Според експерти от сайта за хазарт Casino.org, блясъкът на кариерата като инфлуенсър е измамен. Създадена е дигитална симулация на бъдещето на инфлуенсърите, представена чрез модел на име Ava – образ, показващ как ще изглеждат създателите на съдържание през 2050 г. Резултатът: петниста кожа, изгърбена стойка, трайна болка във врата и изразени признаци на физическо и емоционално изтощение.
„Макар тази кариера да изглежда привлекателна, тя може да доведе до сериозни промени в начина на живот,“ посочват авторите на проучването. По тяхна информация между 30 и 50 милиона души по света се занимават с инфлуенсърство – число, което расте с 10 до 20 процента годишно.
Според анализа, постоянната надпревара за вниманието на алгоритъма, натискът за съответствие с естетически стандарти и непрекъснатото производство на съдържание водят до реални физически и психически последствия.
Моделът Ava, базиран на медицински проучвания, представя натрупаните ефекти от годините, прекарани в света на социалните мрежи – дигитален еквивалент на героя от „Портретът на Дориан Грей“, адаптиран за ерата на лайковете и стори клиповете.
Сред установените проблеми са хронична болка във врата, изгърбване и изместена напред глава – резултат от продължително използване на смартфони, прегърбена стойка и часове, прекарани под ринг лампи. В изследване, публикувано в Interdisciplinary Neurosurgery, се посочва, че честата употреба на мобилни устройства в неутрална поза води до мускулни травми и болки в областта на шията.
Инфлуенсърите работят средно до 90 часа седмично – повечето от тях прекарани в екранно време. Същевременно стремежът към естетическо съвършенство води до парадоксален резултат – ускорено влошаване на външния вид.
Цената на красотата
Ava демонстрира кожни раздразнения, възпаления и неравномерна пигментация – последици от ежедневен грим, постоянна смяна на козметични продукти и прекомерна употреба на различни разкрасителни процедури.
Много инфлуенсъри прибягват до естетични интервенции, често в клиники в Турция, където ниските цени се съчетават с повишен риск от усложнения и дори фатални случаи. Но не е нужно да се стига до хирургия – дългосрочното излагане на LED осветление и екрани причинява преждевременно стареене на кожата – процес, известен като „дигитално стареене“, свързан с фини линии, пигментация и трайни възпаления.
Часовете, прекарани в редактиране и стрийминг, водят до зрителни проблеми като дигитално напрежение в очите, познато и като компютърен зрителен синдром. Симптомите включват сухота, зачервяване, замъглено зрение, тъмни кръгове и подути торбички под очите – всички видими върху модела Ava.
Според медицински препоръки, тези ефекти могат частично да се ограничат чрез правилото 20-20-20: на всеки 20 минути екранно време, човек трябва да насочва погледа си към обект, отдалечен на 20 фута (около 6 метра), за 20 секунди.
Хроничната липса на сън, предизвикана от постоянното взаимодействие с последователи и нотификации, се утежнява от синята светлина на екраните, която нарушава циркадния ритъм.
На модела Ava се наблюдават още лицеви деформации в резултат от продължителна употреба на филъри – подути бузи, заострена брадичка, неестествена текстура на кожата. Явления като „Snapchat дисморфия“ и „синдром на възглавничкото лице“ вече са документирани и сред реални пациенти.
Косата също страда – постоянната употреба на екстеншъни и стилизиране води до изтъняване, оплешивяване и необратими щети. Дерматологът д-р Аамна Адел предупреждава, че това може да доведе до тракционна алопеция – състояние, причинено от системно опъване и натиск върху космените фоликули, което често е необратимо.
„Ava не е просто концептуален образ – тя е визуален резултат от дългосрочните последствия на тези навици,“ отбелязват от Casino.org. Заключението, според тях, е ясно: балансирайте амбицията с реалността, поставяйте граници и не забравяйте, че здравето ще надживее всяка дигитална тенденция.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 🏴☠️🏴☠️🏴☠️
Коментиран от #3
19:34 04.09.2025
2 Хасковски каунь
19:39 04.09.2025
3 Енфлуенце
До коментар #1 от "🏴☠️🏴☠️🏴☠️":
2035 обявите за инфлуенсъри на минимална работна заплата ще се пускат от фирми ,желаещи реклама. За сега продуктите са повече от рекламистите. Но това се променя интензивно. Просто рекламистите ще са повече от продуктите.19:46 04.09.2025
4 Цъцъ
19:55 04.09.2025
5 Факт
20:18 04.09.2025
6 КОЗЛОДУЙСКА ГЕЙША
20:23 04.09.2025
7 Мутафчиев
20:27 04.09.2025
8 Иво
20:28 04.09.2025
9 Новак
20:40 04.09.2025
10 ПаЗЯТ СИ
20:56 04.09.2025
11 руzко = боклук
21:09 04.09.2025
12 Джеки
21:58 04.09.2025
13 Абе
09:51 05.09.2025
14 Гонзовица
11:16 05.09.2025