Към края на 2016 г. 24 800 е броят на лицата, които упражняват посредническа дейност с недвижими имоти, сочат данните на Националния статистически институт. В същото време от бранша отчитат недостиг на кадри. Намирането на такива се оказва доста трудна задача. Основната причина е ограничената възможности за обучение. Към момента единствено в УНСС в София и в ИУ във Варна се предлага специалност, свързана с брокерската дейност, припомнят специалисти.
HR специалисти също се сблъскват с трудности при подбор на персонала. „Има много кандидатури, но малко се отзовават на интервютата. Когато ги търсим повторно, за да им съобщим, че са одобрени, често те казват, че вече са получили друго по-атрактивно предложение”.
Повечето кандидати, решили да работят като брокери, предпочитат по-големи и вече утвърдени на пазара агенции за недвижими имоти, сочи практиката.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 коповач
10:54 04.04.2017
2 ужас
крадат обяви на хора, публикуват цени с по 2 хиляди евро по ниски за да им се обаждат на тях и после , извиват ръцете на собствениците, че трябвали да получат комисионна. Един път искат 3% от купувачите и пак искат 3% от продавачите.
Една сделка заради тях се оскъпява с 5-10 хиляди
Коментиран от #8
11:15 04.04.2017
3 Корекция
Коментиран от #4
12:36 04.04.2017
4 ПФ Строй
До коментар #3 от "Корекция":
Всеки има право на мнение . Сигурен съм , че ако работихте с правилните брокери , щяхте да знаете за какво се плащат тези прословути 3% . Във всички развити държави ПОСРЕДНИЧЕСКАТА практика (каквато е и при фирмите за недвижими имоти ) е силно развита . В България не е тъй като 50 години са учени да получават всичко наготово , без да си плащат . Повечето недоволни от брокерската практика са от клиенти , които са работили с НЕ лицензирани фирми и брокери . И да броя им е много по - голям ,тъй като практикуват и много "гаражни брокери" или брокери по "пантофи" . И като отделим всичко това , никой не Ви е спрял и не Ви е вързал въжето на вратът , можете спокойно да си обикаляте сами и да си продавате сами имотите ( без да си плащате 3-те процента ) .Коментиран от #5, #10, #33
13:09 04.04.2017
5 jivko
До коментар #4 от "ПФ Строй":
Брокерите са хубави хора аз веднъж след като купих се напих с единият и след това и аз станах брокер ! Наздраве13:15 04.04.2017
6 Иво от Лом
Коментиран от #7
13:18 04.04.2017
7 ПФ Строй
До коментар #6 от "Иво от Лом":
Чувал съм , че от една голяма фирма на пазара , брокерките много се раздавали за клиентите си ;)13:22 04.04.2017
8 Брокер
До коментар #2 от "ужас":
Поне като не разбираш от нещата, недей да пишеш глупости. Или ходиш на уроци за глупаци. Това е развит бизнес в цивилизования свят, но тъй като все още някой са далеч ит този етап на развитие не го знаят. Ако си бе направил труда да проучиш нещата в детайли, ще разбереш, какво и какви услуги извършват брокерите, какви разходи имат, и как се работи без почивен ден, докато ти се почесваш в къщи. Е за това се плаща, безплатно мама на тате не дава вече. Като построиш комунеЗЪМА, тогава може и да работиш безплатно.Коментиран от #9
14:15 04.04.2017
9 kuku
До коментар #8 от "Брокер":
>Публикувано във факти.бг: какво и какви услуги извършват брокерите, какви разходи имат, и как се работи < Сериозни разходи, сериозна работа съответно сериозни услуги? Два телефона, едни по-здрави обувки и ох, ах това е налице! Данъци не плаща лиценз също за фактури въобюе не говорим?Коментиран от #11
14:38 04.04.2017
10 Запознат
До коментар #4 от "ПФ Строй":
Тия глупости с лицензите ги говори на баба ти на село. Няма институция в страната, която да лицензира фирмите и съответно брокерите. Има 2 сдружения, които на практика събират само членски вноски, а на практика не вършат нищо , и не са акредитирани от страна на държавата да раздават такива документи. Другото което хората не ги интересува, ама изобщо, е това колко разходи има съответната фирма или брокер.15:08 04.04.2017
11 БРОКЕРът
До коментар #9 от "kuku":
Човече, аз говоря от личен 20 годишен опит в тази материя. Ако искаш факти, но истински факти, не ги търси по нечии драсканици, които впрочем са платени, а се запознай с някой брокер от сериозна агенция. Той ще ти обясни как стоят нещата. Защото има лесни, на пръв поглед, сделки които впоследствие се оказват такъв "трън" че не ми се говори. Да не споменавам какви хитреци има, но те бягат от агенциите, защото не им минават номерата.Да, преди късахме и обувки, сега късаме гуми, харчим гориво, плащаме GSM-и , осигуровки и много много време. Така че не си прав да омаловажаваш труда на хората. За това и не можем да бъдем цивилизован народ, защото не си ценим труда и се "хапем"едни други. А това, повярвай, е само в интерес на онези горе, разделяй и владей. Ще отворя една скоба. Години наред се опитваме да внесем законов ред в този бизнес. Но от горе нямат интерес. Защо? ще попиташ. Защото в този бранш, работят хора с по няколко висши образования, както и на други места, и хора които не чакат държавни поръчки, а работят със свои средства, което означава че и печелят. Никой от "горе" няма интерес от една силна и независима средна класа.
Коментиран от #13
15:49 04.04.2017
12 Bossman
17:38 04.04.2017
13 kuku
До коментар #11 от "БРОКЕРът":
Първо не съм ти никакво "човече"! Второ и в друг коментар ти споменаха, че никой по-никакъв начин не се интересува от вашите разходи? Трето, четвърто и пето до безкрай: Тези сълзливите историйки относно натиск отгоре, желание за консулидация и узаконяване ги разправяй на заблудените си клиенти. И малките деца вече знаят, че работите далеч от някакъв законен формат, което ще рече заплащане на някакаъв лиценз? Не носите никаква отговорност като страна по-сделката а повярвай в другите страни е така да спомена само, че в САЩ федералният закон е определил от 5 до 10г затвор за посредник, който е подвел клиент при сделка с недвижимо имущество. Това с осигуровките направо ме разсмя, значи плащате "твърда заплата" за свободна професия? Относно вашите брокерски ротации и клониране може да се направи поредица, която ще конкурира Спилбърг и Междузвездни Войни с успех? Само за 3 месеца от Януари до сега повечето "големи" агенции регистрираха сайтове под нови имена, защо ли? Не мисля, че защото много клиенти са доволни. А каква средна класа си без непбходимият ценз без клас квалификация без репутация на бизнеса, който развиваш- отговори си сам. Брокер с главни букви може да си само ако, платиш около 12000лв лиценз в аванс имаш някъкво образование в конкретният резор, когато сделката се изповядва името ти фигурира като отговорно лице черно на бяло и съответно се издължиш на държавата до стотинка по ДОД спрямо размера на полученият комисион, задължително само от еднатКоментиран от #14, #15, #19
18:54 04.04.2017
14 111
До коментар #13 от "kuku":
Я чакай, злобарче, ...адвокатите, нотариусите дали плащат лиценз по 120 000 лева, а? А строителите, инвеститорите? Кое искаш брокерите да ти гарантират, качеството на строителството, документалната част, спокойното протичане на сделката, кое? Нотариусите и адвокатите плащат застраховка за тези рискове. Искаш отговорност от брокера, санкции, затвор, ами няма проблем, ама ако и адвокатите и нотариусите носят, такава, както техническите служби, съдиите по вписванията, АГКК и кметовете, поземлените комисии. Не може да търся аз информация и да ми вдигат ръце в общината и да ми обясняват как са изгубили плановете. Не може да вадя акт от АВ и под този номер да е вписан друг акт и служителката просто ми вдигна ръце с отговор не знам. Брокер ли го е допуснал това, а? Кой според теб е фалшивия акт, а?Не може да правим сделка, и за 50 кв. грешка в кадастралната карта, клиентът ми вече 6 месеца не може да си извади виза. Той ми звъни на мен, напряга мен, ама като бях при служителката и тя каза, че до две седмици ще е готово, сега на кого да се оплача, 6 месеца след тази среща? Няма регулация и закон, защото в мътни води се хващат най-тлъстите риби. Няма как брокерът да може да гарантира сделка на този етап, защото е пълно мазало. Особено при парцелите. Винаги, винаги могат да те изненадат. И още нещо, брокерите НЕ СА АДВОКАТИ, моля ви, те са посредници ( по средата). Не защитават, не гарантират, има адвокати. Брокерът е да си къса обувките, гумите, даКоментиран от #21
10:10 05.04.2017
15 Bossman
До коментар #13 от "kuku":
Смяташ ли че много от фирмите за недвижими имоти не плащат осигуровки и заплати за труда,който полагат брокерите?Плаща се твърда заплата+процент от реализираните сделки.Съответно се внасят и необходимите данъци.Освен това нито един уважаващ себе си брокер няма интерес да подвежда клиентите си с нереалистични имоти защото ще ги загуби.Това е.10:14 05.04.2017
16 kuku
10:33 05.04.2017
17 баш батка
11:47 05.04.2017
18 Капитана
12:08 05.04.2017
19 БРОКЕРът
До коментар #13 от "kuku":
Поне чети какво ти пишат хората и се учи. Злобееш ей таха,да се намираш на работа. Освен това никой никого не кара на сила да работи с посредник. Всеки е свободен да избира.Колкото до практиката в СЬЩ и т.н сигурно пак си прочел във факти.вг. Зао твоя информация, а имам претенцията че познавам от близо техния пазар, там няма сделка без посредник и комисиона за тази дейност е от 5 до 10%. Освен това сделките се осъществяват в офиса на фирмата без да се срещат Продавач и Купавач и т.н Защо да те образовам!? Едни от най богатите хора в СЬЩ са лекарите следвани от ПОСРЕДНИЦИ на недвижима собственост. Вкл. и сегашният президент. Но едва ли го пише във факти.фг. Направи си сам изводите и не се излагай повече.Коментиран от #22, #23
12:42 05.04.2017
20 брокер
14:19 05.04.2017
21 ГОСТ
До коментар #14 от "111":
Абе чувал съм че и адвокатите и нотариусите първо следват, след това имат стаж и едва тогава почват практика. Къде се учи за брокер, какви образи работят брокери, защо вземат комисион от двете страни - кого всъщност защитават - купувача или продавача в такъв случай? Защо никой от "гилдията" не направи нищо по този въпрос - липса на желание или просто алчност?17:06 05.04.2017
22 ГОСТ
До коментар #19 от "БРОКЕРът":
Всеки е свободен така ли? Защо тогава на обяви където изрично е записано "без посредници" звънят десетки "агенции" и почват да врънкат че те имали клиент ама да им платиш комисион за сделката.Като не ви викат що се натискате да работите с продавачите?
А за фалшивите обяви в нета какво ще кажеш: " -Аууу, ама ние тая хубавата я дадохме тази сутрин под наем - сега имаме една друга, на друго място, по-лоша и за повече пари ама айде сега - вие да нямате претенции а?"
Коментиран от #24, #26, #28
17:09 05.04.2017
23 kuku
До коментар #19 от "БРОКЕРът":
Не ставай смешен! Познаваш законовите наретби в САЩ, обаче процедура по регулация и вадене на линия за проектиране е нещо много сложно? И то при положение, че от години в България има онлайн услуги в повечето общини. Тези рутинни, бюрократични процедури може една баба от гара Бов сама да ги приключи за 20 работни дни, без такса за експресна услуга. И Най-важното..това е работа на бабата то ест, собственика не твоя! Последно БРОКЕР ли си или нещо като вадач на документи (тесен специалист)?Коментиран от #27
17:43 05.04.2017
24 Bossman
До коментар #22 от "ГОСТ":
Сектора наеми е един от най-динамичните.Хората идват и всичко,което е на добра цена и в добро състояние се взима веднага.Обаждат се много хора,които след като разберат че дадено веднага си мислят че е било фалшива оферта,а то не е така.Така че ще се задоволят и с не чак толкова хубаво.10:05 06.04.2017
25 Абсурд
11:07 06.04.2017
26 БРОКЕРът
До коментар #22 от "ГОСТ":
Във всяко стадо има мърша, така и в този сектор. Както и тел. измамници и мними полицай, нищо не знаещи адвокати, лекари убиици и т.н13:10 06.04.2017
27 БРОКЕРът
До коментар #23 от "kuku":
Пак нещо не си разбрал, жалко за писането. Не съм казал че знам законовите наледби в САЩ!? Казах че съм запознат с дейноста на хората от този бранш. А това е друго. Смешен си ти, пишеш простотии, ей така, за спорта. Някога вадил ли ри разрешение за строеж?или промана на регулационен план?Не, нали!? Когато се сблъскаш с тези неща, и не само с тези, тогава говори. А на баба ти от Бов, изпрати много здраве и да научи вука си да чете.Коментиран от #29
13:16 06.04.2017
28 БРОКЕРът
До коментар #22 от "ГОСТ":
В всяко стадо има мърша. Прочети коментар #17. Има мърша и при адвокатите, съдиите,лекари,полицай и между пишештите тук също.Стана ли ти ясно?Бъзи здрав
13:20 06.04.2017
29 kuku
До коментар #27 от "БРОКЕРът":
>Публикувано във факти.бг: Някога вадил ли ри разрешение за строеж?или промана на регулационен план?Не, нали!? Когато се сблъскаш с тези неща, и не само с тези, тогава говори.< Разрешение за строеж съм вадил, вадя и ще продължавам? За промяна на регулационен план....това е общинска работа. Обаче съм спец по сметките по регулация (ако ти говори нещо?) И педставяш ли си, не съм пльокер?Коментиран от #31
20:11 06.04.2017
30 гост
09:56 07.04.2017
31 БРОКЕРът
До коментар #29 от "kuku":
Ти си бил голям специалист. Шапка ти свалям. Жалкото е че нищо не разбираш. По това което пишеш, оставам със заключението, че нищо не разбираш от тази материя. А и някой от пишештите тук.Нямам какво да коментирам.Води се някакъв безсмислен спор на кой е по голяма глупоста. А на онзи " специалист" който продавал или купувал сам и "заобикалял" агенциите, ще кажа че никога не е късно да "удари гредата" или да "гризне дървото" както се казва.
До тук с моите коментари по тази тема. Нека всеки си вади хляба както намери за добре, стига да е в рамките на закона.
15:14 07.04.2017
32 Mnhf
18:04 07.04.2017
33 АНТИБРОКЕР
До коментар #4 от "ПФ Строй":
глад има защото балъците са на привършване. ка да нема глад за безплатни работници. заплати нема и осигуровки нема. дали имаш 1 брокер или 20 брокера разхода еднакъв. тогава е нормално да има търсене .ама няма предлагане защото никой не му се работи без пари.25 000 брокера почти всички в София,20000 сделки годишно от които има доста между роднини съсобственици, аима и доста без брокер. то излиза че има половин сделка на брокер годишно. ако сдената цена е 100К а среднат комисиона 6К от които брокера зема 1/3 значи работи за 1К на година12:59 08.04.2017
34 един
06:40 06.05.2018
35 къци
12:24 18.02.2019
36 Лулу
В цял свят брокерите взимат 6 %, а в Русия са 10% само от купувача. Тук обаче няма как да натоваря клиента с тези проценти и затова се разделят на купувача и продавача.
Когато работите със сериозна фирма и подпишете договор с нея, тя
спазва уговорките записани в договора.
Само внимавайте,какво подписвате, защото има голями фирми които слагат в договора наказателни условия.
Спазването на правилата няма да ви доведе до такива проблеми.
Но самите клиенти отказват да подписват договори за да могат да се обаждат на различни объяви и губят времето и енергията на хората.
ВСЕКИ ТРЯБВА ДА УВАЖАВА РАБОТАТА НА ХОРАТА КОИТО МУ ДАВАТ ПЪЛНА ИНФОРМАЦИЯ И ПРЕГЛЕЖДАТ ДОКУМЕНТИТЕ. дРУГОТО Е ПЛЮЕНЕ ПО ВСИЧКИ И ВСИЧКО.
Огледай първо себе си!
17:56 10.11.2019
37 Лулу
В света брокерите взимат 6%, а в Русия 10%.
Тук е разделен, защото никой купувач няма да понесе сам тази тежест.
А в другите държави и на повисоки цени, никой не спори. Хората подписват договор с дадена агенция и тя работи за тях. Тук се лутат и не искат да се подсигурят с договор, като смятат самите те да излъжат или да не платят. Губят времето на много хора, а после се оплакват.
18:03 10.11.2019