Last news in Fakti

12 Юли, 2013 16:29 2 806 1

Японският заем е безвъзвратно изгубен

  • терминал-
  • варна-
  • бургас-
  • япония-
  • заем
Японският заем е безвъзвратно изгубен - 1
Церемонията по подписване на заема през 2008 г.

„Възможностите за използване на заемни средства от Японската банка за международно сътрудничество за изграждане на контейнерни терминали във Варна и Бургас са безвъзвратно загубени”, каза Данаил Папазов, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията по време на днешния парламентарен контрол. По думите му решението за прекратяване на споразумението за заем на предишното правителство е прецедент в историята на Японската държавна помощ.

„С реализацията на проекта щеше да се достигне натоварване на жп превозите с повече товари, от тези загубени от Кремиковци. Липсата на контейнерни терминали доведе до сериозно отклоняване на националния и транзитен контейнерен поток през конкуриращите ни пристанища в Констанца и Солун“, допълни министър Папазов. По думите му, реализирането на проекта щеше да бъде и един допълнителен стимул за строителния сектор в България, тъй като 90% от работите щяха да се извършат от местни изпълнители и местни материали.

Проектът „Изграждане и развитие на нови контейнерни терминали на пристанищата Варна и Бургас“ включваше изграждането и оборудването на два нови контейнерни терминали в пристанищата Варна и Бургас, с обща площ на двата терминала 600 000 кв.м. и с капацитет за обработка до 900 000 TEU годишно, както и рехабилитацията на Варна Изток.

„Споразумението за заем е прекратено с извършена релокация на средствата по категории и с размяната на ноти по предложен текст на Японската агенция за международно сътрудничество, с който текст се цели да се избегне скандала и запази рейтинга на България“, заяви министър Папазов. Той допълни, че Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията ще изготви анализ за необходимостта от изграждането на контейнерни терминали, като вземе под внимание и влезлите в сила концесии, но единствените източници за финансиране на изграждане на контейнерни терминали са нови заемни средства или чрез търсене на публично-частно партньорство.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Iwan Chepanow

    0 0 Отговор
    Аналитиците наши са си казали думата,не прави нищо ново,разруши всичко направено!