ФАКТИ.БГ

18 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 17257
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2 от 1 гласа.

Магнитните полета на Земята се разместват и учените не знаят защо. Изследователи посочват, че северният магнитен полюс се носи от Канада към Сибир, съобщава „Дейли Мейл“. Проблемът е станал толкова сериозен, че учените по света не смогват да си актуализират картите с глобалния модел на магнитното поле.

Световният модел на магнитното поле е в основата на модерната навигация – от системите за насочване на кораби до Google Maps на смартфоните.

Последната версия на модела е от 2015 година и се очакваше тя да е актуална до 2020 година. Според учените обаче магнитното поле се променя толкова бързо, че те трябва спешно да го актуализират. Срокът за това е 15 януари, но заради спирането на работата на американското правителство този срок е удължен до 30 януари.

Магнитните полета са в постоянно движение. Магнитният северен полюс се мести и на всеки няколкостотин години полюсите разменят местата си и компасът сочи юг вместо север.

„Грешката се увеличава с времето. В началото на 2018 година като част от редовното измерване на световния модел открихме, че моделът е излязъл извън спецификацията за низходяща позиция само за три години, вместо за пет, колкото трае цикълът“, обясни Арно Чулиат от Университета в Колорадо Болдър.

„Изследвахме тази грешка и проследихме възникването ѝ като комбиниран резултат от глобалното геомагнитно ускорение, случило се през 2015-2016 година, и бързо променящото се магнитно поле на северната полярна зона“, добавя той.

САЩ

Оценка 2 от 1 гласа.

Batushka
Аз като гледам картата не виждам Сибир..за век 500 км което не е кой знае какво..

NikNay
Ох мамините, това с разместването на магнитните полета се учеше в седми клас по география.

антрашпиц
Щом се измества към сибир ,значи Путин иска и него да го анексира.

Киро
И полюса отива към Русия.Сега ще кажат че те са виновни.

Меркел
Като се обърнат няма да има къде да си пишете простотиите. Ако оцелеем.

777
Да хвърлят атомната бомба и всичко ще си дойде на мястото.

незнайко
Нали затова имаше филм как земята спира въртенето си и влязаха в "Ядрото" (мисля, че така се казваше филма ) и го гърмнаха за да се завърти !!!

НОСКА
като падне магнитното поле радиацията ще ни изпърже за няколко години, живеем не само заради атмосферата а заради защитата магнитно поле

CL500
До автора: Има теория за смяна на местата на магнитните полюси Север-Юг, така е! Само, че тази смяна не е за няколко СТОТИН години, а за няколко ХИЛЯДИ години. Примерно 5, ако сме по-точни ;-)

Никой
Fake

Niko
Има наблюдения и изследвания за смяна на магнитните полюси и преди, но не за няколко стотин години. Като пишете нещо се поинтересувайте малко преди да си драскате свободен текст.

Да бе знаем
истината е, че магнитното поле се изменя, това е проучено от учените, проучени са и периодите на промяна на полюсите. Останалото е типична фалшива новина, някой зад бюро започнал да развива локуми около темата...

Гост
... Ми замислете се малко защо настъпват такива глобални и бързи промени на планетата. Дори за фашите мозъци не е трудно😒. Жокер... Ми дали вие хората не сте виновни за това?

ЗАРЧО
Гост , не се заяждам,ама ако напишеш НИЕ хората е по правилно.

Извънземното!

До коментар #14 от "ЗАРЧО":

Той не е човек 😁

Психопат

До коментар #13 от "Гост":

Какви хора те тресът? Това е цикъл! Като при жените!:)))) Земя-женски род!:))))) на пет или десет хиляди години! Идва и и стават глобални проблеми! Тя , Земята си знае! Ще се прочисти ще се нагласи,,, а който оцелее ще дочака големия цикъл!:)))) Той идва на милион години! И тогава всичко от начало! Паразитите трябва да се прочистят! Айде стига толкова съм ти разправял за майчината!:)))))

магнатно поле
Магната се изменя на 40 хиляди години, севера става юг и юга севр

Язе
Полюсите са се сменяли на около 250 000 г. но последно са се сменили преди 750 000 г. Предполага се, ядрото е започнало да изстиване и за това се забавя цикъла на смените. Нищо не зависи от нас и жалките ни технологии.

Николай Ненчев
Mинистър на отбраната Николай Ненчев при откриване на център за наблюдение на крайбрежието във Варна.
Дълбоко вярвам, че Българската армия има три деца - Сухопътни войски, Военноморски и Военновъздушни сили. "