21 Септември, 2018 16:26 9 307 6

• лови риба-
  • промяна-
  • хищническо поведения-
  • hierodula tenuidentata

Гигантската азиатска богомолка се е научила да лови много по-едра от нея плячка

Изумителна колония богомолки шашна учените: Те ходят на риболов! (СНИМКИ) - 1
Снимка: shutterstock

Изключително необичайна популация от богомолки, бе открита от биолози в Индия.

Учените с изненада установили, че хищните насекоми били прибавили нетипична за тях храна към менюто си. Те не ловували само други насекоми, а и много по-едра плячка — риби, плуващи на повърхността на реките и езерата.

Според учените риболовните умения на богомолките са част от нова адаптивна стратегия на гигантските хищни насекоми.

Необичайното откритие е описано подробно в публикация в научното издание Journal of Orthoptera Research.

Биолозите забелязали как мъжка богомолка от вида Hierodula tenuidentata лови риба и след това я изяжда. Заинтригувани от поведението ѝ те започнали да наблюдават мястото ежедневно.

нимка: R. Puttaswamaiah

Така в продължение на дни учените следили тази популация от гигантски азиатски богомолки (Hierodula tenuidentata) и забелязали, че те ежедневно се връщат до водата с цел риболов. Това целенасочено ловно поведение на богомолките се регистрира за пръв път и поставя много интересни въпроси за адаптивната поведенческа гъвкавост на хищните насекомо.

Снимка: R. Puttaswamaiah

"Изглежда, че богомолките са в състояние да помнят къде се намира точно определен тип плячка, особено такава, която може лесно да се хване. Това умение им помага да оцелеят като ги връща на "местата за риболов", отбелязва Роберто Батистон от Музея на долината Брента (Италия).

Богомолките са едни от най-големите хищни насекоми на Земята. В менюто им присъстват основно други насекоми и безграбначни, но някои от по-едрите видове се хранят и със змии, скорпиони, малки гущери, жаби и дори птици и дребни бозайници.

Промяната в ловните навици на едрите богомолки не се регистрира за пръв път, но това е първият случай, в който хищните създания са забелязвани да преследват плячка във водата.Изумителна колония богомолки шашна учените: Те ходят на риболов! (СНИМКИ)
нимка: R. Puttaswamaiah

В изследване, публикувано миналата година в списание Wilson Journal of Ornithology, се съобщават тревожни данни по отношение на промяна в хищническото поведение на богомолките. В систематичния си преглед изследователите дават доказателства и примери за представители на 12 вида и 9 рода богомолки, които са били наблюдавани да ловят дребни птици в дивата природа, на територията на 13 различни държави по света.

Изумителна колония богомолки шашна учените: Те ходят на риболов! (СНИМКИ)

Тези насекоми са изключително интересни и поради още една своя особеност. Женските индивиди изяждат партньора си по време на чифтосването, като по този начин осигуряват протеини за бъдещото си потомство.

Снимка: shutterstock

• 1 правопис

"грабнак" ли се пише ве деа маа ви...

• 2 Белополски месаря

Те мъжките затова ходят за риба да избягат от секса и да не ги изкльопат жените им, а после ми кажете, че хората не са огедало на същества от природата !
  • 3 Бесен Язовец

А ко е някоя по голяма риба, ще го хапне тоз богомол като топъл хляб !

• 5 Варналиев

Евала, Белополски! Страшно точно сравнение! Разсмя ме, но е вярно.
  • 6 Мой роден език!