Задръстванията в Пловдив са много по-големи от тези в София

25 Януари, 2025 08:28 1 996 57

  • трафик-
  • задръстване-
  • коли-
  • пловдив-
  • софия-
  • автомобили

От Института по транспортна инфраструктура не са изненадани от резултатите

Задръстванията в Пловдив са много по-големи от тези в София - 1
Снимка: БГНЕС

България се оказва една от страните с най-тежки задръствания, а един български град се нарежда в топ 10 най-градовете с най-тежък трафик в света и това не е София. За да направят това проучване от агенция „Том Том” са изминали 700 милиона километра, в 62 държави на шест континента. Резултатът - Пловдив е шестият най-задръстен град в света, докато столицата София е на 52-о място, предаде NOVA.

Резултатът от проверката на NOVA - в София 5-те километра с кола биват изминати за 17 минути малко преди 18 часа. В града под тепетата, тези 5 километра по същото време се взимат за 23 минути. Точно 5 минути разлика. Вероятно поради тези причини жителите на Пловдив прекарват средно с три часа повече от столичани в опити да преодолеят градските задръствания.

На практика пловдивчани прекарват 107 часа на година в колите си. А столичани шофират в задръствания 104 часа за изминалите 12 месеца. И така малко преди Пловдив се нареждат градове като Букурещ и Банкок. Първото място е за Мексико сити.

В София шофьорите си правят сметка колко им излиза пътя до работа с и без трафик. „Около половин час. Аз работя на летище София и е половин час. Без трафик – 8 минути”, казва Димо Русев.

Шофьори на такси се оплакват, че трафика им влияе зле на бизнеса. „Много хора се отказаха от такситата вече, защото цените се вдигнаха. Седят на спирката и чакат да дойде рейса”, казва Радой Рачков.

На други им влияе зле на нервите. „Аз съм чел едно английско изследване, в което казват, че ако шофьора псува, освобождава стреса в себе си”, споделя Николай Евтимов. И в Пловдив освобождават стрес. „Стигала съм до вулгарни изрази, но не помага. Само закони”, казват още шофьорите. Но намират и решения – с каране на колело.

От Института по транспортна инфраструктура не са изненадани от резултатите. Защото не за първа година Пловдив се нарежда на челно място. „Ние не сме изненадани, че Пловдив расте. Той е вторият най-голям град и трябва да го стимулираме, но не може инфраструктурата да възпира растежа на един град”, казва д-р инж. Христо Грозданов от Института по транспортна инфраструктура.

От общината в Пловдив имат свое обяснение как градът е попаднал на челните места в света по задръстване. „Трябва да вземем предвид факта, че това изследване е правено през 2022-2023 година, когато по-голямата част от улиците на Пловдив бяха в ремонт”, коментира зам.-кметът по транспорт Ерол Садъков.

Експерти съветват Пловдив да вземе пример от Солун и да се построи метро. „Нищо не се прави, има откъслечни идеи, има планове за леко метро и трамваи, но нищо не е разработено”, посочва още инж. Грозданов.

„Има проект за метро, но надземно и този проект се движи от НКЖИ. Гражданите да започнат да ползват градски транспорт, който вече е редовен и изпълнява над 95% от изпълнение на линиите”, казва зам.-кметът.

За следващия експеримент репортерите на NOVA тръгват с градския транспорт. Изминават същите 5 километра. Този път обаче с метрото. В Пловдив метро няма, но съществува автобус 27, който е през 15 минути. С метрото се стига за 13 минути, или с 4 минути по-бързо отколкото с кола.

В Пловдив 5-те километра с автобус биват изминати за 35 минути. С около 10 минути по-бавно отколкото с автомобил. Може би защото в града няма бус ленти. С градски транспорт или с личен превоз - път време няма. И всеки си прави сметка.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 7 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Фен

    7 4 Отговор
    Нема да се плашите, сега Васко ухото ще се справи с трафика, и София ще се задръсти като Букурещ.
  • 2 Ъхъ

    32 3 Отговор
    В Пловдив управляващите евроатлантици, крадат повече отколкото тези в София и то основно от пътната инфраструктура!
  • 3 ЕДНО КОТИЛО

    24 1 Отговор
    Пловдивските общинари добре са възприели от столичните кражбата на всичко и веднага.
  • 4 Миньору

    22 2 Отговор
    Там къде да копнеш артефакти, никакво метро не може да има под земята

    Коментиран от #7

  • 5 Майна

    11 15 Отговор
    Абсолютни глупости. Само пълен кретен може да напише подобно нещо. Достатъчно е един ден да прекаращ в двата града за да разбереш. Тапите в Пловдив са за около час сутрин и вече, през останалото време всичко е един светофар.

    Коментиран от #31

  • 6 Пловдивчанин

    24 4 Отговор
    Така е, но огромна заслуга имат и НЕпловдивчаните, които прииждат от селата и помаклъка. Преди няколко дни едно "СМ" камикадзе с 15 годишен автомобил от оная трибуквената марка се опитваше е да излезе по-голям тарикат и да изпревари всички в задръстването. Аз обикновено не обръщам внимание на подобни нещастници, пускам си нещо на Шаде за релакс, карам в средна лента, само направо, спазвайки ограничението, ако завивам подавам мигач навреме и оставям идиотите да се трепят колкото си искат. Тоя "СМ" дебил се опита на няколко пъти да ме изпревари, все не успяваше, понеже аз си карам направо с постоянна скорост на разумна дистанция и не намалям заради идиотите, дето се мъчат да ме засекат. Накрая се опита да ме изпревари отдясно, колата му поднесе и видях в огледалото как се заби в един стълб. Аз си продължих спокойно по пътя, стигнах навреме до работа, а със тоя глупак не знам какво стана по-нататък, не ме интересува.

    Коментиран от #8, #19, #29, #35

  • 7 Майна

    16 1 Отговор

    До коментар #4 от "Миньору":

    Абсолютно си прав - в Пловдив НИКОГА няма да име каквото и да е под земята, защото вече ъ пълно там
  • 8 Майна

    19 2 Отговор

    До коментар #6 от "Пловдивчанин":

    И това е вярно - градът се напълни със селяндури, но това е неизбежно и ще продължи. Ако срещу безразборните строежи на жилища общината прави съответната инфраструктура, всичко ще е ок, ама в това отношение общината изостава с поне 10 години

    Коментиран от #18, #22, #36

  • 9 Задръстванията

    6 1 Отговор
    Се създават умишлено, за повече акциз и ДДС , чрез дълги ремонти, на пътната мрежа! Бул Сливница и Опълченска, например !

    Коментиран от #12

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Анчо

    29 1 Отговор
    Пловдивският прехвален кмет Костадин Презастрой не го интересува, че Пловдив е най-задръстения град в България, нито че пловдивчани дишат изгорели газове и са вечно болни. Интересуват го само комисионни впод форма на апартаментчета в замяна на разрешителни за мегакомплекси, типичне гербаджия - пр0ст спортист, но за сметка на това кр4длив и много нагъл!
  • 12 Майна

    17 5 Отговор

    До коментар #9 от "Задръстванията":

    Алоооу, "столичанин", за Пловдив иде реч ако не си разбрал - най-стария жив град в Европа и четвърти в света! на около 8 000 години, а не като "столицата - град на 180 години... не ни занимавай с простотиите на "големия град"

    Коментиран от #25

  • 13 СТРАНЕ РЕЧЕ

    1 0 Отговор
    ОДГОВОРНОСТИ!
  • 14 Черноморският

    14 1 Отговор
    Във Варна е още по-зле...На всякъде разкопано,затворени улици,строежи,кал и пепел и тежки самосвали на...,,ИНЖСТРОЙ"...
  • 15 Хохо Бохо

    14 4 Отговор
    Пловдив е единственият град на света, в чийто център има 3 ЖП прелеза, пресичащи 3 главни булеварда. ЖП отсечката в феноменалните килиметър и половина. Държава, община, ЕС нямат пари да повдигнат 1,5 км ЖП релси. Данъците в Пловдив са най-високи. Отделно целият град е разкопан-мцният булевард е изцяло неизползваем, разкопан от край до край. Пълен кенеф

    Коментиран от #28

  • 16 ДА НЕ БИ

    6 1 Отговор
    И пловдивските общинари ли са от лбт-то та правят такива хубави задръствания.
  • 17 .../..\..

    14 2 Отговор
    Пловдив най убавия град у българия но и там мафията е превзема всичко
  • 18 Колко години,

    13 1 Отговор

    До коментар #8 от "Майна":

    Ремонтират Стамболийски в южен! Направи ли петилетка?

    Коментиран от #21, #38

  • 19 Бай Данчо

    7 1 Отговор

    До коментар #6 от "Пловдивчанин":

    То само в Пловдив има външни в София всички са софиянци! Какво да кажат градове като Амстердам, Лондон че се напълниха с балкански индивиди!
  • 20 Шуми Марица

    1 1 Отговор
    Шопландия срещу Намайнингбург, интересно съперничество. Кой е по-задръстен?
  • 21 Майна

    7 1 Отговор

    До коментар #18 от "Колко години,":

    трета година само
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Хаха

    10 1 Отговор
    Експерти съветват Пловдив да вземе пример от Солун и да се построи метро.

    🤔 И къде ще го построят с тези археологически разкопки + р. Марица 🤣
  • 24 гост

    15 1 Отговор
    В Пловдив има червена вълна и работи безкомпромисно. Улиците са тесни, но за сметка на това са пълни с дупки все едно е в Кербала. Всички софианци се изсипват в центъра да ходят в Капана да правят селфита за феиса, а там ги чакат с наточени брадви "Общинска охрана" и рестонантските тарикати , едните с лепенки с глоби а другите с вино едно такова досущ като "Меча кръв", ама го наричат с други имена. Кафенцето има няма 15ти коридор......
  • 25 За сердикийският събор

    2 2 Отговор

    До коментар #12 от "Майна":

    Проведен през 343 година, за боянската черква, за манастирите, в северната част, на София ? Да си чул? Какви 180г. ?

    Коментиран от #30

  • 26 факт

    4 0 Отговор
    Като няма аштернативи е така смачкано БДЖ липса на метро липса на модерни трамваи. Автобуса пак е на асфалта и пак е у тапите.
  • 27 Трифонов

    12 1 Отговор
    С драматичното изоставане развитието на държавата и свързаното с това по-тежко влошаване положението на по-малките населени места, към Пловдив започнаха масово да мигрират хора от по-малки населени места в Южна България. В същото време Пловдив няма градски транспорт. Никога не е имал. Даже и преди 1989 г. качеството му беше под всякаква критика. Така че придвижването на хората става главно с личен превоз в трагично състояние и по зле проектирани и зле изпълнени улици, предимно в лошо състояние. Пловдивчани в същото време карат ужасяващо бавно, нефелно и... много опасно в същото време. И това е нещо като традиция поне от 20 години. Разположени шахматно по пътното платно така, че никой от никъде да не може да ги заобиколи. На един цикъл на светофара минават 3 коли и половина. Хората от малките населени места в Родопите, които се преселиха в Пловдив карат даже и по-зле, което е разбираемо. Те там от където идват, нямат светофари. Или имат един. И накрая - идиотски регулирано движение. Отделно, в Пловдив няма къде да се паркира! По 90% от булевардите и по-големите улици в града, паркирането е забранено. Това кара шофьорите да карат с 5 км.ч. в търсене на паркоместа, което допълнително бави трафика. И като съберем всички тези фактори... всичко е ясно. И по-зле ще стане.
  • 28 Майна

    4 1 Отговор

    До коментар #15 от "Хохо Бохо":

    Не повдигане, а вкопаване е истината. Да трудно ше е заради артефактите, но не е невъзможно и ще отпуши целия град. Влаковете влизат под земята в Прослав и излизат в Тракия където има ЖП Гара. Там се местят двете автогари, които в момента са до гарата и на километър е летището! Имаме транспортен хъб - хората по света само си мечтая за това. И ще се отпуши целия град - на мястото на релсите става прекрасен булевард със огромни прани пространства около него
  • 29 баба Гинка

    5 8 Отговор

    До коментар #6 от "Пловдивчанин":

    Много сърцераздирателна история. Няма да крия, че към края се просълзих. Сега разбирам защо казват, че не сте от най умните в Пловдив.
  • 30 Майна

    6 1 Отговор

    До коментар #25 от "За сердикийският събор":

    Чул съм и съм виждал Факултета и Орландовци. Колко е населението и площта на "Столицата" преди освбождението от турско робство? за икономиката й тогава няма и да питам

    Коментиран от #37, #40

  • 31 ахойййййййй

    5 3 Отговор

    До коментар #5 от "Майна":

    Глупостите ги дрънкаш ти , а да не говорим каква простотия и какви задръствания станаха с новите светофари в след новия подлез в Смирненски при Сани .

    Коментиран от #34, #47

  • 32 Старец

    6 5 Отговор
    За това са си виновни Майните. Айляка е на всякъде. За мигачи и огледала не се говори. Дремят на светофарите като мисирки. Тръгват 10 секунди след зеле сигнал. Престрояват се като овци. Абе пълна трагедия.
  • 33 Айзомби

    4 3 Отговор
    Най-некадърните шофьори отдавна са в пловдив.Задминаха хасково и прочие.Да не споменавам разбитите им вечно в ремонт улици и хилядите автомобила.

    Коментиран от #56

  • 34 Майна

    4 2 Отговор

    До коментар #31 от "ахойййййййй":

    Чети бе миличък, преди да ръсиш мозък. Отиди за ден или поживей малко в София. Ако не ти е възможно, просто попитай столичанин за какво става дума. За такива като теб теб ще повторя; В София трафика е в ПЪТИ по-сериозен отколкото в Пловдив, даже Варна е по-зле от Пловдив. Не се изказвайте по теми, за които нямата достатъчно познания

    Коментиран от #41

  • 35 Селянина с Пежото

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Пловдивчанин":

    Когато отида в Пловдив с моето "СМ" спазвам правилата и нямам проблеми с трафика защото си планувам времето и съм се заредил с достатъчно търпение. Многократно съм виждал подобни изцепки от водачи на които номера на автомобила започва с различни от моя букви. Според мен става дума за манталитет, а това определено не се променя.

    Коментиран от #43, #44

  • 36 дядо поп

    8 1 Отговор

    До коментар #8 от "Майна":

    Това е един от недостатъците градът да се намира по средата на България , от всякъде се намъква незнайна паплач. Ако човек следи номерата ще забележи , че тези с табели СМ , К , ПА , Х , СТ , СН са повече от пловдивчани , и всички до един са джигити.

    Коментиран от #50

  • 37 Факултета,

    0 4 Отговор

    До коментар #30 от "Майна":

    Е най-хубавият, от природна гледна точка, разположение, в София ! Рокфелер р да Рокфелер за това си е построил двореца на това място. Подарява го на комунетата, след 1944. Там се назначава селскостопанският Факултет . Кварталът приема названието Факултета - фикултети, за местните.

    Коментиран от #39

  • 38 дядо поп

    4 1 Отговор

    До коментар #18 от "Колко години,":

    Абе , за петилетка не знам , но , че не разширен , а дори е и по тесен , при положение , че точно този булевард имаше как да се разшири , това със сигурност знам. Втората писта за бобслей след южния обход на града.
  • 39 Майна

    5 1 Отговор

    До коментар #37 от "Факултета,":

    Абе и принц Чарлз ходи до Столипиново ама това не променя факта, че и двете места са пълен ке-неф и са за изриване барабар с човекоподобните, които ги обитават
  • 40 Сравни,

    0 2 Отговор

    До коментар #30 от "Майна":

    Русе , с Пловдив , двата най-голяма града, преди Освобождението, от турско и малко след него!
  • 41 дядо поп

    4 1 Отговор

    До коментар #34 от "Майна":

    Голямата работа , София , влаковете вървят по улиците и в голямата суматоха цъфтят кестени!
  • 42 Селянинът с мерцедес

    7 1 Отговор
    Няма пътища, гр.транспорт , но има яко застрояване и стадиони -два за 100 милиона БгЛева.Траспортен проект за 30 милиона, воден-за още толкова, ззоогтадина-5 милиона, нефункционираща зала за 60 милиона и тн.Всичко това , благодарение на ГЕРБ и изключително тъпите и невероятно крадливите. корумпета-кметове ГЕРБ.
  • 43 Хаха

    4 3 Отговор

    До коментар #35 от "Селянина с Пежото":

    Остави ги тези олигофрени от тепетата, в София пускаш мигач и безпроблемно се престрояваш. Защо в Пловдив същата ситуация предизвиква ругатни? Защото са

    Коментиран от #51

  • 44 Майна

    5 1 Отговор

    До коментар #35 от "Селянина с Пежото":

    Ти ПУМА ли си?

    Коментиран от #45, #49

  • 45 Майна

    0 1 Отговор

    До коментар #44 от "Майна":

    Абе ей, не ми ми мърси ника бе
  • 46 В София

    3 1 Отговор
    движението се регулира И ОТ НЯКОЙ!!!
    А В ПЛОВДИВ - ОТ. НИКОЙ!!!
  • 47 Смирненски

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "ахойййййййй":

    Напротив, след отваряне на отсечката "Модър"-" Царевец" се ходи до "Кичука" за пет минути. Сега светофарите са ни виновни че не може да се бутаме и засичаме на кръстовището при "Сани". Има какво да се подобри още, но нека виждаме и стореното.
  • 48 ГЪсто Майна

    1 0 Отговор
    Значи га преди 10 години прецакаха светофарите, щото наши ора гербави удариа кьоравото, в Пловдив, движението стана кенеф. Всяка посока се пуска по отделно. Отделно умните семафори са толкова малоумни, че червено-жълто-зелено се сменят по 10 секунди. Като албански реотан! А като умни работят га ги приближи по една кола в 1 през ноща - Алцхаймер и деменция в едно+ признаци на синдром на Даун! Тези, на Тотев минджилите, та те умишлено задръстиха и без тва тясното околовръстно със светофара на шосето за Марково + Първенец и опасването му с мантинели - велосипед да закъса и си баамата. Баце гордо Реза ленти на Скобелева майка. Чудесно - в час пик сътвори задръстване точно до магистралата! Ужас -ужасен!!! Творят се само малоумщини. Имам усещането, че нарочно. Пренастройване на светофарите пак двупосочно. С удължен от 5 до10 сек. ляв завой, според кръстовището и почти перманентно разрешено дясно. А да видим дали няма да се поотпушим. А околовръстното и подстъпите му са смях, смях, срам, смях и пак срам. Там си требе взривяване и на ново!
  • 49 Селянина с Пежото

    2 0 Отговор

    До коментар #44 от "Майна":

    Не, Християнин съм. Живея и работя в Родопа планина и повече от приятелите и колегите ми са българомохамедани. Това с "пумите" е само в главите на някои хора.
  • 50 Гочу

    1 2 Отговор

    До коментар #36 от "дядо поп":

    Дедо попе от мен да знаеш, че номерата на всички други джигити започват с "РВ".
  • 51 Обаче само

    3 0 Отговор

    До коментар #43 от "Хаха":

    в София некой може да се престрои под ремаркето на камион. Няма по- съвършени олигофрени. С пунтото се бори с влекач+ремарке. Като спартанец у Термопилите. А как брутално секат при престрояване... Няма да коментирам дали са РК или К или ВН, както у Пловдив СМ, РА, Х. Просто софийските рейсъри са в пъти по-брутални и диви от всичко живо в страната.
  • 52 Трап

    0 0 Отговор
    Явно и другите 3 града гонят упорито софийското гето. Как да е иначе като половин България живее в 4 “града”. Да прекараш живота си в задръствания, дишайки отрова… само в софийското гето и на още 3 места.
  • 53 Коментатор

    6 1 Отговор
    Не само в Пловдив и София така. Градовете ни прилачат на градове от третия свят, макар че там има и по-благоустроени от тук. Една държава щом тротоарите не може да си оправи, какво да говорим за повече. Но народът явно е доволен и си гласува все за същите тикви.
  • 54 от Пловдив

    3 0 Отговор
    В Пловдив градския транспор е много зле, няма нови линии към новите квартали и зони за работа, няма бус ленти и не е редовен. Системата за известяване е неточна. Преди много години, когато беше редовен, отиваш на спирката и без сиситема за известяване знаеш че в рамките на 5 мин ще дойде рейса. Затова много хора се качват на колите.
    По отношение на трафика, много шофьори са като охльови, тръгват и се влачат бавно. Светофарите също са много зле регулирани, масово няма зелена вълна, много кръстовища безсмислено са направени на секции, няма толкова коли да завиват на ляво или на дясно на тях, много светофари работят или до прекалено къни часове или с прекалено дълго време след като премине трафика в пиковите часове, вместо да им намалят времето на секциите.
    Паркирането също е проблем, много хора си държат втора семейна кола, която се кара веднъж на 2 седмици, или пък сам човек държи и служебна и лична кола в квартала си. Масово се сторят кооперации с 5-6 гаража и 20 апартамента. Явно е евтино да имаш кола в България. Скоро няма нищо да се оправи в Пловдив.
  • 55 такааааааааа

    3 0 Отговор
    Имат цели 8! Зам. кмета в тая дупка , а няма кой да им отрегулира пътищата. Хранете ги още!
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 УдоМача

    0 0 Отговор
    „Аз съм чел едно английско изследване, в което казват, че ако шофьора псува, освобождава стреса в себе си”, споделя Николай Евтимов. - внимавай Ники, щото има други, на които набиването на шамари освобождава стреса. Дано не ти се налага да го разбереш ;)
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове