29 Юли, 2024 09:51 5 143 61

Пореден голям инвеститор предпочете Сърбия пред България

  • завод-
  • сърбия-
  • инвестиция

Италиански производител на бойлери строи завод в западната ни съседка за 75 млн. EUR

Пореден голям инвеститор предпочете Сърбия пред България - 1
Снимка: Shutterstock

Световно известният италиански производител на бойлери и друга техника – Ariston, инвестира 75 млн. EUR в нова производствена мощност в Сърбия. Това не е първата голяма компания, която заобикаля България.

Новият завод ще бъде разположен в Ниш и в него ще работят 300 души. Разгънатата му застроена площ ще е 30 000 кв.м. Плановете са да отвори врати през декември 2025 г.

Това ще е и първият завод, който ще се намира в Индустриална зона „Север“ на Ниш.

За италианската компания това ще е третият завод в Сърбия, след като вече един в град Cвилaйнaц, централна Сърбия. Той отвори врати през 2019 г.

„Новият завод ще изнася изделия на стойност 240 млн. EUR годишно“, каза по време на церемонията по „първа копка“ сръбският президент Александър Вучич.

Годишните приходи на италианската фирма възлизат на близо 3 млрд. EUR. В нея работят близо 11 000 служители.

Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите ТУК


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 провинциалист

    42 24 Отговор
    Ние бойлери си правим, тези за какво са ни?

    Коментиран от #5, #9

  • 2 Да, бе,

    80 9 Отговор
    Ко стана - уж си имаме ЕС, НАТО, ниски данъци, пък никой не ще да инвестира у нас!!! А точно с този аргумент ни набутаха навсякъде.

    Коментиран от #8

  • 3 Бай той Толстой

    55 8 Отговор
    Ние нямаме нужда от ишлеме! Произвеждахме си тези нискотехнологични стоки сами между космическата и високотехнологичната продукция.Да ви йе....м и демокрацията!
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 ГУР

    37 8 Отговор

    До коментар #1 от "провинциалист":

    Прав си. От край време купувам български бойлери. Аристон бяха бойлери преди много години. Сестра ми на 5-6 лета си сменят италианците. А аз вкъщи още си кютам с неръждаеми водосъдържател, монтиран през далечната 2004-а година. Работи и изглежда, като нов. Не че нямам работещ аристон в кухнята да кажем... Но тук въпросът беше от друго естество - защо предпочитат Сърбия, когато ние сме ЕС и НАТО? :-))) Сърбите на правят бойлери ли?

    Коментиран от #54

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 естествено

    65 6 Отговор
    В България трудно се намира работник, който да успее да си напише трите имена без грешка. Какво да прави Аристон тук?
  • 8 набутаха те насила

    16 39 Отговор

    До коментар #2 от "Да, бе,":

    На сила те набутаха в ЕС и НАТО, но като руски Троянски кон. Затова и никой не те е питал. Аи да те беше питал, ти щеше да си искаш руското робство.

    Коментиран от #10

  • 9 дедо..

    16 13 Отговор

    До коментар #1 от "провинциалист":

    Бг бойлер само старите от варна..новите 60 месеца гаранция и фюють,за тва одих у зайчарско,взех си неръждавеъка теданька,на цена като обикновените ельдомитьа,тесьитьа и.т.н..у сръбсько е доста по евтино на качествени стоки-дако не са у е.с..при дъртофелник урсуль.
  • 10 ГУР

    39 9 Отговор

    До коментар #8 от "набутаха те насила":

    Т.е., сега не си роб? Но да си руски роб е едно, а да си роб за Запада друго, нали? Типичният душевен тъпоъгълник.

    Коментиран от #11, #52

  • 11 ГРУ

    8 25 Отговор

    До коментар #10 от "ГУР":

    Значи си признаваш, че България е обикновен руски Троянски кон в ЕС и НАТО, а използваш и да обиждаш. Ми не. Не съм роб. Поданник на Краля съм.

