30 Юни, 2024 03:08 2 195 16

30 юни 1971 г. Футболните легенди Гунди и Котков загиват в катастрофа на "Витиня"

  • гунди-
  • котков-
  • витиня-
  • катастрофа

По колата плисва бензин и се възпламенява. Никой не успява да помогне

30 юни 1971 г. Футболните легенди Гунди и Котков загиват в катастрофа на "Витиня" - 1
Снимка: Архив

На 30 юни 1971 г. при катастрофа с кола в прохода „Витиня” загиват легендарните футболисти от отбора „Левски” Георги Аспарухов и Никола Котков. Инцидентът става на 52-рия километър от София в 11.30 ч. На път за Враца колата им се забива в камион с ремарке, който пътува към столицата.

На 30 юни към 9.30 ч. Гунди пристига на стадион „Левски” в кв. „Подуяне”, където започва тренировката на отбора. Капитанът обаче няма да играе, защото е наказан. В предишния мач, който е с ЦСКА, той е сритан от Пламен Янков. Паднал на земята, Гунди му посяга с крак и съдията гони и двамата. Дълго преди това е дошла покана от Враца двамата с Котков да участват в юбилейния мач по случай 50-годишнината на тамошния „Ботев”. Гунди не може да откаже и двамата с Котков решават да уважат молбата на врачани.

Усмихнати - Аспарухов с тъмносиня спортна блуза, а Котков в елегантен костюм с вратовръзка. се качват в бежовото „Алфа Ромео”. На бензиностанцията при Витиня непознат мъж ги моли да го качат и Аспарухов се съгласява и тръгват.

По надолнището след последния завой на около 150 м. от страничния път изкача товарен ЗИЛ с тежко ремарке, който препречва фатално главния път. Всичко протича мълниеносно. Аспарухов натиска докрай спирачката и алфата оставя цели 30 м. следи от гумите, но разстоянието не стига. Средната част на купето се забива в резервоара на тежката машина. Пo колата плисва бензин и се възпламенява. Никой не успява да помогне - нито шофьорът на товарната кола, нито пристигналите с други коли хора. Колата и пътниците в нея изгарят.

Георги Аспарухов - Гунди е наричан „Легендата на „Левски”". Роден в София през 1943 г. Дебютира в „Левски” през 1960 г. С „Левски” печели три шампионски титли: през 1965, 1968 и 1970 г. и четири купи на страната: през 1962, 1967, 1970 и 1971 г. През сезон 1964/65 вкарва 27 гола за „Левски”, с които става голмайстор на страната за сезона.

Никола Котков е една от легендите на „Локомотив София”. Роден през 1938 г. в София. Двукратен шампион на страната през 1964 г. с „Локомотив” и през 1970 г. с „Левски”. Носител на Купата на Съветската армия през 1970 и 1971 г. с „Левски”. През сезон 1967/68 отбелязва 28 гола, но остава втори след Петър Жеков от „Берое”, който вкарва 31 гола.

Погребението на Гунди и Котков се превръща в ден за всенароден траур. По неофициални данни над 550 000 души се сбогуват завинаги с футболистите.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ХА ХА

    7 17 Отговор
    При цялото ми уважения към голямия фудболен талант на Гунди,с 60км\ч. Каквото е ограничението там (по онова време) при блокирани спирачки на сухо е 12 метра , 30 метра и удар си е много над 100км\ч. Сам си е виновен.

    Коментиран от #2, #15

  • 2 ХА ХА

    6 6 Отговор

    До коментар #1 от "ХА ХА":

    За граматиците, “футболен".
  • 3 На тези, както и

    9 12 Отговор
    На "непознатия" стопаджия, такава им е била съдбата. Много "успешни", бързо напреднали в живота и .... При много талантливи така им свършва живота. Ама такъв им е бил договора, преди да се родят. Всеки си определя сценария на живота.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Иван

    7 2 Отговор
    Ужас - имам един съученик - той често използва автомобил. Това е равносилно на много рискова дейност - примерно - една от най-сложните дейности - изглежда лесно, 2 педала и - напред.

    Всъщност - малко да си уморен, да си нервен, да бързаш нещо. Спомням си - че познатият ми съученик - бързаше и - заспиваше по пътя, не ми се мисли - кой светец ни е пазил.

    Също така - автобусният превоз - на ниско ниво е, едни мънички маршрутки, с едни малки колелета - тоест - мънички и маневрени, те са за стокови превози и за маневри по-скоро - автомобилът трябва да е масивен - особено пътническите.

    "Алфа Ромео" е много агресивен, много еластичен на газ автомобил. Това е - спортен модел. С много голяма болка - толкова млад, сега щеше да ни радва.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 уйко калеко

    14 3 Отговор
    Помня го този ЧЕРЕН ДЕН,,,НАШИТЕ ФУТБОЛИСТИ НА ОБЯД .А КЪМ 16 ЧАСА ТРИМАТА РУСКИ КОСМОНАВТИ. П О К Л О Н.
  • 9 И тогава и сега

    6 8 Отговор
    "Аз съм едикой си и на мен всичко ми е позволено. " Съжалявам само за непознатия, който явно е господин никой в сравнение с оня самозабравилия се, който го уби. Па вие го превъзнасяйте колкото искате.

    Коментиран от #12

  • 10 Госта..

    2 1 Отговор
    Автора къде е ремаркето ???
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Иван

    5 2 Отговор

    До коментар #9 от "И тогава и сега":

    И на кой му пука ти за какво "съжаляваш" и за какво не !

    Коментиран от #13

  • 13 И за теб не ми пука

    3 2 Отговор

    До коментар #12 от "Иван":

    за кого съжаляваш и за кого не. За самозабравили се убийци на невинни НЕ съжалявам.
  • 14 Алфа Ромео през 1971?

    1 1 Отговор
    Как са се сдобили с този автомобил? Моето уважение към паметта на легендите Гунди и Котков,но по времето на комунизЪма колко хора можеха да си купят автомобил,произведен в държава от "загниващия капитализъм,който ще рухне всеки момент"? За известни спортисти,артисти и певци комунистическият режим допускаше изключение.
    Впрочем тогава професионалният спорт беше забранен. Футболистите официално ги водеха стругари,шофьори,общи работници по разни заводи и фабрики,където никога не са стъпвали. И защо беше необходима тази известна на всички лъжа?

    Коментиран от #16

  • 15 МЕЖДУ ДРУГОТО

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "ХА ХА":

    Гунди е бил пийнал,да не кажа фиркан....!!!
  • 16 ГУНДИ

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "Алфа Ромео през 1971?":

    Го водеха ,капитан или майор от ДС...не си спомням точно, за чина (званието)
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове