нетрайно лепило, даде възможност на всеки един от участниците по-отрано да се подготви за това развитие на ситуацията. Това каза доц. д-р Александър Христов – университетски преподавател, председател на Българската асоциация на PR агенциите и член на Българското дружество за връзки с обществеността, в предаването "България, Европа и светът на фокус" на Радио "Фокус".
По думите му твърдите ядра на политическите партии могат да бъдат разколебани заради умората от непрекъснатите избори: "Затова виждаме едно обръщане основно към твърдите ядра, които трябва да излязат, макар и по-малко ентусиазирани, отколкото преди, и да подкрепят политическата сила. По-натам може да видим и обръщане към някакви нови аудитории", прогнозира доц. Христов.
Партията, която към момента води в социологическите проучвания, е ГЕРБ. Тя е постоянна в посланията си и комуникацията с електората, отбеляза той. "Това всъщност е прекрасно за тях, защото дава възможности за натрупване и сплотяване на тези хора, които могат да бъдат леко разколебани, но все още продължават да вярват и да гласуват в тази посока. Символиката на останалите комуникационни сигнали също е изключително показателна – откриване на кампанията в Стара Загора, в центъра на страната, с един от най-успешните регионални кметове, отново заявки за решаване на проблеми, трупани с времето. За добро или лошо, ГЕРБ се формираха малко като "тефлонова" партия – много-много не им се лепят гафовете – нещо като ДПС. Трябва да стане нещо наистина чудовищно, за да ги катурне. Това с времето се натрупва. Това е капитал, трупан дълги години", коментира PR експертът.
"Продължаваме промяната – Демократична България" също залагат на познатата реторика, отбеляза той. "Само че според мен е необходимо те да излязат навън, не на жълтите павета, не пред Народния театър, защото до някаква степен тези избиратели са спечелени. Те трябва да стигнат до хората в провинцията, които са разочаровани, които искат да решат проблемите си на местно ниво. Мисля, че те силно осъзнават това", смята доц. Христов.
Според него Христо Иванов проявява визионерство и се опитва да разшири влиянието на политическите сили в коалицията и сред останалите гласоподаватели.
Комуникационната стратегия на ДПС и мобилизацията на електората се развиват по различен начин, а активността по места е много по-силна, отбеляза експертът. "Фигурата на Пеевски е дразнеща, може би точно заради това, че насъсква и останалите срещу ДПС, но в същото време може да окаже сплотяващо влияние. По отношение на Елена Йончева – от комуникационна гледна точка винаги съм бил адски скептичен към този тип "политически палачинки", дали могат да мобилизират. Те не могат да вземат от своите гласоподаватели от своята предишна партия някакъв имиджов позитив и да го пренесат в новата. Абсолютно невъзможно е това, особено за фигури с доста сериозна експозиция, каквито са Елена Йончева и Явор Божанков. Тези обръщания се случват изведнъж и имиджовият капитал на тези фигури и на политическите сили много бързо се изсипва", коментира Александър Христов.
Той отбеляза, че трансформацията при Петър Волгин, който става един от кандидатите на "Възраждане" в листата за евроизборите, върви от много време и в този смисъл тя е по-лесна за възприемане.
По думите му изключително интересно ще бъде как ще се разпилеят левите гласове между левите политически сили в лицето на БСП и "Солидарна България". "От една страна имаме една достатъчно устойчива политическа сила със сравнително стабилен, макар и доста ерозиращ електорат, и една изключително импотентна върхушка. От друга страна имаме Ваня Григорова, която умее да увлича, да привлича и заради това, че дълго време е била доста близо до хората. Всички политически сили в лявото пространство очевидно и очаквано ще дрънкат на струната на социалното, на възможностите за "по-бедните хора", за "малкия човек", за всички клишета, които от доста време използват и за които естествено имат някаква вярна аудитория", очаква доц. Христов.
Според него "Синя България" има потенциала да влезе в следващия парламент. "Тази формация е свързана с десни в икономиката и политиката консервативни идеи, с внимание към малкия бизнес – това е област и група от хора, които не виждам почти никой да засяга, с малкото предприемачество, дори с интересите на големите компании. Ако "Синя България" успее да обедини този тип необединени все още хора в едно, биха могли да спечелят", смята PR експертът.
"Има такъв народ" по думите му все още остава партия загадка. Той не вижда устойчивост и ясно изразен профил при нейните поддръжници. "Партията е силно концентрирана около лидера си. Те не могат да изкарат едно читаво послание, политика. Едва ли ще видим нещо кой знае какво от тях, освен някоя комуникационна полюция", коментира той.
Доц. Александър Христов очаква кампания, основана на компроматна война.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 по моята тв това даваха
не знам колко години го осъдиха де, това не го показаха
18:01 10.05.2024
2 Каква
18:06 10.05.2024
3 надценил си ги
18:07 10.05.2024
4 Отровен
18:12 10.05.2024
5 Ний ша Ва упрайм
18:13 10.05.2024
6 Българин
Коментиран от #7
18:35 10.05.2024
7 Сатана Z
До коментар #6 от "Българин":
Още 500 години турска телевизия ще им дойде дюшеш на Българите и вместо за Козяк ще се бъхтят за Султана като са толкова отворени.18:38 10.05.2024
8 ТаУмВзе
18:41 10.05.2024
9 Петя
18:46 10.05.2024
10 Българин чист
18:53 10.05.2024
11 !!!?
19:12 10.05.2024
12 Стършели
20:46 10.05.2024