5 Ноември, 2021 13:45 2 133 4

Установиха произхода на марсиански метеорити на Земята

• марс-
  • метеорити-
  • произход-
  • учени

Установиха произхода на марсиански метеорити на Земята - 1
Снимка: shutterstock

Учени от университета "Къртин" в Австралия установиха вероятния произход на група метеорити, "пристигнали" на Земята от Марс, пише сп. "Nature Communications".

За целта изследователите са използвали нови технологии, с помощта на които са анализирали 90 милиона ударни кратера на Червената планета.

Проучването показва, че откритите на Земята метеорити вероятно произхождат от кратера Тутинг. Той е разположен в региона Тарсис - обширно вулканично плато на Марс.

През последните 20 милиона години на Земята са паднали около 166 марсиански метеорита. Досега за учените обаче оставаше неизвестно точното място на Червената планета, от което започва техният път.

Ръководителят на изследването Антъни Лагейн от Центъра за космически науки и технологии на университета "Къртин" смята, че новите открития ще допринесат за по-доброто разбиране на геоложката история на Марс.

• 1 Патето Яки

по скоро са македонски
  • 2 Дзубма

Какво има за установяване, то е ясно че са македонски, не марсиански...

Обидените марсианци решили да унищожат зелената Земя. Използвали най-големия вулкан като оръдие. А резултатът бил неочакван. Изпратените по невнимание сперматозоиди създали нова раса -- агресивна, алчна, самовлюбена. Уплашени марсианците се скрили дълбоко и оттам с ужас наблюдават човешките марсоходи .... Рано е за лека нощ мили деца, но ..... и аз да напиша една приказка.
  • 4 Торпедо