    Коментиран от #13

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 ГУР

    31 10 Отговор

    До коментар #11 от "ГРУ":

    Поданик на краля ли? На краля или на говедара? България ще бъде велика държава тогава, когато следва своя собствен интерес, а не е роб, както сега. За ЕС никой не ни пита, за НАТО също. Референдумите са само про форма. Начело на държавата се назначават хора, верни на LGBT идеята и на всичко друго, но не само на нормалността. Така че си трай в панелката и недей да пишеш глупости. Поданик на краля бил този виден анонимен голтак, който идея си няма какво се случва около него и в държавата му, но ни говори за руско робство и руски троянски коне.
  • 14 Браво на Съпбия

    28 12 Отговор
    Гроздето е кисело!Не били хубави бойлери…Важното е че плащат данъци и заплати на 300 души.Нека им е зле.Ма това че уважавали Русия и че не били в Еврогейския съюз не им пречи,пак инвестират там!
    При нашите навесени политици със широко разтворени бузи никой няма да инвестира,никой не уважава надупените!
  • 15 Събрахме се ... вече явно 🐖🎃

    28 2 Отговор
    В завладяната от мафиотите Певвски 🐖 и Борисов 🎃 държава никой не иска да инвестира.
  • 16 Гост

    37 5 Отговор
    В България вече е трудно да намериш работник за под 1500 стартова. Ето заради това са там. Трябва да свикваме, че вече не сме толкова евтина работна ръка, ала за сметка на това бая мървелива и врещяща!
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 33333

    33 3 Отговор
    Нормално. Кой ще предпочете страна, пълна с 80% миризливи, мързеливи чеснови се----ляци, имащи 1000% самочувствие и под 10% покритие?
  • 20 свидетел

    16 0 Отговор
    никой не залага на куц кон.......
  • 21 умен

    15 9 Отговор
    А защо не са инвестирали в Швейцария, тя нито е в ЕС нито в НАТО и даже им е съседна страна? Като си отговорите на този въпрос, чугунени глави, ще разберете защо не са инвестирали тук!
  • 22 Васил

    19 0 Отговор
    Нормално! Когато искаш да направиш нещо в тази държава първо трябва да си платиш на всякакви държавни и частни рекетьори!
  • 23 Читател

    28 6 Отговор
    Инвестират в Сърбия точно защото тя не е в ЕС и в нея няма толкова бюрокрация, забрани, наредби, проверки, данъци, изисквания и пр. В Сърбия не те юркат, че не използваш в завода зелена енергия, а купуваш ток от въглищна ТЭЦ. Там не те карат задължително да назначаваш на работа по квотен принцип гейове и малцинства, които нямат нужна квалификация, но си длъжен да ги назначиш. В Сърбия продукцията излиза по-евтино и се прави по-безпроблемно. А качеството е на ниво. Те това е.

    Коментиран от #27, #29

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Моят случай

    9 3 Отговор
    Имам два неръждаеми бойлера, собствена изработка, от 1986-та година. Сменям само нагреватели.
    В България има два завода за бойлери - Елдом Варна и Матев Хасково. На еднакво ниво са. Ако има трети ще трябва да работи само за износ. Там пък ще се конкурира с китайските. Едва ли ще прогресира.

    Коментиран от #30

  • 27 Глупасти

    8 8 Отговор

    До коментар #23 от "Читател":

    Просто в Сърбия има пазар. Тук вече е зает.

    Коментиран от #45

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 умен

    13 11 Отговор

    До коментар #23 от "Читател":

    Глупости на търкалета! В Сърбия не се плащат данъци и осигуровки? Нима като е произведено без да се спазват на ЕС наредбита ще бъде допуснато в ЕС(най-платежоспособният пазар)? Кой завод в БГ е задължен да назначава лгбт по квоти? Нали сме в ЕС по твоите думи излиза, че и тука е задължително. Аристон си търсят бели роби. Сърбите са перфектни. По ниски заплати от нашите и не могат да пътуват свободно из европа т.е. има работна ръка. Ама на чугунената глава само ЕС и НАТО му се привиждат.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Глупав си

    5 5 Отговор

    До коментар #32 от "Глупак":

    ти - това са пари от сивата икономика,дрога,ддс и секви схеми.Говориме за милиони, а той ми говори за населението за некви 1000 - 2000лева,мъка мъкааааа

    Коментиран от #35, #36, #37

  • 34 Оли

    3 3 Отговор

    До коментар #32 от "Глупак":

    страшен Олег си , ммддаааа
  • 35 Глупак

    4 2 Отговор

    До коментар #33 от "Глупав си":

    3 млн пенсионера умножено по 3000 лв средно е 9 млд лева. Да не мислиш че всички имат само по толкова? Ххаахаха
    Иди обаче гинвложи в имот 3000 - 5000 лв
    Ха ха ха

    Коментиран от #42, #43

  • 36 Глупак

    9 2 Отговор

    До коментар #33 от "Глупав си":

    "Говориме за милиони"

    Момче ти бъркаш милион и милиард бе!
    10 млн сигурно е оборота на Кауфланд за една седмица бе хаххааха
  • 37 Аз Кочо

    5 2 Отговор

    До коментар #33 от "Глупав си":

    Момче може да има големи играчи- глупаци които да държат много пари под душека в къщи чакайки НАП или някой крадец да ги ошушка, но бъди сигурен че това са много малко глупаци!
    Парите от сивата икономика, дрога, проституция обикалят офшорките и част от тях влизат в бг съвсем легално! Ти просто четеш небивалиците на имотното лоби което за.последно паникьосва народа да си купи имот щото видиш ли Ез ще им открадне парите.
    В началото лъжехте че имало недостиг на имоти, после инфлацията щяла да изяде парите в банките, сега последното е влизането в ез. Чудите се как да се докопате до последното левче на баба Пена!
    Ще дойде време и ще си сърбате попарата вие строителите, брокерите медиите, банките и най вече продавачите- спекуланти.
  • 38 Същите лъжи от 2008 сега през 2024

    4 3 Отговор
    Money bg 12.10.2007

    Цeнитe нa жилищaтa в Бългapия мoжe дa ce пoвишaт c нaд 70% пpeз cлeдвaщитe пeт гoдини, във вpъзĸa c члeнcтвoтo нa cтpaнaтa в EC, пpoгнoзиpaт aнглийcĸи eĸcпepти oт нeдвижимaтa aгeнция Ѕіmрlі Grоuр, цитиpaни oт издaниeтo Моrtgаgе Ѕоlutіоnѕ.
    Teзи възглeди пpoтивopeчaт нa дoceгaшнитe пpoгнoзи, чe cтpaнaтa ни нямa дa cтaнe cвидeтeл нa инвecтициoнeн бyм в нeдвижимитe имoти, ĸaĸтo дpyги нoвo пpиcъeдинили ce cтpaни члeнĸи нa Eвpoпeйcĸия cъюз."

    Money bg 12.07.2008 11:22:30

    "Цените на жилищата по цял свят падат, но не и в България"

    Медиапул 29 август 2011 15:19

    "България е втора по срив на цените на жилища в света.
  • 39 Анонимен

    7 1 Отговор
    Като им искат комисионни на инвеститорите или дял от бизнеса,кой луд ще дойде да инвестира? Това е от много години назад практика! На по крупните бизнеса вече така е иззет. Който пък не е съгласен му се случва нещо.
  • 40 Митьо

    3 0 Отговор
    Ееее гаси ...и в съединените американски щати да влезем инвестиции през крив макарон ще видим!
  • 41 Статистик

    8 0 Отговор
    Тук в коментарите не се отчита основното - в Бг НЯМА кой да работи!!!! 60% работещи пенсионери, 20 % ИТ служители и останалото пълна скръб !
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Просто нашата

    8 0 Отговор

    До коментар #27 от "Глупасти":

    мафия им е поискала 50 % и те са отишли в Сърбия
  • 46 ААААА

    8 1 Отговор
    Инвестицията се прави там където има пазар за продукцията. В България, бойлерите които се произвеждат не са с по-лоши показатели и качество от тези на Аристон. Така, че не става дума за заобикаляне на страната, а за чисто икономическо решение
  • 47 Развийш ли

    6 1 Отговор
    Нашите са по добри от сърбоиталянските Елдом са за предпочитане Имах Български неръждавейка поне тридесет годишен без да протече или нещо нагревател и темп подобни Пенсионирах го и си взех пак същата марка
  • 48 Всички

    2 6 Отговор
    грешите, завода ще е в България/Ниш/.
  • 49 ПиШеТе

    4 7 Отговор
    "завод в западната ни съседка за 75 млн. EUR" - това за цех едва стига в днешно време. Спрете да ползвате думата завод, вярно мина цяло поколение, което не е виждало завод, но е смешно да си помислиш че за 75 млн. ще си направиш завод, то само сандвич панелите за халетата ще са повече. Не говорим за земя, машини, инсталации. Тези пари стига за цех и нищо повече.
  • 50 реалист

    5 1 Отговор
    Сърбия е бивша Югославия. Там се развива индустрия от 1920г. А, 1945г., като контрибуции бяха и са Fiat- Застава, Горенье (Индезит, Аристон и др.) акум. Искра- Оливети, Магнети Марели и др.. Отделно, сега независимостта на Сърбия позволява безмитен и свободен достъп на фирми от ЕС до Света. Ние да не се косим, както винаги теглим късата клечка.
  • 51 може

    8 1 Отговор
    То голям инвеститор и голям завод , ..... на 30 дка. стадо магарета не могат се утъркалят ? Не е дошъл в България , защото тука има два големи фирми за такава техника , , знаете ги кои са ТЕСИ и ЕЛДОМ дори първата има 5 завода из България , .... така че с тези мижави 75 милиона € ,къде ще ходи на коня в краката ?
  • 52 ШУР

    1 6 Отговор

    До коментар #10 от "ГУР":

    Няма нищо по лошо от руското робство, май и турското не е било толкова зле, както ни го представя руската ни история!
  • 53 какво да ги привлече в България

    7 1 Отговор
    колониално управлявана държава ,мързел ,комплекси ,необразованост ,шуробаджанащина и корупция в големи количества
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Баба Гошка

    0 0 Отговор
    Тоя дето пише статията май ,юни си мрази и децата сигурно, че все унизително подхожда. То или е чужденец или еничарин
  • 56 Чочо

    1 0 Отговор
    Никой не се учудва, че бягат инвеститорите от нас. Кой би се съгласил да плати на овластени и партийни деятели 50%комисионна за сделката - никой.
  • 57 покийухъ

    2 3 Отговор
    Я да видим за последният месец какво чуваме от Сърбия:

    - Аристон строи завод там и ще дава работа на 300 човека и не малко данъци в хазната
    - осраински бизнесмен налива $150млн. за да строи завод за преработка на зърнени и маслодайни култури... Все си мисля, че у вас трябва да се произвеждат повече зърнени и маслодайни култури ама човека отишъл у Сърбия
    - Някакъв си там ФИАТ (май Панда) ще се произвежда в Сърбия

    Защо всички тези хора наливат стотици милиони у Сърбия която не само не е член на ес, а и е силно про-руски настроена? Що отиват там, а не идват у вас?

    Коментиран от #58, #61

  • 58 умен

    2 0 Отговор

    До коментар #57 от "покийухъ":

    А защо не отидат в Швейцария, която също не е член на ЕС и НАТО, чугунена главо? Прочети ми коментарите и ще си отговориш. Ама защото знам, че си мързел ще ти го дам и тука. Евтина работна ръка и няма как да избяга на запад тази ръка, защото не са в ЕС.
  • 59 майстор с две леви ръце

    0 0 Отговор
    Представям си още отсега с какво качество ще бъдат бойлерите. Сърбите са с по четири леви крака, също като нас.
  • 60 Шаран БГ

    0 0 Отговор
    Нормално е, италианците да са си "подострили моливчето " добре и да са си направили сметката. Преди век време
    италиански фирми с италиански работници са изграждали обекти в България.Нали сме били "сватове" с жабарите !? У нас първо : няма вече квалифицирани кадри и второ: НЯМА кой да работи за "смешни" пари !!
    Нашенските варненски бойлери са отлични!! Изключение правят само тези , които са с китайска електроника! На практика се поврежда само тя . И понеже много райони имат варовита вода, редно е на 3, макс.4 години, да се отвори и почисти от натрупания варовик. Ако е нужно, сменят се нагревател и анодна защита, обезателно предпазния вентил и работят десетилетия без проблеми........ и с неръждаеми, и с поцинковани водосъдържатели!!
  • 61 Ясно

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "покийухъ":

    е , че си глупав. Не се открива завод на място, където конкуренцията ще те смачка. България е номер 3 в преработката на слънчоглед в светя, кой луд ще се конкурира с водещи производители на родната им територия?