1 844 3

Лесна техника за овладяване на паник атаката

  • паник атаки-
  • психология-
  • паник атака-
  • контрол

Тази техника се основава върху сетивата ни и е широко препоръчвана от американските психолози

Лесна техника за овладяване на паник атаката - 1
Снимка: Shutterstock

Всеки човек, попаднал в напрегната ситуация, може да стане жертва на въздействието на внезапен и неконтролируем страх. Той възниква по различни причини и е придружен от силно сърцебиене, треперене, студена пот и изтръпване на някои части на тялото. Това е доста опасно състояние, което се нарича паническа атака.

В такъв момент трябва да опитате да се успокоите, да възстановите дишането и да се върнете към нормалното си състояние възможно най-скоро. За целта може да използвате различни методи. Един от най-ефективните обаче е техниката на петте сетива или, както се нарича още, техниката 54321, пише jenata.blitz.bg.

В момент, в който човек е изложен на неконтролируем страх и го обхване внезапно безпокойство, му е трудно да мисли рационално и да контролира емоциите си. Всеки се опитва да се справи със стреса по свой собствен начин, но ако не успее, в организма му могат да възникнат сериозни проблеми, които да доведат до необратими последици за здравето.

За самоконтрол при внезапна паническа атака американски психолози препоръчват използването на техниката 54321. Това не е просто метод, който предполага броене до пет за успокоение. Същността му е съвсем друга. С негова помощ може да изолирате всяко чувство, да прекъснете потока от тревожни мисли и да превключите вниманието си към нещо друго.

Тази техника може да се използва навсякъде и по всяко време, когато се чувствате неспокойни и необяснимо тревожни. За да направите това, трябва да се откъснете от обстоятелствата и средата наоколо и да направите следното:

5. Огледайте се около себе си и назовете пет неща, които виждате. Това ще ви помогне да фокусирате зрението си.

4. Затворете очи и докоснете четири предмета около себе си. Това може да са вашите дрехи, столът, на който седите, чаша на масата. Трябва да ги усетите. По този начин концентрирате усещането си.

3. Вслушайте се добре и опитайте да откриете три различни източника на звук около вас. Това ще бъде слухова концентрация.

2. След това опитайте да доловите два аромата около вас. Това ще бъде тест на обонянието.

1. И накрая - постарайте се да опитате едно нещо на вкус. Може да бъде всичко, дори да се фокусирате върху вкуса на собствената си слюнка.

За предпочитане е всички тези усещания, върху които трябва да насочите вниманието си, да са приятни.

Тези действия не са толкова трудни, не отнемат много време, но заедно дават отличен резултат, което ви позволява незабавно да се справите с последствията от паническа атака и да възвърнете контрола над себе си.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 9 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Изпатил

    6 0 Отговор
    Тези съвети могат да помогнат само на здрав човек.
  • 2 Сексолог

    3 2 Отговор
    метода с Двата Пръста - Действа безотказно !

    Коментиран от #3

  • 3 Детайли

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Сексолог":

    Дай малко детайли за този метод - разсмя ме :)