7 Август, 2023 10:58 1 178 1

Необичайна екзопланета с размерите на Юпитер озадачи учените

• юпитер-
  • екзопланети-
  • екзопланета-
  • съзвездие

Разположението на екзопланетата е необичайно, смятат учените

Необичайна екзопланета с размерите на Юпитер озадачи учените - 1

Международен екип от учени откри необичайна планета с размерите на Юпитер, която обикаля около звездата с ниска маса TOI-4860, разположена в посока на съзвездието Врана. Откритието се съобщава в статия, публикувана в списанието Monthly Notices of the Royal Astronomical Society (MNRAS), предава Флагман.

Необичайното при екзопланетата TOI-4860 b е че системи от звезди с толкова ниска маса не трябва да съдържат планети с подобни размери. Освен това тя съдържа голям брой тежки елементи.

За първи път обектът беше идентифициран като възможен кандидат за планета благодарение на космическия телескоп TESS, който засича транзитни събития – преминаване на небесни тела на фона на диск от звезди. За да потвърдят природата му, учените са използвали южната обсерватория SPECULOOS, разположена в пустинята Атакама в Чили.

Планетата има радиус 0,76 от този на Юпитер и маса от 0,67 от тази на Юпитер, а масата на звездата достига 0,34 от тази на Слънцето.

• 1 мунчо

Колко странно нещо е Вселената а ние не знаем почти нищо.