3 Ноември, 2005 00:00 803 0

Агенция „Пътища” обяви търг за строителния надзор на автомагистрала „Люлин”

  • трябва-
  • супервизията-
  • бъдат-
  • търга-
  • млн евро
Изпълнителна агенция "Пътища" обяви търга за строителния надзор на магистрала "Люлин". Това стана възможно, след като Европейската комисия одобри тръжната документация за автомагистралата. Условията за участие могат да се видят на уебсайта на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Процедурата е ограничена и сред подалите документи кандидати ще бъдат избрани от 4 до 8 компании, които ще влязат в "късата листа". Те ще бъдат поканени да участват в търга, който трябва да се проведе през януари 2006 г., се посочва в обявата.

Максималният бюджет за супервизията на аутобана е 7.5 млн. евро. Магистрала "Люлин" ще е част от еврокоридор 4 в отрязъка Видин - София - Кулата. Отсечката ще е дълга 19 км и ще свързва Околовръстния път на София с пътен възел "Даскалово", преминавайки покрай селата Мало и Голямо Бучино. За проекта са предвидени общо 148.45 млн. евро, като 111 млн. евро от тях са безвъзмездни средства, осигурени по програма ИСПА, а останалите 25% са под формата на съфинансиране от републиканския бюджет.

Крайният срок за подаване на заявленията е 6 декември. Кандидатите трябва да приходи от поне 5 млн. евро за последните две години и от началото на 2000 г. трябва да се извършили супервизията на поне един подобен проект на стойност минимум 100 млн. евро. Освен това кандидатстващите компании или консорциуми трябва да имала по средно 50 души постоянен персонал с опит в строителния надзор на пътища от 2002 г. насам и да разполага с поне 20 души с опит в супервизията на строителството по договори на Международната федерация на инженерите консултанти (FIDIC).

За търга могат да кандидатстват физически и юридически лица от страните членки на Европейския съюз, България, Румъния, Турция, Албания, Македония, Босна и Херцеговина, Хърватия и Сърбия и Черна гора. Документите трябва да бъдат изцяло на английски език, спазвайки стандартния формат на Европейската комисия.

Договорът, който трябва да бъде подписан през май следващата година, ще бъде с продължителност 54 месеца, в случай че строителството не се забави.

Предвиждат се три години за супервизията на самите строителни работи на аутобана и една година гаранционен срок за дефекти. Избраният кандидат ще може да ползва подизпълнители само ако изрично е посочил това в офертата си. Стойността на услугите, извършени от подизпълнители, не може да надвишава 30% от общата стойност на договора.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА