Last news in Fakti

7 Февруари, 2020 18:17 2 835 0

В какви имоти инвестират в Източна Европа?

  • хотели-
  • източна европа-
  • западна европа-
  • инвестиции-
  • доходност

Хотелите - един от най-доходоностните имотни сегменти в Източна Европа

В какви имоти инвестират в Източна Европа? - 1
Снимка: Shutterstock

Сегментът с една от най-високата доходност през последните години в Източна Европа е хотелският. Доколкото доходността в Прага и деловия център на Варшава в сегмента хотели спада до нива аналогични на тези в редица германски градове, в столиците на Румъния, Унгария и Сърбия, а както и във второстепенните полски градове се наблюдава прилив на инвеститори. На пет от посочените шест пазара са сключени сделки на обща стойност 4.6 млрд. USD, като една трета от сумата се отнася за 2019 г.

Не само в Букурещ и Варшава се строят хотели, а и в далеч по-малки градове, сочи анализ на консултантската компания Cushman & Wakefield. През следващите три години в полския регион Труймясто, който включва Гданск, Гдиня и Сопот, разположени в близост до Балтийско море, се планира откриването на девет хотела с общо 1900 стаи. Това ще увеличи хотелският капацитет в региона с 30%.

В Будапеща също се реализират няколко нови проекта, които трябва да дадат 3000 стаи. Хотелските комплекси трябва да бъдат пуснати в експлоатация през 2021 г.

В Прага и Варшава са далеч от това да загубят цялата си привлекателност. Много на брой големи хотелиери започнаха реализирането на нови проекти във въпросните градове, привлечени от по-високата доходност в сравнение със Западна Европа, бърз икономически ръст и развитие на туризма. Така например, в Полша ще се появи луксозен комплекс на крайбрежието на Балтийско море с потенциално висока доходност. На мястото на бившата гара в Прага ще бъде построен многофункционален комплекс.

„Полша и Румъния са ключови центрове за инвестиции, тъй като и двете държави имат силен вътрешен пазар”, казва главният изпълнителен директор на Orbis Жил Клави.

Налице са достатъчно възможности за разширяване присъствието на международни брандове в региона. Делът на хотелската мрежа в Унгария е едва 15%, а в Полша – 14%. За Сърбия процентът е 6% спрямо над 20% в редица държави от Западна Европа се посочва в доклад на консултантската компания Horwath HTL за 2019 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА