1 411 0

Ритуали за здраве у дома – 6 ценни съвета

  • ритуали-
  • здраве-
  • медитация-
  • релакс

Основната разлика между ритуал и рутина е намерението, което стои зад даденото действие

Ритуали за здраве у дома – 6 ценни съвета - 1
Снимка: Shutterstock

Много от нас повтаряме едно и също нещо всеки ден, без реално да го осъзнаваме. Тези малки рутини, например, да пиете кафе, да си вземете душ, да си измиете зъбите – са станали част от нас самите и едва ли можем да си представим деня без тях.

Основната разлика между ритуал и рутина е намерението, което стои зад даденото действие, пише sanovnik.bg. В ритуалите влагаме мисъл, ангажирани сме с процеса. При рутината извършваме едно и също нещо, без да си даваме сметка за това.

Ритуалите могат да включват, например, ежедневната медитация.

И двете неща са необходими, защото ни помагат да структурираме животите си.

В ежедневието си всеки от нас е включил по една рутина, която помага за здравословното ни състояние, например, пиенето на чай.

Има и такива ритуали, които не са чак толкова добри за нас, например, пиенето на алкохол вечер.

Ако искате да сте здрави, включите тези неща като ритуали за здраве в ежедневието си и много скоро ще забележите положителен ефект.

1. Оставете телефона си

Най-добре е да оставите мобилния си телефон далеч от леглото си, а по възможност дори извън стаята. Така ще позволите на тялото си и душата си да се отпусне. Ако все пак телефонът ви трябва, за да си навиете аларма, по-добре изключете wi-fi и мобилния интернет.

2. Релаксирайте, преди да си легнете

Създайте си ритуал да релаксирате, преди да заспите. Изключите всички електронни устройства. Може да си вземете успокояваща вана. И си легнете по-рано.

3. Възстановете сънищата си

След като се събудите, се опитайте да си припомните какво сте сънували, независимо дали става дума за кошмар или по-приятен сън. Това ще помогне много на съзнанието ви да заработи.

4. Медитирайте

Отделете си поне 15 минути на ден за медитация. Запалете свещ и угасете лампите, пуснете си релаксираща музика или останете на пълна тишина. Дори само да правите упражнения за дишане или да останете сами със себе си, това пак ще се отрази благоприятно на здравето ви. След медитацията ще се почувствате по-леки, по-освободени и по-спокойни.

5. Танцувайте

Танците могат да станат чудесни ежедневни ритуали. Може да ги правите по всяко време, без особени усилия. Смята се, че танците пречистват съзнанието и духа.

6. Изпотете се

Изпотяването пречиства тялото. Затова си отделете 10-15 минути за упражнения, с които да се изпотите. Това ще подобри здравето ви, ще ви даде тонус и ще ви зареди с нова енергия.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 6 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА