23 Юни, 2024 18:19 24 785 162

Удар: Още на следващия технически преглед автоматично хиляди българи ще останат без автомобила си

  • екологични изисквания-
  • автомобил-
  • сваляне на номера-
  • служебна дерегистрация

Свалят ти номерата заради новите екологични правила в ЕС!

Удар: Още на следващия технически преглед автоматично хиляди българи ще останат без автомобила си - 1
Снимка: БГНЕС

Автомобилите, които не покриват изискванията за граничните стойности на емисии от отработени газове съгласно екологичните норми, да бъдат дерегистрирани служебно. Свалянето на регистрацията е наложително, за да се прекрати практиката с отстраняването на катализатор или филтър за дизелови частици.

Мярката е заложена в Националната програма за контрол на замърсяването на въздуха 2020-2030 г. в актуализирания Интегриран национален план „Енергетика и климат“, качен за обществено обсъждане, показа проверка на „Телеграф“.

План

Планът предвижда отнемане на регистрацията на превозните средства, които не покриват изискванията за гранични стойности на емисии от отработили газове съгласно нормите, утвърдени за съответната им екологична категория. При установяване на такова нарушение, когато автомобилът отиде на задължителния Годишен технически преглед (ГТП), информацията се подава към единната система и колата ще бъде автоматично с прекратена регистрация. Обмисля се вариант собственикът на автомобила да има възможност в рамките на 30 дни да възстанови фабричния конвертор или филтър за твърди частици. След което да има възможност да премине повторно ГТП, преди да бъде окончателно снет от отчет в КАТ. Целта на мярката е да се предотврати „изхвърлянето“ на стари превозни средства на българския пазар, мотивират се вносителите.

Идея

Идеята е поетапно модернизиране на състава на автомобилния парк у нас чрез налагане на ограничения върху вноса на употребявани превозни средства с екологична категория под Евро 4. В Националната програма е предвидено дори такива коли да не могат да се продават и на вътрешния пазар. В плана се залага насърчаване на производството и потреблението на алтернативни възобновяеми горива, а именно водород, включително чрез развитие на инфраструктура за алтернативни чисти горива. Проверка на „Телеграф“ по сервизи за ауспуси и гърнета показва, че интерес към премахването на катализатор вече няма, както е имало само допреди 2-3 години. Хората обаче питат за връщане на катализатора. „Различно е за всеки автомобил, на един може да е 50 лева, на друг 1000, средно е около 500 лева. Толкова е дипиефът, както му казват на филтъра за дизелите“, обясни за „Телеграф“ майстор от столичния бул. „Сливница“.

Негов колега пък бе категоричен, че дори да дойде клиент да иска отстраняване на катализатор и слагане на резонаторно гърне, което да го замести, категорично им отказва. „Това не е Близкият изток, тук сме в Европейския съюз и трябва да свикваме“, категоричен бе той. Иначе цената на такъв заместител на катализатора е между 50 и 100 лева. Премахването на филтъра за твърди частици, на EGR клапан пък струва между 150 и 300 лева. Цената включва и софтуерното му премахване, отнася се за всички видове автомобили, включително и от ново поколение.


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 123 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    356 50 Отговор
    Всички на площада с тояги

    Коментиран от #3, #20, #80, #87, #145, #148

  • 2 Делю Хайдутин

    294 11 Отговор
    Е сега ще има голяма корупция на прегледите.

    Коментиран от #27, #49

  • 3 Хахахаха

    53 135 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Свалянето на регистрацията е наложително, за да се прекрати практиката с отстраняването на катализатор или филтър за дизелови частици.


    А не е ли правилно да се сваля регистрацията, при такива ситуации???

    Коментиран от #137

  • 4 Гост

    223 27 Отговор
    Пада в съда на втората седмица!
  • 5 Хаха

    272 32 Отговор
    Ние нарочно караме стари коли. Обичаме да ни е гадно.
  • 6 на майка ви в

    213 13 Отговор
    нещо за газовите...облекчения ала бала...., ама надали точно на тях ще им свалите номерата 100% изедници !

    Коментиран от #147

  • 7 Глобалист

    288 23 Отговор
    Лека полека ще ви вземем правата и свободите. Свободното придвижване ще стане лукс
  • 8 да де

    310 15 Отговор
    Доказано е, че замърсяването на въздуха заради старите автомобили е около 7% от общото замърсяване, но разбира собствениците на такива автомобили са най-удобните за измислени глоби и наказания.
  • 9 Шофер

    72 64 Отговор
    Дизелите ще минават. Методиката за проверка у нас е сбъркана. Проблем ще е за бензиновите масларки. И най-сетне, ще започнат да се проверяват спирачки. Щото, до сега, върнат от преглед, нямаше.
  • 10 Мхъм

    174 25 Отговор
    Само КАТ могат да свалят номерата, нека пробва някой от тия тъпанаpи паpазити по пунктовете да пипне номера😬

    Коментиран от #14

  • 11 мдаа

    209 22 Отговор
    Дърво, дървооо, друго няма да вкара в пътя брюкселските марионетки.

