17 Юли, 2023 16:19 2 678 9

• органична материя-
  • живот на марс-
  • наса

Живот на Марс? Учени откриха органична материя на Червената планета - 1

Марсоходът "Пърсивиърънс" на американската космическа агенция НАСА е открил разнообразни органични вещества в кратера Джезеро на Червената планета, предаде ДПА/Пи Eй мидиа, цитирана от БТА.

Данните от ново проучване дават основание да се предположи, че в миналото там може да е съществувала по-сложна система, отколкото се смята досега.

Изследователите предлагат редица обяснения за произхода на органични съединения на Марс. Сред тях са взаимодействия между вода и скали, отлагания от космически прах или метеорити, но не е отхвърлен и биотичен произход - от живи организми.

Според проучването по-добро разбиране на органичните вещества, открити на Марс, може да хвърли светлина върху наличие на източници на въглерод, което е важно за търсенето на потенциални признаци на живот.

Марсоходът разполага със специален инструмент, който позволява фино картографиране и анализ на органични молекули и минерали на Червената планета.

През февруари 2021 г. роувърът "Пърсивиърънс" се приземи в кратера Джезеро - мястото на древен езерен басейн с голям потенциал да е бил обитаван в миналото.

Оттогава учените изследват геоложкия състав на дъното на кратера с помощта на набор от инструменти на борда на марсохода, които могат да правят снимки и да анализират скалите.

Изследователите Сунанда Шарма, Райън Ропъл и колегите им проучват получените данни от два обекта на дъното на Джезеро.

Сигнали за органични молекули са открити при всичките наблюдавани десет цели в кратера, като повечето от тях са в образуванието Мааз, отколкото в Сейтах. Те могат да са уникални за всеки от изследваните обекти.

Специалистите са на мнение, че тези открития могат да дадат представа за различните начини, по които органичните съединения може да са възникнали: потенциално чрез отлагане от вода или в комбинация с вулканични материали.

Данните са публикувани в изданието "Нейчър".

Астероидите и кометите са пълни с органичен материал. Какво чудно има? На Марс падат милиони от тях.
  • 3 Тоз боби репортера

Е пълна шматка , няма да се намери жена да му пусне на тоя бас давам
  • 4 Калпазанин

Гаранция, западно македонски са
  • 5 Фобос и Деймос

Марсианците прехващат комуникациите на сондите и роботизираните апарати на повърхността, а после изпращат грешни данни към земята, за да гледат сеира на учените.
  • 6 Факман

Това в кое студио на Холивуд го направихте?

• 7 Точно така,

До коментар #6 от "Факман":

НАСА е нищо повече от филмово студио.Така и техните "космона..ти",които си плуват в СТУДИОТО
  • 8 незнайко

Никой простосмъртен не знае какво има на МАРС ! Каквото ни кажат на това ВЯРВАМЕ ! Казаха и ни показаха ходенето до ЛУНАТА на американците и ние ВЯРВАМЕ , а дали е така ? В последно време все повече говорят за съществуването на извънзимни създания идвали на ЗЕМЯТА ! Защо никой не се противопостава на това ? Защото има НЯКОИ който знаят истината, но не ни я казват, защото самостоятелен индивид не може да открие истината !!!
  • 9 Ники