Вече е въведена специална оперативна процедура за отвеждане на пътници до и от борда на въздухоплавателните средства на летище “Васил Левски” - София, предаде dariknews.bg.
С нея се преустановява практиката пътници от държави извън Европейския съюз (ЕС) да бъдат прехвърляни през ръкав и после с автобуси до граничен контрол. Това съобщиха от Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ (ГД ГВА) цитирани от пресцентъра на Министерството на транспорта и съобщенията.
Слизането от самолета ще се извършва в близост до ръкава, с директно качване в автобуси, а самите самолети ще бъдат пренасочвани за използване на ръкав при заминаващи полети. Прилагането на новата процедура ще бъде обект на последваща инспекция от ГД ГВА през следващите дни.
Временно е отнет лицензът на „Суиспорт България“ АД за извършване на дейности по наземно обслужване на летище „Васил Левски“ – София. Мярката е в сила за срок до два месеца или до изпълнение на всички препоръки и отстраняване на констатираните несъответствия. Това съобщи главният директор на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ (ГД ГВА) Анелия Маринова.
Заповедта влиза в сила след 14-дневен срок от връчването ѝ, с което се осигурява възможност за реорганизация на обслужването на пътниците от авиокомпаниите, които имат сключени договори със „Суиспорт България“ АД. От министерството обясниха, че възможните мерки за плавен преход са обсъдени днес на работна среща между ГД ГВА и представителите на всички наземни оператори. Минималните стандарти за качество вече са в сила и са подписани от всички наземни оператори.
„Стандартите, касаещи обслужването на пътници, бяха публикувани на сайта на ГД ГВА. Споразумението предвижда механизъм за наблюдение и контрол от страна на летищния оператор, който при нарушения ще уведомява ГД ГВА за предприемане на незабавни действия“, уточни Маринова.
Публикуваните критерии за качество на обслужването на пътници при пристигане са: осигуряване на наличен отговорен персонал за отваряне и затваряне на вратите на пътническите изходи (gate-ове) в рамките на терминала, както и насочване на пътниците от самолета към съответния вход на терминала и осигуряване на достатъчно персонал в зоната „Изгубени и намерени вещи“ – присъствието се поддържа до окончателното напускане на полета и приключване на процеса по получаване на багаж.
При заминаване критериите за качеството на обслужването на пътници са свързани с осигуряването на измервателни уреди за ръчен багаж на регистрационните гишета при изискване от страна на авиокомпанията. Минимум един агент трябва да присъства на гейта не по-късно от 30 минути преди началото на качването, за да подготви обозначителни табели и редиците за приоритетно и стандартно качване, използвайки тента-бариера и измервател за багаж, се посочва още в информацията. Друг критерий е излъчване на съобщения за качване или забавяне съгласно процедурите на авиокомпанията (при наличие на работеща аудиосистема). Проверка на самоличността на пътниците преди качване и съгласуване на качилите се пътници с техния багаж, както и предотвратяване на щети, кражби или неразрешен достъп/използване на пътническо имущество, докато то се намира под грижата и контрола на компанията за наземно обслужване са също част от критериите при обслужването на заминаващи пътници.
Критерии за качество при превоз на пътници при пристигане са осигуряване на транспорт между самолета и терминала при отдалечени паркинг позиции, максимално време за позициониране на първия автобус: ATA (действително време на пристигане) + 5 минути (освен в случаи, когато процедурите на авиокомпанията не позволяват спазване на този срок), незабавно подаване на следващите автобуси след тръгването на първия (валидно за всички последващи автобуси), както и, че всички автобуси следва да бъдат оборудвани с работещи климатични системи, осигуряващи комфорт при всякакви метеорологични условия.
При заминаване критерии за качество при превоз на пътници са позициониране на автобусите на перона пред гейта: не по-късно от 5 минути след началото на качването, както и, че автобусите трябва да осигуряват безпроблемно и плавно придвижване до гейтовете в терминала.
Всички водачи на автобуси трябва да бъдат квалифицирани съгласно вътрешните изисквания и да притежават валидно разрешително за движение по перона, подлежащо на редовен контрол от летищния оператор.
Проверките на столичното летище ще продължат ежеседмично, а на летищата във Варна и Бургас – веднъж месечно. Предвижда се и въвеждането на механизъм за наблюдение на удовлетвореността на пътниците, включително с улеснена възможност за подаване на сигнали и жалби.
Министърът транспорта Гроздан Караджов съобщи, че ще бъде отнет лицензът на наземния оператор на столичното летище "Васил Левски" „Суиспорт България“ във връзка със случая с блокираните на място в петък 300 пътници от полет от Лондон. Караджов поиска оставката на главния секретар на "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГВА) заради неизпълнени разпореждания на министъра.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Коментар
05:59 24.06.2025
2 ГВА
06:01 24.06.2025
3 Кога?
06:14 24.06.2025
4 А да не говорим за граничните полицаи
06:52 24.06.2025
5 отново
06:53 24.06.2025
6 Никой
Пълна мизерия - само това идват - туристи, уж щяхме да забогатяваме.
Коментиран от #9
07:17 24.06.2025
7 Един кандидат за гранична и то по селата
Приятел аз съм точно обратното на това което казваш и именно за това не бях допуснат по нагоре в изпитите защото съм без познати - връзки ..
Отпаднах след психото и даже моята кандидатура беше в селски регион където въпреки това бяха много кандидатите
А сега смятай тези на летището как се назначават където конкурса е 10 места само а кандидатите 500
Коментиран от #8
07:23 24.06.2025
8 Граничните полицаи
До коментар #7 от "Един кандидат за гранична и то по селата":
ги назначават по връзкарски и по роднински път. Пълна шуробаджанащина и трагедия. Жалка гледка е българския полицай.Коментиран от #10
07:39 24.06.2025
9 нещо май сгафихме
До коментар #6 от "Никой":
Прецакахме ситуацията и сега ни е яд, че в тази "пропаднала" държава идват по десет полета от Лондон на ден и по десетина от Германия дневно. А от Москва нет! Сега кво да тролим?!07:47 24.06.2025
10 Кандидата
До коментар #8 от "Граничните полицаи":
Е не е само за граничен полицай …. А за други позиции същоИмай на предвид че аз дето кандидатствах имах мотивация да си плащам и сам квартира понеже не бях местен и не ми се полага командировка защото ще служа постоянно но въпреки това не ме приеха а региона е в 9 та глуха , за сметка на това докато подавах документи имаше много момиченца я жандармерия а гранични полицайки дето не са подготвени изобщо то се вижда и в София как са като ги видиш - ама е на роднини приятели после раждат и седят вкъщи а тия с татусите и брадите трябва да бъдат разжалвани и уволнени когато режима падне - ЕС ако си отиде на всички масова конфискация на придобитото
08:50 24.06.2025