Такса за оглед са започнали да вземат все повече брокери. Въпреки кризата и слабия пазар събират от клиентите обикновено между 5 и 10 лв., за да им покажат набелязания имот, независимо дали ще се купува или наема. И преди този похват се срещаше, но напоследък зачести, обясниха запознати. Причината е, че расте броят на огледите, а сделките са малко. Така на брокерите им се налага да обикалят безспирно от обект на обект по цял ден, без гаранция, че ще получат комисиона. Ето защо все повече посредници решават да си покрият поне част от разходите - за транспорт до мястото например, както и да получат минимална компенсация от загубеното време.
Проблемът е, че някои от брокерите не предупреждават за наличието на такава такса и казват за нея на място, обясниха изпатили. Така клиентът оставал неприятно изненадан. Освен това не получавал документ за платената сума. По този начин средствата не се отчитали. Има обаче и изключения. Агенции информират в сайта си за наличието на таксата и обещават, че издават касова бележка.
Обикновено сумата се възстановява, ако се стигне до сделка. Тогава тя се приспада от дължимата комисиона на брокера. В най-честите случаи на оглед се вземат между 5 и 10 лв., разказаха клиенти, които вече са минали по този път. По-рядко кандидатът за жилището трябва да се бръкне и с повече. Максимумът е 20 лв.
още
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Брокер
18:40 08.09.2011
2 Оцетпийиниси
А тея у ред ли са.....в тая криза цените на имотите наемите падат като зрели круши, хората немат работа, пари, заплати.....Някой да ви карал да ставате брокер4ета...А?!?!....Като не ви харесва стане заразватчии бе!!! А 'га земЪхте тлъстите омисионни от имотния балон ни ривахтИ!! ХАХАХАХАХАХ........Аман от идиоти!!!А
18:40 08.09.2011
3 vrv
18:40 08.09.2011
4 !?
18:40 08.09.2011
5 Цолов
Да не говорим че ще ти покажат коптор за който ти трябва да им искаш комисион че са ти загубили времето, телефони и бензин!
18:40 08.09.2011
6 Цолов
18:40 08.09.2011
7 Verka
Kakvo plachete? Idete pri drugite agencii!
18:40 08.09.2011
8 !?
18:40 08.09.2011
9 Zazo
Така ще се дозакопаят и ще доубият и без това мъртвия пазар.
Сами си копаят гроба.
Ако се спрат огледите ще се доубие и зачатъка на някого за покупка.
18:40 08.09.2011
10 Брокер
Стига сте хапали ръката от която очаквате и малко повече себеуважение!
18:40 08.09.2011
11 vrv до !?
18:40 08.09.2011
12 !?
vrv,ти си бил доста прост бре!Обувките къде ги пробваш?В магазина или идват където ти им кажеш?Бати сравнението...Като не искаш да ти взимат пари-стой си във вас и гледай в интернет...То е като магазин.Хахаха
18:40 08.09.2011
13 ralitza
18:40 08.09.2011
14 брокер
18:40 08.09.2011
15 !?
За да даваш оценки,първо се научи да пишеш грамотно.арУтантни....хаха и "не допустимо".хахаха...О по въпросът дали да се контактува директно с продавача- доста хора са сърбали тази попара...После адвокатите не могат да ги изкарат от ла..та,в които са затънали ...Пробвай се и ти...Ще разбереш кой тогава е по-"арОгантен"...
18:40 08.09.2011
16 хи-хи-хи 2
18:40 08.09.2011
17 Пачо Бесния
18:40 08.09.2011
18 realist
18:40 08.09.2011
19 икона
много добре го каза, само че на писателите на коментари след статиите в този сайт трябва да им се говори с по-леки думички и по-кратки изречения, че не могат да уловят смисъла.
иначе поздравления за изказването...
18:40 08.09.2011
20 криза
18:40 08.09.2011
21 realist
18:40 08.09.2011
22 saiman4o
18:40 08.09.2011
23 VM
18:40 08.09.2011
24 Психоза Масова
18:40 08.09.2011
25 WONDERFUL
Ще дойде краят на зяпачите...:)
18:40 08.09.2011
26 manolova
18:40 08.09.2011
27 Отчаян
За последната година от всички брокери с които контактувах само един беше коректен с мен за състоянието на имота който продава.
Всички други са измекяри, които първо гледат да ти наврат един лист за подпис за тяхната комисионна. После се оказва че нямат идея за документалното състояие на имота, или всячески се опитват да скрият проблемите. Готови са на всякави подлости, само и само да стане някаква сделка и да лапнат комисионна.