    Коментиран от #133

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Дъулкбц

    155 10 Отговор
    И с колко ще вдигнете цената на прегледа?
    Изедници!!!!
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Васо

    203 36 Отговор
    На кой ги приказвате тия за замърсяването, бе... Нов дизел имал по- малко емисии от стар дизел... Все едно да кажеш, че лай!ното на дете на две години мирише по- малко от лай!ното на 80- годишен дядо... Не бе, дебили... И двете си миришат еднакво и са с еднакви емисии. Както и дизелът на 2 и 20 години. Двигателите са им едни и същи. Горят дизел, мирише на дизел. Като почнем да горим гюлово масло, ше ирише на рози по пътищата. Целта е друга. Вносителите на автомобили и производителите на катализатори са огладнели. Те това е цялата работа....

    Коментиран от #41, #47, #76

  • 16 как ще стане тая работа

    183 12 Отговор
    Следват поредица от избори. Чакам с нетърпение да видя кой ще се осмели да гласува за подобно нещо.

    Коментиран от #50

  • 17 да де

    177 3 Отговор
    Един възрастен човек от село ми каза защо ми е нов автомобил ние на село сме забравени от бога и без това ги ползваме повече като линейки за да стигнем лекар, болница или аптека.
  • 18 Ония с Фордо

    120 22 Отговор
    Това което искат да направят се нарича дискриминация !
    Нещатата се оправят по друг начин - идва колата на технически не е изправена и се връща за да бъдат отстранени забележките . Няма плакета за ГТП докато не преведеш колата в нормите . В един момент ще се окаже че да приведеш колата в нормите ще надхвърли стойноста на дръгела и сам ще се откажеш от него . А когото хванат да кара без ГТП сам си е виновен .
    Но за всичко това си трябва контрол и превенция ама при тая корупция

    Коментиран от #38

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Гост

    45 124 Отговор
    И що ривете? Аз не искам да дишам газовете.

    Коментиран от #26, #61

  • 22 Иван

    12 57 Отговор
    Взимат някой лев и си правят кефа. Знаем се.

    Втората употреба на автомобили, не е удачна.

    Но - по нашите порядки - това ще е тристалетия.

    Живи и здрави - нали тровят и свойте деца.

    Абе - живи и здрави.

    Коментиран от #108

  • 23 Васо

    167 6 Отговор
    На дъртите Астри на КАТ ще мерите ли емисиите? Смешници.

    Коментиран от #105

  • 24 Дрънч

    68 9 Отговор
    Туй да знайти я добре. Че нали секи си има така едно 50-60 илядо лева за колата, па 300-400 илядо за къщъъ, па ощи за други работи.
  • 25 А50

    152 3 Отговор
    А някой няма ли да направи опит да спре дървената мафия, вкл и Сакскубурготски да изсичат горите безогледно, но пък всичко със законни бележки
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Чета

    141 4 Отговор
    тука план за това, план за онова, не разбрах само някой от тия боклуци има ли дори нещо като план за вдигане на икономика и доходи. Тогава проблемът с колите сам ще изчезне.
  • 29 Анонимен

    105 6 Отговор
    Решението е лесно..Слагаш втори ауспух който не се вижда и само част отива към оригиналния А старите камиони които са с двойно или тройно задвижване по горите за дърводобив как ще минат прегледа ? А старите Уазки същото....по планините все още има хиляди стари руски джипове Ниви и Уазки защото по добри автомобили не стават за екстремни работи....
  • 30 хммм

    124 10 Отговор
    Koй го казва това??? Вземете се разкарайте! Искате да лишите хората от автомобили. Това правителство е ПРОДАЖНО и трябва НЕБАЗАВНА ОСТАВКА!
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 ха ха

    83 4 Отговор
    това преди или след ядрената война ще е ?
  • 33 Сеирджия

    66 6 Отговор
    И аз си мислех, че ще стане така, както го описва авторката на статията, но сега ще я изненадам, като я светна, че почти всички амтомобили пак си минават прегледа без проблем. Авторката е умна и ще я оставя сама да се сети защо пак почти всички си минават прегледа, независимо дали имат или нямат катализатор.

    Коментиран от #57

  • 34 Анонимен

    80 5 Отговор
    Ами дори и да имат старите вредни емисии ако се кара по 500-600 или 1000 километра годишно какъв е проблема...А тези де карат по 50-60 или повече годишно да не би да замърсяват по малко
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Евро Пейка

    44 3 Отговор
    Мой познат ми разказва как се минава на ГТП в Австрия.
    Отиваш в сервиз с лиценз или в свтпмото клуба и ти преглеждат автомобила. След това ти издават протокол със забележките и неизпрсвностите и имаш срок от две седмици или 1000 км да го отстрани и да минеш повторен преглед без да доплащаш . Сам преценяваш дали ти се изплаща да ремонтираш автомобила и никой не те протеснява и е те плаши че ще ти свалят номерата .Ако всичко е наред лепят ти плакета която важи 12 + 4 месеца (градинските 4 месеца неважат извън страната ).
  • 37 ГТП

    41 6 Отговор
    Ще си плащат и ще минат както преди с гражданската. Беше задължително, но няколко години се минаваше на мой човек. В България се пишат закони, които никой не спазва. За да не се нарушава закон, трябва да няма как да се наруши.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 ИВАН

    112 7 Отговор
    Уж всичко се прави за доброто на хората, ама всъщност е против хората ... Представете си, че някой стар човек има кола и я ползва веднъж в месеца - така нищо не замърсява - и на него ли ще вземете колата ?

    Коментиран от #44

  • 40 Анонимен

    96 6 Отговор
    Днес в София за Перник минах по южната дъга и на връщане по северната .. Съжалявам че не заснех на видео как модерни5-6- 7-8-10 годишни коли пушат като стар трактор Беларус Тези лъскави джипове и коли как минават преглед??

    Коментиран от #52

  • 41 Грешиш

    26 22 Отговор

    До коментар #15 от "Васо":

    Тук вече грешиш. Аз карам 9 годишно ауди. При нормо в България до сега 3, моята отчита 0.003. Това е огромна разлика. Визирам кола с ad blue

    Коментиран от #69

  • 42 Файърфлай

    49 6 Отговор
    Нов технически бисер ,братя -от ауспуха излизат ,,дизелови частици,,....Умопомрачително !
  • 43 Орел

    57 3 Отговор
    Да ми коментират и как ще стане това за бусове и камиони. Нали нормата е една за всички МПС.

    Коментиран от #53

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 мотиката е на 211 страница

    45 5 Отговор
    от Националната програма. Там е записана и идеята за повишение на броя на електрически споделвни автомобили, като се цитира името на голяма ЧАСТНА ломпания. Защо държавата не отнеме лицензите на компании отдаващи ел превозни емпс и двуколесни и не започне същият бизнес? Или май е по-добре някой да инвестира и само богопомазани за завличат парсара?
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 да де

    20 3 Отговор

    До коментар #44 от "дрфтгъхуйи":

    а знаеш ли че всичко това се дължи на доброволно задължителното застраховане ?
  • 49 Град Козлодуй

    22 1 Отговор

    До коментар #2 от "Делю Хайдутин":

    Корупция е имало и ще има винаги
  • 50 2254

    22 20 Отговор

    До коментар #16 от "как ще стане тая работа":

    Тъкмо де! С един курщум - два заека. Един автомобил по-малко на село и един дядо по-малко пред ДжиПи-то и пред аптеката.

    Коментиран от #74

  • 51 Методиевич

    63 2 Отговор
    Ще почнем от астрите на МВР, линейките на общинските и държавни болници, автобусите и маршрурките на градския транспорт.......
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 000013

    38 2 Отговор

    До коментар #43 от "Орел":

    Фалират и затварят транспортни фирми което пък води до появата на монополист на пазара
  • 54 ХаХа

    45 2 Отговор
    Без номера пред Партийния дом пълна с гориво и драс клечица
  • 55 Майстор Тричко

    110 6 Отговор
    Карам 25 годишен автомобил между 3 до 5000 км на година (основно само за пазар, болница и веднъж до морето) - 130 кс - 8/100 литра / км. Колкото по-стар става, толкова повече го обслужвам и ремонторам, просто защото нямам излишни 10, 100 до 200 000 хиляди за нов, а и няма да имам, ако не крада държавни средства като важен партиен член. И претендирам, че този (богаташ / крадец), който изминава 50 до 100 000 км на година с возило 300 кс - 15-20/100 литра / км замърсява въздуха 20, 50, 100 пъти повече със своя турбо супер нов автомобил (по правило - като например джипката на Боко Тиквата, новите БМВ-та на полицаите, автобусите, ама не само) Евро незнайно какво (ако ще и 10 да е). Та кой е по-големият мизерник според всички вас?

    Коментиран от #86

  • 56 Замислен

    61 2 Отговор
    И къде ще видим резултатите от ,,общественото обсъждане"?В тефтера на арменския поп?Не се спряхте с глупостите си.
  • 57 е ясно е

    23 7 Отговор

    До коментар #33 от "Сеирджия":

    Ще се дават рушвети,ама не е ли правилно да си оправиш колата с тия пари вместо да пълниш гушата на сервизите
  • 58 ЧОЧО

    76 7 Отговор
    Автомобила е лична собственост,никой няма право да ми го отнема.Стига сме живели по комунистически, това са оправдания на нашите некадърни управляващи.През година смяна на лични карти,смяна на книжки всичко е за пари с това няма да стане .Оправете пътищата ,заплати ,пенсии като в Европа и тогава ни сравнявайте с тях.Не на правете на глупаци половин България работи навън и знаем как етам.

    Коментиран от #161

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Даниел

    51 2 Отговор
    Имам Порше 80-та година ,когато все още не е имало екостандарти,колата непригодна ли е???

    Коментиран от #78, #126

  • 61 факуса

    47 3 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    ами искаме коли с адекватни цени,не да подържаме високия стадарт на великите крадливци
  • 62 Даниел

    59 3 Отговор
    Това означава,че градския транспорт в 87% от градовете в България ще бъде спрян???
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 358

    48 4 Отговор
    Не си изхвърляйте здравите коли. Тъпотията ще премине и след време ще струват теглото си в злато. Консервирайте ги в плевнята за по добри времвна! Нито вода иска, нито храна.
  • 66 ще ме изтрият сигурно

    74 5 Отговор
    Всичко това е измислено от зелената измет ! Това , автомобили , соларни , ветро паркове , парникови емисии , всичко е да скубят , редовите човекоподобни ! Който иска може да мине по пътя за ГКПП Лесово , за да види с очите си между Ямбол и Елхово какъв соларен парк се изгражда , дължина около 4000 м. широк около 200 м. и това на абсолютно равна и плодородна земя ! Всеки може да сметне декарите земя , но едва ли и Господ може да каже колко пари , ще ни одерат от кожата , ето първото увеличение на тока е от 01 -07 - 2024г., а колко имаше и колко още ще има никой не знае , и всичко това заради тази ненаситна зелена европейска п-а-п-л-а-ч !

    Коментиран от #100

  • 67 Яяяяяяя

    11 3 Отговор

    До коментар #20 от "зъл пес":

    А какво ще правим с хората, които имат флатуленции, и на тях ли ще им взимаме регистрацията

    Коментиран от #82

  • 68 Дядо Йоцо гледа

    55 5 Отговор
    Народе , в София са бандити и мафия , какво очаквате от такива , та те държавата продадоха , 90 милиарда лева дълг ,кой ще го връща !
  • 69 За размисъл

    54 4 Отговор

    До коментар #41 от "Грешиш":

    Кой замърсява повече: 0.003х150х км=150 или 3х10х км=30. Новото е 5 ПЪТИ отгоре. Ако всички с новите правите до 10 хиляди на година, което е средното за страната, ОК прав си. Истината обаче е, че нов се купува, когато ти трябва да го сцепиш от каране. 3 годишен нов внос дизел са на по 250-300хиляди почти изнесени. Оставете нормалните хора на мира. Цапат реално в пъти по-малко от внушенията на либералчетата

    Коментиран от #110

  • 70 дядото

    49 4 Отговор
    и какво.наглите политици отново ще наказват невинните.авто къщите внасят а-ли,снемат им катализаторите и вместо да бъдат санкционирани,ще санкционират бедния и мизерстващ народ.страшно ще става в тази територия,чуйте ме,много страшно.
  • 71 А ДА ВИДИМ?

    17 26 Отговор
    ДВА ЛЕВА НА ЛИТЪР ЕКО ТАКСА И КОЙТО КАРА МНОГО ИЛИ КОЛАТА МУ ХАРЧИ МНОГО ЩЕ СИ ПЛАЩА ИЛИ ЩЕ Я ПОЛЗВА ПО-РЯДКО, САМО ПРИ голяма НУЖДА. И БЮДЖЕТА ЩЕ Е ПЪЛЕН И ВЪЗДУХА ЧИСТ И ЗА ПАРКИРАНЕ МЕСТА - КОЛКОТО ЩЕШ!
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 гост

    31 10 Отговор
    Какво реват дизелджиите и сега на ГТП-то като тръгнат саждите, гасят двигателя и чакат тъпия софтуер да хване средно статистическа стойност… Иначе това че хората нямат пари и за това карат такива коли, е пълна глупост, подарил съм на майка ми 10 годишна кола с фабрична газ, струваше 9 хиляди, наложи се смяна на бутилка, 400 лева и катализатор 800, но пък на пререгистрацията на бутилката ме гледаха толкова подозрително че мериха всичко дето има да се мери … Ако човек не може да си позволи да поддържа дизелова кола в прилично състояние има бензинови и газови коли, евтини, икономични и достъпни откъм поддържка , които не пушат като ТЕЦ Бобов дол
  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Шах

    33 1 Отговор
    Не е случайно, че сме най - бедните в Европа. А живеем на плодородна земя.
  • 76 Урсулата

    37 3 Отговор

    До коментар #15 от "Васо":

    И аз и аз съм гладна, след ваксините, само на една заплата е доста тегаво
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 Фактор

    65 5 Отговор
    Как така ще ми отнемат колата, да не са и дали парите? Щом влиза в заводските параметри ако ще да е произведена преди 50 години защо ще правите проблем. Това ли ни донесе евроатлантическата демокрация? забрани след забрани за народа, а една управляваща и забогатяла върхушка ще живее на гърба на народа. Спрете се бе господа, не са ви виновни колите, а това, че изсякохте горите. Не предизвиквайте народа.

