29 Октомври, 2002 00:00 5 034 1

WWW.TOPLO.BG – полезно или мъчително?

  • абонатите-
  • “топлофикация-
  • софия”-
  • които-
  • въпроси-
  • информация-
  • топлофикация-
  • възможност-
  • топла-
  • прочетете-
  • често-
  • защото-
  • условия-
  • топлинна-
  • всеки-
  • енергия-
  • дружеството-
  • софия” еад-
  • “топлофикация софия”-
  • топла вода-
  • след като-
  • топлинна енергия-
  • често задав
Българските компании като НЕК, БТК, Топлофикация и други монополисти все ни убеждават, че работели за интересите на клиентите си. За жалост в повечето случаи това са само голи приказки. Ако някой от хората, работещи за сайта www.toplo.bg, иска да ме в обратното, веднага ще му преведа примерите и спорът ще стане излишен.
Какво имам предвид? Първо, че линковете, които са замислени да бъдат в помощ на потребителя, си стоят там като заглавия и човек не може да ги ползва. Има си линк “новини”, “пресслужба”, “горещи заглавия” От тях може да прочетете само написаното в “новини”, но то едва ли е новина за клиентите.
В раздела “Пресинформация за сметки” на абонатите на “Топлофикация София” ЕАД се съобщава за възможността да се заплащат дължимите суми и без получено съобщение, достатъчно е потребителите да знаят абонатния си номер или да имат сметка от минал период. Касите са отворени всеки работен ден от 07.00 ч. до 19.00 ч. без прекъсване.

Пълно заблуждение
“Напомняме на онези наши абонати, които имат една или повече неизплатени сметки за отопление и топла вода от предишни месеци, че следва да започнат заплащането на дължимите суми за консумирана топлинна енергия от най-старата сметка.
Абонатите могат да получат повече информация за сметките си на телефон 59 41 63. Във всички каси на “Топлофикация София” ЕАД са поставени пощенски кутии за сигнали, мнения, предложения и жалби. Пощата се събира ежедневно и абонатите получават своевременно отговор. По тази причина напомняме на всички, които ще се възползват от този начин за комуникация с дружеството, да посочват абонатния си номер, адрес за кореспонденция и по възможност телефон за връзка, за да ускорим максимално процедурата по предоставяне на желаната информация” - пише още във въпорсния сайт.
“Съгласно изискванията на ЗЕЕЕ “Топлофикация-София” ЕАД внесе в ДКЕР проекта за общи условия за потребление на топлинна енергия. След като оторизираният орган разгледа и одобри общите условия, те ще бъдат публикувани и предоставени на вниманието на абонатите.
Пресслужба “Топлофикация София” ЕАД предоставя следната информация “Топлофикация София”ЕАД уведомява абонатите, които нямат монтиран и узаконен водомер за топла вода, че съгласно чл. 58, ал. 2 от Наредбата за топлоснабдяване, публикувана в “Държавен вестник”, бр.31/ 26.03.02 г., считано от 1.04.02 г. ще им се начислява за потребление по 140 литра на денонощие на всеки обитател.
С цел коректност на отчитането и икономия на потреблението на топла вода, както и с оглед бъдещото повсеместно преминаване към системата на дяловото разпределение, регламентирано в ЗЕЕЕ, препоръчваме на абонатите да монтират водомери за топла вода.
Узаконяването на тези прибори се извършва чрез пломбиране на холендровата гайка от служители на “Водомерна лаборатория” към “Топлофикация София”ЕАД след заявка на тел. 952 00 88 или 54 48 68 от 8.30 до 16.30 часа всеки работен ден. Услугата се извършва съгласно уточнен с абонатите график по цени, съобразени с действащия ценоразпис. Фактура, фискален бон и документ за пломбиране се издават на място при абонатите след заплащане и извършване на услугата” - пише по-нататък в електронната страница на столичната топлофикация.
Интересното на тази страница е , че има следното:
Често задавани въпроси - Списък на най-често задаваните въпроси и отговори към тях. Служи за облекчаване на потока от евентуални запитвания.
Микрофон - възможност за изпращане на въпроси, мнения и коментари от страна на потребителя.
Нашето мнение - място за публикуване на официалното становище на дружеството по актуални теми.
От това, което е дадено по-горе, може да прочетете само най-често задаваните въпроси, но ако се опитате да зададете ваш такъв на МИКРОФОН, няма да можете. Защото, кликвайки върху заветната думичка, нищо не се получава. Просто не е активирана. Тогава си задавате резонния въпрос как хората от “Топлофикация” отговарят, след като никой не ги е питал. Нашето мнение също не е активно и не можете да разберете по никакъв начин какво е официалното становище на дружеството по “актуални” теми. Явно

за тях всичко е неактуално
Актуални са само общи условия за продажба на топлинна енергия от “Топлофикация-София” ЕАД на потребитгели за битови нужди в гр. София, защото тях може да прочетете без проблем.
Може да прочетете и следното: информация за клоновете и касите за плащане. Ей, с нищо не могат да ни изненадат тия от Топлофикация, все едно там 10 ноември никога не е идвал. Всъщност те са направили опит да ни изненадат, но май неуспешен.
На един от линковете пише: Служба за електронно осведомяване - предлага се възможност за абонамент на потребители, които са заинтересовани да получават редовно информационен бюлетин или актуална информация за компанията чрез електронна поща. При голям интерес има възможност услугата да е платена.
Едва ли това обаче скоро ще стане, защото, след като човек се намъчи с диренето на полезна нформация на сайта, надали ще пожелае да си плати за подобно качество. И последното, което трябва да уточним е, че страницата не е актуализирана от 19 септември тази година. А септември си беше един инфарктен месец, имайки предвид сроковете за задължително поставяне на устройствата за топлинно счетоводство. Но това явно е тема-табу за Топлофикация или както се казва: “ В къщата на обесения не се говори за въже”.

Красимира ПАСТИРОВА


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 питър пан

    0 0 Отговор
    Не ви ли е срам бе Дами и Господа,ДА ПЛАЩАМЕ ЗА УСЛУГИ КОИТО
    НЕ ИСКАМЕ ДА ПОЛЗВАМЕ....ЕВРО ЗАКОНОДАТЕЛСТВЛОТО НЕ ВАЖИ ЗА ВАС,ЗАСРАМЕТЕ СЕ БЪЛГАРСКИ ГРАЖДАНИ ЛИЦЕМЕРНИ....500 ЛВ ЗА СЕЗОН ЗА ЗГРАДНА ИНСТАЛАЦИЯ.....ЗА ДВУСТАЕН..КОЛКО ЛИ ОЩЕ НАРОДЪТ ЩЕ ВИ ТЪРПИ,''КРАДЕЦА ДА ВИКА ''ДРЪЖТЕ КРАДЕЦА'' '' ДО КОГА....НИМА БЪЛГАРИЯ НЕ Е ЗА БЪЛГАРИТЕ,ИЛИ ВСИЧКО ТОВА Е ПРОСТО ПОРЕДЕН СЦЕНАРИИ.../ГЛАС ОТ И ЗА НАРОДА,И ЗА НАРОДНАТА ВЛАСТ.../ДАЛИ БОТЕВ И ЛЕВСКИ УМРЯХА В ЗАБЛУДА...НАПРАЗНО,ТОВА НЕ ЗАВИСИ САМО ОТ ВАС...