Това - коректно отношение към купувача, предварителна проверка и подготовка на всички документи, тежести, проблеми с имота и продоставяне на пълна и коректна информация на клиента - ма няма са занимаваме с глупости. Дай да набутаме некой баламурник да купува и да дава нашто....
18:40 08.09.2011
28 manolova
18:40 08.09.2011
29 заслуга на медиите
18:40 08.09.2011
30 Адвоката
Ето Ви един пример: един продавач на къща в село Искрец, до Своге, ми подава офертата, дава ми и снимки, почвам рекламна кампания, намирам купувач и то само за 3 дни, и в същия ден, въпросният мним продавач, ми заявява, че вече има купувач за 36 000 евро и ще са сключили предварителен договор и съответно, аз пия студена вода. После като утешителна награда ми предлага да ми стане купувач със същата тази сума на апартамент в София - двустаен, маломерен. ЛЪЖЕЦ И МОШЕНИК!
Ще отида в Агенцията по вписванията в Своге и ще проверя дали тази къща наистина е продадена и ако не е продадена и ме лъже, тогава да му е яко дупето!!!
18:40 08.09.2011
31 vrv
Адвоката защо се оплакваш? Купувачите редовно са лъгани от посредниците, ама не Ви искат пари, нали? Досега съм бил връзван 3 пъти от посредници за различни сделки, като най-гадното беше от фирма Олимп - ЮВ, която половин час преди предварителен договор ми се обаждат да кажат, че няма да има сделка, защото имота го продали на друг, при условие, че говорим 2 седмици с тях и имаме устно споразумение. Два месеца преди тази сделка си бях наел офиса от тях (не съм нов клиент) и съм бил коректен. Само, че те загубиха тъйкато след това си намерих по-добър имот и наехме доста други помещения, но никога повече не се обърнах към тях. Обаче едва ли доста от брокерите са наясно с понятието "пропуснати ползи", защото имат доста ограничен бизнес мироглед и гледат краткосрочния келепир. За по любознателните продавачи ще им препоръчам да разгледат малко теориите на Джон Наш.
Имаше фирми дето ми насрочват оглед и не идват, сякаш моето време не струва пари.
Ама съм забелязъл, че купувача според 90% от брокерите е някакъв там "селянин без пари, дето не иска да ми купи скосеното таванче от 85 м2 (чисти 53 м2) за 100000 Евро" и няма никакви права. Хубавото на кризата, че балансира малко нещата, но има още мегдан за подобрение.
Айде успех при продажбите и дано Ви се дигнат приходите с тази такса.
18:40 08.09.2011
32 Благодетел
18:40 08.09.2011
33 Психоза Масова
18:40 08.09.2011
34 manolova
Неподписвам договор с никой преди реална сделка, невзимам пари за оглед и съм брокер от 1999 год. със собствена агенция.
Коментиран от #96
18:40 08.09.2011
35 Психоза Масова
18:40 08.09.2011
36 advokata
Ето защо аз от тази вечер въвеждам много строги правила в моята агенция. Да не забравяме, че посредникът диктува цената и пазара на недвижимите имоти.
ПИСНА МИ ДА ХАРЧА ПАРИ И ВРЕМЕ В БЕЗПЛОДНИ ОГЛЕДИ!Разберете ме!
18:40 08.09.2011
37 OLAF
18:40 08.09.2011
38 Купувач
18:40 08.09.2011
39 мииии...
И аз звъня на брокер, питам на тихо място ли е апартамента и след достатъчно дълги обяснения /тел. сметка/, разкарване до другия край на невероятно недостижимата София /яко безин и нерви/, се оказва, че абсолютната кочина гледа към един от най-оживените булеварди на гордата София /със скромното обяснение, че видиш ли било на много висок етаж и "не се чувало нищо"...да, ако имам вродена липса на тъпанчета, може би.../ Лошо няма - what goes around, comes around.
Ако имаше повече възможности, бих контактувала само със собственици. Не разбирам тяхната краста да се допитват, специално относно наемите, до агенции. И те плащат, и наемателя плаща. Ама нали трябва да седиш ден-два в жилището и да посрещаш и изпращаш бъдещи наематели - зор голям! А че често не могат да си преценят хората, които влизат да живеят в апартамента им /защото брокерът иска да свърши работата си, епа дай Боже и качествено, де!/ и после се питат къде са гледали.... Успех на всички в търсенето и предлагането. Ужасен бранш, честно казано. Криво разбран у нас.
18:40 08.09.2011
40 Собственик на агенция
ЯВНО всеки решава ,че може да се ПОДИГРАВА С ТРУДА МИ -ТАКА ЛИ !?
Да му осигуря нужните оферти,да тичам,да харча пари за телефон,офис –без да си плати!В магазина явно пазарувате на ВЕРЕСИЯ ,че става проблем за тези 5 или 10 лв.
Според мен нещата трябва да се регламентират със закон за този тип услуга.
Небива консултанти брокери и клиенти да изпадат в подобни грозни коментари един към друг.КУЛТУРА и етика -това са малка част от нещата ,които липсват в нашето общество. Ако клиентите бяха и достатъчно етични,нямаше да се стига до тази мярка.
Смятам ,че за всеки отдел на този бранд: наеми,апартаменти,парцели,офисни площи и логистика нещата трябва да са строго комплицирани и да има своите правила.
Да ,аз съм консултант - средно статистически човек съм, НО НЯМА да оцелявам !Щото ме е страх примерно или една ругатня от клиент би ме впечатлила.
ЛИЧНО МНЕНИЕ : Държавата е нерегламентирана.Тя ни утежнява живота и настройва едни срещу други.Да се обърнем към Народното събрание и да зададем въпроса : До кога ще Ви плащаме за да ни ПРАВИТЕ ЖИВОТА СЛОЖЕН…!?Глас в пустиня:ние питаме…никойййййй не отговаря –разбира се.
От днес нататък съм ЕКСКЛУЗИВЕН БРОКЕР !Никой ненасилвам клиент да идва при мен,но имам условия ...аз няма да работя за БЕЗ ПАРИ,"да клатя гората за оня що духа ".НЯМАМ намерение да търпя да ме прескачат и колеги и клиенти.Всяка услуга ще се предплаща и депозира.
Всеки може да сочи и да плюе с пръст другия,така е най -лесно.Телефона е за установяване на контакт,другото в ОФИСА.
БРАНДА Е нерегламентиран -но и нямам намерение да търпя обиди или плюене.
Относно НАЕМИТЕ !
Аз съм ЗА- да има такса за оглед !
ЗА - ЖЕЛЕЗНИ ДОГОВОРИ !На дамата в поста по нагоре бих казала следното : Собствениците във чужбина взимат 3 до 5 наема и плащат пълна комисионна агенциите от 1 наем- за да се предпазят от НЕКОРЕКТНИ НАЕМЕТЕЛИ...всеки в началото контактува,но явно само контактува...и накрая се измъква без да спазва уговорката си...За това се плаща такса управление на имот и брокера се грижи да се плащат сметките.Аз не съм виновна когато някой наемодател изреве …………. собственика го усеща много дълбочко без няколко наема и със неплатени сметки.Нали ни е навик на брашното да сме евтини на триците скъпи…Понякога е въпрос на чест и морал да си платиш без да те подканват за това,да се чудиш как де се измъкнеш,да се направиш на луд,да/ прескочиш /да измамиш брокера...Но явно МОРАЛА е само вече една кауза пердута...В училище не ни учат на тарикатлък,ние после се изучаваме нали….!?
Успех и търпение на всички колеги,късмет на всеки клиент!
Коментиран от #97
18:40 08.09.2011
41 До advokata
18:40 08.09.2011
42 БРОКЕР
18:40 08.09.2011
43 Oleg
18:40 08.09.2011
44 Караджов
Успешен път в живота!
Коментиран от #103
18:40 08.09.2011
45 bgbroker
Коментиран от #98
18:40 08.09.2011
46 мнение
п.с. - очакваме да вдигнете таксата на 20-30 лв както и да въведете нови - успех
18:40 08.09.2011
47 gelezobetonov
Че са кожодери брокерите е така,някой от тях си нямат никакво понятие дори какво продават не познават и нормативната база при оформяне на документи за сделка,
ама си търсят КЕЛЕПИРА затуи да се замислят и бъдещите клиенти дали да им ползват услугите.
18:40 08.09.2011
48 Ха-ха-ха-хахххх
18:40 08.09.2011
49 oppala
18:40 08.09.2011
50 Потенциален Купувач
Аз бях потенциален купувач само преди месец. С жена ми си бяхме изяснили всички критерии за да купим жилище - район, етаж, квадратура, година на строителство, близост до ... изобщо всичко. Изпратихме тези изисквания до три агенции и започнахме огледи, като се стремяхме да няма дублиране на адреси, така че брокерите да не се разкарват излишно. НО, какво се случи - един и същи апартамент се предлага на 4 различни улици, на различни етажи, с различна квадратура! В резултат - гледахме един апартамент по 5 пъти. Затова искам да питам всички брокери и адвокати на брокери: "Кой ще ми плати за загубеното време?", "Кой ще ми плати транспорта до обекта?"
18:40 08.09.2011
51 Наемател
18:40 08.09.2011
52 БУЛ
В цял свят ползват Агенция хората които могат да си позволят цената. Естествено трябва да има точен ценораспис предоставен предварително на клиента. Консултацията е безплатна , ако има такса за оглед /в ценораспис/ това е за покриване на разходи /командировачни , гориво и др./ , може разбира се да се приспаднат от комисионната при покупка.
За предубедените и самоуверени клиенти бих ги посъветвал да не ходят в Агенции , да продават сами , в крайна сметка никой никого не кара насила да продава с Агенция , а за тези които ползват услугите не могат да искат всичко да е гратис. Комисионните ви се виждат големи , ОК , наемете един Офис с добра локация /за да може господин клиента да ви вижда/ , платайте си наема редовно , телефонни сметки , счетоводител , осигуровки и многобройните други разходи които отстрани не се виждат и тогава могем да поспорим по въпросите които потоянно критикувате Агенциите.
Тези обиди към професионалистите бих казал че са избиване на комплекси от хора които искат да ползват компетентна услуга без пари и като му кажеш цената започва да руптае.
ЗА ДА ВЗЕМЕШ ДАВАШ , такъв е живота и това е по желание , никого не задължаваме.
Надявам се че няма да получа поредните напатки от рода на „СЕЛЯНДУР„ , „ИЗМАМНИК и др. подобни за това че засягам „интересите на недобросъвестни клиенти.
Поздрави и бъдете по добри за да променим Манталитета и образът на Бай Ганьо Балкански.
18:40 08.09.2011
53 Владо
18:40 08.09.2011
54 Г-жа Х
А относно темата-некоректни са както клиентите, така и колегите.Затова всички са настръхнали един срещу друг и се дебнат като котки и мишки.В момента има мноооооооооооого агенции, които пускат фалшиви обяви с апартаменти, които отдавна са продадени или никога не ги е имало, подвеждащи снимки.А за клиентите нямам думи...Стигнали са дотам, че едва ли не някой е длъжен да им подари имота си.Ами, като нямаш пари, няма да купуваш-в София са такива цените.Покупката на апартамент в столицата НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНА !!!На пръсти се броят самозвани брокери, които искат пари за оглед.Това не са сериозните агенции.Аз съм от 18 год. на пазара и не съм умряла от глад, защото зная как да работя.Просто се навъдиха агенции-еднодневки, които създават лош имидж на този бранш.Призовавам към КОРЕКТНОСТ и към двете страни.Към №54-ако се бяхте обърнали само към една агенция, нямаше да гледате един и същи апартамент по 5 пъти.
Коментиран от #99, #109
18:40 08.09.2011
55 SancheS
18:40 08.09.2011
56 аз
- Скъпи Пачо, ти взе ли си заплатите в твоята работа през тези месеци , в които ходеше на огледи / ТУРИСТТТТ/. Предполагам ти не работиш благотворително .А хората , които размотаваше и им губеше времето - те нали също работят за пари . Нямат право на заплащане на труда си . Имат само задължението да те обслужват .....100 огледа. Как се казваш , да знам като ми се обадиш за оглед..........
18:40 08.09.2011
57 Асен
18:40 08.09.2011
58 Toi
След обаждане от моя страна и заявяване на условията ми на които трябва да отговаря търсеното от мен жилище ме пораскараха до 3 апартамента за 2 часа.
Нито един от апартаментите не отговаряше на критерийте ми.
Исках двустаен - два от огледите бяха на боксониери...
3-тият оглед беше със цена по-голяма от заявената от мен, която аз мога да си позволя.
От цялата ситуация единственото е, че поне си полафих със симпатичната брокерка :)
Пари няма да дам.
Брокерите в момента се опитват на сляпо да дават под наем или продават апартаменти.
Никога не са ги виждали, нямат и на представа какво представляват... а аз да им дам 5-10-20 лв. за тяхните догатки - няма да стане!!!
18:40 08.09.2011
59 Desi
18:40 08.09.2011
60 БОИ
18:40 08.09.2011
61 Потенциален купувач
Да приемем че платя на брокера/агенцията исканата такса за оглед, която да покрива разходите, които той/тя прави за да ми предложи имота. Защо после да плащам и процент от продажната цена, след като вече съм платил за това, че ми е предложил имота?
18:40 08.09.2011
62 Аби
Скъпи потенциални клиенти, когато искате информация за някакъв имот, който така или иначе сте видели в реклама(дали в списанията за имоти, дали в интернет страниците на IMOT.BG, все пак четете всичко, което е написано.Има подробна информация, която никой не си прави труда да чета.И после е сърдит,и неразбран.Работата на брокерите е като всяка друга, с тази разлика, че трябва и индивидуално отношение към клиентите. Не може да бъдат всички под общ знаменател.Както има нелоялни агенции, така има и нелоялни клиенти.
18:40 08.09.2011
63 брокер
Уважаема Психоза масова,
Тези брокери, които не взимат комисионна от купувача са калкулирали тази комисионна в цената, на която Ви предлагат жилището.
Искам да Ви попитам дали бихте работили без пари.
От неразбиране или незнание нашия труд се подценява много.
Имала съм случаи, в които клиентите купили или продали без агенция са пострадали и загубили много повече пари, отколкото биха дали за комисион на брокер. Оставам с впечатление, че хитреците в крайна сметка си намират майстора.
Аз работя в голяма, престижна агенция и при нас не се взима "такса оглед".
Всяко предлагано от нас жилище се гледа предварително от брокер и се качват съответните снимки в сайта.
Ако искате да бъдете спокойни за парите си, обръшайте се към агенция- да наистина ще трябва да заплатите възнаграждение, но спокойствието и сигурността ви не са ли по-важни.
Коментиран от #100
18:40 08.09.2011
64 хаха
За качествена услуга нямам нищо против да плащам разумни цени, но "брокер", който пише в обява "Зграда" и не прави разлика между едно- ,дву-, три- и т.н стаен апартамент и стотинка на заслужава!
18:40 08.09.2011
65 Goro
18:40 08.09.2011
66 данъчен
18:40 08.09.2011
67 Иванова
Коментиран от #104
18:40 08.09.2011
68 Психоза Масова
Вторият: Две агенции предлагат един и същ имот като тази, която не взима комисионна го предлага на 110 000 евро, а другата - на 145 000 евро. Даже и не ми се коментира, оставям на Вас. Не бих работила без пари, но и не бих дала с лека ръка парите, за които съм работила, на някой, който не е компетентен и не е свършил нищо в мой интерес. Тъй като България не е правова държава в пълния смисъл на думата, съществуват опасности наистина, но съм чувала достатъчно случаи, в които агенциите нищо не са помогнали за избягването на такава опасност, Вие как гарантирате това на Вашите клиенти и пише ли в договорите Ви, ако все пак това се случи, какво ще им помогнете? "Хитреците" според Вас сме ние, които не желаем да ползваме услугите на агенции, а всъщност са тези, които извършват всякакъв род измами с НИ, и никой нормален човек не би се радвал, че "хитреците в крайна сметка си намират майстора", защото това означава, че някой честен човек е бил измамен и измамникът е останал ненаказан. Ако използването на посредничество при покупко-продажбата на НИ беше абсолютно необходимо, то щеше да бъде задължително.
18:40 08.09.2011
69 Агенция за имоти
Здравейте , аз съм управител на Агенция за недвижими имоти и искам да попитам нещо.
От доста време се говори за такса „оглед„ на имот. Кой е органа който може да постави ясни и единни правила в бранша.
Кой определя правилата за таксите на нотариусите например , не е ли редно да се постави въпроса и в нашият бранш. Виждам че има доста предложения от колеги и недоволство от клиенти и това заради неединството и неяснота.
Смятам че би било нормално да се уреди със нормативна уредба това , моето предложение е такса оглед да се взима на всеки клиент който започне процедура с Агенция за оглед на имоти , за всеки оглед и при сделка се приспада от комисионната. Така няма да има ущетени , всичкият този хаус е от неясни правила и неединство в бранша защото няма браншова организация , която да защитава интересите ни и да ни представлява.
Ако вие сте тази браншова организация , моля вземете отношение по темата , свържете се с Фирми занимаващи се с имоти , като започнете с членовете си например , пратете запитване и като се стигне до консенсус ни представлявайте където трябва.
18:40 08.09.2011
70 хи-хи-хи 2
18:40 08.09.2011
71 Психоза Масова
18:40 08.09.2011
72 Собсвеник
18:40 08.09.2011
73 Наблюдател
18:40 08.09.2011
74 майстора до бои
18:40 08.09.2011
75 брокер
Как точно разбрахте, че се радвам на това, че са пострадали.
Това дали съм нормален човек не е от Вашата компетентност.
Относно първия пример отидохте ли на оглед с агенцията, която предлага жилището без комисион от купувача.
Не желая да влизам в по-подробни обяснения,защото е възможно да засеган колеги, които рекламират офертите си некоректно.
18:40 08.09.2011
76 потребител
18:40 08.09.2011
77 boi
18:40 08.09.2011
78 неутрален
18:40 08.09.2011
79 Препатил
18:40 08.09.2011
80 Психоза Масова
18:40 08.09.2011
81 Аз
18:40 08.09.2011
82 брокер
"Пак прочетете къде съм Ви обвинила, май сама го чувствате така."
Хитреците" според Вас сме ние, които не желаем да ползваме услугите на агенции, а всъщност са тези, които извършват всякакъв род измами с НИ, и никой нормален човек не би се радвал, че "хитреците в крайна сметка си намират майстора", защото това означава, че някой честен човек е бил измамен и измамникът е останал ненаказан
18:40 08.09.2011
83 Аз
Незнам защо говорим за това като в магазина , ВиК , Енерго , Парно и др. не правите спор да си платите или не.
18:40 08.09.2011
84 Служител в Агенция
Второ - хем ревете от брокерите и не ги искате, хем използвате услугата им?!?!?! /болшинството/. Нещо не върви...
Ако не сте запознати с Агенциите и трябва да използвате за първи път някоя - попитайте свои познати! 100% някой някога е използвал услугите на дадена агенция и най-малкото можете да се ориентирате! „Направиха ми 20 огледа, всички са идиоти” – ВИЕ НОРМАЛНИ ЛИ СТЕ?! 20 огледа с един и същ брокер?! Ако не сте били доволни, още в началото е трябвало да го смените... другият вариант е 20 огледа с 20 агенции и нито една не е била читава?! Дали проблема не е ... в другиго? Ако Вие знаете какво точно търсите и то съществува, бъдете сигурни, че ние ще знаем какво да Ви предложим.
Да – НЕГРАМОТНИЦИ ИМА НАВСЯКЪДЕ!!! За жалост е факт!
Затова и агенцията, в която съм аз, си имат хора, които проверяват офертите за правописни, пунктуационни и всякакви други грешки, преди да се пуснат на обществото! Оферти с лъжливи снимки – НЯМАМЕ! Даже напротив – ако има допълнителни въпроси от клиента по телефона, се отг. точно, за да не се губи взаимно времето при евентуален оглед!!!
Възлагателни договори – ДА! И тук е идеята. Прочетох поне 90% от горните мнения и никъде не видях, че Агенциите Ви дават възлагателни договори или протоколи за оглед, в които пише какви са условията ни! Вие се разписвате, с което давате задание за търсене и съгласие да заплатите посочената комисионна. Но ВСИЧКО ТОВА се пита предварително по телефона – Да, разбира се, ще Ви покажем апартамента, но при евентуална сделка, условията на Агенцията ни са .... Съгласен ли сте? От там при отг. НЕ /защото не Ви изнася да плащате пари на „измамници”/ – добре тогава, съжалявам, няма да Ви го покажа, г-не/г-жо и край... изгубени са 2-3мин ... при отг. Да - ... и сами знаете продължението – работим успешно заедно!
Съмнявам се, че нашата Агенция е единствена и неповторима. И ние си имаме неща, които подобряваме. Просто Вие сте попаднали на кофти Агенции или „домашни брокери” /които работят за кирливите пари, които ще вземат от Купувачите и затова подбиват цените на пазара или за 200-300Е от собствениците... неграмотниците, заради които после слагате и читавите брокери под общ знаменател.../, но това си го избирате Вие, за да спестите някой и друг лев!
Като не искате да плащате – не се обръщайте към брокери! Това е – толкова е просто! Всеки иска труда му да се заплаща, Вие също, нали? Това са нашите условия – не Ви харесват? Ами ОК – кой Ви кара да се съгласявате? Никой!
Има достатъчно читави агенции, с които работим прекрасно в екип, за да Ви свършим работа и да сте доволни! Твърде голяма и спорна тема... мисля, че се изразих достатъчно ясно поне за част от нещата, свързани с нашата дейност.
Хайде и ... успех!
18:40 08.09.2011
85 ГГ
Сериозно по темата - за мен е несериозно да се иска такса за оглед от купувача. Ако продавача, който наема брокера, е съгласен - нека да плаща такава такса за всеки доведен потенциален клиент. Но да искат пари от мен, при положение, че огледа е свързан с разход на гориво и време и от моя страна е прекалено.
Брокерчета, хайде уточнете се какво искате. Половин наем или 5 лв. 2.5% от сделката или 20 лв. Не може и двете...
И още нещо - направете си сайтове като по-големите агенции и листвайте обявите си там. Порталите с обяви за недвижими имоти имат за цел да свържат продавача и купувача директно. Престанете да обсебвате продавачите и да пишете в обявата "само за ЧЛ". Отвратително е! Защото като го прочета ми става ясно, че искате да се нагушите двойно, без да ме улеснявате по-никакъв начин - нито в пресяването на обявите, нито с телефонните разговори, нито с разходите на време за огледи. И какво се получава? Един от вашите колеги грабва тлъстата комисионна от 2.5% или половин наем само заради това че му е попаднало жилището, което аз търся и ме е завел на един оглед.
И още - ако не искате да губите много време по маршрутките е добра идея да съсредоточите офертите си в района на Вашия офис/дом. Това, че се опитвате да покриете всички квартали на София, си е Ваш проблем!
18:40 08.09.2011
86 хи-хи-хи 2
18:40 08.09.2011
87 ГГ
И с брокер, и без брокер горивото и времето са ми разход. И не виждам защо да плащам на такъв брокер. Точно тук е разковничето кога следва да се плаща - когато услугата ти е от полза.
Отношението ми към професията ви не би било това, което е, ако си вършехте работата съвестно и представлявахте само страната, която се е обърнала за помощ към вас. А това, че се обаждам по повод обява, която сте пуснали публично определено не е равносилно на това да търся съдействието ви за намиране на подходящото жилище. Нали така?
18:40 08.09.2011
88 M.S
Ако щете вярвайте, но изчетох всичко по темата до момента. Искам да ви кажа няколко неща:
1-во - Какво е брокер? Брокер, неможе да е човек, случайно хванат от улицата, решил да се занимава с недвижими имоти. Всяка агенция, решила да наема брокер на работа, трябва да му осигури курс, който да задължителен за всеки брокер, с който той да може да се легитимира, че практикува законно професията си. Този курс, трябва да включва запознаване с части от законодателството, свързано с покупката, продажбата и наемането на имот. Невъзможно е брокер да не знаме, какво е ЗУТ, ПУП, КИНТ и това са само най-елементарните примери за които се сещам.
2-ро. В цивилизованият свят, агенцията(и в частност брокера) вършат цялата работа по сделката. Дори клиент и купувач нможе да не се видят. Агенцията върши всичко - проверки на имотите, липса на тежести, огледи, помагане при взимане на кредити, и още куп неща за които се сетите или не се сетите се вършат от агенцията. Но и там законите са различни. Затова купувача знае за какво плаща комисионна, и продавача е наясно, за какво агенцията му иска процент.
3-то. Комисионни за наеми - тук няма да говоря много, само ще ви кажа, че във някой държави от ЕС нямаш право да наемеш апартамент, ако не е минал през агенция, която да го провери, да уреди всички документи, включително и договор за наем А да, във Франция, комисионната на агенцията е 3 наема! Не се взимат пари за оглед, защото агенциите си имат служебни коли, шофьори и т.н. и брокера реално погленато няма разходи. Както и би трябвало да бъде!
Винаги ще има недоволни страни, но това ще е до тогава, докато нещата не се случват така, както трябва да се случват.
18:40 08.09.2011
89 ххх
Коментиран от #101, #105
18:40 08.09.2011
90 Иванова
18:40 08.09.2011
91 MT
18:40 08.09.2011
92 MT
Нормалните клиенти няма от какво да се притесняват-всяка нормална агенция приспада сумите платени за
разумен брой огледи от дължимия комисион!За ТУРИСТИТЕ-край на БЕЗПЛАТНИЯ маркетинг!
За КУПУВАЧИТЕ искайте в договора клауза,че ако имота не отговаря на вписаните в договора ваши условия платената такса за огледа се връща в двоен размер!
18:40 08.09.2011
93 неутрално
18:40 08.09.2011
94 успех
18:40 08.09.2011
95 мис
18:40 08.09.2011
96 USA BG
До коментар #34 от "manolova":
"със собствена агенция",офиcът на които cе намира в коптора където живеете.
18:40 08.09.2011
97 USA BG
До коментар #40 от "Собственик на агенция":
"Според мен нещата трябва да се регламентират със закон за този тип услуга."Отговор:
Тъпанар, знаеш ли че, тук в САЩ брокерите трябва да си извадят лиценс като се явават на изпити
всяка година този лиценсе се подновява
Колко мекерета (не обиждам тука истинските професионални брокери, защото има и такива в БГ)
ще вземат изпита в БГ?
18:40 08.09.2011
98 USA BG
До коментар #45 от "bgbroker":
"ТЪПИТЕ БРОКЕРИ ВООБЩЕ НЕ СИ БРОИМ СТОТИНКИТЕ много им харесва на клиентите които не могат да си позволят нашите услуги да обсъждат нашата работа и точно подобни хора се изказват под тази статия.Зависта е наи големият проблем в тази държава."Отговор:
тТъпанар, мога да те купя с цялата ти агенция
18:40 08.09.2011
99 USA BG
До коментар #54 от "Г-жа Х":
Г-жа Х,бихте ли публикували името на агенцията си, за да можем обикновените купувачи да я ползуваме
Благодарим
18:40 08.09.2011
100 USA BG
До коментар #63 от "брокер":
бихте ли публикували името на агенцията си, за да можем обикновените купувачи да я ползувамеБлагодарим
18:40 08.09.2011
101 USA BG
До коментар #89 от "ххх":
публикувам например агенциите с които контактувах днес, всички искат комисионна и от "Купувача" ?!?Агенции мошеници:
Проинвест
Балкан Пропъртис
Ремакс Класик
Ясно е, че мафията се мъчи да манипулира пазара на НИ.
Така че извода е "Братя купувайте на цени не по-големи от 450 ЕUR/м2 за реална площ (завършено до ключ)" !!!
Ето една оферта с реален адрес, на шикозно място:
2730 S Ocean Blvd, Palm Beach, FL 33480 $40,000 MLS #R3056930
975 square feet Pool Waterfront 2 bedrooms 2 full baths
This is a great opportunity to own a 2/2 at an affordable price
There is a peek of the ocean from your living room and the apartment just awaits your personal touch to make it something special.
You have 24 hour doorman, valet, pilates florist, restaurant and your maintenance also includes your utilities.
This is a pet friendly building and there are few of them in this area.
Your apartment can be rented for you for a commission or just come and enjoy the apartment for yourself.
Вие сами преценете,къде ще си вложат парите българите от чужбина
(единствените "Купувачи" - от кото се чака да купят сега), да не ги е ебал луд, та да ги снесат на суеците "Брокери", които поогладнияха и станаха още по-арогантни, но скоро ще си "духат" супата...
Извинявам се, ако сам засегнал малкото професионални брокери и специалисти, на тях свалям шапка за всеотдайният им труд
Очаквайте още публикации за мошеници
18:40 08.09.2011
102 USA BG
Въпреки всичко, ще публикувам например агенциите с които контактувах днес,
всички искат комисионна и от "Купувача" ?!?
Агенции мошеници:
Проинвест
Балкан Пропъртис
Ремакс Класик
Ясно е, че мафията се мъчи да манипулира пазара на НИ.
Така че извода е "Братя купувайте на цени не по-големи от 450 ЕUR/м2 за реална площ (завършено до ключ)" !!!
Ето една оферта с реален адрес, на шикозно място:
2730 S Ocean Blvd, Palm Beach, FL 33480 $40,000 MLS #R3056930
975 square feet (~ 97 m2)Pool Waterfront 2 bedrooms 2 full baths
This is a great opportunity to own a 2/2 at an affordable price
There is a peek of the ocean from your living room and the apartment just awaits your personal touch to make it something special.
You have 24 hour doorman, valet, pilates florist, restaurant and your maintenance also includes your utilities.
This is a pet friendly building and there are few of them in this area.
Your apartment can be rented for you for a commission or just come and enjoy the apartment for yourself.
Вие сами преценете,къде ще си вложат парите българите от чужбина
(единствените "Купувачи" - от кото се чака да купят сега), да не ги е ебал луд, та да ги снесат на суеците "Брокери", които поогладнияха и станаха още по-арогантни, но скоро ще си "духат" супата...
Извинявам се, ако сам засегнал малкото професионални брокери и специалисти, на тях свалям шапка за всеотдайният им труд
Очаквайте още публикации за мошеници
18:40 08.09.2011
103 ribar4eto1
До коментар #44 от "Караджов":
За жалост малко от клиентите са като вас:)Повечето идват от село и търсят задължително в центъра,да обаче едва са се ориентирали до офиса,а после тръгват да се връщат при продавача.И като разписва договора не чете обстойно, а после като получи изпълнителният лист се чуди коя нивичка да продаде,че да си плати задълженията.18:40 08.09.2011
104 ribar4eto1
До коментар #67 от "Иванова":
Да много точно казано и дано всички го разберат:)18:40 08.09.2011
105 ribar4eto1
До коментар #89 от "ххх":
Ми защо тогава си имал работа с брокерите бе ??????18:40 08.09.2011
106 Г-жа кредити Марта Джаксън
[email protected] и ние се върнем към вас скоро
18:40 08.09.2011
107 noa
18:40 08.09.2011
108 Ники
18:40 08.09.2011
109 хахахах
До коментар #54 от "Г-жа Х":
Г-жа, преди да призовавате за грамотно писане, оправете собствените си грешки! След препинателен знак се оставя интервал.18:40 08.09.2011