24 Септември, 2018 15:47 11 809 16

Шведски учени направиха сензационно откритие

• сензация-
  • откритие-
  • учени-
  • наука-
  • научно-
  • швеция
Шведски учени направиха сензационно откритие - 1

Някога питали ли сте се как може едни от нас покоряват безстрашно Еверест, а други си ужасява дори мисълта за обикновен ескалатор в мола. Оказва се, че виновниците за това са т.нар. "клетки на храбростта".

За първи път учените успяха да изучат невронните механизми на храбростта. Откритието принадлежи на сътрудниците на университета в шведския град Упсала. Съвместно с колеги от Бразилия те са установили, че в хипоталамуса присъстват необичайни клетки, стимулацията на които предизвикват при опитни животни чувство за безопасност дори и в застрашаваща среда.

Иначе казано животните имат усещането, че са скрити от хищника, а той е далече и не може да ги забележи.

Това откритие може всъщност да има историческо значение, защото ще помогне в разработката на ново поколение антидепресанти. В сравнение с традиционно използваните досега медикаменти, новите ще са революционни, защото точната им цел ще бъде специфична група клетки, като те повече няма да засядат други области в мозъка. Това ще спомогне за избягването на страничните ефекти на антидепресантите.

• 1 Пища Хуфангел

Клетките на храбростта са братя на клетките на глупостта!
  • 2 Японеца

Само идиотите са безсрашни!
  • 3 жжж

зомбита убийци?
  • 4 фжр

само за мотористи

• 5 олала

Човек трябва да се страхува от не едно нещо, защото го кара да мисли за последсгвията! Ако не се страхува, от акули, ще влезе да се къпе сред бели акули.... Паниката е вредна, но страха не. И мен ме е страх да катеря върхове, не зото ще умра, то и на стола мога да умра, а защлто ми е гадно да се въргалям като пихтия по скалите, ако се откача. Психически въздействува и антипатията. Който се страхува мисли.
  • 6 Упсала

направили изследване на безсташните викинги и страхливите бразилци. Гледали, кой има повече жълто на гащите.
  • 7 ДДТ

И кво някой тийн като се назоби ще помаха от 8 мия етаж на майка си и ще скочи при нея.....
  • 8 Бесен Язовец

Храброста е безумието на смелите !

• 9 Якоооооо

До коментар #8 от "Бесен Язовец":

Храбростта е в основата на всичко!
  • 10 Животец 1

Страха е спасявал човека милиони години а тея искали да го махат пфуу . Аз например изпитвам панически страх от това да си легна с дебела жена а тея след като го измислят това и няма вече живот за мен - требе маам дебело и слабо без да подбирам !!!!
  • 11 Бай Ой

Норвежки учени пък намерили хормона на глупостта в главите на шведските учени!!! Сега Финландците ще пратят Финландски сироп 40 градуса да се излекуват!

• 13 hmhmhm

"клетки на храбростта" колеги по сериозно какви са тези клетки с какво се различават от другите кога се образуват, как сте ги стимулирали.
  • 14 Гошко