ФАКТИ.БГ

Странни бактерии може би обясняват как животните използват магнитното поле на Земята

Животните усещат и използват магнитното поле на Земята

Публикувана: 17 Септември, 2020 14:59
8 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2226
Снимка: shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:

Мистериозният талант, наблюдаван при някои животни, който им помага да се ориентират безпогрешно и без помощта на GPS, може би най-сетне е разгадан от група учени от Америка, Израел и Великобритания.

Проучването на екипа, публикувано в журнала Philosophical Transactions на Кралското общество, излага хипотезата, че мигриращите животни, като морските костенурки, които винаги намират пътя обратно до плажа, където са се излюпили, може да се дължи на симбиотичната им връзка със специфичен вид бактерии.

В продължение на половин век учените се опитват да разгадаят тайната на миграция при някои видове, които изминават стотици километри, но въпреки това се завръщат на едно и също място през целия си живот.

Изглежда, че това „шесто чувство“ използва магнитното поле на Земята като средство за навигация, но досега никой нямаше представа как точно се случва това. Новото изследване предполага, че магнитотактичните бактерии (специфична група бактерии, чието движение се влияе от магнитни полета, включително земните) са ключовата съставка в това уравнение.

„Търсенето на този механизъм се смята за една от последните големи граници в сензорната биология и досега се опсваше така, сякаш търсим игла в куп сено“, обяснява Робърт Фитак, асистент в Университета на Централна Флорида.

За да стигнат до своите заключения, изследователите прегледали съществуващите доказателства, събрани от изследванията, проведени през последните няколко години, и комбинирали тази информация с разкрития, които самите те били направили.

Фитак и неговите колеги пресяват една от най-големите генетични бази данни на микроби, известна като метагеномни бързи анотации, търсейки наличието на магнитотактични бактерии в животински проби.

„Присъствието на тези магнитотактични бактерии беше пренебрегвано до голяма степен или „загубено в прахта“ сред огромния мащаб на тези масиви от данни“, казва той.

Работата на екипа показва за първи път, че магнитотактичните бактерии присъстват в много от животните, известни с отличните си навигационни умения. Те включват Candidatus Magnetobacterium bavaricum при пингвини и морски костенурки, както и Magnetospirillum и Magnetococcus, които са открити при прилепите и атлантическите южни китове.

Снимка: shutterstock

Въпреки че изследователите все още не са сигурни къде в тялото на живо животно могат да се намират тези бактерии, възможно е те да съществуват в нервната тъкан като тази на окото или на мозъка, което би могло да обясни как могат да повлияят на движението и вземането на решения на мигриращите животни.

Възможно е чрез тази навигационна помощ връзката между бактериите и техния гостоприемник да стане симбиотична, тъй като бактериите дават на своя домакин един вид усещане за магнитните полета.

Изследователите заявяват, че трябва да се съберат повече доказателства, преди да могат категорично да заявят своето откритие.

Кака Наска
Желязото в кръвта бре за какво е, учените психопати?

Сестемата ма отрепва ХайФай

До коментар #1 от "Кака Наска":

Да тежиш ма ,дърто !

Анонимен
А патици, щъркели и други птици как се ориентират с бактерии от океана.

660
НЕ САМО ЖИВОТНИТЕ, ЧОВЕК КОЙТО НЕ Е ПУШАЧ И ПИЯНДЕ И ВОДИ ЗДРАВОСЛОВЕН НАЧИН НА ЖИВОТ, ТОЕСТ САТИВАТА МУ НЕ СА ПРИТЪПЕНИ СЪЩО МОЖЕ ДА ОПРЕДЕЛИ ДАЛИ ЕДНА СТЕНА Е НАПРИМЕР ТОЧНО В ПОСОКА СЕВЕР ЮГ ИЛИ В РАЗЛИЧЕН ГРАДУС - 10-15%, НЯКОИ ХОРА ГО УСЕЩАТ, АЗ СЪЩО КОГАТО СЕ ЧУВСТВАМ ДОБРЕ

Глупости

До коментар #4 от "660":

знаеш ли защо един кон може да умре от милиграм никотин ? непушач може да хване рак по-лесно от пушача, знаеш ли защо ? знаеш ли що е имунна система ? здравословен живот друг път

Компасос Бациликус

До коментар #4 от "660":

Малеее ти сигурно и в тъмното виждаш от водене на здравословен живот.

Лора