Бургас ще е първата община в България, в която ще бъдат изградени бързи зарядни станции за електрически автомобили, които ще могат да зареждат буквално за минути, не по-малко от 4 автомобила едновременно.
Това стана възможно след като единствено Община Бургас прие идеята на „ЕСО Чардж“ ЕАД да бъдат изградени площадкови линейни обекти – публично достъпни зарядни точки за електрически превозни средства на територията на общината.
Днес бургаските общински съветници дадоха зелена светлина на поредния пилотен зелен проект, предложен от Димитър Николов.
Промените в закона за енергетиката, позволиха реализирането на идеята, тъй като предоставиха възможност на Енергийния системен оператор- държавата, която е собственик на всички подстанции на територията на страната, в близост до тях да бъдат обособени паркоместа, където да се изграждат зарядни станции за бързо зареждане.
Към момента ЕСО не притежава не притежава нито улиците, нито паркоместата, нито зарядните площи около подстанции.
Първият избран терен до подстанция е на улица „Ст. Стамболов“, която е едно транзитно трасе между София, Бургас, Созопол, Несебър и Северното Черноморие. По преценка на администрацията, тези които притежават електрически автомобили биха предпочели за много по-кратко време - 4-5 пъти по-бързо от стандартните станции, да заредят автомобилите си. Това ще става буквално за минути. Съседният имот до подстанцията е паркингът, който общината обособи зад магазин „Технополис“, но за да не редуцира паркоместата на живеещите в близост бургазлии, а на ново място ще бъдат предвидени зелени паркоместа на тревна фуга и там енергийния системен оператор ще си изгради инфраструктурата за тези супербързи зарядни станции.
Това е една инициатива между държавата и Община Бургас, в която няма никакъв частен интерес. "Енергийният системен оператор ще плаща на общината и наем за тези паркоместа. Това може да се мултиплицира като успешна инициатива и до други подстанции на територията на града да се изградят още бързи зарядни станции.
Община Бургас ще ползва отстъпки при зареждане на автомобили, собственост на свои структури – например колите на Социалния патронаж, тези за обслужване на хората с увреждания и др.", обясни Николов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Свърши
07:53 26.09.2024
2 Последния Софиянец
07:55 26.09.2024
3 нашия
Коментиран от #7
08:03 26.09.2024
4 Дааа
Коментиран от #5
08:03 26.09.2024
5 нашия
До коментар #4 от "Дааа":
чак масово е силно казано ,НО намирисва на "пързалка" по която "пуснаха" китайската "велика" икономика....и те се плъзнаха....08:16 26.09.2024
6 60 кинта
08:17 26.09.2024
7 иуъ7т65дртфг
До коментар #3 от "нашия":
"Бърза зарядна станция" по света се разбира такава с 350квт мощност и съвместимост с 800 волта архитектурата на модерните електрокари... Прости иначе схемата "за 15 минути от 20 до 80%" не сработва...- такива станции струват безобразно много
- 95% от електрокарите у вашата дупка не могат да се възползват от такова зареждане защото са на старата 400 волта архитектура
- за да заредиш 4 коли едновременно по тази "бърза" схема енергото трябва да е осигурило захранване с 1,5 мегавата което е силно невероятно...
Накратко- ще ви забучат едни зарядни по 150квт (не че е лошо), ще ги платят на 10-рни цени, ще ги сложат на определени удобни някому места които ще се ползват като безплатен паркинг и толкова... И като им знам работата на общините през 70% от времето няма да работят...
Коментиран от #8, #9, #10
08:23 26.09.2024
8 нашия
До коментар #7 от "иуъ7т65дртфг":
ти как разбра къде живея...???!!!!08:42 26.09.2024
9 нашия
До коментар #7 от "иуъ7т65дртфг":
къде научи толкова добре българския...????!!!!08:48 26.09.2024
10 Шмит
До коментар #7 от "иуъ7т65дртфг":
1.5MW е нищо за една подстанция…Коментиран от #12
08:48 26.09.2024
11 Спри се ставри
09:12 26.09.2024
12 нткгщжшо
До коментар #10 от "Шмит":
Нищо били тея 1,5мвт казваш... Наясно ли си, че мощностите нужни за бързо зареждане на хипотетичните 4 коли едновременно са точно толкова колкото и за захранването на 100 жилища? Щото за всяко жилище се осигуряват 15квт... Разбира се никой не ползва тези мощности нон-стоп, но подстанцията трябва да може да ги осигури във всеки един момент...Наясно ли си, че дори огромните хипермаркети рядко ползват повече от 1 мегават, а там има колкото щеш фризери, хладилни витрини и т.н. които ползват ток постоянно... И разбираш ли за едни 4 зарядни станции на паркинга на тоя хипермаркет трябва да се подсигури ПОВЕЧЕ ток отколкото за целият огромен магазин... Логично- в никакъв случай...
Коментиран от #18
09:50 26.09.2024
13 зевзек
Коментиран от #15
10:26 26.09.2024
14 Стига бе
10:30 26.09.2024
15 Кмета в Бургас го избират
До коментар #13 от "зевзек":
За четвърти мандат...що ли????10:31 26.09.2024
16 Боко
10:39 26.09.2024
17 САЩ
Наясно ли са българските дебили( управляващи) че това е изблик на малоумие на някой БАЙ ГАНЬО!
12:00 26.09.2024
18 Шмит
До коментар #12 от "нткгщжшо":
Понеже си нямаш и най-бегла представа ще ти го обясня с прости думи и сметки. 1,5МВ на 20кв са точно 43 ампера. За да си го представиш - на домашна мрежа с напрежение 220 волта това е 9,5 киловата колкото е примерно един бързонагряващ бойлер.14:21 26.09.2024