    Коментиран от #99, #112

  • 80 ОТ ДО

    20 4 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Време е даже закъсняваме.

    Коментиран от #81

  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 000013

    10 0 Отговор

    До коментар #67 от "Яяяяяяя":

    Ще ом монтират бодикат с активен въглен за обиране на миризмите
  • 83 здравко тошков

    36 3 Отговор
    тука като не е близкият изток ,дайте ни германските заплати и пенсии и работата ще се управи от само себеси
  • 84 Така

    35 8 Отговор
    След корона вирус цирка, казаха че следващият цирк ще е екология. Много хора си мислят, че тези кавали се базикат. Не не се базикат и нищо не можете да направите.
  • 85 Отдавна

    3 23 Отговор
    трябваше да се случи това!
  • 86 Утрепан

    43 5 Отговор

    До коментар #55 от "Майстор Тричко":

    Нови коли могат да си позволят само хора, които се занимават с далавери, схеми, кражби и корупция, а всички останали ще си карат за съжаление старите колици!!! Еееех, капитализъм!!!
  • 87 Пешо

    39 1 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Тези мерки са хубави и подпомагат директно производителите на нови коли, но нашите политици забравят , че заради тях няма нито една българска марка коли.... т.е. нашите политици подпомагат , не собствения си народ , а чуждестранните такива
  • 88 SDEЧЕВ

    8 15 Отговор
    Като гледам статистиката на +-,то 80%кара дизелов дрън гел. Тровят се дами себе си убавците,,:)
  • 89 Миша

    0 5 Отговор
    Моята кола е окей

  • 90 ТОДОР ЖИВКОВ

    14 5 Отговор
    ТРЯБВА ДА СВИКВАТЕ
  • 91 Крайно време беше

    4 15 Отговор
    ТИЯ ГАНЮВЦИ БЪЛГАРИ ША НИ ИЗТРОВАТ
  • 92 ДА АМА НЕ

    13 3 Отговор
    КОЙТО Е ТАРИКАТ ЩЕ СИ КАРА С ЧУЖДИ НОМЕРА КАКТО И ДОСЕГА - БЕЗ НИЩО, А ИНАЧЕ ФИШ ЗА БЕЗ ПРЕГЛЕД АКО КОЛАТА НЕ Е НА ТВОЕ ИМЕ ПО ТАЛОН Е 20 ЛЕВА, БОЛИ МЕ ДЕДОВИЯ.......
  • 93 БгТопИдиот🇧🇬

    17 2 Отговор
    Кирчовското и гербаджииското стадо требе да се стриже и оди здрвословно пеша !
  • 94 Анонимен

    17 0 Отговор
    Най-добре ще са тези с най-старите коли. Имам бус, който е 91ва чист дизел и дори не е евро1. Няма как да не мине преглед, защото вредните емисии отговарят на еврокатегорията, т.е. пуши много, но така е и по документи. Да му мислят тези с евро 4/5/6, които са махнали катализаторите и егр.
  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 Констатираща

    30 2 Отговор
    Затягат се мерките за всичко, което замърсява и може да замърси околната среда, само за войните и оръжейната промишленост е разрешено да продължават и да се увеличават, независимо, че са най-големите и опасни замърсители, а и от тях няма никаква полза, освен вреда - полза имат само определени кръгове с противообществена същност.
  • 97 Георги

    28 1 Отговор
    Г-да , пак някой пуска проби , за да се види как ще реагира българинът. Истината е ,че ако се спрат ВСИЧКИ автомобили с високи нива на емисиите на изгорелите газове, то транспорта в България трябва да спре. 99% от камиони, автобуси и други средства за превоз , са с МНОГО ВИСОКИ емисии. Ако няма ДИСКРИМИНАЦИЯ към притежателите на лични леки автомобили и служителите на Годишните прегледи са принципни , тези превозни средства трябва да спрат. Това ще парализира икономиката и транспорта в България.
  • 98 Гост

    17 1 Отговор
    и кой го измисли това кой има пари за нова кола.....
  • 99 Констатираща

    18 3 Отговор

    До коментар #79 от "Фактор":

    Евроатлантическата капиталистическа демокрация е много справедлива. Казват, че в Албания хората нямат лични превозни средства, а нас ще ни докарат наистина до това. Има такава поговорка "На триците евтин - на брашното скъп". Вярно е, че МПС замърсяват много околната среда, но войните, взривяването на рафинерии и военната индустрия са най-големите и опасни замърсители, но на тях никой не им държи сметка, а се развиват все повече и повече. Това се казва справедливост, срещу която всички трябва да се борим организирано!
  • 100 Констатираща

    22 1 Отговор

    До коментар #66 от "ще ме изтрият сигурно":

    Всяка година от 01.07. се увеличава токът, нарочно през лятото, за да не се усеща и да не стават размирици. Цените трябвало да се приравняват с европейските, но заплатите и пенсиите приравняват ли се?
    Няма как - трябва да поддържаме войните и оръжейната индустрия. Те не замърсяват околната среда, а са почтен и доходоносен бизнес за определени кръгове на обществото.

    Коментиран от #103, #129

  • 101 Валерия

    8 23 Отговор
    Само Ганьо Говедарски може да кара кола без катализатор с двадесетгодишна таратайка ида парадира с нея като осми собственик,че все едно кара Мазерати.И когато нормалните хора мислят за безопасността и спасяването на планетата,Ганьо си мисли че ще живее вечно и като спести пари за няколко напивания в кръчмата си мисли че ги е НАДЦАКАЛ!.
    ДАЛЕЧ ДАЛЕЧ ОТ ДЕГРАДИРАЛА ,ОГРАБЕНА И ПРОПАДНАЛА БЪЛГАРИЯ!!!
  • 102 СПРАВЕДЛИВ

    26 1 Отговор

    До коментар #44 от "дрфтгъхуйи":

    Само, че възрастните хора, най-много имат нужда от кола, защото трудно се предвижват и обслужват, докато младите и богатите могат и трябва да използват краката си, за да са здрави и дълголетни.

    Коментиран от #109

  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 Артур Артуров

    20 1 Отговор
    Така ви се полага като не гласувахте.
    За страхливите народи, няма място на Земята!
  • 105 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 106 лесно е

    11 1 Отговор
    еми няма да се ходи на преглед тогава…
  • 107 Мирослав

    6 12 Отговор
    Крайно време беше. Всички смрадливи "премиум" дизели със свалени филтри и катализатори да заминават за скрап.
  • 108 тровят ти

    5 1 Отговор

    До коментар #22 от "Иван":

    главата на тебе само! толкова ти е мозъка жалко за тебе
  • 109 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 110 Мирослав

    1 4 Отговор

    До коментар #69 от "За размисъл":

    Математиката ти бяга. Опитай с нещо друго

    Коментиран от #121

  • 111 бял дроб

    1 5 Отговор
    а дано, ама надали
  • 112 Мирослав

    14 1 Отговор

    До коментар #79 от "Фактор":

    В статията става въпрос за колите, които не отговарят на заводските параметри. Ако имаш кола Евро 2 и отговаря на нормите за Евро 2 никой няма да те закача. Секирата ще е за "премиум" дизелите със свален ДПФ, които няма как да отговарят на заводските норми. И е много правилно такива коли да не минават прегледа. Друг е въпроса, че те просто не трябва да минават прегледа и да се спират от движение. Ако собственика я поправи и приведе в съответствие с изискванията трябва да може да мине успешно на преглед и да я пусне в движение отново. Това с отнемането на регистрацията ми е малко прекалено.
  • 113 Нещ@стници

    19 1 Отговор
    Моя ли е вината, че мутрата в автокъщата е решил да отреже катализатора (след като италианецът 20 години не го е направил) и да направи една грозна заварка отдолу? И хайде, народе, купувай нов внос.

    Коментиран от #123, #124

  • 114 Чудесна новина

    13 18 Отговор
    Стотици пъти, когато някой селянин се изреже с 25 годишното си Ауди, БМВ и т.н. и се вдигне черна димна завеса зад него съм се чудел как е възможно и съм си представял органите на реда да спират такива , да ги вадят с шамари от колата и да им я конфискуват. Но ето че се е намерило интелигентно законово решение на проблема.

    Коментиран от #119

  • 115 123456

    17 1 Отговор
    Докато се поощрява купуването на катализатори за старо желязо ще ги крадат! А да сложат една глоба 20000лв и затваряне на пункта за стари метали и да видим кой ще маха катализатори. А с глобата от първите 4-5 тарикат пункта да се засадят 10000 дървета !
  • 116 Гост

    24 1 Отговор
    А дали и горивата , предлагани у нас отговарят на европейските изисквания? Дълбоко съм убеден, че емисиите зависят не-по-малко и от качеството на горивото.

    Коментиран от #118

  • 117 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 118 Пилотът Гошу

    23 2 Отговор

    До коментар #116 от "Гост":

    Не, винаги е било така. Подменянето на автопарка започва с подобряването на финансите на населението, не със забрани.... Кой не иска да кара по-нова кола?...
  • 119 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 120 наблюдател

    17 3 Отговор
    Премахването на ДПФ на дизел трябва да се наказва и спирането от движение е донякъде адекватна мярка.
    Всички сме виждали димните завеси които разни келеши правят след себе си.
    Не забравяйте че микроскопичните сажди от такъв избушен двигател са доказан причинител на рак на белите дробове.

    Коментиран от #135

  • 121 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 122 Павел пенев

    13 3 Отговор
    Хайде пак глупости. Елате да видите на полигона в с.Змеево,в центъра на България как се унищожават боеприпаси на НАТО договорени още от Симеончо и Станишев. Гърмежите са на всеки 10 секунди, особено преди очаквани валежи, защото не могат да си платят водата, но за битови цели я направиха по 5,00 лв. на кубик. Забраната на старите замърсяващи въздуха автомобили трябва да обхване само тези които са дизелови.
  • 123 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 124 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 125 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 126 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 127 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 128 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 129 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 130 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 131 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 132 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 133 бокоБРАВО КИРОАЛОООХЕРКОВ Е СВОБОДЕН КОЛ

    9 1 Отговор

    До коментар #11 от "мдаа":

    АЛОО САМО С ДЪРВО НЕ СЕ ОПРАВЯ ...ТИЯ БОКЛУЦИ НАЛАЗИЛИ ДЪРЖАВАТА СЕ ОПРАВЯТ САМО С АК47...И БЕСЕНЕ ПО ДЪРВЕТАТА ...МИСЛЯТ СЕ ЗА НЕДОСЕГАЕМИ МАРИОНЕТКИ НА КРАВАРИТЕ АМА НЕ СА ПОЗНАЛИ ..
  • 134 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 135 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 136 асдасддс

    10 2 Отговор
    Нищо няма да се промени:
    Абсолютно всички БМВ-исти, които познавам са на "права тръба", и си плащат малко повече на прегледа, и винаги минават. Не познавам нито един върнат.
  • 137 Роско

    4 1 Отговор

    До коментар #3 от "Хахахаха":

    Рядко някой умишлено ги остранява. Още при производството на частите се знае че издържат десетина години. След това се запушват.
  • 138 Корупция!

    11 1 Отговор
    Пак някой долен търгаш си е платил по европейска директива да му напишат Закон да може да си продават трошките от Западна Европа с разни Евро еди колко си на закъсалите завалии. Вилите в ръце и пред Парламента да ги изпратим тези мошеници и продажници обратно на село, откъдето са отишли в София.
  • 139 граф Монте Кристо

    6 3 Отговор
    Защо им трябва на баир лозе,от какъв зор искат да избухнат размирици?Ако немедлено не го отменят това шантаво намерение,тоя път ще играят сопите.
  • 140 граф Монте Кристо

    10 1 Отговор
    Вдигат летвата постоянно управляващите маймуняци,ти си социален инвалид и едва креташ с патеРиЦи ,а те ти вдигат летвата и хайде скачай,скачай бе,за олимпийски рекорд,ТОВА Е ИЗДЕВАТЕЛСТВО.!
  • 141 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 142 Никой

    5 2 Отговор
    Да ви са честити Мариците 1 -2 -3, Тецовете на Ковачки. Те не бълват вредни емисии за които България плаща наказателни глоби. Обаче на бай Иван таратайката бълва вредни емисии и трови баба Пена и внуците и.
  • 143 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 144 Гризел

    3 5 Отговор
    Нищо не пречи на хората да карат електрически тротинетки и велосипеди.Ако толкова имат нужда от автомобили,да имат по една кола на семейство,а не всеки да се прави на велик и да има по една кола на човек.Преди като не е имало толкова автомобили хората пак са пътували,живеели са щастливо и не са се избивали взаимно по пътищата.
  • 145 Атмаджа

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Добре,идваме,да не бием по заблудената глава.
  • 146 Гландрагор

    6 7 Отговор
    Бай Ганьо да се научи да използва градски транспорт,електрически тротинетки,велосипеди и малки мотопеди до 50куб.см.Стига са фучали по улиците пияни и дрогирани шофьори,комплексари с или без шофьорски книжки и т.н.Не само че замърсяват въздуха и убиват хора,ама от този трафик ни линейки могат да се придвижват,нито други спешни превозни средства.Няма нужда всеки да се фука със собствена кола.

    Коментиран от #153

  • 147 Газаджия

    5 0 Отговор

    До коментар #6 от "на майка ви в":

    Мери се СО2 на изхода. Като не ти е добро изгарянето в цилиндрите не с газ, ами с одеколон да караш пак няма да ти излезе теста.
  • 148 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 149 Крум

    6 2 Отговор
    Ако ми отнемат автомобила, ще отида на хранилка на държавата доживот, като отрежа главите на повечето от тези, които приемат подобни закони за геноцид.
    Глави ще бъдат набивани на колове, само някой трябва да започне и после спиране няма да има до зануляване на тези антибългарски животни.
  • 150 Гай Турий

    5 2 Отговор
    Maloumните чиновници, които подкупени от автомобилната мафия изпълняват техните заръки, трябва да бъдат съдени за предателство, икономически шпионаж и вкарвани в затвора.
  • 151 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 152 Мемфис

    4 0 Отговор
    Искате да живеете като белите хора? Тогава гласувайте на изборите с ума си а не с мозъчето на “ Андрешко”
    Писна ми от подлеци и нагаждачи! Не разбрахте ли, че като гласувате за мутри и кадри на ДС няма как да живеете като достойни хора!

    Коментиран от #158

  • 153 Пилотът Гошу

    1 0 Отговор

    До коментар #146 от "Гландрагор":

    По.се.рко като теб ли ще дава акъл на хората как да се придвижват? Ходете пеш, като ви е кеф, барабар с политиците....
  • 154 херодот

    2 0 Отговор
    Как ни пробват само...? Както се пробва бъчва (докъде е пълна )с почукване.Някъде кънти на тъпо-някъде на кухо.
  • 155 Колев

    0 1 Отговор
    Стига се жалвахте. Ако сте си изтърбушили катализатора и дипиефа ще трябва да си купите нови и да си ги монтирате обратно. Като искате да карате, ще си поддържате колите в прилично състояние. Тва е все едно да си махнеш вратите като ти се развалят ел стъклата.
  • 156 Грешиш

    2 0 Отговор

    До коментар #103 от "дрфтгъхуйи":

    За производителността на труда - айде представи анализи колко пари изработва за шефа си един работник в Германия и колко един в България. На първо място трудът е с много ниска цена в България. А печалбата на фирмите е много висока. Второ, в Бг реалто заплатите могат да бъдат 3-4 пъти по-високи, ако се възприемат европейските норми на съотношение между цена на труда - печалба на фирмата. Чети Адам Смит да разбереш какво означава и как се формира пазарно цена на услуга, на стока и на труд. Аман от големи усти да дават акъл без да са прочели 2 страници по темата.

    Коментиран от #159

  • 157 що ве

    0 0 Отговор
    Алудито върви на пушка откак му исхвърлих гатализатора. Ако че е на 23 години!
  • 158 Нямо да те разберат!

    2 0 Отговор

    До коментар #152 от "Мемфис":

    Робска нация!- лъжат ги,дерат ги с високи цени,и пак гласуват за едни и същи-бойковчината е стадо живеещо от корупцията:държавни служители,кметската общност с държавнте поръчки,безхаберие и анархизъм-това са 25 те процента гласували за месията от Банкя!-докато го има все ще си беден народе,и всеки народ си заслужава политиците,а при нас и мафията,или както се казва мафията в България си има държава!
  • 159 Прав си!

    1 0 Отговор

    До коментар #156 от "Грешиш":

    Щом нашенци продават над европейските цени ,значи и труда трябва да е такъв,заплащането също!
    -труда в Европа е около 30% от оборота,при нас-7÷10%,магазините трябва да работят с 10÷15%печалба,а складовете на едро с3÷8%печалба при данък средно 20%,а при нас е 10%!!!
    Пазара в БЪЛГАРИЯ е превзет от картелите,прикривани от Бойковата мафия,и неговите регулатори,които ако си бяха на место,цените щяха да са 2.5 по ниски а труда 3 пъти по платен.Допълнителният помощник на мафията в държавата е "робското безразличието на народа който не гласувайки,не наказва политиците,а себе си и се самобичува купувайте най скъпите храни с най ниските заплати в ЕВРОПА!!! На ТОВА СЕ КАЗВА НАРАДЕН МАЗОХИЗЪМ-и по този критерий вече сме на първо место в ЕВРОПА!!! Дали е за гордост или за жалост НАРОДЕ!!!
  • 160 Ян бибиян

    1 0 Отговор
    А колко народ е останал без катализатор, защото полицията неможе да се пребори с кражбите им. И сега дай да накажем човека са кола за 3000 лв, че са му откраднали катализатора.
  • 161 Бай Тошо

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "ЧОЧО":

    При комунистите никой не ти е взимал или спирал колата.Заради такива като тебе които искат демокрация страдат всички.Искам си соца.
  • 162 Потърпевш

    0 0 Отговор
    Във "Факти" май не обичате фактите :)
    1.Как ще се подмлади автопарка, като засегнатите от затегнатите ГТП са автомобилите с евро 4 и нагоре (производство след 2005 г.), които трудно покриват изискванията специално за отделен CO, докато старите таралясници и дизелите преминават безпроблемно?
    2.Как в Гърция, Испания и т.н. карат всякакви дърти коли и преминават успешно ГТП, ако нормите са еднакви в целия европейски съюз?
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове